Gå til innhold

Svineinfluensaen - En medisinskandale?


Gjest firepile

Anbefalte innlegg

Gjest firepile

Men selv om det er korrupsjon, og selv om det ikke var så alvorlig som det ble sagt, ville man allikevel ha kjøpt vaksinen. Man kunne ikke risikere noe annet.

Akkurat som brannforsikring. Du lar ikke være å kjøpe brannforsikring i 2010 fordi huset ditt ikke brant i 2009, gjør du vel?

Med vennlig hilsen

''Du lar ikke være å kjøpe brannforsikring i 2010 fordi huset ditt ikke brant i 2009, gjør du vel?''

Slutt med dette brannforsikrigsvåset. Brenner huset taper du millioner, hvis du blir smittet blir du litt små dårlig noen dager. Jeg har aldri tatt "vanlig" influensavaksine før (selv om denne er mye mer dødlig). Har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 263
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    67

  • Colette

    45

  • morsan

    9

  • ....AV

    3

Mest aktive i denne tråden

Jeg sammenligner det litt med apotekene. Før i tiden var det et sted som det gikk an å gå inn for å kjøpe nesedråper/dispril osv. Når man hadde noen hverdagslige småplager :-)

I dag kan man ikke stikke nesen innom uten å støte på kjempetilbud om bodylotion, håndkrem og og andre kosmetikkprodukter. De vanlige apotekproduktene forsvinner jo i mengden.. Og så stikker de et reklameblad oppi handleposen med et innsmigrende smil om alle sine gode tilbud til uka. Jeg blir nesten kvalm :-(

Skal medisnalindustrien holdes ansvarlig for det også?

Før hadde vi landhandlere - når har man Ultra, Meny, Rema, Rimi, osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok folk ble syke (og vil bli det de neste årene), til at de hadde tjent langt mer. En gjennomsnittelig syk person bruker langt, langt mer penger enn det en vaksine koster.

Og det er før man regner samfunnskostnaden med sykefravær, osv.

Med vennlig hilsen

Et veldig godt poeng som må være forståelig for de fleste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

''Og svineinfluensaen skremte vettet av meg. Og vaksinen skremte vettet av meg.''

Svineinfluensaen skremet vettet av meg også, så jeg var sjeleglad da de endelig kom i gang med vaksinering her. Puh. Risikogruppe og greier.

Det var da svært så lettskremte folket er da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Du hadde jo sannsynligvis ikke tatt vaskinen hvis det ikke var for at den ble mer reklamert for enn noe annet produkt i en periode. Men "reklamen" kom fra såkalt seriøse organisajoner, og demed oppfattes det ikke som "reklame". Det er jo en kjent sak at vi påvirkes mer av reklame enn det vi er klar over selv...

Jeg kjenner ingen - absolutt ingen- som fikk svineinfluensa.

Ikke jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du lar ikke være å kjøpe brannforsikring i 2010 fordi huset ditt ikke brant i 2009, gjør du vel?''

Slutt med dette brannforsikrigsvåset. Brenner huset taper du millioner, hvis du blir smittet blir du litt små dårlig noen dager. Jeg har aldri tatt "vanlig" influensavaksine før (selv om denne er mye mer dødlig). Har du?

Brannforsikrings-eksempelet illustrerer perfekt hva dette handler om - man betaler en bitteliten sum (en vaksine) for å unngå noe som kan gi en høy feber, ubehageligheter, og i verstefall død. Langt mer alvorlig enn husbrann.

Jeg har tatt sesonginfluensavaksine hvert år i mange år. Hvorfor skal man bli syk med influensa når man kan unngå det?

Ja, med mindre man ønsker å støtte medisinalindustrien med masse penger i smertestillende, osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest firepile

Jo, folk ble veldig syke, og mange ble syke. Folk døde også, og selv om de som døde hadde tilleggssykdommer, så var det fortsatt _liv_ som gikk tapt.

Jeg orker ikke repetere alt det Sør har sagt, så jeg sier i grunnen "Enig med Sør". Jeg mener du tar grovt feil.

Som jeg har skrevet tidligere, les for eksempel dagens A-magasin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da svært så lettskremte folket er da.

Ja, når man ser hvor skremt du blir med dette konspirasjonsvåset ditt, så blir man bekymret for deg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For overnervøse mennesker er det mye som er helseskadelig, så de bør igrunnen holde seg unna alt som kommer fra media ;-)

Media har helt klart tjent en hel masse på denne saken og bruker den fortsatt for alt det er verdt ;)

''For overnervøse mennesker er det mye som er helseskadelig, så de bør igrunnen holde seg unna alt som kommer fra media ;-)''

Ok:-) Godt du er så trygg og fri for nerver da:-) Og alltid like sikker på at du mener og gjør det eneste riktige :-) Eller er det slik? Siden du alltid så intenst må forsvare dine valg som de eneste rette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sammenligner det litt med apotekene. Før i tiden var det et sted som det gikk an å gå inn for å kjøpe nesedråper/dispril osv. Når man hadde noen hverdagslige småplager :-)

I dag kan man ikke stikke nesen innom uten å støte på kjempetilbud om bodylotion, håndkrem og og andre kosmetikkprodukter. De vanlige apotekproduktene forsvinner jo i mengden.. Og så stikker de et reklameblad oppi handleposen med et innsmigrende smil om alle sine gode tilbud til uka. Jeg blir nesten kvalm :-(

Du Colette... jeg setter veldig stor pris på deg her inne, men greier ikke helt å forstå deg.... :)

Når jeg kommer på apoteket og ser andre produkter enn de rent medisinske så har jeg ikke tid til å gruble på dette. Trenger jeg en body lotion, så spiller det fint liten rolle om jeg kjøper den på apoteket eller på Vita eller et helt annet sted :) Finner jeg en reklamepost i handlekurven min, så velger jeg selv om jeg gidder å se på den eller ikke (som regel ignorerer jeg den). Jeg tror jeg ville blitt fryktelig sliten om jeg skulle irritere meg over slike hverdagslige ting, så jeg velger heller å fokusere på de positive sidene ved livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror rett og slett jeg melder meg inn i partiet Rødt. Og ferdig med det :-)

Da har du nok løst alle verdens problemer! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Feil!

Medisinalindustrien tjener langt mer på folk som blir syke enn på folk som holder seg friske på grunn av vaksine.

Med vennlig hilsen

Naiviteten lenge leve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''For overnervøse mennesker er det mye som er helseskadelig, så de bør igrunnen holde seg unna alt som kommer fra media ;-)''

Ok:-) Godt du er så trygg og fri for nerver da:-) Og alltid like sikker på at du mener og gjør det eneste riktige :-) Eller er det slik? Siden du alltid så intenst må forsvare dine valg som de eneste rette?

Nå er det ikke togli som påstår at toglig valg er "de eneste rette"...

Man sjekker hvem som sier hva, og ser at vaksinekonspiratørene ikke akkurat har genier på sin side, og så ser man at de også selger "alternativer til vaksinen", og da forstår man jo hvorfor de er så skeptiske.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Østlandsbeboer

Det var da svært så lettskremte folket er da.

Jeg har ikke noe dødsønske, jeg, så jeg tok syke- og dødstall på ramme alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''For overnervøse mennesker er det mye som er helseskadelig, så de bør igrunnen holde seg unna alt som kommer fra media ;-)''

Ok:-) Godt du er så trygg og fri for nerver da:-) Og alltid like sikker på at du mener og gjør det eneste riktige :-) Eller er det slik? Siden du alltid så intenst må forsvare dine valg som de eneste rette?

Har jeg forsvart mitt valg som det eneste rette? Jeg har jo gang på gang sagt at dette var det rette valget for _meg_ og at ditt valg var det rette for _deg_! *måper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Ja, når man ser hvor skremt du blir med dette konspirasjonsvåset ditt, så blir man bekymret for deg.

Med vennlig hilsen

Jeg er ikke skremt. Aner ikke hvor du har fått den vrangforestillingen fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naiviteten lenge leve!

Ja, du er tydeligvis en fanebærer for den.

Du burde virkelig sette deg inn i fakta før du blamerer deg selv med slikt konspirasjonsvås. Det er pinlig for deg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Colette... jeg setter veldig stor pris på deg her inne, men greier ikke helt å forstå deg.... :)

Når jeg kommer på apoteket og ser andre produkter enn de rent medisinske så har jeg ikke tid til å gruble på dette. Trenger jeg en body lotion, så spiller det fint liten rolle om jeg kjøper den på apoteket eller på Vita eller et helt annet sted :) Finner jeg en reklamepost i handlekurven min, så velger jeg selv om jeg gidder å se på den eller ikke (som regel ignorerer jeg den). Jeg tror jeg ville blitt fryktelig sliten om jeg skulle irritere meg over slike hverdagslige ting, så jeg velger heller å fokusere på de positive sidene ved livet :)

Samme her:-)

Skjønner du ikke at når et medisinutsalg begynner å framstå som et parfymeri - og det blir det viktigste- så er noe feil? De skal tjene penger - for søren:-) Det er det - og bare det - som teller. Jeg har opplevd å bli ekspedert av kundebehandlere som ikke har peiling på medisiner, men som har veldig god greie på parfymeriartikler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...