Luska Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg har i år tenkt å innføre opplevelser på noen av dagene i julekalenderen til 6-åringen. Tidligere har det variert litt hva slags julekalender hun har hatt - som regel hjemmelaget med ting hver dag, og i fjor gjorde jeg det enkelt og kjøpte en Littlest pet shop-kalender. Hun er nok ørlitegrann materialistisk, jenta mi (jada - min feil). Så det jeg lurer på nå, er om hun kanskje vil bli skuffet de dagene det vil komme opplevelser i stedet for ting? Har dere opplevd det, eller er det like stas med opplevelser som med ting? Opplevelsene tenkte jeg å fordele på en 4 - 5 dager, f. eks. grilltur, pepperkakebaking, juleverksted, svømmehallbesøk etc. Dette er jo ting hun liker, så jeg håper det vil gå greit ;o) Kanskje jeg bør si til henne på forhånd, at noen ganger er det ting, og noen ganger er det opplevelser i kalenderen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg hadde nok valgt å forberede henne, siden det er første året. Dessuten hadde jeg passet på at det ikke bare var aktiviteter som dere har gjort hvert år, uavhengig av kalenderen. Ekte DOL-barn foretrekker selvsagt julevask og andre sterke opplevelser framfor pakker og godterier, men jeg er slett ikke sikker på om datteren min hadde gjort det da hun var i den alderen. Personlig erfaring har jeg likevel ikke, vi har aldri hatt verken pakke- eller aktivitetskalender. 19-åringen påstår at dette har påført henne senskader hun fortsatt sliter med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 På pepperkakebakedagen putter du en morsom pepperkakeform i kalenderen. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 På pepperkakebakedagen putter du en morsom pepperkakeform i kalenderen. ) Det var lurt. Takk for tips! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Jeg hadde nok valgt å forberede henne, siden det er første året. Dessuten hadde jeg passet på at det ikke bare var aktiviteter som dere har gjort hvert år, uavhengig av kalenderen. Ekte DOL-barn foretrekker selvsagt julevask og andre sterke opplevelser framfor pakker og godterier, men jeg er slett ikke sikker på om datteren min hadde gjort det da hun var i den alderen. Personlig erfaring har jeg likevel ikke, vi har aldri hatt verken pakke- eller aktivitetskalender. 19-åringen påstår at dette har påført henne senskader hun fortsatt sliter med. ''Ekte DOL-barn foretrekker selvsagt julevask og andre sterke opplevelser framfor pakker og godterier'' Ha-ha! Mitt barn er nok ikke noe ekte DOL-barn, nei ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Poden min er fire, og hadde ikke pakkekalender i fjor - kjøpte sånn feridg sak med bare dritt i.. Han elsker pakker, så skal forberede han på at det blir opplevelser også.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 ''Hun er nok ørlitegrann materialistisk, jenta mi (jada - min feil). '' -> skulle gjerne se den seksåring som ikke er litt materialistisk! Det er bare i teorien (og på dol...) at seksåringer blir umiddelbart like strålende glade over kos og hyggelig samvær som over å få små ting. Ikke at ting egentlig betyr mer for seksåringen enn opplevelser og kos, men tror de færreste seksåringer synes en aktivitetskalender er et godt alternativ til gavekalender. Du må i hvertfall være usedvanlig god på innsalg (dvs. forberedelse) for å være sikret suksess! *S* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg hadde nok valgt å forberede henne, siden det er første året. Dessuten hadde jeg passet på at det ikke bare var aktiviteter som dere har gjort hvert år, uavhengig av kalenderen. Ekte DOL-barn foretrekker selvsagt julevask og andre sterke opplevelser framfor pakker og godterier, men jeg er slett ikke sikker på om datteren min hadde gjort det da hun var i den alderen. Personlig erfaring har jeg likevel ikke, vi har aldri hatt verken pakke- eller aktivitetskalender. 19-åringen påstår at dette har påført henne senskader hun fortsatt sliter med. Ingen som ønsker å være et typisk dol-barn, vel ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Du trenger jo ikke kun ha et kort med opplevelsen på, du kan jo pakke inn noe relatert til opplevelsen. For eksempel: Barnekjevle for pepperkakebaking, pølsespyd for grilling, en del av materialene for juleverkstedet (glitter, for eksempel), svømmebriller til svømmehallen osv. Du trenger ikke nødvendigvis kjøpe nytt, men pakke inn noe hun har fra før, om du vil spare penger 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 ''Hun er nok ørlitegrann materialistisk, jenta mi (jada - min feil). '' -> skulle gjerne se den seksåring som ikke er litt materialistisk! Det er bare i teorien (og på dol...) at seksåringer blir umiddelbart like strålende glade over kos og hyggelig samvær som over å få små ting. Ikke at ting egentlig betyr mer for seksåringen enn opplevelser og kos, men tror de færreste seksåringer synes en aktivitetskalender er et godt alternativ til gavekalender. Du må i hvertfall være usedvanlig god på innsalg (dvs. forberedelse) for å være sikret suksess! *S* ''Det er bare i teorien (og på dol...) at seksåringer blir umiddelbart like strålende glade over kos og hyggelig samvær som over å få små ting. Ikke at ting egentlig betyr mer for seksåringen enn opplevelser og kos, men tror de færreste seksåringer synes en aktivitetskalender er et godt alternativ til gavekalender.'' Du har nok rett i det. Jeg kunne forsåvidt fortsatt med kun ting i kalenderen, men det er liksom begrenset hvor mange viskelær, leppepomader og småbamser ei lita jente trenger ;o) Å innføre opplevelser kan jo også være et lite skritt mot at hun blir mindre materialistisk... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Du trenger jo ikke kun ha et kort med opplevelsen på, du kan jo pakke inn noe relatert til opplevelsen. For eksempel: Barnekjevle for pepperkakebaking, pølsespyd for grilling, en del av materialene for juleverkstedet (glitter, for eksempel), svømmebriller til svømmehallen osv. Du trenger ikke nødvendigvis kjøpe nytt, men pakke inn noe hun har fra før, om du vil spare penger Det var lurt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Våre unger har syntes det var vel så artig med opplevelser som ting/godter, og de er - som unger flest - glad i ting/godter, de også.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Det er jo helt topp med opplevelser. Snuppa mi har noen ganger blitt litt skuffet på morran når ho pakker opp en lapp. Men etterpå har ho storkost seg og sagt at dette er bedre. Og det bør ikke være ting som koster mye. En skogstur med hodelykt, pepperkaker og noe varmt på termosen gjør ofte susen:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 ''Det er bare i teorien (og på dol...) at seksåringer blir umiddelbart like strålende glade over kos og hyggelig samvær som over å få små ting. Ikke at ting egentlig betyr mer for seksåringen enn opplevelser og kos, men tror de færreste seksåringer synes en aktivitetskalender er et godt alternativ til gavekalender.'' Du har nok rett i det. Jeg kunne forsåvidt fortsatt med kun ting i kalenderen, men det er liksom begrenset hvor mange viskelær, leppepomader og småbamser ei lita jente trenger ;o) Å innføre opplevelser kan jo også være et lite skritt mot at hun blir mindre materialistisk... Jeg har også pakket inn noen litt kjedeligere saker som sokker, truse o.l. Da får jeg kjøpt inn noe til kalenderen som jeg kjøper uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg hadde nok valgt å forberede henne, siden det er første året. Dessuten hadde jeg passet på at det ikke bare var aktiviteter som dere har gjort hvert år, uavhengig av kalenderen. Ekte DOL-barn foretrekker selvsagt julevask og andre sterke opplevelser framfor pakker og godterier, men jeg er slett ikke sikker på om datteren min hadde gjort det da hun var i den alderen. Personlig erfaring har jeg likevel ikke, vi har aldri hatt verken pakke- eller aktivitetskalender. 19-åringen påstår at dette har påført henne senskader hun fortsatt sliter med. *gapskratter* Regner med at du har begynt med kalender til henne nå da:-) Min mor var snurt for at ho aldri fikk noe i julestrømpa si. Så de senere årene har jeg alltid puttet noe godt i den. Liker å gjøre små artige ting. Lagde forresten pakkekalender til min beste venninne et år. Da var ho nok ca. 30 år. Ho var superfornøyd med det. Så det er aldri for sent:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 *gapskratter* Regner med at du har begynt med kalender til henne nå da:-) Min mor var snurt for at ho aldri fikk noe i julestrømpa si. Så de senere årene har jeg alltid puttet noe godt i den. Liker å gjøre små artige ting. Lagde forresten pakkekalender til min beste venninne et år. Da var ho nok ca. 30 år. Ho var superfornøyd med det. Så det er aldri for sent:-) Jeg sier til datteren min at jeg skal ta igjen hvis hun får barn noen gang. Mormor skal _selvfølgelig_ lage pakkekalender. Antakelig hjemmebrodert, hihi. Jeg kjøper Flax-kalender til henne nå da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Vi har praktisert aktivitetskalender i flere år - og mine unger syns det er stas. De er nå 6 og 8 år. Forrige advent hadde de faktisk nedtelling til hvert kort som hang på kalenderen, for da visste de at vi skulle gjøre noe morsomt sammen. Lykke til! .... P.s. Vi har ikke julevask i kalenderen, altså ;D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg sier til datteren min at jeg skal ta igjen hvis hun får barn noen gang. Mormor skal _selvfølgelig_ lage pakkekalender. Antakelig hjemmebrodert, hihi. Jeg kjøper Flax-kalender til henne nå da... Den tiden kan komme fortere enn du aner... Flax-kalendere fungerer. Kjøper det til ei venninne som jeg lagde pakkekalender ett år. Evt. får ho sjokoladekalender.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg hadde nok valgt å forberede henne, siden det er første året. Dessuten hadde jeg passet på at det ikke bare var aktiviteter som dere har gjort hvert år, uavhengig av kalenderen. Ekte DOL-barn foretrekker selvsagt julevask og andre sterke opplevelser framfor pakker og godterier, men jeg er slett ikke sikker på om datteren min hadde gjort det da hun var i den alderen. Personlig erfaring har jeg likevel ikke, vi har aldri hatt verken pakke- eller aktivitetskalender. 19-åringen påstår at dette har påført henne senskader hun fortsatt sliter med. *lol* :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Du trenger jo ikke kun ha et kort med opplevelsen på, du kan jo pakke inn noe relatert til opplevelsen. For eksempel: Barnekjevle for pepperkakebaking, pølsespyd for grilling, en del av materialene for juleverkstedet (glitter, for eksempel), svømmebriller til svømmehallen osv. Du trenger ikke nødvendigvis kjøpe nytt, men pakke inn noe hun har fra før, om du vil spare penger Veldig lurt, takk for tips! :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.