Gå til innhold

Svineinfluensaen - En medisinskandale?


Gjest firepile

Anbefalte innlegg

He-he, de responderer virkelig ikke på sammenligningen din med brannforsikring. Interessant å se.

Er forøvrig helt enig med deg i denne tråden.

Takk!

Helt korrekt - ingen har svart på den!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 263
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    67

  • Colette

    45

  • morsan

    9

  • ....AV

    3

Mest aktive i denne tråden

Jeg mener at alle får gjøre som de selv føler for, ut i fra den informasjonen vi mottar. Men akkurat når det gjelder denne vaksinen, så ble det så mye "rar informasjon" at jeg i hvert fall luktet "ugler i mosen" etter hvert. Mulig jeg tok feil. Det vil ettertiden vise.

Når sant skal sies, så tar jeg snart ingen informasjon på alvor. Informasjonen veksler fra dag til dag, og forskningsresultater spriker i alle ender...

Og så må man velge om man gidder å ta inn over seg all informasjon man får eller om man heller skal velge å stole på egen intuisjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær da glad for at du har blind tillit til at en vaksine er framstilt av noen som vil deg vel helsemessig, og som ikke bare tenker inntjening/økonomi :-)

Huset du bor i ble trolig bygget på det prinsippet. Bilen du kjører, eller toget du tar, eller maten du spiser, eller....

Og, som jeg har påpekt utallige ganger, medisinalindustrien ville tjent langt mer på at folk ble syke, eller en vaksine som knapt virket.

Det du sier henger ikke på greip, for de ville ikke hatt noe økonomisk motiv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke mennesker har aldri vært lønnsomme - for noen. Syke mennesker koster så mye for det enkelte samfunn at medisinindustrien da fort ville blitt "upopulær". Det gjelder å bevare en viss balanse i regnskapet.

Hahaha!

Hvis det var mange syke kunne medisinalindustrien fått de prisene de ville.

Du tar grundig feil i dine konspirasjonsteorier, og det tror jeg du egentlig vet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var forventet levealder 40 år, og folk døde av infeksjoner de fikk i småkutt i hendene.

Nå er forventet levealder 80 år.

I stor grad takket være medisinalindustrien.

Hvis du ikke liker den, kan du jo bare la være å bruke den. Enkelt å greit.

Med vennlig hilsen

Ja, kanskje det:-) Men det er nok andre ting enn medisiner som gjør at vi lever lenger. Bedre kosthold, bedre levekår på alle områder. osv.

Men nå er ikke jeg den største medisinfantasten da:-) Tar kanskje en paracet pr. mnd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Østlandsbeboer

De burde sette folks helse foran inntjening og økonomi. Egentlig burde de være betalt av staten:-(

Verden går snart av skaftet. Vi drukner i diagnoser og sykdommer og fok spiser medisiner som sukkertøy. En dag må denne utviklingen snu.

''Egentlig burde de være betalt av staten:-(''

Tja, da måtte jo staten ha eid alt som skulle til for å produsere medisiner også, da, og jeg synes det ligner på et helt annet styresystem enn det vi (heldigvis!) har i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tror jeg man skal legge konspirasjonsteoriene til side, Colette.

Og husk at medisinalindustrien tjener LANGT mer på at folk blir syke enn å vaksinere dem for å holde dem friske!

Med vennlig hilsen

Hyggelig å se deg her igjen, Sør. Men jeg har absolutt ingen interesse av tråden om svineinfluensa. Derfor unngår jeg tråden som jeg vet omhandler det. Det blir der i mot svært vanskelig (fra 100 nyeste) om du forandrer emnet hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så må man velge om man gidder å ta inn over seg all informasjon man får eller om man heller skal velge å stole på egen intuisjon :)

Det er akkurat det....og jeg stoler på min egen intuisjon. Og det har gått bra, så langt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Nei, det er ikke fakta, og ikke engang "fakta". Jo mer du skriver, jo mer åpenbart ligner det på løgn.

Ettersom mange av de som ble vaksinert (som jobbet med mange, eller hadde svak helse) hadde blitt alvorlig syke uten vaksinasjon, så sier det seg selv at de ville tjent mer på å gi dem Tamiflu, og alt det andre enn en vaksine. For ikke å snakke om sykehuskostnader, med medisiner og forbruksmatriell.

For å si det rett ut: du tar feil og du vet det godt. Det er konspirasjons-tull fra ende til annen.

Med vennlig hilsen

''Nei, det er ikke fakta, og ikke engang 'fakta. Jo mer du skriver, jo mer åpenbart ligner det på løgn.''

Jeg baserer det jeg skriver utelukkende på fakta. Du derimot har på deg skylapper.

''Ettersom mange av de som ble vaksinert (som jobbet med mange, eller hadde svak helse) hadde blitt alvorlig syke uten vaksinasjon,''

I Frankrike har mindre enn 5% vasksinert seg. Det ble ikke flere syke der enn i her i landet.

'' så sier det seg selv at de ville tjent mer på å gi dem Tamiflu, og alt det andre enn en vaksine. For ikke å snakke om sykehuskostnader, med medisiner og forbruksmatriell.

For å si det rett ut: du tar feil og du vet det godt.''

Nei, jeg tar ikke feil. Jeg stoler mer på lederen av Europarådets helsekomité enn deg. Selv WHO innrømmer at noe er "galt". Generaldirektør Chan har også beordret en ekstern granskning. Den franske nasjonalforsamlingen gransker nå håndteringen av svineinfluensaen og arrangerer en høring med de største produsentene. Russland vil ha internasjonal gransking og mener det fins klare indisier på en massiv korrupsjon i WHO av ledemiddelindustrien. Noe anerkjente medisinske tidskrifter som The Lancet, Science og The British Medical Journal har antydet lenge.

'' Det er konspirasjons-tull fra ende til annen.''

Nei, det er det ikke. Les for eksempel dagens A-magasin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det:-) Men det er nok andre ting enn medisiner som gjør at vi lever lenger. Bedre kosthold, bedre levekår på alle områder. osv.

Men nå er ikke jeg den største medisinfantasten da:-) Tar kanskje en paracet pr. mnd:-)

Ja, og det er på grunn av medisinsk forskning at vi forstår viktigheten av hygiene, og mange av de andre tingene som gjør at vi lever lengre.

Ikke at jeg tror medisinalindustrien er perfekt, men den lever etter de reglene samfunnet har laget for firma. Og det gjelder alle, så hvis du ikke liker det får du melde deg inn i partiet Rødt. :-)

Med vennlig hislen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Du repeterer bare det samme gamle våset, som ikke engang er matematisk korrekt.

Selv om folk "bare" fikk influensa ville de brukt for langt mer penger i hostemedisiner, smertestillende osv. enn det koster med masseinnkjøpt vaksine.

Konklusjon: Medisinalindustrien ville tjent mer penger på ingen vaksine.

Med vennlig hilsen

''Selv om folk "bare" fikk influensa ville de brukt for langt mer penger i hostemedisiner, smertestillende osv. enn det koster med masseinnkjøpt vaksine.''

Siden folk flest faktisk ikke ville blitt syke er dette feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se deg her igjen, Sør. Men jeg har absolutt ingen interesse av tråden om svineinfluensa. Derfor unngår jeg tråden som jeg vet omhandler det. Det blir der i mot svært vanskelig (fra 100 nyeste) om du forandrer emnet hele tiden.

Hei,

Hyggelig å se deg også!

Jeg må endre emnet en gang i blant, for hvis ikke finner man ikke frem i en så lang tråd. De fleste ganger er dog tittelen åpenbart relatert, og ofte lar jeg første ord stå.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest firepile

Ja, og det er på grunn av medisinsk forskning at vi forstår viktigheten av hygiene, og mange av de andre tingene som gjør at vi lever lengre.

Ikke at jeg tror medisinalindustrien er perfekt, men den lever etter de reglene samfunnet har laget for firma. Og det gjelder alle, så hvis du ikke liker det får du melde deg inn i partiet Rødt. :-)

Med vennlig hislen

''Ikke at jeg tror medisinalindustrien er perfekt, men den lever etter de reglene samfunnet har laget for firma.''

Det er aldeles ikke meningen at det er legemiddelindustrien som skal styre WHO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, det er ikke fakta, og ikke engang 'fakta. Jo mer du skriver, jo mer åpenbart ligner det på løgn.''

Jeg baserer det jeg skriver utelukkende på fakta. Du derimot har på deg skylapper.

''Ettersom mange av de som ble vaksinert (som jobbet med mange, eller hadde svak helse) hadde blitt alvorlig syke uten vaksinasjon,''

I Frankrike har mindre enn 5% vasksinert seg. Det ble ikke flere syke der enn i her i landet.

'' så sier det seg selv at de ville tjent mer på å gi dem Tamiflu, og alt det andre enn en vaksine. For ikke å snakke om sykehuskostnader, med medisiner og forbruksmatriell.

For å si det rett ut: du tar feil og du vet det godt.''

Nei, jeg tar ikke feil. Jeg stoler mer på lederen av Europarådets helsekomité enn deg. Selv WHO innrømmer at noe er "galt". Generaldirektør Chan har også beordret en ekstern granskning. Den franske nasjonalforsamlingen gransker nå håndteringen av svineinfluensaen og arrangerer en høring med de største produsentene. Russland vil ha internasjonal gransking og mener det fins klare indisier på en massiv korrupsjon i WHO av ledemiddelindustrien. Noe anerkjente medisinske tidskrifter som The Lancet, Science og The British Medical Journal har antydet lenge.

'' Det er konspirasjons-tull fra ende til annen.''

Nei, det er det ikke. Les for eksempel dagens A-magasin.

Men selv om det er korrupsjon, og selv om det ikke var så alvorlig som det ble sagt, ville man allikevel ha kjøpt vaksinen. Man kunne ikke risikere noe annet.

Akkurat som brannforsikring. Du lar ikke være å kjøpe brannforsikring i 2010 fordi huset ditt ikke brant i 2009, gjør du vel?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ikke at jeg tror medisinalindustrien er perfekt, men den lever etter de reglene samfunnet har laget for firma.''

Det er aldeles ikke meningen at det er legemiddelindustrien som skal styre WHO.

Som sagt, meld deg inn i partiet Rødt. Det virker som om du hører hjemme der - på flere måter.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Egentlig burde de være betalt av staten:-(''

Tja, da måtte jo staten ha eid alt som skulle til for å produsere medisiner også, da, og jeg synes det ligner på et helt annet styresystem enn det vi (heldigvis!) har i dag.

Jeg sammenligner det litt med apotekene. Før i tiden var det et sted som det gikk an å gå inn for å kjøpe nesedråper/dispril osv. Når man hadde noen hverdagslige småplager :-)

I dag kan man ikke stikke nesen innom uten å støte på kjempetilbud om bodylotion, håndkrem og og andre kosmetikkprodukter. De vanlige apotekproduktene forsvinner jo i mengden.. Og så stikker de et reklameblad oppi handleposen med et innsmigrende smil om alle sine gode tilbud til uka. Jeg blir nesten kvalm :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er på grunn av medisinsk forskning at vi forstår viktigheten av hygiene, og mange av de andre tingene som gjør at vi lever lengre.

Ikke at jeg tror medisinalindustrien er perfekt, men den lever etter de reglene samfunnet har laget for firma. Og det gjelder alle, så hvis du ikke liker det får du melde deg inn i partiet Rødt. :-)

Med vennlig hislen

Jeg tror rett og slett jeg melder meg inn i partiet Rødt. Og ferdig med det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Selv om folk "bare" fikk influensa ville de brukt for langt mer penger i hostemedisiner, smertestillende osv. enn det koster med masseinnkjøpt vaksine.''

Siden folk flest faktisk ikke ville blitt syke er dette feil.

Nok folk ble syke (og vil bli det de neste årene), til at de hadde tjent langt mer. En gjennomsnittelig syk person bruker langt, langt mer penger enn det en vaksine koster.

Og det er før man regner samfunnskostnaden med sykefravær, osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer rett og slett aldri til å klare å godta den enorme skremselspropagandaen om svineinfluensa som førte til en voldsomt panikkartet skrekk og engstelse for mange mennsker. Det_er _helseskadelig _det. Vi turde jo knapt å snakke sammen i perioder.

For overnervøse mennesker er det mye som er helseskadelig, så de bør igrunnen holde seg unna alt som kommer fra media ;-)

Media har helt klart tjent en hel masse på denne saken og bruker den fortsatt for alt det er verdt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...