Gå til innhold

Send Jagland på engelskkurs!


nick

Anbefalte innlegg

''Huff, gruer meg til å høre ham i nyhetssendinger senere i kveld. Jeg leser i nettaviser at han også tabbet seg ut med ved å være uhøflig mot fru Obama... Pinlig.''

Ingenting å grue seg for:-) Uttalen var vel ikke 100%, men talens innhold var glitrende:-)

Jeg fikk sett opptaket av talen i går, og jeg er helt enig med deg i at det var en god tale.

Men det er klart, hvis man bare sitter i sofaen og tenker på at Jagland hadde veldig norsk uttale, så ser man ikke skogen for bare trær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 167
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    28

  • Colette

    26

  • nick

    12

  • mariaflyfly

    11

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion

Jeg fikk sett opptaket av talen i går, og jeg er helt enig med deg i at det var en god tale.

Men det er klart, hvis man bare sitter i sofaen og tenker på at Jagland hadde veldig norsk uttale, så ser man ikke skogen for bare trær...

''Men det er klart, hvis man bare sitter i sofaen og tenker på at Jagland hadde veldig norsk uttale, så ser man ikke skogen for bare trær...''

Jeg hørte talen, men hørte også hva som ble sagt. Makan til dårlig engelsk skal man lete lenge etter! Dette skal liksom være en av Norges topper? Var gørrflau på hans vegne, ærlig talt, mannen trenger hjelp!

Tenk å ikke vite forskjellen på hvordan v og w uttales på engelsk! For meg var det rett og slett hårreisende, uansett hvor godt innholdet var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men det er klart, hvis man bare sitter i sofaen og tenker på at Jagland hadde veldig norsk uttale, så ser man ikke skogen for bare trær...''

Jeg hørte talen, men hørte også hva som ble sagt. Makan til dårlig engelsk skal man lete lenge etter! Dette skal liksom være en av Norges topper? Var gørrflau på hans vegne, ærlig talt, mannen trenger hjelp!

Tenk å ikke vite forskjellen på hvordan v og w uttales på engelsk! For meg var det rett og slett hårreisende, uansett hvor godt innholdet var.

Det var absolutt dårlig _uttale_, men dette må ikek forveksles med dårlig _engelsk_.

Synes du dem som snakker engelsk med tydelig fransk aksent også er dumme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det var absolutt dårlig _uttale_, men dette må ikek forveksles med dårlig _engelsk_.

Synes du dem som snakker engelsk med tydelig fransk aksent også er dumme?

Kan ikke sammelignes. Nordmenn lærer engelsk mye tidligere enn f.eks franskmenn.

Han hørtes ut som en sjetteklassing som leste opp et brev. Obama holdt en tale på 35 minutter, og jeg så ikke at han kikket på notater èn gang...

Jagland er en maktsyk mann, i mine øyne, som ønsker seg en sentral posisjon i EU. Han elsker makt for maktens skyld, dessverre:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke sammelignes. Nordmenn lærer engelsk mye tidligere enn f.eks franskmenn.

Han hørtes ut som en sjetteklassing som leste opp et brev. Obama holdt en tale på 35 minutter, og jeg så ikke at han kikket på notater èn gang...

Jagland er en maktsyk mann, i mine øyne, som ønsker seg en sentral posisjon i EU. Han elsker makt for maktens skyld, dessverre:(

Tror du har rett i det du sier, hidi. Dessverre. Den mannen burde stoppes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sett opptaket av talen i går, og jeg er helt enig med deg i at det var en god tale.

Men det er klart, hvis man bare sitter i sofaen og tenker på at Jagland hadde veldig norsk uttale, så ser man ikke skogen for bare trær...

Ble jo nysgjerrig på talen og ikke minst engelskuttalelsen hans etterhvert - har du link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke sammelignes. Nordmenn lærer engelsk mye tidligere enn f.eks franskmenn.

Han hørtes ut som en sjetteklassing som leste opp et brev. Obama holdt en tale på 35 minutter, og jeg så ikke at han kikket på notater èn gang...

Jagland er en maktsyk mann, i mine øyne, som ønsker seg en sentral posisjon i EU. Han elsker makt for maktens skyld, dessverre:(

Det at Obama ikke hadde jukselapp en gang var svært, svært imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo nysgjerrig på talen og ikke minst engelskuttalelsen hans etterhvert - har du link?

Ligger kanskje på nrk.no? Jeg hadde tatt det opp på digitalboksen.

Engelskuttalenn var selvsagt skrekkelig!! Så han får en S for innhold, men en Ng for fremførelse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger kanskje på nrk.no? Jeg hadde tatt det opp på digitalboksen.

Engelskuttalenn var selvsagt skrekkelig!! Så han får en S for innhold, men en Ng for fremførelse:-)

Obamas tale ligger på nrk.no, men så vidt jeg kan se ikke Jaglands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at Obama ikke hadde jukselapp en gang var svært, svært imponerende!

''Det at Obama ikke hadde jukselapp en gang var svært, svært imponerende!''

Leste i DN om måten "jukselappene" hans var tekst på glassplater foran ham. Det ble gjort et nummmer av hvor mye bedre dette fungerte enn Jaglands manuskript.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det at Obama ikke hadde jukselapp en gang var svært, svært imponerende!''

Leste i DN om måten "jukselappene" hans var tekst på glassplater foran ham. Det ble gjort et nummmer av hvor mye bedre dette fungerte enn Jaglands manuskript.

Men rent bortsett fra de åpenbare forskjellene mellom de to når det gjelder talegaver, så er det uansett lettere å holde en tale uten å lese opp fra et manuskript dersom man gjør det på sitt eget morsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

''Det at Obama ikke hadde jukselapp en gang var svært, svært imponerende!''

Leste i DN om måten "jukselappene" hans var tekst på glassplater foran ham. Det ble gjort et nummmer av hvor mye bedre dette fungerte enn Jaglands manuskript.

''Leste i DN om måten "jukselappene" hans var tekst på glassplater foran ham. Det ble gjort et nummmer av hvor mye bedre dette fungerte enn Jaglands manuskript.''

Jeg følgte nøye med, og så ikke han nølte eller kikket ned på noe.

Jagland hadde papirene foran seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Men rent bortsett fra de åpenbare forskjellene mellom de to når det gjelder talegaver, så er det uansett lettere å holde en tale uten å lese opp fra et manuskript dersom man gjør det på sitt eget morsmål.

Se den norske politikeren som gjør det! Ingen!

Tror _aldri_ jeg har har hørt en mer flytende tale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Leste i DN om måten "jukselappene" hans var tekst på glassplater foran ham. Det ble gjort et nummmer av hvor mye bedre dette fungerte enn Jaglands manuskript.''

Jeg følgte nøye med, og så ikke han nølte eller kikket ned på noe.

Jagland hadde papirene foran seg.

''Jeg følgte nøye med, og så ikke han nølte eller kikket ned på noe.''

Jeg la merke til det samme.

''Jagland hadde papirene foran seg.''

Han la ikke skjul på det heller. Og jeg synes ikke det er noe galt i det at man viser at man har en ferdigskrevet tale med manuskript når det er en såpass viktig anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se den norske politikeren som gjør det! Ingen!

Tror _aldri_ jeg har har hørt en mer flytende tale...

jeg er enig med deg i dette. I Aftenposten i dag uttalte en retorikk-professor eller hva det var at dette trolig var en av de beste talene som var holdt på norsk jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Jeg følgte nøye med, og så ikke han nølte eller kikket ned på noe.''

Jeg la merke til det samme.

''Jagland hadde papirene foran seg.''

Han la ikke skjul på det heller. Og jeg synes ikke det er noe galt i det at man viser at man har en ferdigskrevet tale med manuskript når det er en såpass viktig anledning.

Så vi er enige om at Obama er usedvanlig veltalende;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Leste i DN om måten "jukselappene" hans var tekst på glassplater foran ham. Det ble gjort et nummmer av hvor mye bedre dette fungerte enn Jaglands manuskript.''

Jeg følgte nøye med, og så ikke han nølte eller kikket ned på noe.

Jagland hadde papirene foran seg.

''eg følgte nøye med, og så ikke han nølte eller kikket ned på noe''

Jeg har faktisk ennå ikke sett noen av talene, men i DN stod altså om disse skrå platene han hadde på hver side foran seg, som visstnok gjorde at han kunne lese samtidig som blikket sveipet over publikum. De syntes også på et bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''eg følgte nøye med, og så ikke han nølte eller kikket ned på noe''

Jeg har faktisk ennå ikke sett noen av talene, men i DN stod altså om disse skrå platene han hadde på hver side foran seg, som visstnok gjorde at han kunne lese samtidig som blikket sveipet over publikum. De syntes også på et bilde.

Jeg så ikke antydning til det, men det betyr jo ikke at det faktisk ikke skjedde!

Det betyr bare at han er hundre ganger bedre enn våre "toppmenn" og politikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...