Gå til innhold

Svineinfluensaen - En medisinskandale?


Gjest firepile

Anbefalte innlegg

Jeg mener at alle får gjøre som de selv føler for, ut i fra den informasjonen vi mottar. Men akkurat når det gjelder denne vaksinen, så ble det så mye "rar informasjon" at jeg i hvert fall luktet "ugler i mosen" etter hvert. Mulig jeg tok feil. Det vil ettertiden vise.

Når sant skal sies, så tar jeg snart ingen informasjon på alvor. Informasjonen veksler fra dag til dag, og forskningsresultater spriker i alle ender...

Og hvis man ikke vet om det kommer til å brenne eller ei, og noen gir deg nær gratis forsikring, så forsikrer du huset, ikke sant?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 263
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    67

  • Colette

    45

  • morsan

    9

  • ....AV

    3

Mest aktive i denne tråden

Jeg kommer rett og slett aldri til å klare å godta den enorme skremselspropagandaen om svineinfluensa som førte til en voldsomt panikkartet skrekk og engstelse for mange mennsker. Det_er _helseskadelig _det. Vi turde jo knapt å snakke sammen i perioder.

Jeg snakket sammen med alle, uten problemer. Og jeg var en av de første som fikk vaksine.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer rett og slett aldri til å klare å godta den enorme skremselspropagandaen om svineinfluensa som førte til en voldsomt panikkartet skrekk og engstelse for mange mennsker. Det_er _helseskadelig _det. Vi turde jo knapt å snakke sammen i perioder.

''Vi turde jo knapt å snakke sammen i perioder.''

Jøss, da tror jeg du var mer hysterisk enn oss,- _så_ ille var det da ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Joda, samt forsikringsindustrien, fødevareindustrien, oljeindustrien, teleindustrien, energiindustrien, den alternative industrien, osv. i det uendelige.

Medisinalindustrien hadde tjent langt mer på at folk ble ordentlig syke, og innlagt på sykehus.

Med vennlig hilsen

Syke mennesker har aldri vært lønnsomme - for noen. Syke mennesker koster så mye for det enkelte samfunn at medisinindustrien da fort ville blitt "upopulær". Det gjelder å bevare en viss balanse i regnskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Østlandsbeboer

Jeg kommer rett og slett aldri til å klare å godta den enorme skremselspropagandaen om svineinfluensa som førte til en voldsomt panikkartet skrekk og engstelse for mange mennsker. Det_er _helseskadelig _det. Vi turde jo knapt å snakke sammen i perioder.

Interessant tolkning, for jeg opplevde det ikke slik at folk ikke turde snakke med hverandre. Vi og de vi omgås levde helt som vanlig, men vi vaksinerte oss da.

Jeg har lest hele tråden, og støtter Sør 100 %. Det som hadde gagnet medisinprodusentene mest var at flest mulig hadde blitt syke, så jeg kjøper heller ikke denne konspirasjonsteorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Men da kan du heller ta for deg hele det kapitalistiske systemet, for det er langt verre aktører enn medisinalindustrien.

De gjør tross alt nytte for seg også!

Med vennlig hilsen

De tjener nok langt mer penger enn de gjør nytte for seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest firepile

Fremdeles er det åpenbart du tar feil.

Kostnadene er langt mindre enn det som det vil koste hvis folk blir syke.

Og det er litt røft for de 2% av befolkningen som ikke får det "lett". Man vet jo ikke på forhånd HVEM det er.

Med vennlig hilsen

''Fremdeles er det åpenbart du tar feil.''

Fremdeles er det åpenbart at du liker å kverulere.

''Kostnadene er langt mindre enn det som det vil koste hvis folk blir syke.''

HVIS ja. Uansett er dette uvesentlig så lenge de fleste faktisk ikke blir syke (og de som blir det ikke blir værre rammet enn tilsvarende en middels forkjølelse). Det var klikende klart allerede i sommer at folk ikke kom til å bli særlig syke av denne såkalte epidemien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nå tror jeg man skal legge konspirasjonsteoriene til side, Colette.''

Nå får du slutte med denne konspirasjons-bullshitten. Dette er ingen konspirasjonsteori, men fakta.

''Og husk at medisinalindustrien tjener LANGT mer på at folk blir syke enn å vaksinere dem for å holde dem friske!''

Men så må du også huske på at de tjener LANGT mer på å massevaksinere folk som eller ville vært friske.

Nei, det er ikke fakta, og ikke engang "fakta". Jo mer du skriver, jo mer åpenbart ligner det på løgn.

Ettersom mange av de som ble vaksinert (som jobbet med mange, eller hadde svak helse) hadde blitt alvorlig syke uten vaksinasjon, så sier det seg selv at de ville tjent mer på å gi dem Tamiflu, og alt det andre enn en vaksine. For ikke å snakke om sykehuskostnader, med medisiner og forbruksmatriell.

For å si det rett ut: du tar feil og du vet det godt. Det er konspirasjons-tull fra ende til annen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Østlandsbeboer

Og hvis man ikke vet om det kommer til å brenne eller ei, og noen gir deg nær gratis forsikring, så forsikrer du huset, ikke sant?

Med vennlig hilsen

He-he, de responderer virkelig ikke på sammenligningen din med brannforsikring. Interessant å se.

Er forøvrig helt enig med deg i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Interessant tolkning, for jeg opplevde det ikke slik at folk ikke turde snakke med hverandre. Vi og de vi omgås levde helt som vanlig, men vi vaksinerte oss da.

Jeg har lest hele tråden, og støtter Sør 100 %. Det som hadde gagnet medisinprodusentene mest var at flest mulig hadde blitt syke, så jeg kjøper heller ikke denne konspirasjonsteorien.

''Det som hadde gagnet medisinprodusentene mest var at flest mulig hadde blitt syke.''

Medisinprodusentene skjønte nok tidlig at folk ikke kom til å bli særlig syke, men at man her hadde en fin mulighet til å tjene stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tolkning, for jeg opplevde det ikke slik at folk ikke turde snakke med hverandre. Vi og de vi omgås levde helt som vanlig, men vi vaksinerte oss da.

Jeg har lest hele tråden, og støtter Sør 100 %. Det som hadde gagnet medisinprodusentene mest var at flest mulig hadde blitt syke, så jeg kjøper heller ikke denne konspirasjonsteorien.

Jeg følte det slik i perioder. Og svineinfluensaen skremte vettet av meg. Og vaksinen skremte vettet av meg. Ok? Og jeg blir forbannet på alle de som stjeler dyrebar tid av mitt liv med tull og "liksomkatastrofer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fremdeles er det åpenbart du tar feil.''

Fremdeles er det åpenbart at du liker å kverulere.

''Kostnadene er langt mindre enn det som det vil koste hvis folk blir syke.''

HVIS ja. Uansett er dette uvesentlig så lenge de fleste faktisk ikke blir syke (og de som blir det ikke blir værre rammet enn tilsvarende en middels forkjølelse). Det var klikende klart allerede i sommer at folk ikke kom til å bli særlig syke av denne såkalte epidemien.

Du repeterer bare det samme gamle våset, som ikke engang er matematisk korrekt.

Selv om folk "bare" fikk influensa ville de brukt for langt mer penger i hostemedisiner, smertestillende osv. enn det koster med masseinnkjøpt vaksine.

Konklusjon: Medisinalindustrien ville tjent mer penger på ingen vaksine.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Østlandsbeboer

De tjener nok langt mer penger enn de gjør nytte for seg:-)

Hvordan skulle medisinindustrien fungere etter din mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det som hadde gagnet medisinprodusentene mest var at flest mulig hadde blitt syke.''

Medisinprodusentene skjønte nok tidlig at folk ikke kom til å bli særlig syke, men at man her hadde en fin mulighet til å tjene stort.

De ville tjent langt mer på ingen vaksine. Det vet du godt, men du fortsetter å spre merkelige "konspirasjonsteorier".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skulle medisinindustrien fungere etter din mening?

De burde sette folks helse foran inntjening og økonomi. Egentlig burde de være betalt av staten:-(

Verden går snart av skaftet. Vi drukner i diagnoser og sykdommer og fok spiser medisiner som sukkertøy. En dag må denne utviklingen snu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte det slik i perioder. Og svineinfluensaen skremte vettet av meg. Og vaksinen skremte vettet av meg. Ok? Og jeg blir forbannet på alle de som stjeler dyrebar tid av mitt liv med tull og "liksomkatastrofer".

Hvorfor skulle vaksinen skremme vettet av deg?

På grunn av skremselspropaganda fra folk som ville selge deg "sølvvann"? (Det var grunnen til Kjetil Dreyer var i pressen - han selger alternativ medisin mot influensa!)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Østlandsbeboer

Jeg følte det slik i perioder. Og svineinfluensaen skremte vettet av meg. Og vaksinen skremte vettet av meg. Ok? Og jeg blir forbannet på alle de som stjeler dyrebar tid av mitt liv med tull og "liksomkatastrofer".

''Og svineinfluensaen skremte vettet av meg. Og vaksinen skremte vettet av meg.''

Svineinfluensaen skremet vettet av meg også, så jeg var sjeleglad da de endelig kom i gang med vaksinering her. Puh. Risikogruppe og greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde sette folks helse foran inntjening og økonomi. Egentlig burde de være betalt av staten:-(

Verden går snart av skaftet. Vi drukner i diagnoser og sykdommer og fok spiser medisiner som sukkertøy. En dag må denne utviklingen snu.

Før var forventet levealder 40 år, og folk døde av infeksjoner de fikk i småkutt i hendene.

Nå er forventet levealder 80 år.

I stor grad takket være medisinalindustrien.

Hvis du ikke liker den, kan du jo bare la være å bruke den. Enkelt å greit.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Østlandsbeboer

''Det som hadde gagnet medisinprodusentene mest var at flest mulig hadde blitt syke.''

Medisinprodusentene skjønte nok tidlig at folk ikke kom til å bli særlig syke, men at man her hadde en fin mulighet til å tjene stort.

Jo, folk ble veldig syke, og mange ble syke. Folk døde også, og selv om de som døde hadde tilleggssykdommer, så var det fortsatt _liv_ som gikk tapt.

Jeg orker ikke repetere alt det Sør har sagt, så jeg sier i grunnen "Enig med Sør". Jeg mener du tar grovt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og svineinfluensaen skremte vettet av meg. Og vaksinen skremte vettet av meg.''

Svineinfluensaen skremet vettet av meg også, så jeg var sjeleglad da de endelig kom i gang med vaksinering her. Puh. Risikogruppe og greier.

Vær da glad for at du har blind tillit til at en vaksine er framstilt av noen som vil deg vel helsemessig, og som ikke bare tenker inntjening/økonomi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...