Gå til innhold

Dere som har opplevelser i julekalenderen


Luska

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nok valgt å forberede henne, siden det er første året.

Dessuten hadde jeg passet på at det ikke bare var aktiviteter som dere har gjort hvert år, uavhengig av kalenderen.

Ekte DOL-barn foretrekker selvsagt julevask og andre sterke opplevelser framfor pakker og godterier, men jeg er slett ikke sikker på om datteren min hadde gjort det da hun var i den alderen.

Personlig erfaring har jeg likevel ikke, vi har aldri hatt verken pakke- eller aktivitetskalender. 19-åringen påstår at dette har påført henne senskader hun fortsatt sliter med.

Et ekte dol-barn foretrekker aktivitetskalender _og_ pakkekalender. Førstnevnte kan mor legge ut om her, og gjenommføre mens hun feller sine modige tårer over barnas manglende lyst til å lage dorullnisser eller fryse fingrene av seg mens de spiser kveldsmat i parken i stiv kuling.

Pakkekalenderen er den hemmelige kompensasjonen mor bruker til å lokke og true barna med for å gjennomføre de oppsatte aktivitetene. Den er gjerne full av godis og dyre gaver, men det trenger man ikke snakke høyt om her inne ;)

Vel, det er kanskje ikke fullt så ille, men her i huset blir det kombinasjonskalender i år, for rein aktivitetskalender falt ikke i smak. Har forsøkt å finne aktiviteter han kan invitere venner med for å utføre. Baking/basseng/kafébesøk på hurtigruta/lage juleknask/bål i bålpanna i hagen/bake lussekatter og gå Lucia til naboene/kino osv. I praksis er det de aktivitetene han satte mest pris på i fjor, uten at de nødvendigvis sto i kalenderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...