arnica Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Ønsker tips til bøker som passer til jente 6 år og gutt 9 år. Hun leser akkurat nå "Ikke gi meg mat" av Ragde. Han er veldig glad i å lese, og har lest alle "rampete Robin-bøkene, Jo Nesbø, Narnia, ol. Han har stort sett nesen i et donald-blad, men det er jo ok med litt variasjon ;-) Annet som kan passe? Kan noen anbefale en bokklubb som passer aldersgruppen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 www.bokkubben.no -ingen over - ingen ved siden ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Finnes det andre bokklubber for barn på den alderen enn Bokklubbens Barn? En av mine var med i en annen bokklubb da de var små, men jeg husker ikke hva den het, om den har bøker for så store barn er jeg usikker på. Du har jo Tuppen&Lillemor-klubben eller hva det nå heter og Pennyklubben og slike, men den litterære kvaliteten der kan vel diskuteres... ;o) Så er du ute etter gode bøker, både nye og klassikere er Bokklubbens Barn (som er en av bokklubbene.no som GA foreslår) klubben du bør gå for. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Roald Dahl er jo fengende og spennende for 9-åringen, f.eks. Charlie og sjokoladefabrikken. Og Gummitarzan har våre barn (6 og 9 år de og) hatt stor glede av. Samt bøkene om Kurt av Erlend Loe, de har jeg lest høyt for våre barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Bokklubben.no er absolutt best Som de andre nevner, Roald Dahl sine barnrbøker er fantastiske. Ellers er mine begeistret for b.a. Nifse Nella, Judy Moody og Molly Moon-bøkene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Det er en serie som heter "Rein...." om en gutt som heter Rein som gjør mye spennende. Gutten min likte de veldig godt da han var 9 - også LasseMaja-bøkene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Det er en serie som heter "Rein...." om en gutt som heter Rein som gjør mye spennende. Gutten min likte de veldig godt da han var 9 - også LasseMaja-bøkene. *hehe* Når jeg hører navnet Rein tenker jeg bare på billedboka "Rein Prestgarden" som jeg hadde da jeg var liten. Jeg leste den utallige ganger. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 "Miriams hemmelighet" av Mikael Holmberg falt i smak hos min 7-åring (gutt) og storesøster leste samme bok for noen år siden og husker også at denne boka var bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minaline Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Gutt 9 år: Knoterud FK-bøkene hvis han liker fotball (+ bøkene om Kasper av Jørn Jensen, også fotballbøker), Hubertbøkene, Megahelten (husker ikke forf.), Serien om LasseMajas detektivbyrå, Kunstdetektivene til Sortland.... Jente på 6 år: Er du blind i dag, Elise (Hans Sande), Klassen min-bøkene (Forf. heter Bross), Henrik og Klarabøkene.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 www.bokkubben.no -ingen over - ingen ved siden ;-) Hm, har aldri hørt om Bokkubben, jeg... og får ikke opp nettsiden heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hm, har aldri hørt om Bokkubben, jeg... og får ikke opp nettsiden heller. http://www.bokklubben.no/SamboWeb/side.do?rom=AK Har du aldri hørt om Bokklubbens Barn??? Den har eksistert i hele mitt liv i alle fall og jeg er over 40. Velg i menyen til venstre på siden du får opp, Barn står øverst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 http://www.bokklubben.no/SamboWeb/side.do?rom=AK Har du aldri hørt om Bokklubbens Barn??? Den har eksistert i hele mitt liv i alle fall og jeg er over 40. Velg i menyen til venstre på siden du får opp, Barn står øverst. Bokklubben har jeg hørt om, jeg var til og med medlem i mange år :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hm, har aldri hørt om Bokkubben, jeg... og får ikke opp nettsiden heller. LLLLLLL 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 LLLLLLL *slem* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 *slem* MMMmmm *nikker forurettet* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mirami Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 http://www.bokklubben.no/SamboWeb/side.do?rom=AK Har du aldri hørt om Bokklubbens Barn??? Den har eksistert i hele mitt liv i alle fall og jeg er over 40. Velg i menyen til venstre på siden du får opp, Barn står øverst. Hehe, hun hadde skrevet Bokkubben uten L.. Er helt enig, alle har vel hørt om Bokklubben! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Snuppa var bittelitt eldre da vi begynte på Harry Potter bøkene. Dvs. den første leste vi sammen (da var ho vel ca. 9). Nå leser ho en alene (Ho er 10 1/2 nå). Ho har vært litt treig med lesehastighet, men har god forståelse. Nå er imidlertid lesehastigheten også bra. Ho har også lånt en serie på biblioteket som heter noe slikt som Animorfs (tror ikke jeg har skrevet det helt riktig....) Disse har vært veldig fengende. De er vel på ca. 120-150 sider. Veldig overkommelig og veldig spennende. De tok over etter Rampete Robin. Det finnes over 50 bøker i denne serien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnica Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Tusen takk for mange gode tips! Nå blir det enda mer lesing her :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.