Gjest pyttipanne Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg tipper at han bor der uten å være folkeregistrert der fordi da er det mindre sannsynlighet for at ligningsmyndighetene finner ut at kompisen leier ut leiligheten uten å betale skatt. De kronene kompisen sparer deler de kanskje? Hvem vet? Og gutten som er registrert bosatt hos sine foreldre vil ikke få krav om betaling av tv-lisens så lenge han ikke oppgir sin reelle adresse når han handler tv-utstyr. Kanskje er noen ute etter han og han vil unngå at disse vil finne han? Er man mistenksom nok så kan lista sikkert bli uendelig. 0 Siter
Gjest sånnerdet Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 Men som jeg skriver i et annet innlegg til deg så bor jeg i samme kommune som jeg er regisrert Man er pliktig til å melde flytting, selv innenfor samme kommune. Pliktig betyr i dette tilfellet straffbart å la det være, hvis du ikke tilhører unntakene. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 16. oktober 2009 Skrevet 16. oktober 2009 Man er pliktig til å melde flytting, selv innenfor samme kommune. Pliktig betyr i dette tilfellet straffbart å la det være, hvis du ikke tilhører unntakene. Jeg tilhører unntakene. 0 Siter
Mistera Skrevet 17. oktober 2009 Skrevet 17. oktober 2009 Avslag på å bytte adresse? Er det mulig? Da skjønner jeg godt at du valgte adressen til moren din. Var min umiddelbare reaksjon også! 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 17. oktober 2009 Skrevet 17. oktober 2009 om kompisen som eier leiligheten faktisk bor i samme leilighet så trenger han ikke betale skatt av leieinntekten, er kun om man ikke bor i samme bolig det blir skatt på leieinntekter. Har selv skattefrie leieinntekter fordi jeg leier ut rom og bor her selv. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 17. oktober 2009 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg har sjekket, og var visst litt bastant da jeg sa at det aldri er valgfritt å melde flytting, men studenter er et unntak. De kan velge om de vil registreres på studiestedet eller der de bodde før de begynte studiene. Å lage konspirasjonsteorier fordi en person ikke har meldt flytting er det ingen grunn for. Det er like sannsynlig at de gjør det for å skjule noe kriminelt som at alle som kjører over 90 på motorveien er på flukt etter å ha ranet en bank. Haha, jeg likte den siste sammenlikningen der 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.