Gå til innhold

Bør jeg forlate ham

Anbefalte innlegg

Gjest sandra11

Jeg har kjent en mann i litt over to måneder. Når vi er sammen ser vi på tv og han drikker. Han har enda ikke spurt hva jeg kan tenke meg å se. Han drikker mye, starter allerede fra morgenen av og fortsetter hele dagen. En helg jeg var på besøk foreslo han at vi skulle besøke stampuben hans. Han ville da at jeg skulle gå inn først og at han skulle komme litt senere. Han var redd fpr rykter, sa han. Jeg nektet dette og det endte med at vi gikk dit sammen. Utenfor puben møter vien dame som spør om han har ny dame nå igjen. Også inne på puben er det en til som sier det samme. Når jeg konfronterer han med dette sier at de bare sier det for å spøke. Jeg overhører senere på kvelden at en dame spåør ham om jeg er kjæresten hans. Han svarer da at jeg er bare en dame han kjenner fra Oslo.

I leiligheten hans har jeg funnet telefonnummer til andre damer. Jeg har også funnet et julegavekort fra en dame. Han har noen ganger avlyst avtaler med begrunnelse at barna hans plutselig har kommet på besøk. Noen ganger tar han ikke telefonen før dagen etter. En gang var han ikke hjemme da jeg kom. Han tok heller ikke telefonen. Han svarte da at han ikke var sikker på om jeg skulle komme og at han var hos en venn.

Jeg har spurt om han treffer andre. Han sier at da ville han sagt det og mener at jeg er sjalu.

Jeg har også sagt at han må redusere drikkingen hvis vi skal fortsette å møtes. Han benekter at han drikker for mye.

Jeg vurderer seriøst å gjøre det slutt. Eller er jeg overfølsom?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343256-b%C3%B8r-jeg-forlate-ham/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor for det ?

Hvorfor? Hvorfor IKKE?

En kar som begynner å drikke fra morgenen av og som du mener drikker for mye - bare der hadde bjellene ringt høyt for min del.

Når han i tillegg:

- ikke vil komme samtidig som deg på puben

- presenterer deg som ei dame fra Oslo

- du får høre fra flere at "har han ennå ei ny dame"

- ikke gidder svare på telefonen

Men for all del, han kan jo være en djevel i sengen eller fantastisk til å skrive kjærlighetsbrev eller noe annet superflott som veier opp for dette?

Annonse

Annonse

Selvsagt burde du dumpe han nå føre det blir mer seriøst, han er ikke bra for deg!

Skjønner det ikke er så lett for deg å se det siden du mest sannsynlig er forelsket. Men for din egen del burde du virkelig komme deg ut av dette nå. Da kommer du til å spare deg selv for masse vondt. Du fortjener mye bedre enn en som behandler deg sånn som han gjør.

Lykke til,.

Gjest sandra11

Selvsagt burde du dumpe han nå føre det blir mer seriøst, han er ikke bra for deg!

Skjønner det ikke er så lett for deg å se det siden du mest sannsynlig er forelsket. Men for din egen del burde du virkelig komme deg ut av dette nå. Da kommer du til å spare deg selv for masse vondt. Du fortjener mye bedre enn en som behandler deg sånn som han gjør.

Lykke til,.

Du har nok rett i det. Når jeg leser mitt eget innlegg ser jeg jo klart at dette er et håpløst forhold. Jeg blir faktisk flau over meg selv at jeg har rotet meg inn i dette! Jeg har som du sier fått følelser for ham. Jeg har tenkt faktisk helt fra begynnelsen av at dette burde jeg komme meg ut av. Men så har jeg på en måte etterhvert flyttet egne grenser. Jeg har sagt til meg selv at det er jeg som er overføsom og sjalu.

Jeg har nå bestemt meg for å kutte ham ut.

''Jeg vurderer seriøst å gjøre det slutt. Eller er jeg overfølsom?''

Ja, du bør gjøre det slutt.

Nei, du er ikke overfølsom.

En som virker som har nok med seg selv, lyver og drikker tett - altså en alkoholiker. Det er vel lite som tilsier at du får en fin og givende fremtid med han. Du kaster bort tiden din ved å tro at han kommer til å forandre seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...