Gjest har blitt mamma igjen :o) Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hva er det fineste Bibelske navnet du vet om? Gjelder jentenavn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Marie, Maria og Anna liker jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Maria og Sara. Men det er ikke fordi de er bibelske at jeg liker dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Ikke noen stor fan av bibelske navn, men Anna er jo fint. Har også fått litt sansen for Ester. Hvis du skal være riktig vågal, kunne du jo gått for Salome eller Jesabel :-) Her er forresten Gustav Klimts bile av Salome (ett av dem): http://www.officine.it/vicca/quadri/gallery/images/judith.jpg Jesabels bibelhistorie er vel neppe den mest oppmuntrende, men Sade har en nydelig sang om "Jezebel". Her er teksten: http://www.sing365.com/music/lyric.nsf/Jezebel-lyrics-Sade/8391D9B73E1DFBB0482568950027314A 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fergusoso Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Maria Sarah Anna Maria Lena 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Rakel Magdalena Salome Johanna 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Anna er pent synes jeg, men jeg hadde ikke kommet til å tenke på at det er bibelsk om ikke andre her hadde nevnt det. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Magdalena 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har blitt mamma igjen :o) Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Rakel Magdalena Salome Johanna Alle fire sammen? ;-P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Liker variantene av Marie, Maria, Anne eller en sammensetning av disse, f.eks Mariann/e. Sarah er også fint. Rebekka/Rebecca er også fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Eva 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sara hanna rakel maria Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Sara(h), Hanna(h), Rakel, Maria, er fine navn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Synes det er mange fine bibelske navn, problemet er at mange av dem er blitt så altfor vanlige. I klassen til sønnen er det tre Maria'er og en Anna, og jeg vet om i hvertfall én Anna i parallellklasse også. Ellers liker jeg veldig godt disse navnene :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Hanna. Uten h til slutt, jeg skjønner ikke poenget med de stumme h'ene, selv om det kanskje er rasende festlig at navnet evt. blir likt forlengs og baklengs. Jeg sjekket lista her for å friske på hukommelsen når det gjelder hvilke navn som regnes som bibelske (den er sikkert ikke fullstendig): http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Diverse/Navn/Bibelbolge-pa-navnefronten/Bibelske-navn/ Jeg liker Miriam og Julia også ganske godt, men Julie / Julia var helt på topp det året datteren min fikk navn, så for meg er det litt utbrukt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Peninna 1 Samuelsbok kap 1 vers 4 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Peninna 1 Samuelsbok kap 1 vers 4 ''Peninna '' Huff, det var et fryktelig navn, i mine ører. Høres ut som det er relatert til smerte - passer det i historien? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 ''Peninna '' Huff, det var et fryktelig navn, i mine ører. Høres ut som det er relatert til smerte - passer det i historien? Ja, jeg henviste jo til hvor i Bibelen, navnet finnes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Ja, jeg henviste jo til hvor i Bibelen, navnet finnes. Så det, men tenkte det var enklere å spørre enn å slå opp i bibelen. Ser nå at det (også) skal bety perlekorall, eller noe sånt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Så det, men tenkte det var enklere å spørre enn å slå opp i bibelen. Ser nå at det (også) skal bety perlekorall, eller noe sånt. ''Samuel blir født 1I Ramatajim i Efraim-fjellene bodde det en mann av Sufætten som hette Elkana. Hans far hette Jeroham og var sønn av Elihu og sønnesønn av Tohu, som var sønn av efraimitten Suf. 2 Elkana hadde to koner. Den ene hette Hanna og den andre Peninna. '' 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 ''Samuel blir født 1I Ramatajim i Efraim-fjellene bodde det en mann av Sufætten som hette Elkana. Hans far hette Jeroham og var sønn av Elihu og sønnesønn av Tohu, som var sønn av efraimitten Suf. 2 Elkana hadde to koner. Den ene hette Hanna og den andre Peninna. '' Ok, takk! Men ikke mange assosiasjoner knyttet til navnet her, da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.