Gjest Niccola Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Nei, du forsøker å vri diskusjonen fra sykemeldingsdager til omsorg-for-barn-dager. Med vennlig hilsen Og da bør man så klart ringe, det holder ikke med en sms da eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hvorfor mottar man ikke SMS, da? Med vennlig hilsen HVEM er det som ikke mottar sms? Spørsmålet er heller - hvem er det som ikke ringer? Og ikke minst - hvorfor gjøre det lett når man kan gjøre det så inni hampen vanskelig. Har du barn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Veien ned er lang og vond når du setter deg opp på din høye hest på den måten. Når du så avslører at årsaken tli at du ikke vil ha SMS er at du ikke har lyden på mobilen, så blir det nesten morsomt. Hvis det er så viktig, ta på lyden. Enkelt og greit. Med vennlig hilsen Hvis det er så viktig, ring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Og da bør man så klart ringe, det holder ikke med en sms da eller? Da er man ikke sykemeldt, og da er det nok juridisk vanskeligere å bedømme hva jobben kan kreve. Jeg tviler på at de kan kreve det, men det vil være mer naturlig å forvente det, med mindre ungene er veldig syke. Igjen, det er overhodet ingen som helst grunn til at en SMS ikke skal være fullgod som melding, så dette er bare kverulering fra din side. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 HVEM er det som ikke mottar sms? Spørsmålet er heller - hvem er det som ikke ringer? Og ikke minst - hvorfor gjøre det lett når man kan gjøre det så inni hampen vanskelig. Har du barn? "Argumentet" for at arbeidstaker ikke skulle sende SMS var visstnok at sjefen ikke hadde på lyden? Eller? Jeg ser ingen vanskeligheter med å sende/motta SMS. Nei, jeg har ikke barn. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hvis det er så viktig, ring. Dette er viktig for sjefen. Ergo bør sjefen ha på lyden, og sjekke for SMS. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Det er selvsagt ikke slik at jeg er vrang, men poenget var mer at en fleksibel arbeidsgiver kan like gjerne motta en SMS som en telefon. Ofte er det jo slik at man ikke orker å snakke med noen når man er syk. Med vennlig hilsen "Det er selvsagt ikke slik at jeg er vrang" Haha, det var vel ukens påstand :-) Verden fungerer ikke på den måten du skisserer. En arbeidstaker som rir reglene og finner alle smutthull slik du insisterer på her, får ikke lang fartstid i stillingen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Sånn til meg å være? ;-) *s* *knegg* Nei, på generell basis - det var veldig godt formulert og traff spikeren midt på hodet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Kjære vene at det går an. Jeg får ikke sms hver natt nei, men glemmer jeg å slå av lyden kan du banne på at det er nettopp det som skjer. Og jeg har barn, og trnger de timene søvn jeg får. Om det er å være vanskelig kan du få deg en vekker den dagen du selv får familie. Sms om sykdom må nødvendigvis sendes ganske tidlig om en skal rekke å få inn vikar til riktig tid. Vanskelig? Jeg? Det som er vanskelig er å insistere på å taste en sms når det er så _mye enklere_ å ringe. Men jeg skjønner at det er lett å legge alt ansvar over på arbeidsgiver. Jeg har også vært ansatt en gang, og det er to ulike verdener. Blir du selv eier kommer du til å få deg noen vekkere der også. Jeg finnes btw ikke vanskelig i forhold til mine ansatte, vi har et fantastisk miljø hos oss. Bare så det er klart. Vi har tydeligvis veldig ulike oppfatninger her. I mine øyne er det du som er særdeles vanskelig nå, med at du ikke kan ha på sms lyd om morgenen eller natten, men ringelyd kan du ha. Jeg har selv ikke noe problem med å ringe, men hos oss funker det veldig greit å sende en sms. Jeg har tidligere også sagt i denne tråden at jeg kan forstå at det er bedre å ringe dersom arbeidsgiver må skaffe vikar. Men denne "jeg kan ikke ha sms lyd på om natten i tilfelle noen sender feil" holdningen, er jeg ikke i nærheten av å forstå, så vi avslutter diskusjonen her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Da er man ikke sykemeldt, og da er det nok juridisk vanskeligere å bedømme hva jobben kan kreve. Jeg tviler på at de kan kreve det, men det vil være mer naturlig å forvente det, med mindre ungene er veldig syke. Igjen, det er overhodet ingen som helst grunn til at en SMS ikke skal være fullgod som melding, så dette er bare kverulering fra din side. Med vennlig hilsen "Du kverulerer" er et ganske enkelt svar å ty til når en selv ikke har gode nok argumenter. Men jada, vi kverulerer alle sammen. Det er nemlig bare du som sitter med sannheten. Som vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Kjære vene at det går an. Jeg får ikke sms hver natt nei, men glemmer jeg å slå av lyden kan du banne på at det er nettopp det som skjer. Og jeg har barn, og trnger de timene søvn jeg får. Om det er å være vanskelig kan du få deg en vekker den dagen du selv får familie. Sms om sykdom må nødvendigvis sendes ganske tidlig om en skal rekke å få inn vikar til riktig tid. Vanskelig? Jeg? Det som er vanskelig er å insistere på å taste en sms når det er så _mye enklere_ å ringe. Men jeg skjønner at det er lett å legge alt ansvar over på arbeidsgiver. Jeg har også vært ansatt en gang, og det er to ulike verdener. Blir du selv eier kommer du til å få deg noen vekkere der også. Jeg finnes btw ikke vanskelig i forhold til mine ansatte, vi har et fantastisk miljø hos oss. Bare så det er klart. Og forresten - å si ting som "Kjære vene at det går an." er noe man burde prøve å legge av seg. Det blir veldig usaklig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest friDOLine Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Jeg er sjeldent syke, og hvis jeg er det så er det vanligvis fordi jeg er alt for syk til engang å tenke på SMS, telefon eller epost. Jeg er meget medgjørlig i RL, men her reagerte jeg på noen som ønsket å lage ansattes liv surt (spesielt når de er syke) med tullete regler om at man ikke kan melde fra på SMS, fordi sjefen har skrudd av lyden på mobiltelefonen. Og når det er det de "argumenterer" med, så er det på sin plass å påpeke at arbeidstakeren ikke er forpliktet til å eie en telefon engang. Med vennlig hilsen Arbeidstaker kan sende et telegram. Da blir alle fornøyde? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Vi har tydeligvis veldig ulike oppfatninger her. I mine øyne er det du som er særdeles vanskelig nå, med at du ikke kan ha på sms lyd om morgenen eller natten, men ringelyd kan du ha. Jeg har selv ikke noe problem med å ringe, men hos oss funker det veldig greit å sende en sms. Jeg har tidligere også sagt i denne tråden at jeg kan forstå at det er bedre å ringe dersom arbeidsgiver må skaffe vikar. Men denne "jeg kan ikke ha sms lyd på om natten i tilfelle noen sender feil" holdningen, er jeg ikke i nærheten av å forstå, så vi avslutter diskusjonen her. Det virker ikke som du forsto det forrige svaret mitt, men tror ike jeg kunne forklart det tydeligere. Uansett spiller det vel ingen rolle for meg om du forstå _mine_ årsaker eller ei, siden dette ikke er poenget. Hvorfor må du vite årsaken og vurdere om denne er bra nok? Holder det ikke om jeg som arbeidsgiver ber deg ringe når du er syk? Den som er vanskelig her er den som insisterer på å sende sms selv om de er bedt om å ringe. Så enkelt som det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Og forresten - å si ting som "Kjære vene at det går an." er noe man burde prøve å legge av seg. Det blir veldig usaklig. Ok, men jeg syntes derimot det var du som gjorde deg vanskelig. Hvor vanskelig kan det være å skjønne hva jeg skriver, liksom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 "Det er selvsagt ikke slik at jeg er vrang" Haha, det var vel ukens påstand :-) Verden fungerer ikke på den måten du skisserer. En arbeidstaker som rir reglene og finner alle smutthull slik du insisterer på her, får ikke lang fartstid i stillingen. Og en arbeidsgiver som påtvinger de ansatte idiotiske (og ikke juridisk grunnlagte) regler, får neppe lojale eller fornøyde ansatte, så lenge de bare gjør slikt fordi de "ikke har lyd på mobilen". Slikt slår begge veier, Niccola. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Det virker ikke som du forsto det forrige svaret mitt, men tror ike jeg kunne forklart det tydeligere. Uansett spiller det vel ingen rolle for meg om du forstå _mine_ årsaker eller ei, siden dette ikke er poenget. Hvorfor må du vite årsaken og vurdere om denne er bra nok? Holder det ikke om jeg som arbeidsgiver ber deg ringe når du er syk? Den som er vanskelig her er den som insisterer på å sende sms selv om de er bedt om å ringe. Så enkelt som det. Ok jeg har ALDRI skrevet noe sted at man burde sende SMS når man blir bedt om å ringe. Dette skriver jeg i mitt første innlegg: ’’Men hvis dere har det som en regel at alle skal ringe, og hun konsekvent ikke følger denne regelen, så synes jeg det er grunnlag for en advarsel.’’ Som du ser så synes jeg at man helt klar bør ringe dersom det er en regel arbeidsplassen har. Jeg har også skrevet at jeg forstår regelen dersom man har behov for å skaffe vikar. Men dersom man derimot IKKE har behov for å skaffe vikar, så skjønner jeg ikke helt hvorfor en arbeidsgiver har behov for en sånn ringe regel - en sms burde holde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Arbeidstaker kan sende et telegram. Da blir alle fornøyde? Telegramservicen eksisterer dessverre ikke lenger, men brevduer kan være tingen. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 "Argumentet" for at arbeidstaker ikke skulle sende SMS var visstnok at sjefen ikke hadde på lyden? Eller? Jeg ser ingen vanskeligheter med å sende/motta SMS. Nei, jeg har ikke barn. Med vennlig hilsen ''"Argumentet" for at arbeidstaker ikke skulle sende SMS var visstnok at sjefen ikke hadde på lyden? Eller?'' Nei, det var det ikke. ''Jeg ser ingen vanskeligheter med å sende/motta SMS.'' Jeg ser mange, men du nekter å ta inn mine innspill. Det preller glatt av. Du kommer bare drassende med arbiedsmiljøloven, og nekter å se praktiske hensyn og realitetene i andres arbeidsliv enn ditt eget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Ok, men jeg syntes derimot det var du som gjorde deg vanskelig. Hvor vanskelig kan det være å skjønne hva jeg skriver, liksom. Igjen prøver du å insinuere at jeg er helt dum fordi jeg ikke er enig med deg. Dette gidder jeg ikke, så dette blir siste ord fra meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 "Du kverulerer" er et ganske enkelt svar å ty til når en selv ikke har gode nok argumenter. Men jada, vi kverulerer alle sammen. Det er nemlig bare du som sitter med sannheten. Som vanlig. Det er jeg som har påpekt at: 1) Arbeidsgiver har ikke noe juridisk grunnlag til å kreve telefonsamtale fra den ansatte. Ingen har kunnet påpeke hvor et slikt krav kan være hjemlet. 2) Den som har ansvaret for å motta beskjeder om fravær, har også ansvaret for å ha lyd på mobiltelefonen. Det er ikke arbeidstakers ansvar hvis sjefen ikke har lyd på. 3) For å sette det på spissen, så er arbeidstager ikke engang forpliktet til å ha en telefon. Ingen av disse har du klart å motbevise, likevel kverulerer du i innlegg etter innlegg, og flytter fokus til omsorgsdager, osv. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.