Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 32 og har blitt sammen med en jente på 21(!) og det er på godt og vondt. Hun er veldig smart, utadvendt og voksen for å være kun 21, men vet kanskje ikke helt hva hun vil. Dette har bare vart i 3-4 måneder og vært litt turbulent. Men vi har de samme verdiene og de samme synspunktene på hva som er viktig i livet så vi har kommet oss nesten helt igjennom en utrolig vanskelig tid nå. Vi kommuniserer bra sammen det meste av tiden, og har god humor og trives i hverandres selskap. Så jeg er blitt forelsket i henne. Jeg syns det er rart å skrive dette inn her i forumet, men er i villrede og lurer på hvordan jeg kan finne ut om noe som jeg ikke kan spørre direkte til henne.

Saken er at hun i det siste har kommet med mange spørsmål og invitasjoner til at vi skal møtes sammen flere venner, og at jeg skal ta med broren min. Hyttetur som først var meg og henne ble til at jeg skulle invitere broren min og noen venner. Som aprilsnarr ville hun at jeg skulle gi henne nummeret til broren min så hun kunne lure ham. Da var klokka 23.20 på kvelden og hun ville ringe ham. Nå ville hun at jeg skulle ta med broren min på byen og sammen med noen venner. Hun har møtt ham en gang i 2 sekunder og bare sagt hei, og jeg har fortalt noen ting om ham såklart, for vi deler jo det meste av opplevelser, tanker osv osv.

Men nå lurer jeg rett og slett på om hun kan være interessert i ham, og jeg er lite lysten på å la dem møtes mer før vi selv har det helt bra og før jeg vet at det er meg hun vil ha. Ville jo ikke akkurat vært kult om det var sånn at det er broren min hun nå er interessert i. Og jeg forstår ikke hvorfor hun nevner ham nesten hver gang vi snakkes. Jeg må nevne at hun av og til kan virke ganske manipulerende, og får mange til å utføre tjenester for seg. Får hun ikke dette (av meg) kan hun lett få meg til å få dårlig samvittighet, uten at jeg klarer å se det som logisk. Så jeg lurer rett og slett på om hun nå vil bruke meg til å få nummeret hans og begynne å se ham, og dette plager meg. Men jeg kan jo ikke spørre henne rett ut om det, det vil hun jo uansett bare avfeie hvis det er sant og det ville jo være kjempedumt hvis det ikke var sant også. Jeg fikk sagt nå sist at jeg ikke vil blande flere inn i våres liv før vi har det bra sammen, og det hørtes ut som hun forstod det. Men jeg sitter igjen med en litt guffen følelse av at hun nevner ham litt for ofte til at det bare er tilfeldig. Hva burde jeg gjøre? Noen som har vært i lignende situasjoner?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345195-er-det-bare-i-hodet-mitt-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Høres rart ut om hun- via deg- forsøker få kontakt med broren din. Vet du, det klarer jeg ikke tro på. Dersom hun er så moden som du antyder, så ville hun valgt fortelle deg at din bror er mest interessant om det var tilfelle.

Jeg tror det beste du gjør er å unngå være sjalu, og forsøke slappe av i forholdet. Vær sosial sammen med henne og vær i lag i to-somhet. Dvs gjør begge deler i flere måneder fremover. Å forsøke "fange" henne med å plassere henne kun i to-somhet tror jeg kan være å drepe forholdet på sikt. i alle fall når hun er så ung.

Er det sterke følelser mellom dere, så blomstrer de også når dere er i lag flere sammen. :-)

Gjest Bettina33

Vet ikke hva hun vil, turbulent og kommuniserere bra? Hvordan kan dette henge sammen??????

Dere er på to ulike stadier i livet. Du vil tilbringe tid helst alene med henne, mens hun vil være sammens med flere uavhengig av om det er broren din eller ikke. Du skriver hun er manipulerende og får andre til å utføre tjenester for seg, og det betyr at jenta er opptatt av oppmerksomhet. De fleste jenter på 21 år liker det.....

Beklager å måtte si det, men jeg tror ikke hun vil ha noe seriøst forhold til deg. Dere er på to like stadier i livet........ Hun er opptatt av å være sammens med venner og leve livet, mens du er over den fasen. Om hun hadde vært voksen til å være 21 år som du innledningsvis skriver, så hadde hun ikke vært opptatt av disse tingene, men ferdige med de! Det er også stor forskjell på en jente på 21 år og en gutt på 32 år. I tilleggså synes de fleste jenter på 20 år at en på 30 år er gammel.....

Gjest Bettina33

Ja, jeg stusset også på det.

Men det er jo spørs hva han legger i turbulent. Usikkerhet og manglende kommunikasjon som ga endel misforståelser? Eller uenigheter som ga endel krangel?

Ja, men spiller for såvidt ikke så stor rolle. Jeg var 20 år da en på 30 år "meldte sin interesse". For det første syntes jeg han var for gammel. De fleste har en grense på 10 år. I tillegg så er det stor forskjell på stadiet i livet når man er 20 og 30. Forskjellen blir mindre jo eldre man blir, men "aldersgrensen" blir stort sett ikke mindre. Jeg var student, han var i jobb, jeg bodde på hybel, han bodde i leilighet, jeg ville være sammens med venner og leve livet, han hadde ønske om å være mye sammens med meg, han hadde barn og det var langt inne i fremtiden for meg. Jeg kan nevne forskjeller "i flust", men det ser jeg ingen hensikt med. Dette har ingenting med hverken kommunikasjon, om man trives i hverandres selskap eller verdier i livet å gjøre, men stadiet i livet man er på!

Annonse

Gjest sjøstjerna

Ja, men spiller for såvidt ikke så stor rolle. Jeg var 20 år da en på 30 år "meldte sin interesse". For det første syntes jeg han var for gammel. De fleste har en grense på 10 år. I tillegg så er det stor forskjell på stadiet i livet når man er 20 og 30. Forskjellen blir mindre jo eldre man blir, men "aldersgrensen" blir stort sett ikke mindre. Jeg var student, han var i jobb, jeg bodde på hybel, han bodde i leilighet, jeg ville være sammens med venner og leve livet, han hadde ønske om å være mye sammens med meg, han hadde barn og det var langt inne i fremtiden for meg. Jeg kan nevne forskjeller "i flust", men det ser jeg ingen hensikt med. Dette har ingenting med hverken kommunikasjon, om man trives i hverandres selskap eller verdier i livet å gjøre, men stadiet i livet man er på!

Men dette er personavhengig.

Jeg var også 19 da en 29 åring ble interessert.

Jeg syntes han var interessant og likte at han var såpass voksen i alder. Det var attraktivt for meg.

Han hadde en datter som jeg stortrivdes med og som trivdes med meg.

Voksen i alder men ikke i sinn- var han. Og da han sånn utenvidere adopterte bort dattera- forlot jeg han.

Så ja- var på ulike steder i livet men kanskje ikke i slik alderen vår skulle tilsi. d

Hverken min eller din erfaring er "fasiten". Trådstarter må bruke sine egne erfaringer med sin omgang med jenta- og vurdere hva han vil.

Gjest sjøstjerna

Glemte å si....

at slik 10 års-grense kjenner jeg ikke til.

Gjest Bettina33

Men dette er personavhengig.

Jeg var også 19 da en 29 åring ble interessert.

Jeg syntes han var interessant og likte at han var såpass voksen i alder. Det var attraktivt for meg.

Han hadde en datter som jeg stortrivdes med og som trivdes med meg.

Voksen i alder men ikke i sinn- var han. Og da han sånn utenvidere adopterte bort dattera- forlot jeg han.

Så ja- var på ulike steder i livet men kanskje ikke i slik alderen vår skulle tilsi. d

Hverken min eller din erfaring er "fasiten". Trådstarter må bruke sine egne erfaringer med sin omgang med jenta- og vurdere hva han vil.

Jeg treneger ikke si mer enn "ingen regel uten unntak" :-)

Vet ikke hva hun vil, turbulent og kommuniserere bra? Hvordan kan dette henge sammen??????

Dere er på to ulike stadier i livet. Du vil tilbringe tid helst alene med henne, mens hun vil være sammens med flere uavhengig av om det er broren din eller ikke. Du skriver hun er manipulerende og får andre til å utføre tjenester for seg, og det betyr at jenta er opptatt av oppmerksomhet. De fleste jenter på 21 år liker det.....

Beklager å måtte si det, men jeg tror ikke hun vil ha noe seriøst forhold til deg. Dere er på to like stadier i livet........ Hun er opptatt av å være sammens med venner og leve livet, mens du er over den fasen. Om hun hadde vært voksen til å være 21 år som du innledningsvis skriver, så hadde hun ikke vært opptatt av disse tingene, men ferdige med de! Det er også stor forskjell på en jente på 21 år og en gutt på 32 år. I tilleggså synes de fleste jenter på 20 år at en på 30 år er gammel.....

Takk for svarene!

Hun syns det er fint jeg er mye eldre, fordi hun sier hun er lei av alle umodne gutter. Ellers så er jeg veldig ung til sinns.

Hva kan jeg si eller gjøre som vil avsløre om det er noe i det jeg tenkte, uten å avsløre at jeg har tenkt på det? (det med broren min)

Ellers så kan det jo hende som sagt at det bare er noe i hodet mitt, og jeg antar at tiden vil vise det. Kanskje burde jeg gå for å "teste" ut om det faktisk er noe i det ved å godta "invitasjonen"? hmmm tenke tenke...

anyone?

Gjest Bettina33

Takk for svarene!

Hun syns det er fint jeg er mye eldre, fordi hun sier hun er lei av alle umodne gutter. Ellers så er jeg veldig ung til sinns.

Hva kan jeg si eller gjøre som vil avsløre om det er noe i det jeg tenkte, uten å avsløre at jeg har tenkt på det? (det med broren min)

Ellers så kan det jo hende som sagt at det bare er noe i hodet mitt, og jeg antar at tiden vil vise det. Kanskje burde jeg gå for å "teste" ut om det faktisk er noe i det ved å godta "invitasjonen"? hmmm tenke tenke...

anyone?

Lei av umodne gutter betyr ikke at hun ønsker seg noen som er 11 år eldre....Hvor gammel er broren din og er barn og familie langt frem i fremtiden for deg? I tillegg så lurer jeg på hvordan forholdet har vært turbulent?

Høres rart ut om hun- via deg- forsøker få kontakt med broren din. Vet du, det klarer jeg ikke tro på. Dersom hun er så moden som du antyder, så ville hun valgt fortelle deg at din bror er mest interessant om det var tilfelle.

Jeg tror det beste du gjør er å unngå være sjalu, og forsøke slappe av i forholdet. Vær sosial sammen med henne og vær i lag i to-somhet. Dvs gjør begge deler i flere måneder fremover. Å forsøke "fange" henne med å plassere henne kun i to-somhet tror jeg kan være å drepe forholdet på sikt. i alle fall når hun er så ung.

Er det sterke følelser mellom dere, så blomstrer de også når dere er i lag flere sammen. :-)

Ja det høres logisk og fornuftig ut :)

og hvis det er sånn at det er tilfelle, så finner jeg det ut med en gang istedenfor å bruke tid på det. Jeg går nok for den ja!

Takk for det klarsynte svaret sjøstjerna!!!

Annonse

Gjest sjøstjerna

Takk for svarene!

anyone?

''Hva kan jeg si eller gjøre som vil avsløre om det er noe i det jeg tenkte, uten å avsløre at jeg har tenkt på det? (det med broren min)''

Du _lar være_ å tenke på det selv. For du plager deg selv unødig. Mest sannsynlig så er dette bare fantasi som du er redd for og som du derfor tenker for mye på.

Er det noe i det, så finner du ut av det til slutt uansett. Så hvorfor bruke tid og krefter på dette nå?

Ved å gruble og vase omkring det der, så kan hun merke at ting er "rart". Det kan skape unødig turbulens. Det å bli beskyldt for å like broren best er heller ingen god løsning. Jeg liker IKKE om typen er for sjalu. Det er direkte kvelende. Hun må få kunne snakke med hvem hun vil, enten det er din søster, din bror eller hennes egen mannlige lærer.

Så budskapet er : kutt ut de tankene. Da gir du forholdet best sjanse.

Gjest sjøstjerna

Lei av umodne gutter betyr ikke at hun ønsker seg noen som er 11 år eldre....Hvor gammel er broren din og er barn og familie langt frem i fremtiden for deg? I tillegg så lurer jeg på hvordan forholdet har vært turbulent?

Hun er frivillig i det forholdet. Om 11 års aldersforskjell var totalt feil for henne, var hun vel ikke i forhold til han i det hele tatt?

Gjest Bettina33

Jo, som du selv skrev noen finner det attraktivt med oppmerksomheten fra eldre menn :-)

I tilllegg når et forhold med så stor aldersforskjell er turbulent allerede etter 3-4 mnd., så sier ting seg selv....Om hun var såååååå forelsket og moden for alderen, så ville hun vel ikke ha problem med å tilbringe mye tid alene med han? Han har jo enda ikke svart på grunner til at forholdet har vært turbulent....Det synes jeg er rart.....

Gjest sjøstjerna

I tilllegg når et forhold med så stor aldersforskjell er turbulent allerede etter 3-4 mnd., så sier ting seg selv....Om hun var såååååå forelsket og moden for alderen, så ville hun vel ikke ha problem med å tilbringe mye tid alene med han? Han har jo enda ikke svart på grunner til at forholdet har vært turbulent....Det synes jeg er rart.....

Hverken du eller andre kan kreve noen som helst svar fra han.

Så manglende svar er ikke rart.

Gjest Bettina33

Hverken du eller andre kan kreve noen som helst svar fra han.

Så manglende svar er ikke rart.

Krever ingenting, men synes bare det er rart... Like så rart at en "moden" jente på 21 år vil ringe broren som hun knapt har møtt :-) En aprilspøk eller en generell spøk er det ikke mange som tar til "ukjente" folk... Sier jo litt om hvor moden man er :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...