Gå til innhold

Massedrapsmann


Gjest sjokkert

Anbefalte innlegg

Gjest firepile

''Det sentrale er at han er muslim.

''

At du kan si noe sånt, det må da vær mer sentralt at han var ekstremist + antakelig at han var et psykiatrisk kasus selv?

Det finnes ingen annen religion som avler så mye ekstremisme som islam. Det er fakta, og det kan du ikke snakke deg bort i fra.

Islam er en pervertert middelalder-religion som er totalt inkompatibel med et moderne sekularisert samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    25

  • Bookworm

    23

  • Colette

    15

  • olivia13

    7

Gjest Elextra

Det finnes ingen annen religion som avler så mye ekstremisme som islam. Det er fakta, og det kan du ikke snakke deg bort i fra.

Islam er en pervertert middelalder-religion som er totalt inkompatibel med et moderne sekularisert samfunn.

Det er noe i det du sier, men jeg synes man skal være veldig forsiktig med å generalisere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du ta hensyn til andres følelser. Du er profesjonell og støter en gruppe mennesker her.

på hvilken måte støter han en gruppe mennesker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sentrale her er ikke at han er psykiater.

Det sentrale er at han er muslim.

Enig. Dersom motivet for massemorderen var at han ikke ønsket å gå i krig mot sine egne (les muslimer), er det dette som er det sentrale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det sentrale er at han er ekstremist.

Enig! Det er synd at så få etnisk norske nordmenn ikke våger å bli skikkelig kjent med muslimer. Jeg kjenner til mange av dem og ikke en eneste har tanker som er i nærheten av ekstremisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe i det du sier, men jeg synes man skal være veldig forsiktig med å generalisere!

Det er jo nettop generalisering han ikke foretar når han uttaler seg ut i fra de opplysningene som har kommet fram i nettopp denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det er jo nettop generalisering han ikke foretar når han uttaler seg ut i fra de opplysningene som har kommet fram i nettopp denne saken.

Selvfølgelig generaliserer man når man uttaler seg om alle muslimer på bakgrunn av én sak eller enkelte saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig generaliserer man når man uttaler seg om alle muslimer på bakgrunn av én sak eller enkelte saker!

Enig! Dette provoserte meg såpass at jeg sjekka Webmaster og der fant et godt innlegg fra "gul dame".

NHD har tross alt et stort ansvar som psykiater og fagperson på DOL, mener han bør veie sine ord med omhu i slike betente temaer..

Når det er sagt, fordømmer jeg selvfølgelig massemorderen og all form fanatisme, ekstremisme og terrorisme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig generaliserer man når man uttaler seg om alle muslimer på bakgrunn av én sak eller enkelte saker!

Han uttaler seg om denne spesielle psykiateren/muslimen, ut i fra de opplysningene som foreligger i denne saken. Og han mener at det essensielle i denne saken er vedkommende er muslim. Og ikke at han er psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Dette provoserte meg såpass at jeg sjekka Webmaster og der fant et godt innlegg fra "gul dame".

NHD har tross alt et stort ansvar som psykiater og fagperson på DOL, mener han bør veie sine ord med omhu i slike betente temaer..

Når det er sagt, fordømmer jeg selvfølgelig massemorderen og all form fanatisme, ekstremisme og terrorisme!!

Jeg er selv en stor motstander av generaliseringer og fordommer. Men akkurat i denne saken så uttaler NHD seg ut i fra de opplysningene som foreligger i media. Og hva annet kan man gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig generaliserer man når man uttaler seg om alle muslimer på bakgrunn av én sak eller enkelte saker!

''Det sentrale her er ikke at han er psykiater.

Det sentrale er at han er muslim.''

Helt konkret: hvordan kommer du frem til at han uttaler seg om alle muslimer og ikke om denne konkrete saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gul dame

på hvilken måte støter han en gruppe mennesker??

Dahl er psykiater og skriver som slik her. Han bør ikke delta i slike diskusjoner på åpent forum, og det svekker kraftig hans profesjonelle troverdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Niccola

''Dette er enda en grunn for meg til å være religionsrasist... Ekstreme muslimer er tikkende bomber -uansett utdannelse.''

I så fall lurer jeg på hvilken religion ungdommer i USA bekjenner seg til, særlig alle de som begår disse skoledrapene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dahl er psykiater og skriver som slik her. Han bør ikke delta i slike diskusjoner på åpent forum, og det svekker kraftig hans profesjonelle troverdighet.

Nei, det gjør ikke det vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gul dame

Jeg er selv en stor motstander av generaliseringer og fordommer. Men akkurat i denne saken så uttaler NHD seg ut i fra de opplysningene som foreligger i media. Og hva annet kan man gjøre?

La være å uttale seg som en psykiater ut fra medias opplysninger. Han bør også la være å skrive som privat person når hans funksjon er å være profesjonell psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La være å uttale seg som en psykiater ut fra medias opplysninger. Han bør også la være å skrive som privat person når hans funksjon er å være profesjonell psykiater.

Jeg synes du skal slutte nå. Og jeg kan ikke annet en å tro at dette har en personlig preferanse fra deg.

Det er ingen andre fagfolk som engasjerer seg på dette forumet, annet enn når de får betalt. Ære, være NHD som ser ut til å være en del av dette forumet. Men det er feil om han svarer, og det er feil om han ikke svarer:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dahl er psykiater og skriver som slik her. Han bør ikke delta i slike diskusjoner på åpent forum, og det svekker kraftig hans profesjonelle troverdighet.

Støtter deg :-)

Og nok en gang: Ikke fordi jeg er tilhenger av ekstremister eller har en kampanje mot NHD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokkert

''Dette er enda en grunn for meg til å være religionsrasist... Ekstreme muslimer er tikkende bomber -uansett utdannelse.''

I så fall lurer jeg på hvilken religion ungdommer i USA bekjenner seg til, særlig alle de som begår disse skoledrapene...

''I så fall lurer jeg på hvilken religion ungdommer i USA bekjenner seg til, særlig alle de som begår disse skoledrapene...''

Som jeg har skrevet lenger ned her et sted, så er jeg ikke blitt "religionsrasist" kun på bakgrunn av denne hendelsen her. Jeg skriver at jeg har maaange andre eksempler også.

Religion i ekstreme former er farlig, vet du. Og spesielt hvis det blandes med psykiatriske lidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

''I så fall lurer jeg på hvilken religion ungdommer i USA bekjenner seg til, særlig alle de som begår disse skoledrapene...''

Som jeg har skrevet lenger ned her et sted, så er jeg ikke blitt "religionsrasist" kun på bakgrunn av denne hendelsen her. Jeg skriver at jeg har maaange andre eksempler også.

Religion i ekstreme former er farlig, vet du. Og spesielt hvis det blandes med psykiatriske lidelser.

Man kan i de fleste tilfeller finne eksempler som kan underbygge egne standpunkt, problemet er at man gjerne samtidig overser tegn som tyder på det motsatte.

Du kan ikke på generelt grunnlag si at muslimer er tikkende bomber. Men du kan si at _noen_ er det. Og da kan du også bytte ut ordet 'muslimer' med 'kristne', eller annet.

Man kan sjelden si på generelt grunnlag at 'alle' eller 'ingen' er det ene eller det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...