Gå til innhold

Massedrapsmann


Gjest sjokkert

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Akkurat som kristne ogsà har gjort i mange àr.

De kalte seg sikkert for kristne, men var de det? Var de ikke bare en gjeng med maktsyke, grådige, dømmende gamle menn..? De fulgte ihvertfall ikke Jesus bud om nestekjærlighet. I NT fordømmes disse på det sterkeste, mange er gått ut i mitt (Jesus) navn, men jeg (Jesus) kjenner dem ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    25

  • Bookworm

    23

  • Colette

    15

  • olivia13

    7

Akkurat som kristne ogsà har gjort i mange àr.

Just presis! :)

Problemet er når man bruker religion (uansett hvilken) som grunn for å bedrive terror av andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest Koranen?

Huff, nei - ei heller bibelen ;)

Jeg vil vel heller si at jeg har lest meg til info om dette (bl.a. studert livssyn og etikk). Både Bibelen og Koranen har sider ved seg som omhandler handlinger dagens samfunn ikke bør tolerere. Jeg tror ikke den ene boka er verre enn den andre. Problemet er vel at hovedbudskapet i bøkene i noen tilfeller undergraves av mer negative sider. Det er disse terrorister bruker som argument for sine handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gul dame

''Det forundrer meg at NHD har ikke skrevet et eneste svar til meg i denne tråden. Blir ikke til at jeg får mere respekt for han som profesjonell.''

Så det er DET du er ute etter med din hetsing av NHD, at han skal svare deg...

Hmm... akkurat...

Jeg hetser ingen her, og har ikke sagt noe sted at jeg er ute etter svar. Kun at det forundrer meg at han ikke har svart på noen av mine innlegg.

Det er utrolig at jeg ikke kan få ha meninger om NHD som er psykiater. Jeg regner med at det er forskjell på å kritisere han skarpt og psykiatriske pasienter på Psykiatri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Huff, nei - ei heller bibelen ;)

Jeg vil vel heller si at jeg har lest meg til info om dette (bl.a. studert livssyn og etikk). Både Bibelen og Koranen har sider ved seg som omhandler handlinger dagens samfunn ikke bør tolerere. Jeg tror ikke den ene boka er verre enn den andre. Problemet er vel at hovedbudskapet i bøkene i noen tilfeller undergraves av mer negative sider. Det er disse terrorister bruker som argument for sine handlinger.

Koranen og Det gamle testamentet har nesten alt felles!

Kristne har Det Nye Testementet, som er helt annerledes enn GT. vi tror på Jesus, og da er vold en umulighet...

I dag er det bare muslimer, som etterlever en hevnens gud, tilogmed jødene fører ikke den tankegang.

Kristne har ikke en hevnes Gud lenger, men Jesus som sin Frelser, i motsetning til muslimene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koranen og Det gamle testamentet har nesten alt felles!

Kristne har Det Nye Testementet, som er helt annerledes enn GT. vi tror på Jesus, og da er vold en umulighet...

I dag er det bare muslimer, som etterlever en hevnens gud, tilogmed jødene fører ikke den tankegang.

Kristne har ikke en hevnes Gud lenger, men Jesus som sin Frelser, i motsetning til muslimene.

Halleluja! Men Gud er heldigvis död; godt Nietzsche til slutt reddet oss;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Halleluja! Men Gud er heldigvis död; godt Nietzsche til slutt reddet oss;-)

Ja, for han vil du ha som forbilde?

At man kan drepe, så lenge de man dreper ikke har noe å by samfunnet på? Dengang, gjaldt det folk som ikke hadde råd til utdannelse. Som regel bønder og den salgs pakk...

Du har nok fått med deg det meste innen historie;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for han vil du ha som forbilde?

At man kan drepe, så lenge de man dreper ikke har noe å by samfunnet på? Dengang, gjaldt det folk som ikke hadde råd til utdannelse. Som regel bønder og den salgs pakk...

Du har nok fått med deg det meste innen historie;(

Hvafornoe? Tror du bör lese litt mer om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Men han uttaler seg jo ikke om "alle" muslimer - hvor i all verden leser du det? "Det essensielle i _denne_ saken", skriver han jo - det er ikke generalisering på en flekk. En kan da ikke se bort fra fakta bare for å være PK?

Du har rett. Men jeg synes også kommentaren slik den stod var egnet til stigmatisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Koranen og Det gamle testamentet har nesten alt felles!

Kristne har Det Nye Testementet, som er helt annerledes enn GT. vi tror på Jesus, og da er vold en umulighet...

I dag er det bare muslimer, som etterlever en hevnens gud, tilogmed jødene fører ikke den tankegang.

Kristne har ikke en hevnes Gud lenger, men Jesus som sin Frelser, i motsetning til muslimene.

''Koranen og Det gamle testamentet har nesten alt felles!

Kristne har Det Nye Testementet, som er helt annerledes enn GT. vi tror på Jesus, og da er vold en umulighet...''

Jeg vil tro du vet mer om Jesus og kristendommen enn jeg, men da bør du vel vite at Gamle Testamente såvel som Nye Testamentet tilhører de kristne? Gamle Testamente er veldig likt den herbraiske bibelen/toraen, og protestantiske kristne har mer eller mindre tatt avstand fra denne.

De

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Koranen og Det gamle testamentet har nesten alt felles!

Kristne har Det Nye Testementet, som er helt annerledes enn GT. vi tror på Jesus, og da er vold en umulighet...''

Jeg vil tro du vet mer om Jesus og kristendommen enn jeg, men da bør du vel vite at Gamle Testamente såvel som Nye Testamentet tilhører de kristne? Gamle Testamente er veldig likt den herbraiske bibelen/toraen, og protestantiske kristne har mer eller mindre tatt avstand fra denne.

De

Mosebøkene er Toraen.

Kristne er fritatt moselovene;)

Vi skal kun elske vår Gud og vår neste;)

Og det er mye vanskligere enn å drepe de...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bra at noen støtter meg. Det forundrer meg at NHD har ikke skrevet et eneste svar til meg i denne tråden. Blir ikke til at jeg får mere respekt for han som profesjonell.

Enig med deg igjen :-)

Skjønner at du IKKE skrev innlegget for å få svar fra NHD, men et velformulert og begrunnet innlegg på både "Åpent" og ikke minst "Webmaster" bør vel trigge en oppklaring / svar fra fagpersonen? Særlig når responsen er som den er?

Er en relaitivt ny bruker av DOL (og kommer ikke til å bruke særlig mer tid her), og stusser over NHD's rolle på forumet.

Et nærliggende eksempel er hans svar og manglende oppfølgingssvar fra "Donau" på forumet "Seksualitet"...

Dette er ikke et personangrep på NHD eller hans tilhengere, langt minre en kampanje, kun tanker fra en som er skuffa over doktoronline.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koranen og Det gamle testamentet har nesten alt felles!

Kristne har Det Nye Testementet, som er helt annerledes enn GT. vi tror på Jesus, og da er vold en umulighet...

I dag er det bare muslimer, som etterlever en hevnens gud, tilogmed jødene fører ikke den tankegang.

Kristne har ikke en hevnes Gud lenger, men Jesus som sin Frelser, i motsetning til muslimene.

Hvordan vil du forklare den Israelske (jødiske) stats overgep mot det palestinske (muslimske) folket som bodde der i utgangspunktet - selv etter over 60 år?

Klar over at jeg kaster en brannfakkel, underkjenner ikke jødenes skjebne gjennom historien - prøver bare å sette ting i perspektiv.

Understreker nok en gang at jeg ikke er muslim og fordømmer selvsagt alle former for terror / ekstremisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Mosebøkene er Toraen.

Kristne er fritatt moselovene;)

Vi skal kun elske vår Gud og vår neste;)

Og det er mye vanskligere enn å drepe de...:(

Du svarer jo ikke på det jeg kommenterer.

Anser du bare protestantene som kristne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokkert

Hvordan vil du forklare den Israelske (jødiske) stats overgep mot det palestinske (muslimske) folket som bodde der i utgangspunktet - selv etter over 60 år?

Klar over at jeg kaster en brannfakkel, underkjenner ikke jødenes skjebne gjennom historien - prøver bare å sette ting i perspektiv.

Understreker nok en gang at jeg ikke er muslim og fordømmer selvsagt alle former for terror / ekstremisme.

''Hvordan vil du forklare den Israelske (jødiske) stats overgep mot det palestinske (muslimske) folket som bodde der i utgangspunktet - selv etter over 60 år?''

Og de stadige overgrepene mot Israel fra det palestinske folket skal vi bare glatt tålerere og overse?

Palestinerne sender bomber omtrent daglig blant det jødiske folk, for ikke å snakke om selvmordsbombere som lurer seg på busser og andre befolkede steder og trykker på knappen...

At Israel vil forsvare seg mot dette er bare naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokkert

Men du må vel innrømme at kristendommen er en bedre religion en islam? Rent generelt?

Den er tross alt mindre farlig hvis vi utelater ekstremisme.

Det samme kan jo ikke sies om islam selv om vi utelater ektremisme. Kvinnene blir blant annet undertrykket fra dag èn de kommer ut av mors liv...

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokkert

Enig med deg igjen :-)

Skjønner at du IKKE skrev innlegget for å få svar fra NHD, men et velformulert og begrunnet innlegg på både "Åpent" og ikke minst "Webmaster" bør vel trigge en oppklaring / svar fra fagpersonen? Særlig når responsen er som den er?

Er en relaitivt ny bruker av DOL (og kommer ikke til å bruke særlig mer tid her), og stusser over NHD's rolle på forumet.

Et nærliggende eksempel er hans svar og manglende oppfølgingssvar fra "Donau" på forumet "Seksualitet"...

Dette er ikke et personangrep på NHD eller hans tilhengere, langt minre en kampanje, kun tanker fra en som er skuffa over doktoronline.no.

gul dame er nok donau også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvordan vil du forklare den Israelske (jødiske) stats overgep mot det palestinske (muslimske) folket som bodde der i utgangspunktet - selv etter over 60 år?''

Og de stadige overgrepene mot Israel fra det palestinske folket skal vi bare glatt tålerere og overse?

Palestinerne sender bomber omtrent daglig blant det jødiske folk, for ikke å snakke om selvmordsbombere som lurer seg på busser og andre befolkede steder og trykker på knappen...

At Israel vil forsvare seg mot dette er bare naturlig.

Forsvarer selvfølgelig ikke dette, ei heller kriminelle handlinger foretatt av staten Israel i et okkupert område.

Vi kommer nok ikke til enighet, men respekterer dine synspunkter fordi om jeg ikke deler dem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...