Gå til innhold

Massedrapsmann


Gjest sjokkert

Anbefalte innlegg

Gjest sjokkert

Man kan i de fleste tilfeller finne eksempler som kan underbygge egne standpunkt, problemet er at man gjerne samtidig overser tegn som tyder på det motsatte.

Du kan ikke på generelt grunnlag si at muslimer er tikkende bomber. Men du kan si at _noen_ er det. Og da kan du også bytte ut ordet 'muslimer' med 'kristne', eller annet.

Man kan sjelden si på generelt grunnlag at 'alle' eller 'ingen' er det ene eller det andre.

''Du kan ikke på generelt grunnlag si at muslimer er tikkende bomber. Men du kan si at _noen_ er det. Og da kan du også bytte ut ordet 'muslimer' med 'kristne', eller annet. ''

Du, nå merker jeg at jeg blir irritert på deg...

Jeg har aldri sagt et "muslimer er tikkende bomber" på generelt grunnlag. Jeg snakker om EKSTREMISTMUSLIMER. De er ja, helt riktig; tikkende bomber.

Og nei, jeg kan ikke bytte ut ordet "muslim" med "kristen", for det er to vidt forskjellige religioner med f.eks. to vidt forskjellige menneskesyn.

Kristne ser på Guds skaperverk som noe unikt og verdifullt som skal hegnes om og taes vare på.

Jeg personlig har aldri hørt om ekstremistkristne som framelsker selvmord, eller drap på "fiender".

Jesus var/er en fredselskende og kjærlig person/Gud som sa at vi skulle "elske våre fiender og be for dem som forfølger oss". "Snu det andre kinn til", osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    25

  • Bookworm

    23

  • Colette

    15

  • olivia13

    7

Nils Håvard Dahl, psykiater

''Du kan ikke på generelt grunnlag si at muslimer er tikkende bomber. Men du kan si at _noen_ er det. Og da kan du også bytte ut ordet 'muslimer' med 'kristne', eller annet. ''

Du, nå merker jeg at jeg blir irritert på deg...

Jeg har aldri sagt et "muslimer er tikkende bomber" på generelt grunnlag. Jeg snakker om EKSTREMISTMUSLIMER. De er ja, helt riktig; tikkende bomber.

Og nei, jeg kan ikke bytte ut ordet "muslim" med "kristen", for det er to vidt forskjellige religioner med f.eks. to vidt forskjellige menneskesyn.

Kristne ser på Guds skaperverk som noe unikt og verdifullt som skal hegnes om og taes vare på.

Jeg personlig har aldri hørt om ekstremistkristne som framelsker selvmord, eller drap på "fiender".

Jesus var/er en fredselskende og kjærlig person/Gud som sa at vi skulle "elske våre fiender og be for dem som forfølger oss". "Snu det andre kinn til", osv.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3114653.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Kutt ut misjoneringen, hidi. Det er ekkelt:-(

Jeg skriver hva jeg vil;)

Akkurat som du gjør. Noen synes at det du skriver er dumt, men du skriver likevel. Du har ingen grunn til å gå til angrep på meg. Svaret var ikke til deg engang, og det var _ikke_ misjonering.

Dust:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skriver hva jeg vil;)

Akkurat som du gjør. Noen synes at det du skriver er dumt, men du skriver likevel. Du har ingen grunn til å gå til angrep på meg. Svaret var ikke til deg engang, og det var _ikke_ misjonering.

Dust:(

Det verste jeg vet er folk som skal påvirke andre med sin egen tro. Det burde du la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det verste jeg vet er folk som skal påvirke andre med sin egen tro. Det burde du la være.

Kunne ikke bry meg mindre om hva du mener.

Jeg kan svare på lik linje med deg, og hva jeg svarer har ikke du noe med, så lenge svaret ikke var til deg.

Om du ikke klarer/evner se hvilken sammenheng kommentaren ble satt inn i, er det dessverre ikke mitt problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke bry meg mindre om hva du mener.

Jeg kan svare på lik linje med deg, og hva jeg svarer har ikke du noe med, så lenge svaret ikke var til deg.

Om du ikke klarer/evner se hvilken sammenheng kommentaren ble satt inn i, er det dessverre ikke mitt problem!

Fint at du ikke bryr deg om hva jeg mener, uten at jeg er noe særlig overrasket over det. Godnatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg vet er folk som skal påvirke andre med sin egen tro. Det burde du la være.

Hm, jeg oppfatta ikke dette som misjonering, men som en kommentar til det tråden handler om. Hidi mener at ekstremister ikke kan gjemme seg bak kristendommen, og at ekstremisme handler om helt andre ting enn religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg oppfatta ikke dette som misjonering, men som en kommentar til det tråden handler om. Hidi mener at ekstremister ikke kan gjemme seg bak kristendommen, og at ekstremisme handler om helt andre ting enn religion.

Nå er det ikke den første gangen jeg ser misjonering fra den kanten. Og jeg kan rett og slett ikke fordra misjonering - enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke den første gangen jeg ser misjonering fra den kanten. Og jeg kan rett og slett ikke fordra misjonering - enkelt og greit.

Det skjønner jeg, men hvordan du kan få denne kommentaren til å bli "misjonering" får jeg ikke helt til å stemme ;)

Jeg er ikke muslim, men kan jo fortelle at Islam først og fremst er en fredelig religion og Allah en gud som fronter frihet og rettferdighet. Gamle tradisjoner har imidlertid fått overtaket og ekstremister støtter seg bak religionen. Når jeg sier dette, så misjonerer jeg jo ikke - Jeg bare konstaterer fakta ut fra hvordan jeg har oppfattet Islam. Det samme kan man si om hidi og hennes kommentar om kristendommen (da uavhengig av hva hun evt har bedrevet av "misjonering" her inne før ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg, men hvordan du kan få denne kommentaren til å bli "misjonering" får jeg ikke helt til å stemme ;)

Jeg er ikke muslim, men kan jo fortelle at Islam først og fremst er en fredelig religion og Allah en gud som fronter frihet og rettferdighet. Gamle tradisjoner har imidlertid fått overtaket og ekstremister støtter seg bak religionen. Når jeg sier dette, så misjonerer jeg jo ikke - Jeg bare konstaterer fakta ut fra hvordan jeg har oppfattet Islam. Det samme kan man si om hidi og hennes kommentar om kristendommen (da uavhengig av hva hun evt har bedrevet av "misjonering" her inne før ;-))

Jeg liker ikke å bli påtvunget trosretninger her inne - enten det gjelder kristendommen eller islam. Ok? Jeg har nok med å forholde meg til min virkelighet, som er plagsom nok.

Hvis du synes det er ok- så ok for meg. Men jeg kan ikke fordra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke å bli påtvunget trosretninger her inne - enten det gjelder kristendommen eller islam. Ok? Jeg har nok med å forholde meg til min virkelighet, som er plagsom nok.

Hvis du synes det er ok- så ok for meg. Men jeg kan ikke fordra det.

Den er grei :)

Håper morgendagen blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg liker ikke å bli påtvunget trosretninger her inne - enten det gjelder kristendommen eller islam. Ok? Jeg har nok med å forholde meg til min virkelighet, som er plagsom nok.

Hvis du synes det er ok- så ok for meg. Men jeg kan ikke fordra det.

''Jeg har nok med å forholde meg til min virkelighet, som er plagsom nok.''

Og det må hele DOL forholde seg til? Da er det vel på tide å ta en laang pause herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har nok med å forholde meg til min virkelighet, som er plagsom nok.''

Og det må hele DOL forholde seg til? Da er det vel på tide å ta en laang pause herfra.

Jeg har bare kommet med et innlegg her inne som kan relateres til dette. Og det var ille nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gul dame

Jeg synes du skal slutte nå. Og jeg kan ikke annet en å tro at dette har en personlig preferanse fra deg.

Det er ingen andre fagfolk som engasjerer seg på dette forumet, annet enn når de får betalt. Ære, være NHD som ser ut til å være en del av dette forumet. Men det er feil om han svarer, og det er feil om han ikke svarer:-(

Jeg slutter gjerne å diskutere med deg. Jeg er i min fulle rett til å si min mening her, og jeg har ingen personlige preferanser her. Hva slags argument er dette egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gul dame

Støtter deg :-)

Og nok en gang: Ikke fordi jeg er tilhenger av ekstremister eller har en kampanje mot NHD.

Det er bra at noen støtter meg. Det forundrer meg at NHD har ikke skrevet et eneste svar til meg i denne tråden. Blir ikke til at jeg får mere respekt for han som profesjonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter gjerne å diskutere med deg. Jeg er i min fulle rett til å si min mening her, og jeg har ingen personlige preferanser her. Hva slags argument er dette egentlig?

''Jeg slutter gjerne å diskutere med deg. Jeg er i min fulle rett til å si min mening her, og jeg har ingen personlige preferanser her. Hva slags argument er dette egentlig?''

Ja, selvfølgelig. Gjør som du vil. Nhd er sikkert i stand til å svare for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...