Gå til innhold

Send Jagland på engelskkurs!


nick

Anbefalte innlegg

Tror du ikke at dette er noe som må inn i fra en tidligere alder enn hans? At det han ikke har lært seg av uttale nå i en alder av 60 år, muligens er i seneste laget?

Det er ikke alt somkan læres på kurs:-)

Enig i det, det skal lang _og_ intensiv kursing for å lære en 60-åring god uttale av et fremmed språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 167
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    28

  • Colette

    26

  • nick

    12

  • mariaflyfly

    11

Mest aktive i denne tråden

Tror du ikke at dette er noe som må inn i fra en tidligere alder enn hans? At det han ikke har lært seg av uttale nå i en alder av 60 år, muligens er i seneste laget?

Det er ikke alt somkan læres på kurs:-)

Jeg tror man kan lære seg en bedre engelskuttale hvis man går inn for det. Også i voksen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man kan lære seg en bedre engelskuttale hvis man går inn for det. Også i voksen alder.

Med all respekt: Jeg tror det er ting som er viktigere for han enn den slags jåleri:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all respekt: Jeg tror det er ting som er viktigere for han enn den slags jåleri:-)

For all del. Jeg driter vel i om han fremstår som en klovn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaglands tale var på glimrende engelsk. Uttalen hans er langt fra perfekt, men det tviler jeg på at utlendinger regner med. Han er jo langt fra den eneste ikke-engelsktalende politiker som har aksent.

Det var jo åpenbart at Obama forsto han og det gjorde nok de fleste andre engelskkyndige også.

Jeg må innrømme at jeg synes det er ganske merkelig at det som får flest kommentarer i forbindelse med fredsprisen er uttalen til Jagland, kjolen til statsministerens kone, vinkingen til Mette-Marit og kroppsformen til førstedamen. _Det_ gjør meg mye mere flau enn Jaglands engelskuttale.

Enig! Snakk om overfladisk pjatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del. Jeg driter vel i om han fremstår som en klovn. :)

Hvis du anser dette som å framstå som en klovn..da vektlegger du andre verdier enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du anser dette som å framstå som en klovn..da vektlegger du andre verdier enn meg.

Hehe, du måtte dra dette til et verdispørsmål, såklart.

Ja, da er du "just a better person" enn meg. Klapp på skuldra til deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaglands tale var på glimrende engelsk. Uttalen hans er langt fra perfekt, men det tviler jeg på at utlendinger regner med. Han er jo langt fra den eneste ikke-engelsktalende politiker som har aksent.

Det var jo åpenbart at Obama forsto han og det gjorde nok de fleste andre engelskkyndige også.

Jeg må innrømme at jeg synes det er ganske merkelig at det som får flest kommentarer i forbindelse med fredsprisen er uttalen til Jagland, kjolen til statsministerens kone, vinkingen til Mette-Marit og kroppsformen til førstedamen. _Det_ gjør meg mye mere flau enn Jaglands engelskuttale.

Applaus til deg. Kunne ikke vært mer enig! Jeg er så trøtt av alle overfladiske observasjoner av viktige ting som foregår i vårt samfunn. Og dette er for meg flaut. Veldig flaut, og veldig trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du måtte dra dette til et verdispørsmål, såklart.

Ja, da er du "just a better person" enn meg. Klapp på skuldra til deg. :)

Det har jeg ikke sagt. Vi vektlegger alle forskjellige verdier. For meg ligger verdien i hva Jagland sa, og ikke hvordan han sa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frudolén

So? En mann med hans jobb burde fått profesjonell hjelp til å jobbe med dette for ikke fremstå som en kløne.

Har uttalen blitt kommentert i utenlandske medier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaglands tale var på glimrende engelsk. Uttalen hans er langt fra perfekt, men det tviler jeg på at utlendinger regner med. Han er jo langt fra den eneste ikke-engelsktalende politiker som har aksent.

Det var jo åpenbart at Obama forsto han og det gjorde nok de fleste andre engelskkyndige også.

Jeg må innrømme at jeg synes det er ganske merkelig at det som får flest kommentarer i forbindelse med fredsprisen er uttalen til Jagland, kjolen til statsministerens kone, vinkingen til Mette-Marit og kroppsformen til førstedamen. _Det_ gjør meg mye mere flau enn Jaglands engelskuttale.

''. _Det_ gjør meg mye mere flau enn Jaglands engelskuttale.''

Veldig enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg så det i går. :)

Må bare spørre om en liten detalj: Skal det være stemt S i "peas"? 8-åringen hadde akkurat det ordet i engelsken, og jeg lærte henne å si det med ustemt S, som i "peace" - men det er altså feil?

Er det noen regel her i forhold til stemt S i flertall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre om en liten detalj: Skal det være stemt S i "peas"? 8-åringen hadde akkurat det ordet i engelsken, og jeg lærte henne å si det med ustemt S, som i "peace" - men det er altså feil?

Er det noen regel her i forhold til stemt S i flertall?

Jeg har aldri hørt forskjell på uttalen av "erter og fred" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre om en liten detalj: Skal det være stemt S i "peas"? 8-åringen hadde akkurat det ordet i engelsken, og jeg lærte henne å si det med ustemt S, som i "peace" - men det er altså feil?

Er det noen regel her i forhold til stemt S i flertall?

Peace er med ustemt, peas er med stemt.

Hva regelen sier, veit jeg ikke. Kan kanskje fortelle deg det om ett års tid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peace er med ustemt, peas er med stemt.

Hva regelen sier, veit jeg ikke. Kan kanskje fortelle deg det om ett års tid. ;)

OK. Takk. Jeg trodde faktisk det var med ustemt i begge tilfeller. Da skal jeg rette opp uttalen på både meg selv, mannen og 8-åringen. Er litt usikker på hva 10-åringen har fått inn på akkurat det ordet.

Jeg er nøye med uttale, særlig på s-ene (engelsk), kj/skj-lyder på norsk, og/å- uttale på norsk osv. Men jeg må jo innrømme at jeg er helt elendig på engelsk muntlig - har dårlig tonefall og elendig ordforråd :-(((((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

OK. Takk. Jeg trodde faktisk det var med ustemt i begge tilfeller. Da skal jeg rette opp uttalen på både meg selv, mannen og 8-åringen. Er litt usikker på hva 10-åringen har fått inn på akkurat det ordet.

Jeg er nøye med uttale, særlig på s-ene (engelsk), kj/skj-lyder på norsk, og/å- uttale på norsk osv. Men jeg må jo innrømme at jeg er helt elendig på engelsk muntlig - har dårlig tonefall og elendig ordforråd :-(((((

''Men jeg må jo innrømme at jeg er helt elendig på engelsk muntlig - har dårlig tonefall og elendig ordforråd :-(((((''

Samma her :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Takk. Jeg trodde faktisk det var med ustemt i begge tilfeller. Da skal jeg rette opp uttalen på både meg selv, mannen og 8-åringen. Er litt usikker på hva 10-åringen har fått inn på akkurat det ordet.

Jeg er nøye med uttale, særlig på s-ene (engelsk), kj/skj-lyder på norsk, og/å- uttale på norsk osv. Men jeg må jo innrømme at jeg er helt elendig på engelsk muntlig - har dårlig tonefall og elendig ordforråd :-(((((

La ungene se film på engelsk, først med og så uten tekst. Det hjelper mye på uttalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Takk. Jeg trodde faktisk det var med ustemt i begge tilfeller. Da skal jeg rette opp uttalen på både meg selv, mannen og 8-åringen. Er litt usikker på hva 10-åringen har fått inn på akkurat det ordet.

Jeg er nøye med uttale, særlig på s-ene (engelsk), kj/skj-lyder på norsk, og/å- uttale på norsk osv. Men jeg må jo innrømme at jeg er helt elendig på engelsk muntlig - har dårlig tonefall og elendig ordforråd :-(((((

De fleste av oss snakker vel ikke engelsk som innfødte. Og langt mindre amerikansk :-) Jeg har en engelsk chattevenn fra Liverpool, og han ringte meg for ca. 1 år siden. Og han påsto i ettertid at min aksent "made him horny" :-)

Når det kommer til skriftelig engelsk, så skriver han mye mer feil enn det jeg gjør :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...