Gå til innhold

Fra voksenmunn


Gjest Konen

Anbefalte innlegg

2 x 36,- pr uke for å se bilder av kjendiser samt lese vitser???? Er det sant???

Du verden, ikke rart mange sliter med dårlig råd om det er slike ting de bruker penga på... Seriøst!

HELT enig! Legg på enda litt til til røyk og kanskje noen andre ukeblader, så går det men noen kroner i løpet av et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    25

  • Katt-ja

    10

  • hidi, the scorpion

    9

  • jubalong70

    7

Mest aktive i denne tråden

Og bare så det er helt klart: Jeg mottar ikke søksmål i forhold til de gode råd jeg gir. Nemligenikkesådetså!

Synes liksom jeg ser for meg den stevningen:

Saksøker: morsan

Saksøkt: "Dekkskift gjør man selv"

Tror tingrettsfolkene klør seg litt i hodet da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Synes liksom jeg ser for meg den stevningen:

Saksøker: morsan

Saksøkt: "Dekkskift gjør man selv"

Tror tingrettsfolkene klør seg litt i hodet da;-)

Tenk på alle de festlige vitnene...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dekkskift gjør man selv

Takk for et saklig innlegg.

Jeg har ingen problem med at jeg kanskje har mer oppgaver enn ham. Det er ikke det som er problemet mitt. Sånn sett trenger jeg ikke fordele oppgavene mer enn slik det er nå.

Det eneste jeg kunne ønsker er at han var flinkere til å engasjere seg i familieliv og parforhold. Ikke mene at bare gå rundt og smile er bra nok kost for et par for å holde koken år etter år.

Det at han sjelden, om aldri, kan ta tak i ting for å lette på trykket for meg, altså hva jeg beskrev i forrige innlegg er et problem for meg. For det er for meg en måte å vise kjærlighet og omsorg på.

Vi ber hverandre om ting vi, og vi sier takk. Og om vi holder sammen i tyver år til så vil heller ikke vi slutte med det. Men noen ting må vel gå ann å "ta på seg" til gode for den andre, for paret eller for familien, uten at den ene må si noe?

DET er problemet.

Og jeg har snakket om dette mange ganger med ham, forklart og forklart, bedt, tryglet, grått, skreket, vært blid. You name it ;)

Så, noen ganger bare koker det over :)

Men når han faktisk ikke _ser_ de tingene der som du etterlyser, det å gjøre noe uoppfordret for den andre, så gjør han ikke det. Han greier ikke å se det, samma hvor mye du hyler og skriker og snakker og trygler osv. Han er annerledes enn deg, og det er en del av den pakka du sier du elsker.

Å tro at han skal forandre seg er vel omtrent som å tro på julenissen, han velger neppe å være slik heller, så det er ikke så mye å forandre på.

Du må nok enten fortsette å be om at han gjør ting for deg, og være glad for at han gjør det når du ber om det, eller rett og slett si at dette er en så viktig ingrediens i parforholdet ditt at du velger å avslutte. Selv om han er alt annet du ønsker av en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dekkskift gjør man selv

Synes liksom jeg ser for meg den stevningen:

Saksøker: morsan

Saksøkt: "Dekkskift gjør man selv"

Tror tingrettsfolkene klør seg litt i hodet da;-)

Pssst: Jeg _har_ et navn i RL, jeg bare later som jeg er en annen her inne! Hi-hi-hi! Smart, æh?! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dekkskift gjør man selv

HELT enig! Legg på enda litt til til røyk og kanskje noen andre ukeblader, så går det men noen kroner i løpet av et år.

Helt på siden: Jeg tok inn posten for et - i følge dem selv - par med svært dårlig råd forrige jul. Det ramla inn med ulike tidsskrifter de abonnerte på samt bokklubbenbøker - og jeg tenkte at de sikkert hadde greid å spare litt ved å si opp noen av dem.

Ja-ja. Vi gjøre jo ting forskjellig, vi mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

S&H kommer ut to ganger i uka, og løssalgsprisen er etter hva jeg forstår 36 kroner. Fem uker med slike innkjøp er kr 360, og det er vel omtrent det vi har betalt for dekkskift, om jeg ikke husker helt feil.

Man får vel dekkskift ned i 200-250 kr så jeg syns ikke det er veldig dyrt. Vi betaler 1300 kr for dekkhotell med to dekkskift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt på siden: Jeg tok inn posten for et - i følge dem selv - par med svært dårlig råd forrige jul. Det ramla inn med ulike tidsskrifter de abonnerte på samt bokklubbenbøker - og jeg tenkte at de sikkert hadde greid å spare litt ved å si opp noen av dem.

Ja-ja. Vi gjøre jo ting forskjellig, vi mennesker.

Ja, man ser jo det på programmer som uksusfellen at folk ikke skjønner hvor mye penger det går an å bruke på dill og dall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel dekkskift ned i 200-250 kr så jeg syns ikke det er veldig dyrt. Vi betaler 1300 kr for dekkhotell med to dekkskift.

Ja, jeg husker ikke helt. me særlig dyrt er det ihvertfall ikke. det er virkelig verdt pengene! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dekkskift gjør man selv

Ja, man ser jo det på programmer som uksusfellen at folk ikke skjønner hvor mye penger det går an å bruke på dill og dall.

Jeg skjønner det ikke helt, jeg, men jeg har jo sett programmet og hørt hva deltakerne har sagt. Så det er vel mulig, ja, å ha så lite kontroll på inn- og utgående penger.

I yngre år var det lite penger på kontoen innimellom, men det var aldri slik at jeg ikke hadde peiling på hva jeg kunne bruke. Overtrekk på kontoen ble gjort med dyp overveielse og gode grunner, og kun som en dyd av nødvendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det ikke helt, jeg, men jeg har jo sett programmet og hørt hva deltakerne har sagt. Så det er vel mulig, ja, å ha så lite kontroll på inn- og utgående penger.

I yngre år var det lite penger på kontoen innimellom, men det var aldri slik at jeg ikke hadde peiling på hva jeg kunne bruke. Overtrekk på kontoen ble gjort med dyp overveielse og gode grunner, og kun som en dyd av nødvendighet.

Kjenner meg igjen i det du skriver om deg selv.

Vedr programmet: Jeg blir irritert og oppgitt over at det går an å være så fjern i forhold til sin egen økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dekkskift gjør man selv

Kjenner meg igjen i det du skriver om deg selv.

Vedr programmet: Jeg blir irritert og oppgitt over at det går an å være så fjern i forhold til sin egen økonomi.

'' Jeg blir irritert og oppgitt over at det går an å være så fjern i forhold til sin egen økonomi.''

Ikke sant?!

Lurer på hvorfor noen blir så fullstendig bortreist økonomisk. Alle har jo gått på skolen og lært pluss og minus, verre er det jo ikke å holde kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, så sjarmerende.

Da kan jeg fortelle deg at det faktisk er jeg som skrur bil, vasker bil og styrer med bil for det meste her i familien.

Jeg har ødelagte armer for tiden.

I mine øyne er det i dette tilfellet faktisk enda større grunn til at han spør om han skal gjøre det.

Hvis det normalt sett er du som skifter dekk på bilen, men du akkurat nå har "ødelagte armer", så kanskje han spurte fordi han kanskje trodde du ville gjøre det selv (vet ikke om armene dine er pakket inn i gips eller noe da:-)), men han ville sjekke om armene er så ødelagte at du trengte at han gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Ja, det var ganske komisk, synes jeg! Først skjønte jeg ikke helt hva det var folk snakket om, for _jeg_ så jo hele tiden for meg denne under-armen-greia,-) Da jeg skjønte sammenhengen måtte jeg jo bare le - det ble en helt annen historie uten dette nødvendige tillegget;-)

Hi, hi - ja, det blir absolutt en annen historie - en mer illeluktende historie også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...