margerita1365380476 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Gutten vår på 10 har fått influensa.Feber og alt det der... Lurte på om jeg bør gi ham tamiflu. Han er ellers en veldig frisk gutt, sjelden syk. Leste det var en del bivirkninger med det. Hva gjør dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Platina Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jenta mi på 10 år fikk det. Og det hjalp omtrent umiddelbart. Ingen bivirkninger, men det smakte visst grusomt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Samme erfaring som Platina. Angrer ikke på at 10åringen fikk. Hun ble bedre ganske så kjapt. Hun er sjelden påvirket når hun har feber eller er syk, men denne gangen hadde hun svært dårlig almenntilstand 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg har ikke gitt det. Ennå. Er meget skeptisk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Vi gav det til vår 5-åring. Ingen bivirkninger. Hun klarte ikke å svelge kapslene, så vi måtte åpne dem og gi henne pulveret. Det smakte grusomt, men det beste var å blande det med nugatti :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Platina Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Vi gav det til vår 5-åring. Ingen bivirkninger. Hun klarte ikke å svelge kapslene, så vi måtte åpne dem og gi henne pulveret. Det smakte grusomt, men det beste var å blande det med nugatti :-) Barna skal jo ikke ha hele kapselen. Jenta mi skulle ha 4/5 av kapselen. Tror det gjaldt barn over 25 kg. Eller finnes det flere typer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Barna skal jo ikke ha hele kapselen. Jenta mi skulle ha 4/5 av kapselen. Tror det gjaldt barn over 25 kg. Eller finnes det flere typer? Det finnes nok ulike doser. Jenta vår på 26 kilo skulle ha to kapsler morgen og to kapsler kveld. Apoteket regnet dette ut for oss ut i fra alder og vekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Det finnes nok ulike doser. Jenta vår på 26 kilo skulle ha to kapsler morgen og to kapsler kveld. Apoteket regnet dette ut for oss ut i fra alder og vekt. Gutten vår på 16 (sikkert over 60 kilo) skulle ha en morgen og en om kvelden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Gutten vår på 16 (sikkert over 60 kilo) skulle ha en morgen og en om kvelden. Ble han kvalm? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Ble han kvalm? Kvalme og oppkast er en del av det å ha svineinfluensa. Han gikk på Tamiflu forbyggende med en tablett daglig. Han kastet opp en dag, men da begynte han å øke dosen til 2 tabletter. Jeg var kvalm i flere dager uten Tamiflu. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Kvalme og oppkast er en del av det å ha svineinfluensa. Han gikk på Tamiflu forbyggende med en tablett daglig. Han kastet opp en dag, men da begynte han å øke dosen til 2 tabletter. Jeg var kvalm i flere dager uten Tamiflu. Jeg lurte på om jeg skulle ta det forebyggende bare men hvis jeg blir kvalm så orker jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg lurte på om jeg skulle ta det forebyggende bare men hvis jeg blir kvalm så orker jeg ikke. Han gikk på det en hel uke mens søstra hadde svineinfluensa, uten å være kvalm. Han ble kvalm først da han selv ble syk. Han kastet opp og hadde diare bare en dag. Det står jo at dette er en del av symtomene på svineinfluensa. Etter det tok det et par dager før han begynte å hoste og ble tett i ørene. Nå er han så og si frisk. Jeg er ganske sikker på at det er fordi han tok det forebyggende at han ble mildere angrepet enn søsteren. Det er ikke akkurat normalt. Siden du har et nedkjørt immunforsvar, synes jeg du skal gjøre det Dorthe. Ihvertfall med en gang noen i nærheten av deg blir syke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Han gikk på det en hel uke mens søstra hadde svineinfluensa, uten å være kvalm. Han ble kvalm først da han selv ble syk. Han kastet opp og hadde diare bare en dag. Det står jo at dette er en del av symtomene på svineinfluensa. Etter det tok det et par dager før han begynte å hoste og ble tett i ørene. Nå er han så og si frisk. Jeg er ganske sikker på at det er fordi han tok det forebyggende at han ble mildere angrepet enn søsteren. Det er ikke akkurat normalt. Siden du har et nedkjørt immunforsvar, synes jeg du skal gjøre det Dorthe. Ihvertfall med en gang noen i nærheten av deg blir syke. Jeg har ikke vært ute på lenge men skal på møte i morgen med ganske mange hvor flere hadde svineinfluensa forrige onsdag første dagen. Så jeg er litt skeptisk til å dra dit egentlig men kommer ikke unna. Ungene er vaksinert 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg har ikke vært ute på lenge men skal på møte i morgen med ganske mange hvor flere hadde svineinfluensa forrige onsdag første dagen. Så jeg er litt skeptisk til å dra dit egentlig men kommer ikke unna. Ungene er vaksinert Hvorfor vaksinerer du deg ikke? Er ikke du prioritert? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Hvorfor vaksinerer du deg ikke? Er ikke du prioritert? Jo, jeg er prioritert men jeg har uvi og har hatt det i fem mnd, vært innlagt tre ganger og har gått på antibiotika nesten i ett strekk så både legen og dattera mi var sikre på at jeg ble skikkelig syk av vaksinen og i fare for å få Guillian Barre av sykepleier på et annet forum. Så jeg slapp å ta noen avgjørelse, heldigvis. Jeg hadde egentlig ikke lyst. Jeg tar den den dagen jeg ikke har infeksjon lenger men da er vel pandemien over i den farten dette går. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jo, jeg er prioritert men jeg har uvi og har hatt det i fem mnd, vært innlagt tre ganger og har gått på antibiotika nesten i ett strekk så både legen og dattera mi var sikre på at jeg ble skikkelig syk av vaksinen og i fare for å få Guillian Barre av sykepleier på et annet forum. Så jeg slapp å ta noen avgjørelse, heldigvis. Jeg hadde egentlig ikke lyst. Jeg tar den den dagen jeg ikke har infeksjon lenger men da er vel pandemien over i den farten dette går. Prøv med Tamiflu. Du merker fort om du blir kvalm. Da kan du heller stoppe hvis det blir for ille. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Prøv med Tamiflu. Du merker fort om du blir kvalm. Da kan du heller stoppe hvis det blir for ille. Ja, jeg tenkte jeg skulle stikke innom apoteket i morgen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Ja, jeg tenkte jeg skulle stikke innom apoteket i morgen Eller aller helst få noen som er bedre motstandsdyktig enn deg til å gjøre det for deg. Mulig det er del syke folk på apotekene nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Gutten vår på 16 (sikkert over 60 kilo) skulle ha en morgen og en om kvelden. Tamiflu finnes vel i flere doser? Mi jente hadde akkurat tippet over i nye vektklasse, tror det var fra 25 kilo og oppover et stykke - og da skulle de ha to kapsler morgen og to kapsler om kvelden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Tamiflu finnes vel i flere doser? Mi jente hadde akkurat tippet over i nye vektklasse, tror det var fra 25 kilo og oppover et stykke - og da skulle de ha to kapsler morgen og to kapsler om kvelden. Dattera di tok sikkert 2 x 30 mg Tamiflu morgen og kveld. Voksne skal ta 1 x 75 mg morgen og kveld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.