Gå til innhold

Fra voksenmunn


Gjest Konen

Anbefalte innlegg

Skal si du har fått gjennomgå her! Håper du har rygg til å tåle det. Hadde det vært jeg som fikk så mye pepper hadde jeg klikka og blitt veldig usakelig og ekkel tilbake.

Sånn er jeg da..

En skal jammen ha gode nerver for å delta i diskusjoner på dol. Og det har

He he. joda, takk for bekymringen. Jeg tåler dette en lang gang :)

Har vært på DOL i mange år, har sett og vært med på utallige slike slakt.

Tingen er at DOLklanen er veldig spesiell, du skal ikke ha store feila eller lytene før du blir slakta.

En annen ting er at her skriver vi. Og DOLklanen leser ikke mellom linjene. De skal ha hele fulle sannheten i første innlegget for det er det du blir dømt etter ;)

Dessuten så er det jeg som lever i det forholdet jeg har prøvd å skissere en minidel fra, jeg vet jo selsakt om alt det andre jeg ikke får fortalt i ti setninger i et innlegg. Jeg vet om masse som jeg vet DOLfolket ville vurdert "i min favør" hadde jeg opplyst om det først.

Faktisk så har jeg hatt klageinnlegg her inne hvor de fleste av DOLerne her nå skriver at de ikke skjønner hva jeg gjør med ham, at de mener en handlekraftig kvinne fortjener en mer "mann" enn hva jeg har. At jeg tross hans snillhet bør vurdere om ikke jeg har det bedre på egne ben.

Men vi kan ikke ta alle våre tidligere innlegg og presse inn i alle nye for å bli vurdert på helt riktig måte.

Noen ganger skriver vi og alle tankene og følelsene blir til ti setninger som er de vi dømmes for, ikke alt rundt. Men vi har behov for å lufte oss litt og ser saken fra vår side, ikke den nakne som kommer frem.

DET er ting som må væres klar over her inne. For denne "skaktinga" som har skjedd her skjer ofte som du selv nevner. Klag over ti eller tyve linjer og DOL vil i nitti prosent av tilfellene IKKE se på deg med blide øyne :)

Så takk igjen for at du bekymrer deg men med meg går det helt bra :) Dekka er skiftet, verktøyet er kjørt hjem til ham, det står en flott nistepakke og venter på ham hver morgen, og middagen blir servert når han kommer hjem fra jobben i dag. Og jeg er fremdeles den sure, misfornøyde kona i dag :)

Men såra og vonbråten av DOLfolket er jeg derimot ikke :D

Ha en flott dag du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    25

  • Katt-ja

    10

  • hidi, the scorpion

    9

  • jubalong70

    7

Mest aktive i denne tråden

Etter å ha lest denne tråden, lurer jeg på hvorfor ialle dager du valgte denne mannen!? 'Måtte' dere gifte dere? Men det passer jo ikke med din påståtte moderne innstilling. Da må du ha tatt en totalt feil vurdering, og det tror jeg du gjør når du lager et slikt h... spetakkel pga noe så lite som det her. På et slikt spørsmål, så svarer en selvfølgelig 'Åja, tusen takk, det hadde vært fint!'. Lær deg kvinnelitst litt faderlig fort, jente! Om du ikke får bruk for det med denne mannen, så kommer det alltids til nytte overfor andre mannfolk. Ny kjæreste, samboer, den vrange naboen, den sure sjefen og for ikke å snakke om faren din og sønnen din.

He he, jo takk for den du. Kvinnelist er vel noe av det mest dyrebare en kvinne kan ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg skjønner det at det å skifte dekk for noen, lage matpakke, hente noe osv er "snille" ting som ikke fortjener glefs tilbake. Jeg er jo ikke helt blank heller.

Men jeg har levet på samme måte i mange år. Jeg tar tak og ordner opp og styrer og steller. Ringer og ordner, skriver og ordner, ber svigeforeldre på middag, eller sender middag opp. Har kontroll på barnas vel og ve, i det hele tatt.

Bare ved å ha bekymring om hans ting og ta ansvar der har han spart mye penger og mye tull, forde jeg er "flinkest til å skrive, flinkest til å ringe, flinkest til ditt, flinkest til datt"

Jeg spør ikke alltid. Hvis jeg vet at jeg kan bedre (forde at dette vet vi, ikke forde at jeg tror det) så tar jeg jo det ansvaret og ordner opp. Selv om "godene" tilfaller ham alene.

DET er også en del av det å være i et forhold. Å verne om den andre.

Jeg kan omtrent ligge i grusen og kave før det skjer noe. Og da er det gjerne at jeg blir sint, oppgitt eller sier noe. Og da svarer han at "jeg er jo her da". Ingen ting skjer før jeg ligger der i grusen hvis jeg ikke spør først eller delegerer oppgaver til alle.

Det skjer ikke noe i familen før jeg setter i gang ting eller gjør noe, det skjer ikke noe i parforholdet før jeg delegerer og ordner og det skjer knappt noe mer enn helv vanlig i senga en gang før jeg er den som delegerer og ordner.

Han slipper å be han.

Og ang dekkene så hadde jeg allerede for noen dager siden nevnt at at jeg synes det var rart han ikke tok tak i det siden det begynte å fryse på.

Så dekkskiftet i går kom av det jeg sa for noen dager siden.

Hadde ikke jeg sakt noe så hadde han latt det gå bøtter og spann og ant hadde jeg måttet spørre.

La det være sakt, jeg er (ved siden av å være den som gjør mest "dameting" hjemme) også den som godt kan ta tak i "manneting" ute. Men for tiden har jeg en skade i armen som gjør det vanskelig for meg med slike ting som dekkskift. Derfor ligger det selvsakt i kortene at det er "hans jobb" Vi skifter dem aldri på verksted og betaler masse for det. Vi har trykkluftmaskiner og alt annet vi trenger her så det ville vært for dumt.

Så joda, jeg kunne sakt pent "takk" når han spurte.

Men noen ganger så føler jeg heller en kraftig irritasjon når vi er i slike tilfeller, for som mann som føler kjærlighet og ansvar for kone og barn hadde vel ikke tillatt henne å kjøre ut med sommerdekk dagen derpå når han visste det var veldig glatt ute.

Det ville varmet så mye mer om han sa, uten at ting var nevnt nødvendigvis på forhånd: jeg går ut og bytter dekkene dine jeg. Har hørt det er forferdelig glatt ute og da er det ikke aktuellt at du kjører avgårde og risikerer å skade deg i en ulykke i morgen.

Jeg ville fremdeles ha mulighet til å stoppe ham hvis det var noe jeg skulle med bilen på kvelden (det visste vi vel begge at det ikke var men) Og da hadde det, beklageligvis, vært mer naturlig for meg å si "takk" slik er hos oss

Det er vel som det sies at hvis man lager et stort nummer av at hetta på tannkremtuba ikke skrus på igjen, så er det ikke _egentlig_ det som er problemet....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. joda, takk for bekymringen. Jeg tåler dette en lang gang :)

Har vært på DOL i mange år, har sett og vært med på utallige slike slakt.

Tingen er at DOLklanen er veldig spesiell, du skal ikke ha store feila eller lytene før du blir slakta.

En annen ting er at her skriver vi. Og DOLklanen leser ikke mellom linjene. De skal ha hele fulle sannheten i første innlegget for det er det du blir dømt etter ;)

Dessuten så er det jeg som lever i det forholdet jeg har prøvd å skissere en minidel fra, jeg vet jo selsakt om alt det andre jeg ikke får fortalt i ti setninger i et innlegg. Jeg vet om masse som jeg vet DOLfolket ville vurdert "i min favør" hadde jeg opplyst om det først.

Faktisk så har jeg hatt klageinnlegg her inne hvor de fleste av DOLerne her nå skriver at de ikke skjønner hva jeg gjør med ham, at de mener en handlekraftig kvinne fortjener en mer "mann" enn hva jeg har. At jeg tross hans snillhet bør vurdere om ikke jeg har det bedre på egne ben.

Men vi kan ikke ta alle våre tidligere innlegg og presse inn i alle nye for å bli vurdert på helt riktig måte.

Noen ganger skriver vi og alle tankene og følelsene blir til ti setninger som er de vi dømmes for, ikke alt rundt. Men vi har behov for å lufte oss litt og ser saken fra vår side, ikke den nakne som kommer frem.

DET er ting som må væres klar over her inne. For denne "skaktinga" som har skjedd her skjer ofte som du selv nevner. Klag over ti eller tyve linjer og DOL vil i nitti prosent av tilfellene IKKE se på deg med blide øyne :)

Så takk igjen for at du bekymrer deg men med meg går det helt bra :) Dekka er skiftet, verktøyet er kjørt hjem til ham, det står en flott nistepakke og venter på ham hver morgen, og middagen blir servert når han kommer hjem fra jobben i dag. Og jeg er fremdeles den sure, misfornøyde kona i dag :)

Men såra og vonbråten av DOLfolket er jeg derimot ikke :D

Ha en flott dag du

''En annen ting er at her skriver vi. Og DOLklanen leser ikke mellom linjene. De skal ha hele fulle sannheten i første innlegget for det er det du blir dømt etter ;)''

Men når du har et nytt nick og man derfor ikke vet noe som hekst mer enn akkurat det du skriver, i motsetning til "gjengangerhistorier"/"føljetonger", så kan man jo ikke gjøre noe annet enn å lese det som står _i_ innlegget.

Den som skriver kjenner den fulle og hele historie, og skjønner ikke alltid at andre ikke kan fylle inn det som mangler på akkurat samme måte som trådstarter kan.

Et eksempel fra et eget innlegg: Jeg skrev en gang om at sønnen min hadde prompekonsert på senga til Trond Viggos sang "Det var en gang en X og X en søt liten X og en kjempestor X". Da jeg trykket "send" tenkte jeg overhodet ikke på at det her var absolutt nødvendig for en riktig forståelse av historien at jeg også skrev at det var slik "under-armen-promping" det var snakk om! Jeg stusset derfor over de første tilbakemeldingene som antydet dårlig fordøyelse...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En annen ting er at her skriver vi. Og DOLklanen leser ikke mellom linjene. De skal ha hele fulle sannheten i første innlegget for det er det du blir dømt etter ;)''

Men når du har et nytt nick og man derfor ikke vet noe som hekst mer enn akkurat det du skriver, i motsetning til "gjengangerhistorier"/"føljetonger", så kan man jo ikke gjøre noe annet enn å lese det som står _i_ innlegget.

Den som skriver kjenner den fulle og hele historie, og skjønner ikke alltid at andre ikke kan fylle inn det som mangler på akkurat samme måte som trådstarter kan.

Et eksempel fra et eget innlegg: Jeg skrev en gang om at sønnen min hadde prompekonsert på senga til Trond Viggos sang "Det var en gang en X og X en søt liten X og en kjempestor X". Da jeg trykket "send" tenkte jeg overhodet ikke på at det her var absolutt nødvendig for en riktig forståelse av historien at jeg også skrev at det var slik "under-armen-promping" det var snakk om! Jeg stusset derfor over de første tilbakemeldingene som antydet dårlig fordøyelse...;-)

De aller fleste av oss her inne er voksne personer som vet at livet og hverddagen ikke er sort/hvit ;)

De fleste av oss burde pga alder skjønne at det er fler sider i en historie. Det er ikke ensbetydende med at de må "holde med" innskriver, men det går ann ha lengre antenner enn til snyteskaftet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset hadde vel samtalen vært som dette:

Mann: Nå har jeg skifta til vinterdekk på den ene bilen. Du kan ta den når du skal kjøre i morgen tidlig. X sier at det er glatt.

Kone: Regner med at det er din bil du snakker om nå?

Mann: Ja...?

Kone marsjerer ut i garasjen og skifter til vinterdekk på sin egen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke du skal bekymre deg så mye på Konens vegne.

*ler* Nei, for du er selvsakt helt sikker i din sak her skjønner jeg.

DOL har så mange utrolig flinke folk altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset hadde vel samtalen vært som dette:

Mann: Nå har jeg skifta til vinterdekk på den ene bilen. Du kan ta den når du skal kjøre i morgen tidlig. X sier at det er glatt.

Kone: Regner med at det er din bil du snakker om nå?

Mann: Ja...?

Kone marsjerer ut i garasjen og skifter til vinterdekk på sin egen bil.

Elegant!

Regner med at samme mann vasker sine egne truser og lager sin egen mat også.

Og da har vi kommet til det stadiet at jeg faktisk ikke skjønner hvorfor en er to når det er like greit å være en

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dekkskift gjør man selv

Ja, ikke sant!

Hos oss er det han som er den gammeldagse, og som ønsker å bli behandlet som en god gammeldags mann, og som ønsker å ha hovekontroll på hva som skal gjøres i hus og hjem, og generellt.

Og jeg som er den moderne har levet med en slik innstilling da i flere år.

Og alikavel skal jeg måtte be om alle ting som skal gjøres, smile pent og be pent. Eller takke for ting som for meg er en selvfølge å gjøre for partneren.

En mann spør ikke om å skifte vinterdekk for kona/mor til barn, hvis været ute tilsier at det er livsfarlig å kjøre på sommerdekk. En mann som er mann og som tar ansvar tillater ikke det, og skifter dekk uten å spørre

Akkurat som jeg som kvinne og mor tar hovedansvar på andre ting i livet vårt.

''En mann spør ikke om å skifte vinterdekk for kona/mor til barn, hvis været ute tilsier at det er livsfarlig å kjøre på sommerdekk. En mann som er mann og som tar ansvar tillater ikke det, og skifter dekk uten å spørre''

Men siden du er så moderne, så ville jeg gått ut fra at du hadde gjort det selv hvis jeg var din mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg skjønner det at det å skifte dekk for noen, lage matpakke, hente noe osv er "snille" ting som ikke fortjener glefs tilbake. Jeg er jo ikke helt blank heller.

Men jeg har levet på samme måte i mange år. Jeg tar tak og ordner opp og styrer og steller. Ringer og ordner, skriver og ordner, ber svigeforeldre på middag, eller sender middag opp. Har kontroll på barnas vel og ve, i det hele tatt.

Bare ved å ha bekymring om hans ting og ta ansvar der har han spart mye penger og mye tull, forde jeg er "flinkest til å skrive, flinkest til å ringe, flinkest til ditt, flinkest til datt"

Jeg spør ikke alltid. Hvis jeg vet at jeg kan bedre (forde at dette vet vi, ikke forde at jeg tror det) så tar jeg jo det ansvaret og ordner opp. Selv om "godene" tilfaller ham alene.

DET er også en del av det å være i et forhold. Å verne om den andre.

Jeg kan omtrent ligge i grusen og kave før det skjer noe. Og da er det gjerne at jeg blir sint, oppgitt eller sier noe. Og da svarer han at "jeg er jo her da". Ingen ting skjer før jeg ligger der i grusen hvis jeg ikke spør først eller delegerer oppgaver til alle.

Det skjer ikke noe i familen før jeg setter i gang ting eller gjør noe, det skjer ikke noe i parforholdet før jeg delegerer og ordner og det skjer knappt noe mer enn helv vanlig i senga en gang før jeg er den som delegerer og ordner.

Han slipper å be han.

Og ang dekkene så hadde jeg allerede for noen dager siden nevnt at at jeg synes det var rart han ikke tok tak i det siden det begynte å fryse på.

Så dekkskiftet i går kom av det jeg sa for noen dager siden.

Hadde ikke jeg sakt noe så hadde han latt det gå bøtter og spann og ant hadde jeg måttet spørre.

La det være sakt, jeg er (ved siden av å være den som gjør mest "dameting" hjemme) også den som godt kan ta tak i "manneting" ute. Men for tiden har jeg en skade i armen som gjør det vanskelig for meg med slike ting som dekkskift. Derfor ligger det selvsakt i kortene at det er "hans jobb" Vi skifter dem aldri på verksted og betaler masse for det. Vi har trykkluftmaskiner og alt annet vi trenger her så det ville vært for dumt.

Så joda, jeg kunne sakt pent "takk" når han spurte.

Men noen ganger så føler jeg heller en kraftig irritasjon når vi er i slike tilfeller, for som mann som føler kjærlighet og ansvar for kone og barn hadde vel ikke tillatt henne å kjøre ut med sommerdekk dagen derpå når han visste det var veldig glatt ute.

Det ville varmet så mye mer om han sa, uten at ting var nevnt nødvendigvis på forhånd: jeg går ut og bytter dekkene dine jeg. Har hørt det er forferdelig glatt ute og da er det ikke aktuellt at du kjører avgårde og risikerer å skade deg i en ulykke i morgen.

Jeg ville fremdeles ha mulighet til å stoppe ham hvis det var noe jeg skulle med bilen på kvelden (det visste vi vel begge at det ikke var men) Og da hadde det, beklageligvis, vært mer naturlig for meg å si "takk" slik er hos oss

Men den bakgrunnen kan jo ikke den som leser startinnlegget ditt her, vite alt om?

Reaksjonene kommer jo ut fra referatet av den samtalen du refererte, og den var vel ikke akkurat noe eksempel på positiv kommunikasjon. Slike "stikk" mellom folk som har levd sammen i årevis har jo vanligvis en forhistorie, men den er ikke synlig for den som bare overhører eller får referert selve replikkvekslingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En mann spør ikke om å skifte vinterdekk for kona/mor til barn, hvis været ute tilsier at det er livsfarlig å kjøre på sommerdekk. En mann som er mann og som tar ansvar tillater ikke det, og skifter dekk uten å spørre''

Men siden du er så moderne, så ville jeg gått ut fra at du hadde gjort det selv hvis jeg var din mann.

Nå er det jeg som generellt skrur på bilene, vasker dem og sånn da. Men en skade i arm gjør at jeg er ubrukelig på de områdene for tiden.

Men siden jeg er så moderne så er det vel egentlig feil at jeg driver og vasker klær for oss alle, lager mat og smører nistepakke hver dag og sånn da :)

Tror vel ikke bare det er jeg som har et skakkt forhold hvis det er vanlig å leve "mitt og ditt liv" i et forhold hvor vi skal være to og føle det naturlig å ta ansvar for hverandres "sider" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den bakgrunnen kan jo ikke den som leser startinnlegget ditt her, vite alt om?

Reaksjonene kommer jo ut fra referatet av den samtalen du refererte, og den var vel ikke akkurat noe eksempel på positiv kommunikasjon. Slike "stikk" mellom folk som har levd sammen i årevis har jo vanligvis en forhistorie, men den er ikke synlig for den som bare overhører eller får referert selve replikkvekslingen.

Du, vi er da for det meste voksne mennesker her inne vel, som har levet en lang gang selv?

Bør en virkelig fortelle at det er flere sider i en sak og en større historie rundt ting enn de ti linjene som står i innlegg? Virkelig?

Hadde jeg vært det rivjernet som folk dømmer meg som pga ti linjer så hadde jeg vel ikke skrevet her inne, for da hadde jeg vel bare høvla over gubben og fortsatt mitt sure liv.

Når en tar seg tid til å stoppe opp, klage, tenke, være trist, lei seg, sint, så er det som regel forde en bryr seg. At en ikke gir dritt i hva som skjer. Det er en lite posjon psykologi i innlegg, noe som de fleste voksne mennesker burde klare å tygge på i steden for å fyke frem som korttenkte og kjappthandlende individer.

Greit å ha en mening, men å lage et fremmed liv til en historie etter eget hode på bakgrunn av ti linjer sier vel en del om den som leser det også, synes du ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, vi er da for det meste voksne mennesker her inne vel, som har levet en lang gang selv?

Bør en virkelig fortelle at det er flere sider i en sak og en større historie rundt ting enn de ti linjene som står i innlegg? Virkelig?

Hadde jeg vært det rivjernet som folk dømmer meg som pga ti linjer så hadde jeg vel ikke skrevet her inne, for da hadde jeg vel bare høvla over gubben og fortsatt mitt sure liv.

Når en tar seg tid til å stoppe opp, klage, tenke, være trist, lei seg, sint, så er det som regel forde en bryr seg. At en ikke gir dritt i hva som skjer. Det er en lite posjon psykologi i innlegg, noe som de fleste voksne mennesker burde klare å tygge på i steden for å fyke frem som korttenkte og kjappthandlende individer.

Greit å ha en mening, men å lage et fremmed liv til en historie etter eget hode på bakgrunn av ti linjer sier vel en del om den som leser det også, synes du ikke :)

''...å lage et fremmed liv til en historie etter eget hode på bakgrunn av ti linjer sier vel en del om den som leser det også''

Det er vel nettopp det at vi ikke klarer å lage den _riktige_ historien på bakgrunn av noen linjer, som er noe av problemet.

Jeg tror ikke jeg skjønner hva du ville med hovedinnlegget, men det er sikkert min egen feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''...å lage et fremmed liv til en historie etter eget hode på bakgrunn av ti linjer sier vel en del om den som leser det også''

Det er vel nettopp det at vi ikke klarer å lage den _riktige_ historien på bakgrunn av noen linjer, som er noe av problemet.

Jeg tror ikke jeg skjønner hva du ville med hovedinnlegget, men det er sikkert min egen feil.

Nei, du har helt rett. Og når vi mest sannsynlig ikke klarer å lage rett historie så burde vi vel strengt tatt være forsiktig med å lage noen historie i det hele tatt.

Jeg ville bare ha ut litt steam via innlegget mitt. Ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev nok ikke godt nok

Poenget mitt var. Er det veldig vanlig at mannen i et flere år langt forhold SPØR om han skal bytte til vinterdekk når kona skal ut og kjøre flere mil tidlig på morgenen og han har fått beskjed at en venn at det er fryktelig glatt ute.

Når jeg spurte hvorfor han spurte om noe sånt så svarer han at det kunne jo hende jeg ikke ville bytte.

Poenget mitt var av mannen ville sendt meg avgårde på glatta med sommerdekker tidlig på morgenen, med to barn ventende hjemme.

Tar ikke menn det ansvaret av seg selv på noe tidspunkt at de helt enkelt vet at nå er det glatt, nå er det farlig for kona mi, nå skifter jeg dekker?

Jeg spør ikke ham om jeg skal lage til middag til hans mor, om jeg skal hente verktøyet som er til reperasjon et sted jeg kjører forbi fra jobb, om han vil jeg skal hjelpe til med ting på pc som jeg vet han ikke klarer ol.

Det som ikke syntes i innlegget er at jeg har levd med en mann i flere år som sitter på sidelinjen og ser jeg stuper i grusen, så lenge jeg ikke er flink og sier hva jeg vil ha gjort eller ber om noe eller dikterer hva han skal gjøre i den situasjonen.

Noen ganger blir jeg bare så oppgitt.

Og til informasjon, det er jeg som vil ut av forholdet, og han som tviholder på det.

Du er sikkert en energisk kvinne med bein i nesa og mange andre gode sider, men i denne situasjonen synes jeg du virker forderdelig vrang og vanskelig. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Er det veldig vanlig at mannen i et flere år langt forhold SPØR om han skal bytte til vinterdekk når kona skal ut og kjøre flere mil tidlig på morgenen og han har fått beskjed at en venn at det er fryktelig glatt ute.''

Ja. Det kan jo være flere mulige svar her, f.eks:

1) Nei takk, jeg har allerede en avtale med dekkverkstedet om å gjøre det i morgen tidlig

2) Nei takk, jeg vil heller gjøre det selv.

3) Nei takk, jeg har bestemt meg for å ta bussen i morgen, så jeg ser heller an føret noen dager til.

4) Nei takk, jeg skal sitte på med en kollega i morgen, så vi kan gjøre det i morgen ettermiddag.

5) Ja takk.

Dessuten er det i hvertfall i min verden ganske vanlig å stille slike retoriske spørsmål som jo egentlig ikke er et spørsmål men en opplysning om hva man gjør. Han kunne selvfølgelig sagt: Det blir visst glatt i morgen, jeg går ut og skifter dekk, men jeg hadde i hvertfall ikke reagert på et slikt spørsmål.

Godt skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikkert en energisk kvinne med bein i nesa og mange andre gode sider, men i denne situasjonen synes jeg du virker forderdelig vrang og vanskelig. Beklager.

Skjønner det :)

En må nok vite en del annet rundt dette før en kan mene noe annet.

Eller dvs. at jeg handsket det noe vrang vil vel ikke forandre seg, men når en vet litt mer så blir det mer forståelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dekkskift gjør man selv

Nå er det jeg som generellt skrur på bilene, vasker dem og sånn da. Men en skade i arm gjør at jeg er ubrukelig på de områdene for tiden.

Men siden jeg er så moderne så er det vel egentlig feil at jeg driver og vasker klær for oss alle, lager mat og smører nistepakke hver dag og sånn da :)

Tror vel ikke bare det er jeg som har et skakkt forhold hvis det er vanlig å leve "mitt og ditt liv" i et forhold hvor vi skal være to og føle det naturlig å ta ansvar for hverandres "sider" ;)

''Men siden jeg er så moderne så er det vel egentlig feil at jeg driver og vasker klær for oss alle, lager mat og smører nistepakke hver dag og sånn da :)''

Tja, det kommer jo an på hvordan arbeidsfordelingen i hjemmet er, det. En periode vasket mannen min alle klærne i huset, og nå er det han som smører matpakker om morgenen. Fordi jeg gjorde/ gjør andre ting. Sånn er det kanskje hos dere også?

Jeg synes du svarte unødvendig bitchy på et veldig pent spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...