Gå til innhold

Send Jagland på engelskkurs!


nick

Anbefalte innlegg

Du svarte ikke på spørsmålet mitt.

At du synes synd på mannen gjør han ikke til noen statsmann. Han minner litt om Solheim, litt sånn knisende og kjeitete.

Det er din vurdering:-) Og den sammenfaller ikke med min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 167
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    28

  • Colette

    26

  • nick

    12

  • mariaflyfly

    11

Mest aktive i denne tråden

Jagland er en ordentlig statsmann, og det er ikke uten grunn at han har fått den jobben han har fått. Han snakker vel ikke flytende engelsk, men jeg har hørt det mye verre:-) Bl.a. fra Thor Heyerdahl under Lillehammer-OL...

Som Dagbladet skriver: "Jagland er ikke ukjent med klumserier", og det er mildt sagt en underdrivelse. Jeg kommer ikke på noen nordmenn som kan konkurrere med Jagland når det gjelder antall sosiale og politiske tabber.

På den annen side må han være ekstremt dyktig til et eller annet siden han stadig kommer unna med det og får nye verv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Dagbladet skriver: "Jagland er ikke ukjent med klumserier", og det er mildt sagt en underdrivelse. Jeg kommer ikke på noen nordmenn som kan konkurrere med Jagland når det gjelder antall sosiale og politiske tabber.

På den annen side må han være ekstremt dyktig til et eller annet siden han stadig kommer unna med det og får nye verv.

Dette oppsummerer i grunnen mine tanker rundt talen:

''Har aldri hørt en norsk statsmann tale så bra. Argumenterte godt, var karismatisk og selvsikker. Alle dere som skammer dere over uttalen, tenk dere om. Er virkelig det viktigere enn innholdet? Verden fikk en god og overbevisende forklaring på hvorfor Obama fikk fredsprisen. Jagland gjorde en meget god jobb.''

http://www.vg.no/protokoll/?pid=488

Når det gjelder "klumseriene" hans, så er dette noe media alltid har elsket å skrive om. Jeg synes han fortjener bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og både kongen og dronningen så ut som de skulle sovne''

Kanskje de har hatt en heftig natt?

Antagelig.

De var og så på Mama Mia i går så kanskje det våknet noen romantiske følelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, gruer meg til å høre ham i nyhetssendinger senere i kveld. Jeg leser i nettaviser at han også tabbet seg ut med ved å være uhøflig mot fru Obama... Pinlig.

Nå husker jeg ikke hvordan Jagland snakker engelsk, og har ikke hørt ham i dag, men jeg synes ikke dårlig uttale er så farlig. Dårlig ordforråd/feil ordbruk og elementære grammatiske feil blir imidlertid fort pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå husker jeg ikke hvordan Jagland snakker engelsk, og har ikke hørt ham i dag, men jeg synes ikke dårlig uttale er så farlig. Dårlig ordforråd/feil ordbruk og elementære grammatiske feil blir imidlertid fort pinlig.

Enig.

Jeg har heller ikek fått hørt han ennå. Men litt rart at han snakket engelsk? Mener å minnes at Nobelkomiteens leder alltid holder tale på norsk, og så sitter folk i salen med høretelefoner og simultantolk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da enda godt :-)

Men jeg grøsser når det demonstreres til en hel verden hvor dårlig en av våre framstående personer uttaler engelsk...

Jeg tror at dem som har engelsk som morsmål ikke er så opptatt av dårlig uttale som oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Du klager alltid.

Jagland har ikke språkøre, men han gjør seg forstått.

Du har sikkert språkøre, men hvor langt har du nådd her i livet?

Det viktigste er hva en får ut av evnene og kunnskapene sine.

Det hjelper liksom ikke så mye med gode engelskkunnskaper hvis det eneste en får ut av livet er å henge seg opp i andres feil på nett.

Jeg tror Jagland har en del egenskaper du bare kan drømme om. Dessuten har han litt mindre tid til engelskkurs enn det du har.

Jagland intereserer seg for poltikk. Du intereserer deg svineinfluensa og damene på venteværelset. Det sier en god del.

Kos deg med engelskkunnskapene dine du, men ta deg gjerne et kurs i dannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frudolén

Jagland har ikke språkøre, men han gjør seg forstått.

Du har sikkert språkøre, men hvor langt har du nådd her i livet?

Det viktigste er hva en får ut av evnene og kunnskapene sine.

Det hjelper liksom ikke så mye med gode engelskkunnskaper hvis det eneste en får ut av livet er å henge seg opp i andres feil på nett.

Jeg tror Jagland har en del egenskaper du bare kan drømme om. Dessuten har han litt mindre tid til engelskkurs enn det du har.

Jagland intereserer seg for poltikk. Du intereserer deg svineinfluensa og damene på venteværelset. Det sier en god del.

Kos deg med engelskkunnskapene dine du, men ta deg gjerne et kurs i dannelse.

Skriver under her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som Dagbladet skriver: "Jagland er ikke ukjent med klumserier", og det er mildt sagt en underdrivelse. Jeg kommer ikke på noen nordmenn som kan konkurrere med Jagland når det gjelder antall sosiale og politiske tabber.

På den annen side må han være ekstremt dyktig til et eller annet siden han stadig kommer unna med det og får nye verv.

''På den annen side må han være ekstremt dyktig til et eller annet siden han stadig kommer unna med det og får nye verv.''

Tja... Kanskje det skjer fordi han egentlig er en knakende kjekk mann? Altså trynefaktor? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frudolén

Så enig, så enig! Hans engelskuttale er en skam for nasjonen! Noe så pinlig!

Kanskje du kunne tilbudt deg å holde talen på vegne av Jagland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kunne tilbudt deg å holde talen på vegne av Jagland?

Jeg hadde nok ikke hatt selvtillit til akkurat det. Hadde nok besvimt på talerstolen av ren skrekk. Men ja, jeg hadde klart å uttale engelsken myyyye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frudolén

Jeg hadde nok ikke hatt selvtillit til akkurat det. Hadde nok besvimt på talerstolen av ren skrekk. Men ja, jeg hadde klart å uttale engelsken myyyye bedre!

Men Jagland klarte å holde talen. Med et meget godt innhold. Respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...