Gjest Håper noen kan svare meg... Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Henoch schønleins purpura? Mitt barn på 2 har nylig hatt det. Men jeg lurer på om noen vet noe om hvor lenge det kan sitte igjen, hun fikk mest hevelse i beina. Det gikk forholdsvis fort over, men hun klager over vondt når hun ha sko på og er ute. Jeg vet ikke om det er fordi hun husker hun hadde vondt eller fordi hun faktisk har vondt.... Legene sa det kunne sitte i i 4-6 uker, nå har det gått ca 4 uker... Men hun kunne også få tilbakefall i opp til 2 år etter.. Så sånn sett er det vel ikke så ulogisk det hun sier om vondt? Hvor lang tid tok det med deres barn før det gikk over og det ble helt bra igjen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meg37 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Min datter (6år) har hatt Henoch schønleins purpura 2 ganger. Første gangen måtte hun ligge på sykehus og satt i rullestol i en uke, andre gangen var mildere og hun måtte bare være borte fra skolen 1 uke. Vi opplevde at hun var noe redusert (smerter i beina) i vel 6 uker begge gangene. Men etter det værste var over, deltok hun i de aktivitetene hun pleier, dog med litt mer hvile. Noe trøbbel med magen/nyrene varte noe lenger. Legen vår sa at hun ville begrense seg selv utfra hvor vondt det gjorde i beina og at vi bare skulle rette oss etter det. Det gjorde vi og det gikk bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.