Gå til innhold

Gir du barnet ditt tamiflu?


margerita1365380476

Anbefalte innlegg

margerita1365380476

Gutten vår på 10 har fått influensa.Feber og alt det der...

Lurte på om jeg bør gi ham tamiflu.

Han er ellers en veldig frisk gutt, sjelden syk.

Leste det var en del bivirkninger med det. Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme erfaring som Platina. Angrer ikke på at 10åringen fikk. Hun ble bedre ganske så kjapt. Hun er sjelden påvirket når hun har feber eller er syk, men denne gangen hadde hun svært dårlig almenntilstand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gav det til vår 5-åring. Ingen bivirkninger.

Hun klarte ikke å svelge kapslene, så vi måtte åpne dem og gi henne pulveret. Det smakte grusomt, men det beste var å blande det med nugatti :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gav det til vår 5-åring. Ingen bivirkninger.

Hun klarte ikke å svelge kapslene, så vi måtte åpne dem og gi henne pulveret. Det smakte grusomt, men det beste var å blande det med nugatti :-)

Barna skal jo ikke ha hele kapselen. Jenta mi skulle ha 4/5 av kapselen. Tror det gjaldt barn over 25 kg.

Eller finnes det flere typer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna skal jo ikke ha hele kapselen. Jenta mi skulle ha 4/5 av kapselen. Tror det gjaldt barn over 25 kg.

Eller finnes det flere typer?

Det finnes nok ulike doser. Jenta vår på 26 kilo skulle ha to kapsler morgen og to kapsler kveld. Apoteket regnet dette ut for oss ut i fra alder og vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Det finnes nok ulike doser. Jenta vår på 26 kilo skulle ha to kapsler morgen og to kapsler kveld. Apoteket regnet dette ut for oss ut i fra alder og vekt.

Gutten vår på 16 (sikkert over 60 kilo) skulle ha en morgen og en om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ble han kvalm?

Kvalme og oppkast er en del av det å ha svineinfluensa. Han gikk på Tamiflu forbyggende med en tablett daglig. Han kastet opp en dag, men da begynte han å øke dosen til 2 tabletter.

Jeg var kvalm i flere dager uten Tamiflu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme og oppkast er en del av det å ha svineinfluensa. Han gikk på Tamiflu forbyggende med en tablett daglig. Han kastet opp en dag, men da begynte han å øke dosen til 2 tabletter.

Jeg var kvalm i flere dager uten Tamiflu.

Jeg lurte på om jeg skulle ta det forebyggende bare men hvis jeg blir kvalm så orker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg lurte på om jeg skulle ta det forebyggende bare men hvis jeg blir kvalm så orker jeg ikke.

Han gikk på det en hel uke mens søstra hadde svineinfluensa, uten å være kvalm. Han ble kvalm først da han selv ble syk.

Han kastet opp og hadde diare bare en dag. Det står jo at dette er en del av symtomene på svineinfluensa. Etter det tok det et par dager før han begynte å hoste og ble tett i ørene.

Nå er han så og si frisk. Jeg er ganske sikker på at det er fordi han tok det forebyggende at han ble mildere angrepet enn søsteren. Det er ikke akkurat normalt.

Siden du har et nedkjørt immunforsvar, synes jeg du skal gjøre det Dorthe. Ihvertfall med en gang noen i nærheten av deg blir syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gikk på det en hel uke mens søstra hadde svineinfluensa, uten å være kvalm. Han ble kvalm først da han selv ble syk.

Han kastet opp og hadde diare bare en dag. Det står jo at dette er en del av symtomene på svineinfluensa. Etter det tok det et par dager før han begynte å hoste og ble tett i ørene.

Nå er han så og si frisk. Jeg er ganske sikker på at det er fordi han tok det forebyggende at han ble mildere angrepet enn søsteren. Det er ikke akkurat normalt.

Siden du har et nedkjørt immunforsvar, synes jeg du skal gjøre det Dorthe. Ihvertfall med en gang noen i nærheten av deg blir syke.

Jeg har ikke vært ute på lenge men skal på møte i morgen med ganske mange hvor flere hadde svineinfluensa forrige onsdag første dagen. Så jeg er litt skeptisk til å dra dit egentlig men kommer ikke unna.

Ungene er vaksinert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Jeg har ikke vært ute på lenge men skal på møte i morgen med ganske mange hvor flere hadde svineinfluensa forrige onsdag første dagen. Så jeg er litt skeptisk til å dra dit egentlig men kommer ikke unna.

Ungene er vaksinert

Hvorfor vaksinerer du deg ikke? Er ikke du prioritert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vaksinerer du deg ikke? Er ikke du prioritert?

Jo, jeg er prioritert men jeg har uvi og har hatt det i fem mnd, vært innlagt tre ganger og har gått på antibiotika nesten i ett strekk så både legen og dattera mi var sikre på at jeg ble skikkelig syk av vaksinen og i fare for å få Guillian Barre av sykepleier på et annet forum.

Så jeg slapp å ta noen avgjørelse, heldigvis. Jeg hadde egentlig ikke lyst. Jeg tar den den dagen jeg ikke har infeksjon lenger men da er vel pandemien over i den farten dette går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jo, jeg er prioritert men jeg har uvi og har hatt det i fem mnd, vært innlagt tre ganger og har gått på antibiotika nesten i ett strekk så både legen og dattera mi var sikre på at jeg ble skikkelig syk av vaksinen og i fare for å få Guillian Barre av sykepleier på et annet forum.

Så jeg slapp å ta noen avgjørelse, heldigvis. Jeg hadde egentlig ikke lyst. Jeg tar den den dagen jeg ikke har infeksjon lenger men da er vel pandemien over i den farten dette går.

Prøv med Tamiflu. Du merker fort om du blir kvalm. Da kan du heller stoppe hvis det blir for ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med Tamiflu. Du merker fort om du blir kvalm. Da kan du heller stoppe hvis det blir for ille.

Ja, jeg tenkte jeg skulle stikke innom apoteket i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ja, jeg tenkte jeg skulle stikke innom apoteket i morgen

Eller aller helst få noen som er bedre motstandsdyktig enn deg til å gjøre det for deg. Mulig det er del syke folk på apotekene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår på 16 (sikkert over 60 kilo) skulle ha en morgen og en om kvelden.

Tamiflu finnes vel i flere doser?

Mi jente hadde akkurat tippet over i nye vektklasse, tror det var fra 25 kilo og oppover et stykke - og da skulle de ha to kapsler morgen og to kapsler om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamiflu finnes vel i flere doser?

Mi jente hadde akkurat tippet over i nye vektklasse, tror det var fra 25 kilo og oppover et stykke - og da skulle de ha to kapsler morgen og to kapsler om kvelden.

Dattera di tok sikkert 2 x 30 mg Tamiflu morgen og kveld.

Voksne skal ta 1 x 75 mg morgen og kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...