Gjest Elextra Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Min kjære og jeg har to litt forskjellige oppskrifter på de to kakene, han kaller dem kolakaker, jeg kaller dem Berits brune pinner og mine er selvfølgelig myyye bedre enn hans. ) Jeg prøvde oppskriften som ble servert her for noen år siden, innbiller meg at det er samme som din. Blir nok ikke laget flere ganger . 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Jeg prøvde oppskriften som ble servert her for noen år siden, innbiller meg at det er samme som din. Blir nok ikke laget flere ganger . Min er ikke den samme som Flisa sin, hennes liger vel med på min kjæres, men det kan godt hende jeg også har lagt ut min oppskrift her. Men smaken er jo som baken. ) 0 Siter
Axcia Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Jasså gitt? ;-) Står han modell for vanlig? http://ta-a.net/jul/images/krumkaker_lite.jpg eller strull? http://1.bp.blogspot.com/_D5yyJZbHg5M/SS6Nh2cFhgI/AAAAAAAAAt4/ZnVF0erd_w0/s320/CIMG0881.JPG eller kopp? http://farm1.static.flickr.com/128/319160722_7c82995941.jpg Som en kompis av meg sa "Hainn e itj så lang, men hainn e jævla tynn!" ;-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Ja, 50% mandler og 50% melis. Det er nok stort sett alle de billige merkene som er mye dårligere her. Uansett så foretrekker jeg hjemmelaget. Den smaker bedre! Kjøpte en fra First price tror jeg det var. Den var det faktisk mye mandler i, men den var ikke god uansett. Så den gikk rett i søpla. Det eneste som gjelder av marsipan (altså sånn i kilovis) er Odense :-) 0 Siter
laban Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Enig i at godis ofte faaller mer i smak enn massevis av julebakst. Men hjemmelaget marsipan synes jeg ikke noe om - jeg liker at den er skikkelig glatt og ikke så grovkornet som den hjemmelagede er. Den skal males to ganger, så blir den ikke grov. Ifølge min mann, marsipansjefen. Vår hjemmelagde marsipan er _ikke_ grovkornet. Men den kan være litt "løs" og smulete. Det er mest tydelig når man farger den og triller den ut. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Marsipanpølsene fra Nidar (?) er jo også himmelske da..... Snøstenger.. Mmmm 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Snøstenger.. Mmmm Snøstenger??? Oppskrift! 0 Siter
morsan Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Som en kompis av meg sa "Hainn e itj så lang, men hainn e jævla tynn!" ;-) ;-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Snøstenger??? Oppskrift! Det må du spørre Nidar om ) Det er marsipanstenger med sjokolade og sånne hvite frø utenpå. 0 Siter
morsan Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Ja, 50% mandler og 50% melis. Det er nok stort sett alle de billige merkene som er mye dårligere her. Uansett så foretrekker jeg hjemmelaget. Den smaker bedre! Kjøpte en fra First price tror jeg det var. Den var det faktisk mye mandler i, men den var ikke god uansett. Så den gikk rett i søpla. First Price har ikke mye mandler i seg, så den kan du ikke sammenligne med:-) Odense i slik plastrull synes jeg er helt ypperlig til å trille kuler osv til julegodteriet:-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Det må du spørre Nidar om ) Det er marsipanstenger med sjokolade og sånne hvite frø utenpå. Ååå... Jeg trodde det var noe julebakst, leser rett fra 100 nyeste og da blir det sånn. ) 0 Siter
morsan Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Den skal males to ganger, så blir den ikke grov. Ifølge min mann, marsipansjefen. Vår hjemmelagde marsipan er _ikke_ grovkornet. Men den kan være litt "løs" og smulete. Det er mest tydelig når man farger den og triller den ut. Ja, det kommer vel litt an på tunga som smaker om man synes den er for grovkornet, eller om den bare er smuldrete:-) Jeg har bare smakt hjemmelaget marsipan et par-tre ganger, og alle gangene har marsipanlageren nesten dødd på seg av stolthet over hva de har klart å prestere, mens jeg sitter der og tenker at dette må man nesten ha vokst opp med for å synes at det er bedre enn Odense;-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Ååå... Jeg trodde det var noe julebakst, leser rett fra 100 nyeste og da blir det sånn. ) Lett for å bli sånn. Det er disse: http://www.matvareguiden.no/bilder/8600.gif Mye bedre enn de vanlige tynne pølsene. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Lett for å bli sånn. Det er disse: http://www.matvareguiden.no/bilder/8600.gif Mye bedre enn de vanlige tynne pølsene. Mmmm.... Men svinedyre dessverre. ( Men må selvfølgelig prøves! ;o) 0 Siter
Platina Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Har aldri skjønt meg på de kolakkene, alle sa de var så fantastisk, jeg har nå prøvd og prøvd igjen, ettersom jeg ikke synes de var så gode første gangen. Tror rett og slett ikke jeg er så glad i småkaker. Jeg har ikke prøvd den oppskriften, men mamma sine kolakaker er veldig gode. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Mmmm.... Men svinedyre dessverre. ( Men må selvfølgelig prøves! ;o) Jeg kjøper til halv pris etter jul, og koser meg langt ut i januar. Haha ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.