Gjest Karin33 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg har en kjæreste med en datter på 17 år. Når hun er på besøk, så blir ikke jeg invitert til han og han kommer sjelden på besøk til meg. Hun er som regel kun hos han en helg i mnd. samt en sjelden gang inimellom. Hun ofte har med venninner på besøk, så hun og faren gjør ikke så mye sammens. Jeg vet at de av og til kan se en del filmer, og han vet at jeg er mer glad i å se på tv. Nå skal hun være hos han i en uke, og beskjeden jeg fikk da jeg hintet om å besøke han var at datteren kommer. Jeg kan faktisk ikke skjønne at jeg ikke kan komme på besøk en kveld, mens hun er der. Jeg har møtt henne en gang tidligere. Da dro vi på hyttetur sammens. Hytten var veldig stor, så hun og venninnene hadde en egen loftstue til rådighet. Hun virket sjenert, men man skulle heller tro at hun ikke liker meg, siden jeg ikke kan komme på besøk når datteren er der. Hvordan skla man ellers bli kjent? Om de hadde gjort ting sammens, så kunne jeg ha forstått det bedre, men de gjør ikke det engang.Jeg skjønner at det kan bli mye folk i leiligheten når hun har med venninner, men jeg føler jo også at jeg ikke blir inkludert. Er menn så dumme at de virkelig ikke tenker på slike ting? Hva om vi hadde bodd sammens? Skulle jeg flyttet ut de helgene hun kommer på besøk med venninner? Jeg bare lurer.... Når jeg konferer han med problemet, så snakker han det bort. Enten forstår han ikke eller så vil han ikke forstå. Han mener vel at det ikke er noe problem, siden hun ikke er der så ofte. Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke har noe ønske om å være der hver gang, men en gang i blandt. Du hadde følt deg mer inkludert i såfall.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342288-barn-fra-f%C3%B8r-i-et-forhold/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jaaujaauu Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Dette er ikke enkelt, men for å kunne svare deg må jeg vite hvor lenge dere har vært sammen. Hadde dette vært ganske nytt så bør du la far få lov til å ha denne uken eller de dagene han har henne for seg selv. Er dette et forhold dere har hatt over lengere tid så burde han gjøre sånn at du er mere med. Kan fortelle deg at tid sammen med ungen/barna er gullværd!, har vært oppi et pr sånne tilfeller (at kvinnen ikke godtok at jeg hadde barn..) eller godtok at jeg brukte tid på dem, jeg følte da at jeg ikke kunne få brukt den tiden sammen med barna som jeg ville og da ble valget ganske så lett !!! Regner med at du selv ikke har barn eller? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342288-barn-fra-f%C3%B8r-i-et-forhold/#findComment-2894785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hvorfor er dette et problem? De ser ikke hverandre så altfor ofte, synes det høres ut som et kvalitetstrekk jeg, at han vil bruke tiden med henne. Kanskje det er du som ikke forstår? Det er ikke sikkert du noengang kommer "imellom" far og datter her, og det tror jeg kanskje du bare må godta. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342288-barn-fra-f%C3%B8r-i-et-forhold/#findComment-2894792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Tja.. Dette er en litt kinkig situasjon. Jeg forstår at du ønsker å bli kjent med hans datter, og bli akseptert som hans kjæreste. Men på en annen side forstår jeg også at han er tilbakeholden med å gi deg en veldig fremtredende rolle når hun er tilstede. Det er fullt forståelig at han ønsker alenetid med henne når de treffes såpass sjelden som en helg i måneden. At hun har med venninner til ham, eller at de ikke "gjør noe speseillt" sammmen, spiller egentlig ingen rolle. Poenget er at han er der og er tilgjengelig kun for henne, uten at du, hans nye kjæreste, er der og tar hans tid og oppmerksomhet. Hun er i en følsom alder hvor det kanskje er vanskelig å akseptere at faren har en nye kjæreste?. Hun er også gammel nok til å selv bestemme om hun vil besøke sin far. Derfor er han kanskje redd for å gjøre noe som støter henne bort så hun ikke vil komme. Jeg vet ikke hvor lenge dere har vært kjærester, eller hvor seriøst forholdet er. Men sålenge det ikke er snakk om et samboerskap, så synes jeg faktisk det er forståelig at han prioriterer sin datter fremfor deg, og at en evt. "bli-kjent-prossess" bør foregå på hennes premisser. Datteren er snart voksen. Og han har "liten tid" igjen med henne. Dere derimot, har sikkert nok av tid til å være sammen når hun ikke er hos ham, og kanskje i flere år fremover. . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342288-barn-fra-f%C3%B8r-i-et-forhold/#findComment-2894800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karin33 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Dette er ikke enkelt, men for å kunne svare deg må jeg vite hvor lenge dere har vært sammen. Hadde dette vært ganske nytt så bør du la far få lov til å ha denne uken eller de dagene han har henne for seg selv. Er dette et forhold dere har hatt over lengere tid så burde han gjøre sånn at du er mere med. Kan fortelle deg at tid sammen med ungen/barna er gullværd!, har vært oppi et pr sånne tilfeller (at kvinnen ikke godtok at jeg hadde barn..) eller godtok at jeg brukte tid på dem, jeg følte da at jeg ikke kunne få brukt den tiden sammen med barna som jeg ville og da ble valget ganske så lett !!! Regner med at du selv ikke har barn eller? Han bruker ikke tiden med henne aktivt når hun først er på besøk. Siden hun har med seg venninner, så vil hun jo ikke være sammens med far. Jeg snakker om ca en gang pr. mnd. og synes kanskje at hun kan klare seg uten venninner når hun først er der. Det er faktisk ikke så ofte hun er der at hun trenger å ha med seg venninner nesten hver gang? Dette har jeg ikke sagt til han altså. Jeg har ingen barn, og vi har vært sammens i vel 2 år. Det gikk over et år før jeg fikk møte datteren første gang også. Jeg nekter han ikke å ha datteren på besøk, men når de ikke finner på ting sammens, så hvorfor kan ikke jeg få komme? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342288-barn-fra-f%C3%B8r-i-et-forhold/#findComment-2894808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Han bruker ikke tiden med henne aktivt når hun først er på besøk. Siden hun har med seg venninner, så vil hun jo ikke være sammens med far. Jeg snakker om ca en gang pr. mnd. og synes kanskje at hun kan klare seg uten venninner når hun først er der. Det er faktisk ikke så ofte hun er der at hun trenger å ha med seg venninner nesten hver gang? Dette har jeg ikke sagt til han altså. Jeg har ingen barn, og vi har vært sammens i vel 2 år. Det gikk over et år før jeg fikk møte datteren første gang også. Jeg nekter han ikke å ha datteren på besøk, men når de ikke finner på ting sammens, så hvorfor kan ikke jeg få komme? Jeg har kjæreste utenbys og har to barn i barneskolealder. Det hender jeg tar med meg ungene til ham i helgene, men vi er ofte hjemme også, bare ungene og jeg. Selv om ungene har venner hjemme og således ikke er sammen med meg i den forstand at vi gjør ting sammen, så er det noe annet å være bare dem og meg enn om kjæresten min er der også. Men jeg skjønner godt at det er vanskelig for en som ikke har barn selv å forstå det. ) Men sånn er det og jeg antar han har det på samme måte. Nyt tiden for deg selv og finn på noe dere to ikke gjør sammen, men som du liker å gjøre alene istedet for å tenke på at han ikke vil ha deg der når datteren er der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342288-barn-fra-f%C3%B8r-i-et-forhold/#findComment-2894814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jaaujaauu Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Han bruker ikke tiden med henne aktivt når hun først er på besøk. Siden hun har med seg venninner, så vil hun jo ikke være sammens med far. Jeg snakker om ca en gang pr. mnd. og synes kanskje at hun kan klare seg uten venninner når hun først er der. Det er faktisk ikke så ofte hun er der at hun trenger å ha med seg venninner nesten hver gang? Dette har jeg ikke sagt til han altså. Jeg har ingen barn, og vi har vært sammens i vel 2 år. Det gikk over et år før jeg fikk møte datteren første gang også. Jeg nekter han ikke å ha datteren på besøk, men når de ikke finner på ting sammens, så hvorfor kan ikke jeg få komme? Ja da er det ikke rart du lurer på hvorfor du ikke kan være sammen med med dem, men da lurer jeg på hvorfor du ikke syns dattra ikke skal være sammen med vennene sine? Lurer også på hvorfor du har brukt to år på denne mannen og ikke har flyttet sammen med han enda? nei skal du ha et råd så kom ikke mellom han og dattra, for da velger han nok dattra skal du se............... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342288-barn-fra-f%C3%B8r-i-et-forhold/#findComment-2894834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karin33 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Ja da er det ikke rart du lurer på hvorfor du ikke kan være sammen med med dem, men da lurer jeg på hvorfor du ikke syns dattra ikke skal være sammen med vennene sine? Lurer også på hvorfor du har brukt to år på denne mannen og ikke har flyttet sammen med han enda? nei skal du ha et råd så kom ikke mellom han og dattra, for da velger han nok dattra skal du se............... Hun er så sjelden hos sin far at hun kan vel klare seg uten venninner og heller tilbringe tiden med han? Det må da være noe de to kan finne på sammens? Venninnene kan hun være sammens med alle de andre dagene eller i såfall ta med seg bare av og til. Hvorfor vi ikke bor sammens?Det har aldri vært tema. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342288-barn-fra-f%C3%B8r-i-et-forhold/#findComment-2894846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jaaujaauu Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hun er så sjelden hos sin far at hun kan vel klare seg uten venninner og heller tilbringe tiden med han? Det må da være noe de to kan finne på sammens? Venninnene kan hun være sammens med alle de andre dagene eller i såfall ta med seg bare av og til. Hvorfor vi ikke bor sammens?Det har aldri vært tema. Huff, du har det ikke noe bra ser jeg. Hvorfor er det så vanskelig at han bruker tid på dattra, uansett om hun er sammen med venner? Du tror sikkert at det ikke betyr noe for han at dattra er der? vis du ikke syns det, som det virker det du skriver? kan jeg bare gjenta meg selv.... barna er gullværd om du tror det eller ikke!!! men hvorfor er det så vanskelig for deg at han bruker tiden på dattra og ikke deg? du sier selv at det en gang i månen og da kan vel du finne på noe annet en kveld en å sitte å bruke tid energi på dette som jeg kaller bagateller!!! Kan være en annen årsak at han ikke vil være sammen med deg når han har dattra..... kan hva så enkelt at du er bare et tidsfordriv for han. Du er 33? og flytte er ikke et tema? ja da sier det vel seg selv!!! det er noe som ikke stemmer her..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342288-barn-fra-f%C3%B8r-i-et-forhold/#findComment-2894858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karin33 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Huff, du har det ikke noe bra ser jeg. Hvorfor er det så vanskelig at han bruker tid på dattra, uansett om hun er sammen med venner? Du tror sikkert at det ikke betyr noe for han at dattra er der? vis du ikke syns det, som det virker det du skriver? kan jeg bare gjenta meg selv.... barna er gullværd om du tror det eller ikke!!! men hvorfor er det så vanskelig for deg at han bruker tiden på dattra og ikke deg? du sier selv at det en gang i månen og da kan vel du finne på noe annet en kveld en å sitte å bruke tid energi på dette som jeg kaller bagateller!!! Kan være en annen årsak at han ikke vil være sammen med deg når han har dattra..... kan hva så enkelt at du er bare et tidsfordriv for han. Du er 33? og flytte er ikke et tema? ja da sier det vel seg selv!!! det er noe som ikke stemmer her..... Joda, det kan godt hende du har rett. Uansett så har du en merkelig måte å svare på... Allerede i første innlegg snakker du om damer som ikke godtok at du brukte tid på barna.... Det er vel ikke det dette handler om.....De fleste godtar det, men alt med måte! Det ser det ikke ut som om du forstår og jeg antar at du vil få store problemer med å finne deg en dame.... Vi er vel ikke de eneste som ikke bor sammens.Om du ser av tråden nedenfor, så bor ikke disse sammens etter 4 år engang. Du har vel gjort deg opp dine tanker om det også....Det kan vel også være andre grunner til at man ikke bor sammens, men man må vel godta at ikke skjønner det...... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342288-barn-fra-f%C3%B8r-i-et-forhold/#findComment-2894863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karin33 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Huff, du har det ikke noe bra ser jeg. Hvorfor er det så vanskelig at han bruker tid på dattra, uansett om hun er sammen med venner? Du tror sikkert at det ikke betyr noe for han at dattra er der? vis du ikke syns det, som det virker det du skriver? kan jeg bare gjenta meg selv.... barna er gullværd om du tror det eller ikke!!! men hvorfor er det så vanskelig for deg at han bruker tiden på dattra og ikke deg? du sier selv at det en gang i månen og da kan vel du finne på noe annet en kveld en å sitte å bruke tid energi på dette som jeg kaller bagateller!!! Kan være en annen årsak at han ikke vil være sammen med deg når han har dattra..... kan hva så enkelt at du er bare et tidsfordriv for han. Du er 33? og flytte er ikke et tema? ja da sier det vel seg selv!!! det er noe som ikke stemmer her..... Forresten så "lukter" det bitterhet av svraet ditt.Her er det tydeligvis FLERE damer som har forlatt deg på grunn av din væremåte......Det skjønner jeg egentlig ganske godt. ....Og fler vil det nok bli..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342288-barn-fra-f%C3%B8r-i-et-forhold/#findComment-2894867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jaaujaauu Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Joda, det kan godt hende du har rett. Uansett så har du en merkelig måte å svare på... Allerede i første innlegg snakker du om damer som ikke godtok at du brukte tid på barna.... Det er vel ikke det dette handler om.....De fleste godtar det, men alt med måte! Det ser det ikke ut som om du forstår og jeg antar at du vil få store problemer med å finne deg en dame.... Vi er vel ikke de eneste som ikke bor sammens.Om du ser av tråden nedenfor, så bor ikke disse sammens etter 4 år engang. Du har vel gjort deg opp dine tanker om det også....Det kan vel også være andre grunner til at man ikke bor sammens, men man må vel godta at ikke skjønner det...... Må le litt nå, merkelig måte jeg svare på? jeg svarer etter det jeg tror han tenker og hva jeg selv har opplevd. jeg har opplevd at det er noen som ikke godtar helt at jeg har barn og da er valget ganske enkelt, godtar ikke de det jeg har i livet så bye bye... Ja de fleste godtar det, men det har ikke du gjort!! som du sier selv er det en grund for at dere ikke bor sammen, hvorfor er jo deres sak, men tror jeg forstår hvorfor ....... og hva har tråden nedenfor med deg å gjør? Dette er bare en liten bagatell og det tror jeg du forstår..... hvorfor slenger du dritt tilbake til meg for? jeg bare svarer deg på det du spørr om og ikke noe annet, og ja jeg svarer etter det jeg selv opplever, det vil si at jeg prøver å svare deg på hvordan kjæresten din tenker om dette........ la nå ikke du ødelegge mellom dattra og faren, for da kommer du selv til å få svi for dette, hen kommer aldri til å velge deg!! vis du gir et ultimatum... eller er det så enkelt at du er sjalu på dattra som får ha litt tid med faren? du har han jo hele tiden når hun ikke er der eller? Tenk på det................ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342288-barn-fra-f%C3%B8r-i-et-forhold/#findComment-2894870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jaaujaauu Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Forresten så "lukter" det bitterhet av svraet ditt.Her er det tydeligvis FLERE damer som har forlatt deg på grunn av din væremåte......Det skjønner jeg egentlig ganske godt. ....Og fler vil det nok bli..... HALLO sier jeg bare ha ha.... jeg er da ikke bitter og hvorfor skulle jeg hva det? nei nå bør du tenke på hva du egentlig prøver å oppnå med denne tråden... vis du vil ha svar fra de som skal syns synd i deg så får du skrive det, og ikke slenge dritt til de som svarer deg,jeg svarer deg for at du skal få en bedre forståelse hvordan kjæresten din tenker..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342288-barn-fra-f%C3%B8r-i-et-forhold/#findComment-2894871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karin33 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Må le litt nå, merkelig måte jeg svare på? jeg svarer etter det jeg tror han tenker og hva jeg selv har opplevd. jeg har opplevd at det er noen som ikke godtar helt at jeg har barn og da er valget ganske enkelt, godtar ikke de det jeg har i livet så bye bye... Ja de fleste godtar det, men det har ikke du gjort!! som du sier selv er det en grund for at dere ikke bor sammen, hvorfor er jo deres sak, men tror jeg forstår hvorfor ....... og hva har tråden nedenfor med deg å gjør? Dette er bare en liten bagatell og det tror jeg du forstår..... hvorfor slenger du dritt tilbake til meg for? jeg bare svarer deg på det du spørr om og ikke noe annet, og ja jeg svarer etter det jeg selv opplever, det vil si at jeg prøver å svare deg på hvordan kjæresten din tenker om dette........ la nå ikke du ødelegge mellom dattra og faren, for da kommer du selv til å få svi for dette, hen kommer aldri til å velge deg!! vis du gir et ultimatum... eller er det så enkelt at du er sjalu på dattra som får ha litt tid med faren? du har han jo hele tiden når hun ikke er der eller? Tenk på det................ Bitterheten lyser på lang vei........ Lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342288-barn-fra-f%C3%B8r-i-et-forhold/#findComment-2894874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jaaujaauu Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Bitterheten lyser på lang vei........ Lykke til videre! he he he.......... sjalu på ei som er 17år jaujau det sier mye om deg det... Takk det samme........................ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342288-barn-fra-f%C3%B8r-i-et-forhold/#findComment-2894877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karin33 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 HALLO sier jeg bare ha ha.... jeg er da ikke bitter og hvorfor skulle jeg hva det? nei nå bør du tenke på hva du egentlig prøver å oppnå med denne tråden... vis du vil ha svar fra de som skal syns synd i deg så får du skrive det, og ikke slenge dritt til de som svarer deg,jeg svarer deg for at du skal få en bedre forståelse hvordan kjæresten din tenker..... Neivel, men formuleringen din i svar en kan tyde på at du mener at en del damer har manglende forståelse....Hva kommer det av? Ikke minst hvorfor ordlegger du deg så krast om du ikke er bitter for noe? Jeg gidder ikke kaste bort itden på å diskutere med deg. Jeg ser jo at jeg egentlig har det bra alikevel når jeg sammenlikner :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342288-barn-fra-f%C3%B8r-i-et-forhold/#findComment-2894879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karin33 Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Må le litt nå, merkelig måte jeg svare på? jeg svarer etter det jeg tror han tenker og hva jeg selv har opplevd. jeg har opplevd at det er noen som ikke godtar helt at jeg har barn og da er valget ganske enkelt, godtar ikke de det jeg har i livet så bye bye... Ja de fleste godtar det, men det har ikke du gjort!! som du sier selv er det en grund for at dere ikke bor sammen, hvorfor er jo deres sak, men tror jeg forstår hvorfor ....... og hva har tråden nedenfor med deg å gjør? Dette er bare en liten bagatell og det tror jeg du forstår..... hvorfor slenger du dritt tilbake til meg for? jeg bare svarer deg på det du spørr om og ikke noe annet, og ja jeg svarer etter det jeg selv opplever, det vil si at jeg prøver å svare deg på hvordan kjæresten din tenker om dette........ la nå ikke du ødelegge mellom dattra og faren, for da kommer du selv til å få svi for dette, hen kommer aldri til å velge deg!! vis du gir et ultimatum... eller er det så enkelt at du er sjalu på dattra som får ha litt tid med faren? du har han jo hele tiden når hun ikke er der eller? Tenk på det................ Så fint at du tror du vet hvorfor vi ikke bor sammens. Ifølge deg så skal vel alle bo sammens uansett årsak før det er gått 2 år. Ja, hva har tråden under med deg å gjøre? Hun har vært sammens med fyren i 4 år og de bor ikke sammens. Dødsdømt, ifølge deg....Når vi har hver vår leilighet som ingen er interessert i å flytte inn i, så må vi finne noe sammens. Når en part har mye å hensynta i den forbindelse, så er vel ikke dette noe man forhaster seg med. Dette kan selvfølgelig ikke du skjønne, fordi det finnes EN grunn til at man ikke er samboere. Det er vel en annen grunn til at du er singel enn at damene ikke har godtatt ditt samvær med unger.... Som jeg skrev så er det svært få damer som ikke godtar det, og om du hadde lest min tråd, så ville du skjønt at det ikke er dette som er tema.... Når man svarer så krast og tar gitte forutsetninger, så skjønner jeg igjen veldig godt at du er singel. Det er vel kanskje ikke alltid du som har "gått", men den andre parten og det av andre grunner enn dine unger.... Noen gang tenkt på det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342288-barn-fra-f%C3%B8r-i-et-forhold/#findComment-2894918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hvis det bare er omtrent en helg i mnd hadde jeg heller brukt energien min på andre ting; egne venner, hobby, kose seg hjemme.... Kan hende han setter veldig pris på å bare være der sammen med datteren sin, uten at de behøver å gjøre noe spesielt. Men han er hjemme, slapper av og skjemmer henne bort litt, siden han ser henne såpass sjeldent? Kanskje han føler at harmonien blir litt forstyrret om du også er der. For da prater dere sammen, og han er ikke like "tilstede" for datteren sin og hennes venner. Kanskje han tror du kommer til å reagere på at han skjemmer henne bort? Han har jo allerede veldig redusert samvær med henne, og det blir jo ikke noe mer med tiden, så han vil sikkert ha det slik så lenge som mulig. Jenta er 17 og det er jo et spørsmål om tid, før hun kanskje flytter vekk for å studere, eller hun begynner å jobbe og får det for travelt med å komme hjem til faren sin med jevne mellomrom. Ikke grav deg ned i tankene, for dette har nok ingenting med deg å gjøre, men med hans forhold til datteren sin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342288-barn-fra-f%C3%B8r-i-et-forhold/#findComment-2894938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Han bruker ikke tiden med henne aktivt når hun først er på besøk. Siden hun har med seg venninner, så vil hun jo ikke være sammens med far. Jeg snakker om ca en gang pr. mnd. og synes kanskje at hun kan klare seg uten venninner når hun først er der. Det er faktisk ikke så ofte hun er der at hun trenger å ha med seg venninner nesten hver gang? Dette har jeg ikke sagt til han altså. Jeg har ingen barn, og vi har vært sammens i vel 2 år. Det gikk over et år før jeg fikk møte datteren første gang også. Jeg nekter han ikke å ha datteren på besøk, men når de ikke finner på ting sammens, så hvorfor kan ikke jeg få komme? Han bruker ikke tiden med henne aktivt når hun først er på besøk. Siden hun har med seg venninner, så vil hun jo ikke være sammens med far." "Det er faktisk ikke så ofte hun er der at hun trenger å ha med seg venninner nesten hver gang? " Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du er så opptatt av hva han gjør / ikke gjør når datteren er hos ham? De vet nok best selv hvordan de liker å ha det. Husk at denne jenta faktisk er 17 år! Og i den alderen betyr samvær med venninner svært mye! Så det at hun tar med venninner til ham, er snarere en tillitserklæring på at hun og venninnenen føler seg hjemme og velkommen hos ham, enn et tegn på at hun ikke gidder å være sammen med sin far alene. En 17 åring krever faktisk ikke at foreldrene skal bruke tiden "aktivt" sammen med dem. Og en far og en tenåringsdatter har somregel ganske forskjellige ønsker og interesser. Men de trenger å føle at foreldrene er tilstede for dem, og ikke minst, at foreldrene aksepterer de vennene og interessene de har. Derfor er det heller en "vinn-vinn" situasjon for dem begge at hun får lov å ha med seg venninner. Det dreier seg om tilrettelegging for at hun skal trives, og dermed ha lyst til å komme til ham. Synes du skal akseptere at han tydeligvis ønsker tiden med datteren alene når det dreier seg om såpass få dager / uker i løpet av året. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342288-barn-fra-f%C3%B8r-i-et-forhold/#findComment-2895215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jaaujaauu Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Så fint at du tror du vet hvorfor vi ikke bor sammens. Ifølge deg så skal vel alle bo sammens uansett årsak før det er gått 2 år. Ja, hva har tråden under med deg å gjøre? Hun har vært sammens med fyren i 4 år og de bor ikke sammens. Dødsdømt, ifølge deg....Når vi har hver vår leilighet som ingen er interessert i å flytte inn i, så må vi finne noe sammens. Når en part har mye å hensynta i den forbindelse, så er vel ikke dette noe man forhaster seg med. Dette kan selvfølgelig ikke du skjønne, fordi det finnes EN grunn til at man ikke er samboere. Det er vel en annen grunn til at du er singel enn at damene ikke har godtatt ditt samvær med unger.... Som jeg skrev så er det svært få damer som ikke godtar det, og om du hadde lest min tråd, så ville du skjønt at det ikke er dette som er tema.... Når man svarer så krast og tar gitte forutsetninger, så skjønner jeg igjen veldig godt at du er singel. Det er vel kanskje ikke alltid du som har "gått", men den andre parten og det av andre grunner enn dine unger.... Noen gang tenkt på det? Lolllll.... nå ler jeg godt. Hva har alt annet med deg å gjør? hvem sier at jeg er singel? og hvorfor skal du slenge dritt på meg... det er ikke min tråd men det er din, det er du som spør og jeg som prøvde å gi deg et pr hint hva din kjæreste tenker ol..... Se nå litt på hva de andre også skriver!!! så forstår du sikkert at det ikke er bare jeg som sier det samme, men jeg bruker litt færre ord en de.... det er du som har et problem.. det er ikke meg... du får ha ei kos kveld med tanker .... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/342288-barn-fra-f%C3%B8r-i-et-forhold/#findComment-2895398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.