Gå til innhold

Svineinfluensaen - En medisinskandale?


Gjest firepile

Anbefalte innlegg

Gjest firepile

Som sagt, meld deg inn i partiet Rødt. Det virker som om du hører hjemme der - på flere måter.

Med vennlig hilsen

Den godeste Sør mener altså at WHO skal styres av legemiddelindustrien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 263
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    67

  • Colette

    45

  • morsan

    9

  • ....AV

    3

Mest aktive i denne tråden

Jeg liker å bruke penger på ting jeg har lyst på :) Det gir en følelse av luksus og velvære, noe som er herlig i en hektisk hverdag :)

Jeg også :-) Men ikke på apoteket :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg ikke tenker over dette fordi det er så uhyre sjelden jeg kjøper medisinske artikler :)

Jeg også :-) Men nesedråper, smertestillende, fluorskyllemiddel osv.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg. Men så er også konsesvensene av en frontkollisjon mye værre enn en liten forkjølelse.

Faktisk ikke - de fleste bilulykker skjer uten menneskelig skade. Det er småskader på bilen, og kanskje litt vondt i nakken.

Og for svært mange vil H1N1 vært langt mer alvorlig enn den "forkjølelsen" du bagatelliserer det med.

Der kan du se hvor inkonsekvent du er!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, frontkollisjon er verre enn forkjølelse, det kan vel kanskje bare sammenlignes med død. F.eks. av svineinfluensaen. Men igjen, hvor ofte frontkolliderer man egentlig?

Vanligvis bare én gang! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva....? Det har jeg faktisk hørt før..at døve faktisk ikke egentlig ønsker å høre? Av min "psykolog-eksmann" :-) Så det stemmer det da?

Nå skal jeg ikke skjære alle over en kam, men jeg tror aldri jeg har hørt om døvfødte som har noe spesielt ønske om å høre :)

For oss handler døvheten om at vi tilhører en språklig minoritet - ikke om at det er noe "feil" med ørene våre. Man identifiserer seg med den språkgruppen man tilhører og ville ikke vært den foruten :)

Det er vel også slik at det man ikke vet har man ikke vondt av ;) Kan forøvrig godt forstå at mange døvblitte har helt andre tanker rundt dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Østlandsbeboer

Samme her:-)

Skjønner du ikke at når et medisinutsalg begynner å framstå som et parfymeri - og det blir det viktigste- så er noe feil? De skal tjene penger - for søren:-) Det er det - og bare det - som teller. Jeg har opplevd å bli ekspedert av kundebehandlere som ikke har peiling på medisiner, men som har veldig god greie på parfymeriartikler....

Hvem skal få tjene penger, da? Ikke de som har med helse å gjøre, men hva med klær og sko og mat (mat inngår vel forresten i helse, så de skal vel ikke tjene penger heller)?

Jeg tror det er bra at noen vil tjene penger, og at det er konkurranse i markedet. Vi som skal bruke penger velger hva og av hvem vi vil kjøpe. Så hvis ingen kjøper parfymeriartikler på apoteket, vil de heller ikke tilby det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Vel, ettersom jeg er i flere risikogrupper, så bekymrer det meg.

Og selv om bilkjøring også er farlig, blir ikke influensa noe tryggere av den grunn.

Det er generelt smart å ta noen fornuftige forhåndsregler hvis man ønsker et godt og friskt liv. Vaksiner koster nesten ingenting, og gir god beskyttelse. Influensa gjør deg syk, og sliter på kroppen i lang tid hos mange.

Med vennlig hilsen

Er helt enig her også.

Jeg er ikke i noen risikogruppe, men har tatt vaksine hvert år i 8 år nå. Jeg får den gjennom jobben.

Det er rett og slett deilig å slippe å bli sengeliggende på vinteren.

Jeg har ikke rukket å ta svineinfluensavaksina enda av diverse grunner, men den første i familien har nå tatt den. Nummer 2 står for tur. De får den på skolen.

Anser risikoen for at vi skal dø som minimal, men jeg er ikke redd for den vaksinen. Jeg lever i beste velgående etter alle de andre vaksinene jeg har tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også :-) Men nesedråper, smertestillende, fluorskyllemiddel osv.:-)

Men det har de også i dagligvaren, så kjøp heller der neste gang ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg blir ikke mer enig med deg selv om det står i en avis.''

Nei, stikk hodet i sanden og ignorer fakta du.

Lær fra deg, med andre ord.

Du har fått presentert argumentasjon og fakta av flere personer her.

Du fortsetter med din "Julenissen skjøt JF Kennedy"-stil konspirasjonsteori, på tross at du fremdeles ikke har klart å verken presentere noen fakta, eller argumenter. Og det vet du godt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det som ikke er greit er at produsentene skal diktere når "kundene" kjøpe. Noe som nettopp har skjedd i dette tilfellet.

Løgn. Igjen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke vaksinert, min mann er ikke vaksinert og mine barn er ikke vaksinert :o)

Vaksinen er neppe testet på troll... :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den godeste Sør mener altså at WHO skal styres av legemiddelindustrien.

Nei, og det har jeg heller ikke skrevet. Og du har heller ikke sannsynliggjort at det er slik i større grad enn det man må forvente i et kapitalistisk system, eller for andre industrier.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

For meg er faktisk apotekene en forlengelse av helsevesenet og sykehusene/legekontorene. Jeg synes vi skal være forskånet for parfymeriartikler akkurat i den sonen :-) Ikke fordi det er noe feil med det, i og for seg, men jeg vil gjerne adskille min daglige luksus fra sykdom/symptomer. Rett og slett :-)

Men du er da et voksent fornuftig menneske som greier å skille selv Colette;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Uansett om H1N1 faktisk hadde vært temmelig skadesløs''

Noe den faktisk har vist seg å være.

Om så var, så visste man ikke det på det tidspunktet man måtte bestille vaksiner.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor smittsom og farlig sykdommen er. Hadde dette dreid seg om et globalt Ebola-utbrudd hadde jeg ment noe annet.

''Hadde dette dreid seg om et globalt Ebola-utbrudd hadde jeg ment noe annet.''

De fleste foreldre vaksinerer småbarna sine hvert år selv om det at de fleste andre er vaksinert gjør at risikoen for smitte ikke er så veldig stor.

Og vi er mange som ikke ble vaksinert mot meslinger, kusma og røde hunder som barn, og som har kommet fra disse sykdommene uten mén, men som likevel velger å la barna vår gjennomgå vaksinasjonsprogrammet.

For selv om risikoen er liten, kan den være mer enn stor nok for enkelte. Vaksinasjon, også når det gjelder det vanlige vaksinasjonsprogrammet for småbarn, handler i stor grad om solidaritet overfor svake grupper som ikke kan ta vaksinen.

Det er rart hvor fort folk glemmer hvordan det var før massevaksinasjonens tid. Jeg vokste opp med en slektning som ble ramet av polio på 40-tallet, og var veldig glad for at jeg hadde blitt vaksinert som barn når jeg så henne streve med de varige svekkelsene sykdommen hadde påført henne. Jeg ble også vaksinert mot kopper, men ikke min sønn, fordi man nå regner denne sykdommen som utdødd - ihvertfal i vår del av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...