Gå til innhold

Gir du barnet ditt tamiflu?


margerita1365380476

Anbefalte innlegg

Min 6 åring hadde svineinfluensa i forrige uke, men han ble frisk og rask helt av seg selv. Tror ikke det er noen fare for de som tl vanlig er friske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble han kvalm?

Hei!

Jeg tok tamiflu mot svineinfluensa da jeg fikk symptomer uken etter at min datter hadde hatt det (påvist gjennom test). Første dagen jeg tok det merket jeg ingenting av bivirkninger, og kjente at halssmerter og kroppssmerter ble svakere. Dagen etter opplevde jeg gradvis bølger av kvalme, men helt uavhengig av når jeg tok tamifluen. Var altså ikke slik at jeg ble kvalm rett etter at jeg tok medisinen. Kvalmen ble etter hvert det mest slitsomme, og jeg hadde den i svært varierende grad og veldig til og fra i nesten to uker. Er ikke lett å vite hva som skyldes hva, jeg trodde der og da at tamifluen ga meg mer problemer enn sykdommen egentlig ga, men det kan jo hende at jeg tar feil siden kvalmen varte mye lenger enn jeg tok medisiner.

Jeg vet faktisk ikke om kvalmen da hørte til sykdommen, eller om jeg hadde sterke reaksjoner på tamifluen. Legesekretæren sa hun hadde hørt om flere som ikke tålte tamifluen, mens legen min var veldig bestemt på at jeg bare skulle fortsette med medisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera di tok sikkert 2 x 30 mg Tamiflu morgen og kveld.

Voksne skal ta 1 x 75 mg morgen og kveld.

Da var det vel 75 mg jenta mi fikk og skulle ha 4/5 av da. Det skulle bli 60 mg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...