Gå til innhold

Svineinfluensaen - En medisinskandale?


Gjest firepile

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke stikket eller kostnaden det er snakk om for hver enkelt av oss jeg snakker om. Det er hele politikken som ligger bak, som er det alvorlige. Hvordan muligens norske helsemyndigheter lar seg manipulere av WHO/ medisinindustrien, til å kjøpe inn 3 ganger så mange doser med vaksiner som de trenger bla.a. Det er tross alt snakk om mye penger!

Se på Karita Bekkemellom.....og hvor vill hun blir når hun konfronteres med sin egen bransje. Hun snakker som en programmert robot:-(

Feil!

Medisinalindustrien tjener langt mer på folk som blir syke enn på folk som holder seg friske på grunn av vaksine.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 263
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    67

  • Colette

    45

  • morsan

    9

  • ....AV

    3

Mest aktive i denne tråden

Du er 100% overbevist, skjønner jeg:-) Samme hvor mye man framhever at i andre land, hvor vaksineringen har vært ned i 5%, så gikk det også bra. Det ble ingen ny spanskesyke med millioner døde:-) Ikke engang en ny Asiasyke.

Døde av svineinfluensa: http://norskeforhold.bloggnorge.com/2009/12/18/faerre-dode-av-svineinfluensa/ (ca. 10 000 på verdensbasis)

Døde av f.eks. Asiasyken som herjet i slutten av 50-årene:http://no.wikipedia.org/wiki/Asiasyken (mellom 1 og 2 mill. på verdensbasis)

Spanskesyken: http://no.wikipedia.org/wiki/Spanskesyken

Forstår du hysteriet som har foregått?

Du forsikrer huset ditt mot brann?

Selv om det ikke brant i 2009 så er det fremdeles forsikret i 2010?

Og her kan du skrive det samme om forsikringsbransjen som du ellers skriver om medisinalindustrien.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handla det om et stikk/en vaksine, verken mer eller mindre. Jeg gidder ikke kaste bort tida mi på å gruble over hvorvidt norske helsemyndigheter ble lurt osv så lenge man fikk stansa utbredelsen av svineinfluensaen.

Mener du virkelig at ingen av oss burde vaksinert oss? Når man jobber med barn som f.eks. har dårlig immunforsvar pga alvorlige sykdommer, når man har daglig kontakt med spedbarn som ikke kan vaksineres, astmatikere som ikke har kunnet ta vaksinen - er det også da feil å vaksinere seg? Jeg antar de fleste nordmenn har jevnlig kontakt med mennesker som ikke ville tålt svineinfluensaen eller vaksinen, så jeg skjønner rett og slett ikke de som hele tiden messer om at det var feil å vaksinere seg.

Jeg mener at alle får gjøre som de selv føler for, ut i fra den informasjonen vi mottar. Men akkurat når det gjelder denne vaksinen, så ble det så mye "rar informasjon" at jeg i hvert fall luktet "ugler i mosen" etter hvert. Mulig jeg tok feil. Det vil ettertiden vise.

Når sant skal sies, så tar jeg snart ingen informasjon på alvor. Informasjonen veksler fra dag til dag, og forskningsresultater spriker i alle ender...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mange. Og en god del av de ble ordentlig syke.

Jeg tar sesonginfluensavaksine hvert år, og hadde selvsagt tatt H1N1 også.

Med vennlig hilsen

Jeg kjenner fortsatt ingen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg kjenner ingen - absolutt ingen- som fikk svineinfluensa.''

På fjerde trinn hvor sønnen min går var det 25 fraværende av 45 elever den ene uken. Det har aldri skjedd før på den skolen. Et par av dem fikk påvist svineinfluensa.

Et par av 25....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Østlandsbeboer

Hei igjen, østlandsbeboer:-) Jeg er bare ikke så sikker på at det er svineinfluensa som har plaget alle?

Nå bor ikke jeg i byen der hvor du bor, men i ei bygd utenfor. Men det bor da noen hundre mennesker her også, så noen tilfeller burde det jo ha vært? Men neida...

Heia KIL forresten :-)

''Jeg er bare ikke så sikker på at det er svineinfluensa som har plaget alle?''

De som kom på sykehuset ble det tatt prøver av, naturligvis, og med influensasymptomer av det tydelige slaget var det vel ikke så mye annet de kunne ha på den tiden.

Sykehuset her i byen samt det store regionssykehuset hadde mange tilfeller, sikkert noen fra din bygd også. Samtidig, hvis du ikke tror de hadde svineinfluensa, og har flagget ditt synspunkt høyt og tydelig, så kan de jo ha latt være å fortelle deg om det.

KIL ja, ser de er reddet økonomisk, blir spennende å se hvordan det går utover året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feil!

Medisinalindustrien tjener langt mer på folk som blir syke enn på folk som holder seg friske på grunn av vaksine.

Med vennlig hilsen

Da har nok du din egen teori om den saken. Det var nok viktig å få solgt vaksiner - an masse- av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har med mer å gjøre enn "vaksinemotstand". Det har med politikk på høyt nivå å gjøre, og er et eksempel på hvordan vår verden holder på å utvikle seg. Til det beste for samfunnsøkonomien, og ikke for mennesker.

Sorry...men det er min faste overbevisning. Men for at dette systemet skal fungere så må de fleste av oss godta den informasjonen som blir tildelt oss, uten innsigelser eller spørsmål. Og det ser ut til å fungere alldeles "utmerket":-)

Dette er konspirasjonshysteri, Colette.

Og det er latterlig lett å gjennomskue, for selv om frykten faktisk VAR overdrevet, så kunne man ikke tatt risikoen med tusenvis av folks liv, og latt være å bestille vaksine.

Akkurat som med brannforsikring.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forsikrer huset ditt mot brann?

Selv om det ikke brant i 2009 så er det fremdeles forsikret i 2010?

Og her kan du skrive det samme om forsikringsbransjen som du ellers skriver om medisinalindustrien.

Med vennlig hilsen

Ja, jeg er ikke noen større venn/tilhenger av forsikringsbransjen enn medisinbransjen :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har nok du din egen teori om den saken. Det var nok viktig å få solgt vaksiner - an masse- av en eller annen grunn.

Ja, selvsagt. Grunnen var at man risikerte at titusenvis av folk ble syke samtidig, med tilhørende problemer for både dem og samfunnet.

Når man ser hvilke alternativer man hadde, så ser man at FHI gjorde rett. Selvsagt kunne de ikke "leke" med folks helse og la være å bestille.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

15000 (av en langt mindre befolkning) døde av Spanskesyken.

Slike ting vet man bare ikke FØR, og siden beløpene er så latterlig små (under en halv milliard) så er det faktisk helt på sin plass å bruke vaksine som forsikring.

Så kan du heller si "jammen, huset brant jo ikke" etterpå.

Med vennlig hilsen

''15000 (av en langt mindre befolkning) døde av Spanskesyken.''

For nesten hundre år siden ja. Og det kan ikke på noen måte sammenlignes med dagens situasjon.

''Slike ting vet man bare ikke FØR,''

På det tidspunktet massevaksineringen startet var det for lengst klart at denne influensaen ikke var spesielt "farlig".

Jan Helge Solbakk, professor i medisinsk etikk, 8 August 2009: "Det er ikke nødvendig å være føre var for 98 prosent av befolkninga når det gjelder en epidemi som vil fortone seg som en vanlig forskjølelse eller en lettere influensa."

http://www.nrk.no/nyheter/1.6722534

'' og siden beløpene er så latterlig små (under en halv milliard) så er det faktisk helt på sin plass å bruke vaksine som forsikring.''

Nå glemmer du å ta med kostnader til planlegging, organisering og gjennomføring av massevaksinasjonen.

Ha en fortreffelig aften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er konspirasjonshysteri, Colette.

Og det er latterlig lett å gjennomskue, for selv om frykten faktisk VAR overdrevet, så kunne man ikke tatt risikoen med tusenvis av folks liv, og latt være å bestille vaksine.

Akkurat som med brannforsikring.

Med vennlig hilsen

Dette er ikke konspirasjonsteorier, men fakta. Og mer fakta vil komme på bordet etter hvert, tror jeg.

Jeg var en gang gift med en psykolog, så jeg vet godt hvordan medisinindustrien fungerer:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par av 25....?

Fordi man ikke tester alle, selvsagt.

Du kan se hvor mange prosentandel av testene som var positive i statistikken. Det er offentlig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke konspirasjonsteorier, men fakta. Og mer fakta vil komme på bordet etter hvert, tror jeg.

Jeg var en gang gift med en psykolog, så jeg vet godt hvordan medisinindustrien fungerer:-(

Hei,

Joda, samt forsikringsindustrien, fødevareindustrien, oljeindustrien, teleindustrien, energiindustrien, den alternative industrien, osv. i det uendelige.

Medisinalindustrien hadde tjent langt mer på at folk ble ordentlig syke, og innlagt på sykehus.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''15000 (av en langt mindre befolkning) døde av Spanskesyken.''

For nesten hundre år siden ja. Og det kan ikke på noen måte sammenlignes med dagens situasjon.

''Slike ting vet man bare ikke FØR,''

På det tidspunktet massevaksineringen startet var det for lengst klart at denne influensaen ikke var spesielt "farlig".

Jan Helge Solbakk, professor i medisinsk etikk, 8 August 2009: "Det er ikke nødvendig å være føre var for 98 prosent av befolkninga når det gjelder en epidemi som vil fortone seg som en vanlig forskjølelse eller en lettere influensa."

http://www.nrk.no/nyheter/1.6722534

'' og siden beløpene er så latterlig små (under en halv milliard) så er det faktisk helt på sin plass å bruke vaksine som forsikring.''

Nå glemmer du å ta med kostnader til planlegging, organisering og gjennomføring av massevaksinasjonen.

Ha en fortreffelig aften.

Fremdeles er det åpenbart du tar feil.

Kostnadene er langt mindre enn det som det vil koste hvis folk blir syke.

Og det er litt røft for de 2% av befolkningen som ikke får det "lett". Man vet jo ikke på forhånd HVEM det er.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Nå tror jeg man skal legge konspirasjonsteoriene til side, Colette.

Og husk at medisinalindustrien tjener LANGT mer på at folk blir syke enn å vaksinere dem for å holde dem friske!

Med vennlig hilsen

''Nå tror jeg man skal legge konspirasjonsteoriene til side, Colette.''

Nå får du slutte med denne konspirasjons-bullshitten. Dette er ingen konspirasjonsteori, men fakta.

''Og husk at medisinalindustrien tjener LANGT mer på at folk blir syke enn å vaksinere dem for å holde dem friske!''

Men så må du også huske på at de tjener LANGT mer på å massevaksinere folk som eller ville vært friske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er bare ikke så sikker på at det er svineinfluensa som har plaget alle?''

De som kom på sykehuset ble det tatt prøver av, naturligvis, og med influensasymptomer av det tydelige slaget var det vel ikke så mye annet de kunne ha på den tiden.

Sykehuset her i byen samt det store regionssykehuset hadde mange tilfeller, sikkert noen fra din bygd også. Samtidig, hvis du ikke tror de hadde svineinfluensa, og har flagget ditt synspunkt høyt og tydelig, så kan de jo ha latt være å fortelle deg om det.

KIL ja, ser de er reddet økonomisk, blir spennende å se hvordan det går utover året.

Jeg kommer rett og slett aldri til å klare å godta den enorme skremselspropagandaen om svineinfluensa som førte til en voldsomt panikkartet skrekk og engstelse for mange mennsker. Det_er _helseskadelig _det. Vi turde jo knapt å snakke sammen i perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er ikke noen større venn/tilhenger av forsikringsbransjen enn medisinbransjen :-(

Hei,

Men da kan du heller ta for deg hele det kapitalistiske systemet, for det er langt verre aktører enn medisinalindustrien.

De gjør tross alt nytte for seg også!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...