Liliaceae Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 "Når nøttene blir lange og kulda setter inn..." Vesla på 4 har sin egen versjon av sangen til underholdning for oss andre :-) Hun synger også "Når trollmor har lagt sine elleve små kroll.." Hun kan sangene slik de skal være, men har vennet seg til å synge de slik hun gjorde da hun var mindre :-) Hadde vært artig å høre om andre barn som har sine egne versjoner av sanger ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 De feil de lærer seg å synge, henger gjerne lenge i .... er min erfaring. "Å mannen han gikk seg i veaskog. Hei-fara i veaskog. Der satt det ei kråke med lufta hår. Hei-fara ......" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fugler og dverger Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 "Ja, vi elsker dette landet, som det stiger fram Fugler, dverger over vannet, i de tusen hjem" Den andre faste blomsten er ikke akkurat en sang, men når serien om redningsskøyta Elias er på TV, så jubler guttungen når Kruse Knallkul dukker opp - eller som han sier: "Kruse Kaldknull"... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Datra sang luciasangen sånn: "Se på vår terskel står, hvitkledd med lus i hår". Jeg var visst over 17 før jeg oppdaga at det ikke het "Gjøk og sissik, frosk og stær". Jeje... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 Datra sang luciasangen sånn: "Se på vår terskel står, hvitkledd med lus i hår". Jeg var visst over 17 før jeg oppdaga at det ikke het "Gjøk og sissik, frosk og stær". Jeje... "....gjør og sisik, frosk og stær... " He, he, ja sangen om alle fugler kunne jo godt ha en frosk med! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Sønnen min (som heter Even) synger "Hoppe sa gåsa, danser som Even" selvsagt.... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Datra sang luciasangen sånn: "Se på vår terskel står, hvitkledd med lus i hår". Jeg var visst over 17 før jeg oppdaga at det ikke het "Gjøk og sissik, frosk og stær". Jeje... *LOL* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Denne har jeg postet før, men: "Det snør i min sekk, jeg spenner mine ski nå lyser det så klabert i leia fra ovnskroken vekk, så glad og så frekk mot skogen ville skogen tar jeg veien" jentungen er 8 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Datteren min synger "Bæ bæ lille lam" helt riktig, helt til siste setning. ...og to par strømpebukser.... øøøhh... bittebom. Mister liksom tråden og melodien gett, når strømper blir strømpebukser;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 "Ja, vi elsker dette landet, som det stiger fram Fugler, dverger over vannet, i de tusen hjem" Den andre faste blomsten er ikke akkurat en sang, men når serien om redningsskøyta Elias er på TV, så jubler guttungen når Kruse Knallkul dukker opp - eller som han sier: "Kruse Kaldknull"... "Ja, vi elsker dette landet, som det stiger frem. Urettferdig over vannet ...." Klart at man vet hva urettferdig betyr ..... men furet, værbitt blir jo straks litt vanskeligere ;D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 De feil de lærer seg å synge, henger gjerne lenge i .... er min erfaring. "Å mannen han gikk seg i veaskog. Hei-fara i veaskog. Der satt det ei kråke med lufta hår. Hei-fara ......" Kom på én til: "Har du sett Per Sjurspring danser. Har du sett Per Sjurspring danser. Tror du ei han danse kan, han danser som en næringsmann. Det var én." Prøvde å spørre hva en næringsmann var, men det var nok like fjernt som en adelsmann *ler* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Bare en fra da jeg selv var liten. Det er fra "Alle fugler". "Trost og snedig måtte fly..." Sett noen snedig på fuglebrettet i det siste? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest min toåring :-) Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 "Hvilken dag er det i dag?, hvilken dag er det i dag?" "Er det bursdag?". "Nei." "Er det bursdag?". "Nei" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 "Hvilken dag er det i dag?, hvilken dag er det i dag?" "Er det bursdag?". "Nei." "Er det bursdag?". "Nei" Stakar, tålmodig type det da - blir mange "nei" før jaet kommer liksom...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 "Hvilken dag er det i dag?, hvilken dag er det i dag?" "Er det bursdag?". "Nei." "Er det bursdag?". "Nei" Herlig :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 "Hvilken dag er det i dag?, hvilken dag er det i dag?" "Er det bursdag?". "Nei." "Er det bursdag?". "Nei" Hahaha! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Bare en fra da jeg selv var liten. Det er fra "Alle fugler". "Trost og snedig måtte fly..." Sett noen snedig på fuglebrettet i det siste? ;-) Ja, sammen med frosk og stær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Denne har jeg postet før, men: "Det snør i min sekk, jeg spenner mine ski nå lyser det så klabert i leia fra ovnskroken vekk, så glad og så frekk mot skogen ville skogen tar jeg veien" jentungen er 8 år. ''"Det snør i min sekk, jeg spenner mine ski nå lyser det så klabert i leia fra ovnskroken vekk, så glad og så frekk mot skogen ville skogen tar jeg veien"'' Fantastisk versjon :-) Jeg holder på å lære alle fire versene til de to eldste nå - kjempekoselig. De hadde forresten også med "frekk" i stedet for "fri"! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ariadne Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Fantastiske sanger i denne tråden! Her er en: "Da med ett der ble å skue, en soldat på himlens bue, som en liten stjernesol, som en liten stjernesol" Sunget med høy og klar røst av min eks da han var 35 år gammel... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Jeg kommer ikke i farten på noen "rare" _tekster_, men rare tolkninger: Han trodde at en jordmor (Matja i Julekveldsvisa) var en slags mor som vokste opp av jorda... Og så fortsatte han: "Men hvorfor bor hun oppå taket?" ;-) Selv trodde jeg det het "Her kommeer dine armer små"... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.