Gå til innhold

Svineinfluensaen - En medisinskandale?


Gjest firepile

Anbefalte innlegg

Større valgfrihet når det gjelder plaster, smertestillende og nesespray - samt at jeg tror apoteket er de eneste som selger fluor? ;)

Ok:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 263
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    67

  • Colette

    45

  • morsan

    9

  • ....AV

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest elleville

''15000 (av en langt mindre befolkning) døde av Spanskesyken.''

For nesten hundre år siden ja. Og det kan ikke på noen måte sammenlignes med dagens situasjon.

''Slike ting vet man bare ikke FØR,''

På det tidspunktet massevaksineringen startet var det for lengst klart at denne influensaen ikke var spesielt "farlig".

Jan Helge Solbakk, professor i medisinsk etikk, 8 August 2009: "Det er ikke nødvendig å være føre var for 98 prosent av befolkninga når det gjelder en epidemi som vil fortone seg som en vanlig forskjølelse eller en lettere influensa."

http://www.nrk.no/nyheter/1.6722534

'' og siden beløpene er så latterlig små (under en halv milliard) så er det faktisk helt på sin plass å bruke vaksine som forsikring.''

Nå glemmer du å ta med kostnader til planlegging, organisering og gjennomføring av massevaksinasjonen.

Ha en fortreffelig aften.

Ikke glem vennlig hilsen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idealismen lever, men siden man ikke får betale med idealisme verken på Cubus eller Rema, må man også hylle kommersialismen.

Hvis du _bare_ kunne kjøpe èn type bodylotion, og denne _kun_ var tilgjengelig på èn butikk, da hadde neppe tilbudet vært "Nå 150,-, før 300,-"...

Men har den noensinne kostet 300..? :-( Jeg er ikke så sikker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Østlandsbeboer

Det hadde holdt lenge med vaksine til de i risikogruppene (slik som man gjør med en vanlig sesongsinfluensa).

''Det hadde holdt lenge med vaksine til de i risikogruppene (slik som man gjør med en vanlig sesongsinfluensa).''

Det er da slett ikke bare risikogruppepasientene som kan få sesonginfluensavaksine. Og ikke blir man plassert i samme risikogruppe i forhold til sesonginfluensa som man ble opp mot svineinfluensaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper der også :-) Men hva skal jeg da på apoteket å gjøre...Kjøpe bodylotion??

''Men hva skal jeg da på apoteket å gjøre...Kjøpe bodylotion??''

Enn så lenge får du ikke Tamiflu på super'n, da! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Østlandsbeboer

Men har den noensinne kostet 300..? :-( Jeg er ikke så sikker:-)

Hvis du tror apoteket bedriver villedende markedsføring, må du melde dem til konkurransetilsynet.

Jeg _aner ikke_ hva en bodylotion bør/skal/kan koste. Jeg kjøper der jeg handler første gang etter at jeg oppdager at det er tomt. Det kan være apotek eller parfymeri eller dagligvarebutikk eller taxfree'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du hadde bilforsikring da;)

Ja, men jaggu måtte vi krangle lenge med forsikringsselskapet om oppgjøret! *sukk*

De presset på for at vi skulle godta sum X som totaloppgjør for bilen - da vi var ferdige med dem hadde de økt summen med ca 80 000 hvis jeg ikke husker helt feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde holdt lenge med vaksine til de i risikogruppene (slik som man gjør med en vanlig sesongsinfluensa).

Feil igjen.

Denne influensaen "angrep" nettopp også personer UTENFOR risikogruppene. Og på det tidspunktet man måtte bestille vaksiner, visste man bare ikke hvor mange og hvor alvorlig.

Akkurat som med husbrann!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, de responderer virkelig ikke på sammenligningen din med brannforsikring. Interessant å se.

Er forøvrig helt enig med deg i denne tråden.

;-)

I en annen tråd om den sunne fornuft som hadde rådet hos dem som ikke vaksinerte seg, i motsetning til oss dumme nikkedokker som viljeløst slukte alt som myndighetene sa, var ikke dette med brann og forsikring oppe, men det å sikre barn i bil.

Mitt barn var ikke med i den frontkollisjonen som jeg nevnte et annet sted her, så han har aldri vært med i noen form for ulykke. Så etterpåklokskapen har vist meg at det har vært totalt unødvendig med bilsikring i alle disse årene.... ;-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror apoteket bedriver villedende markedsføring, må du melde dem til konkurransetilsynet.

Jeg _aner ikke_ hva en bodylotion bør/skal/kan koste. Jeg kjøper der jeg handler første gang etter at jeg oppdager at det er tomt. Det kan være apotek eller parfymeri eller dagligvarebutikk eller taxfree'n.

Ok:-) Nei, jeg aner ikke hva som er feil og riktig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men hva skal jeg da på apoteket å gjøre...Kjøpe bodylotion??''

Enn så lenge får du ikke Tamiflu på super'n, da! ;-)

Ubenyttet Tamiflu har jeg mer enn nok av:-) Gode innteker for Roche:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde holdt lenge med vaksine til de i risikogruppene (slik som man gjør med en vanlig sesongsinfluensa).

Dersom alle i risikogruppene kunne tatt vaksinen, så hadde jeg vært tilbøyelig til å være enig med deg.

Nå vet man jo at svært mange i risikogruppene ikke kan ta vaksinen, så da stiller saken seg litt annerledes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Østlandsbeboer

;-)

I en annen tråd om den sunne fornuft som hadde rådet hos dem som ikke vaksinerte seg, i motsetning til oss dumme nikkedokker som viljeløst slukte alt som myndighetene sa, var ikke dette med brann og forsikring oppe, men det å sikre barn i bil.

Mitt barn var ikke med i den frontkollisjonen som jeg nevnte et annet sted her, så han har aldri vært med i noen form for ulykke. Så etterpåklokskapen har vist meg at det har vært totalt unødvendig med bilsikring i alle disse årene.... ;-/

Det er litt rart at man ikke ser sammenhengene her... Mine unger har heller aldri vært i en bilulykke, så vi har sikra mye for ingen nytte. Ikke har huset brent ned, selv om vi har betalt forsikringen i "alle de år".

Denne artikkelen som omtales her og som er bakgrunnen for tråden, den blir vel tilbakevist/motgått av andre eksperter i løpet av et par dager. Slik får begge sider drive på. Jeg er fortrolig med mitt valg, og det er forhåpentligvis resten av befolkningen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Var skeptisk til vaksinen

Jeg er ikke vaksinert, min mann er ikke vaksinert og mine barn er ikke vaksinert :o)

Sånn er det hos oss også. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tenk deg - et øyeblikk - muligheten for at H1N1 hadde blitt like dødelig som H5N1 (50%). Det er bare tilfeldigheter som avgjør, og INGEN visste på det tidspunktet vaksinene ble bestilt.

Tenk deg ramaskriket hvis halve Norges befolkning hadde dødd fordi noen var sikker på at dette var en "konspirasjon" av medisinalindustrien.

Det beløpet som ble brukt på vaksiner er peanøtter for et land. Det er totalt irrelevant, og langt bedre bruk av penger enn f. eks. en bro i Nord-Norge eller en veistubb i Oppland.

===

Du snakker om å "skremme befolkningen". Befolkningen fikk saklig fakta av FHI og andre. En helt grei anbefaling, uten noe panikk. Skremsespropagandaen har kommet fra folk som drømmer opp at vaksinen er farlig, osv. i det uendelige.

Og selvsagt at man burde bruke "sølvvann" i dyre dommer, for å beskytte seg.

Med vennlig hilsen

Et problem oppi dette er jo at WHO - etter at de visste H1N1 ikke var farlig, endret pandemidefinisjonen fra å måtte være et svært smittsomt og svært dødelig virus, til å bare være et svært smittsomt virus.

Hvorfor gjorde de det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...