Gå til innhold

Massedrapsmann


Gjest sjokkert

Anbefalte innlegg

Jeg skriver hva jeg vil;)

Akkurat som du gjør. Noen synes at det du skriver er dumt, men du skriver likevel. Du har ingen grunn til å gå til angrep på meg. Svaret var ikke til deg engang, og det var _ikke_ misjonering.

Dust:(

He, he :-) Kunne ikke vært mer enig med deg! Jeg personlig synes Colette kunne spare seg for mye av det hun "gulper opp".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    25

  • Bookworm

    23

  • Colette

    15

  • olivia13

    7

Nå er det ikke den første gangen jeg ser misjonering fra den kanten. Og jeg kan rett og slett ikke fordra misjonering - enkelt og greit.

Det er jo "bare" misjonering. Slapp av du da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å bli påtvunget trosretninger her inne - enten det gjelder kristendommen eller islam. Ok? Jeg har nok med å forholde meg til min virkelighet, som er plagsom nok.

Hvis du synes det er ok- så ok for meg. Men jeg kan ikke fordra det.

Da burde du ikke lese innleggene her inne! Det burde kanskje ikke jeg heller - for dine innlegg får meg til å sette kaffen i halsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he :-) Kunne ikke vært mer enig med deg! Jeg personlig synes Colette kunne spare seg for mye av det hun "gulper opp".

'''He, he :-) Kunne ikke vært mer enig med deg! Jeg personlig synes Colette kunne spare seg for mye av det hun "gulper opp.''

Så fint da. Dette er jammen stedet for å opparbeide seg selvtillit...... Har aldri vært bort maken til intoleranse og ondskapsfulle svar, som jeg har opplevd her inne. Er det slik majoriteten av den norske befolkning oppfører seg og svarer fremmede mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

'''He, he :-) Kunne ikke vært mer enig med deg! Jeg personlig synes Colette kunne spare seg for mye av det hun "gulper opp.''

Så fint da. Dette er jammen stedet for å opparbeide seg selvtillit...... Har aldri vært bort maken til intoleranse og ondskapsfulle svar, som jeg har opplevd her inne. Er det slik majoriteten av den norske befolkning oppfører seg og svarer fremmede mennesker?

''Møkkakjerring..... Du virker falsk, og til og med temmelig ondskapsfull. Men du er ikke av de jeg hører på her inne ''

Og dette er _ikke_ stygt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Møkkakjerring..... Du virker falsk, og til og med temmelig ondskapsfull. Men du er ikke av de jeg hører på her inne ''

Og dette er _ikke_ stygt?

Jeg bare svarer deg på nøyaktig samme primitive nivå som du svarer meg. Verken mer eller mindre. Jeg er et menneske, akkurat som deg, som føler og reagerer - og blir såret og lei meg. Ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Jeg bare svarer deg på nøyaktig samme primitive nivå som du svarer meg. Verken mer eller mindre. Jeg er et menneske, akkurat som deg, som føler og reagerer - og blir såret og lei meg. Ok?

Sov fantastisk godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vl.no/verden/article4687288.ece

Personlig vil jeg ikke kalle slike mennesker kristne! Jesus talte om absolutt nestekjærlighet!

Jeg tror at alle religioner i utgangspunktet er gode, men i hver religion vil man finne fanatikere som bruker det de vil bruke fra de respektive religioners skrifter.

Hvis man leser Det gamle testamentet vil man også finne en del brutale lover og regler - noen ekstreme kristne bruker dette fortsatt og dreper "med Bibelen i hånd", på samme måte gjør ekstreme muslimer dette. Om man kan kalle disse kristne eller muslimer, er en annen debatt - poenget er at de selv bekjenner seg til disse religionene og rettferdiggjør sine handlinger utfra Bibelen eller Koranen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å bli påtvunget trosretninger her inne - enten det gjelder kristendommen eller islam. Ok? Jeg har nok med å forholde meg til min virkelighet, som er plagsom nok.

Hvis du synes det er ok- så ok for meg. Men jeg kan ikke fordra det.

Men du, dette er en tråd som omhandler nettopp religion og da er det kanskje ikke så rart at folk kommer med sine synspunkter? Ærlig talt, det er mange emner her inne jeg ikke liker heller, men jeg mener da ikke at folk skal måtte slutte å diskutere dem...

En annen ting, akkurat her syntes jeg ikke Hidi misjonerte eller påtvang noen sin religion heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du ikke bryr deg om hva jeg mener, uten at jeg er noe særlig overrasket over det. Godnatt.

''Fint at du ikke bryr deg om hva jeg mener, uten at jeg er noe særlig overrasket over det.''

Hvorfor i all verden skulle hidi bry seg om hva du mener? Hun svarte ikke deg engang - en kan da ikke skrive svar her inne samtidig som man skal ha alle brukerne i bakhodet med tanke på hvordan de kan komme til å reagere på svaret?

Religion er veldig spennende å diskutere - det beste trådminnet jeg har herfra er fortsatt "religionstråden" for ett års tid siden:-) Jeg mener Hidi var med i den diskusjonen også???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig generaliserer man når man uttaler seg om alle muslimer på bakgrunn av én sak eller enkelte saker!

Men han uttaler seg jo ikke om "alle" muslimer - hvor i all verden leser du det? "Det essensielle i _denne_ saken", skriver han jo - det er ikke generalisering på en flekk. En kan da ikke se bort fra fakta bare for å være PK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han uttaler seg om denne spesielle psykiateren/muslimen, ut i fra de opplysningene som foreligger i denne saken. Og han mener at det essensielle i denne saken er vedkommende er muslim. Og ikke at han er psykiater.

Helt enig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La være å uttale seg som en psykiater ut fra medias opplysninger. Han bør også la være å skrive som privat person når hans funksjon er å være profesjonell psykiater.

Kan ikke en psykiater ha egne meninger? Dummeste jeg har hørt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjokkert

Det er bra at noen støtter meg. Det forundrer meg at NHD har ikke skrevet et eneste svar til meg i denne tråden. Blir ikke til at jeg får mere respekt for han som profesjonell.

''Det forundrer meg at NHD har ikke skrevet et eneste svar til meg i denne tråden. Blir ikke til at jeg får mere respekt for han som profesjonell.''

Så det er DET du er ute etter med din hetsing av NHD, at han skal svare deg...

Hmm... akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillibeth

Det skjønner jeg, men hvordan du kan få denne kommentaren til å bli "misjonering" får jeg ikke helt til å stemme ;)

Jeg er ikke muslim, men kan jo fortelle at Islam først og fremst er en fredelig religion og Allah en gud som fronter frihet og rettferdighet. Gamle tradisjoner har imidlertid fått overtaket og ekstremister støtter seg bak religionen. Når jeg sier dette, så misjonerer jeg jo ikke - Jeg bare konstaterer fakta ut fra hvordan jeg har oppfattet Islam. Det samme kan man si om hidi og hennes kommentar om kristendommen (da uavhengig av hva hun evt har bedrevet av "misjonering" her inne før ;-))

Islam en fredelig religion?? Det kan du ikke mene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam en fredelig religion?? Det kan du ikke mene!

I utgangspunktet hyller Islam fred og frihet, men desverre er det endel muslimer som har misforstått og/eller bruker religionen som argument for å terrorisere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet hyller Islam fred og frihet, men desverre er det endel muslimer som har misforstått og/eller bruker religionen som argument for å terrorisere andre.

Akkurat som kristne ogsà har gjort i mange àr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

I utgangspunktet hyller Islam fred og frihet, men desverre er det endel muslimer som har misforstått og/eller bruker religionen som argument for å terrorisere andre.

Har du lest Koranen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he :-) Kunne ikke vært mer enig med deg! Jeg personlig synes Colette kunne spare seg for mye av det hun "gulper opp".

Og dette her var jo saerdeles fint skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...