Gå til innhold

Send Jagland på engelskkurs!


nick

Anbefalte innlegg

''Når jeg da sier at all mennesker munnavleser i større eller mindre grad, så tror de meg nesten ikke ;) ''

Neste gang du opplever dette, får du følge opp med et spørsmål om de reagerer på at det er usynkront på tv! :-) DA skjønner de vel hva du mener.

Nå vet jeg at det er dette jeg bør spørre dem om, ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 167
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    28

  • Colette

    26

  • nick

    12

  • mariaflyfly

    11

Mest aktive i denne tråden

Må bare hive meg med i gjengen og si at jeg syntes dubbing av filmer var helt grusomt før. Nå er jeg litt mer vant, i og med at ungene mine insisterer å se filmene dubbet til norsk når det er mulig - til og med Saltkråkan og Emil... :-( Så jeg vennes til det, men synes egentlig det er helt forferdelig når stemme og bilde (munnbevegelser) ikke henger sammen!

Godt å høre det ikke bare er meg som er sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg at det er dette jeg bør spørre dem om, ja ;)

Jeg kan jo ikke munnavlese som sådan - har ikke sjans hvis det ikke er en lyd, men det er klart det hjelper veldig å følge med på leppene når folk snakker. Snakker de lavt/mumlete, kan leppebevegelsene være det som gjør at man får det med seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo ikke munnavlese som sådan - har ikke sjans hvis det ikke er en lyd, men det er klart det hjelper veldig å følge med på leppene når folk snakker. Snakker de lavt/mumlete, kan leppebevegelsene være det som gjør at man får det med seg:-)

Sant det :) Og da er det tross alt ikke såååå vanskelig å bli en god munnavleser. Det er nemlig et spm jeg alltid får og det er hvordan i all verden jeg har greid å bli en så god munnavleser! Eh...jeg bare _gjør_ det, lissom.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant det :) Og da er det tross alt ikke såååå vanskelig å bli en god munnavleser. Det er nemlig et spm jeg alltid får og det er hvordan i all verden jeg har greid å bli en så god munnavleser! Eh...jeg bare _gjør_ det, lissom.. ;)

Ja, og du får jo av naturlige årsaker bedre og mer trening enn oss som bare trenger å supplere med munnavlesning en gang i blant:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og du får jo av naturlige årsaker bedre og mer trening enn oss som bare trenger å supplere med munnavlesning en gang i blant:-)

Ja, ikke sant :)

Jeg gremmes faktisk over at jeg har blitt en dårligere munnavleser etter CI-operasjonen min :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...