Gå til innhold

Gutter som ikke blir valgt.

Anbefalte innlegg

Gjest Ønsker en etterfølger

I Harald Eia's program hjernevask sist søndag handlet det om sex. Ett av temaene var at 25% av norske mannlige 40-åringer ikke hadde barn.Dette var statistikk.

Harald Eia spurte en psykolog om hva han trodde var årsaken til at disse mennene ikke hadde blitt valgt. Psykologen sa at det visste man ikke, disse mennene hadde bare ikke blitt valgt.

Etter dette programmet begynte jeg å tenke på hva denne årsaken kunne være.Jeg er selv en mann 39 år som kunne tenkt meg barn hvis jeg traff den rette å dele livet med. Har tidligere vært i forhold som har vart i flere år uten at det ble noe barn i dette forholdet.Hun kunne ikke få barn.

Så jeg lurer veldig på hva denne faktoren kan være?Det at 25% av den mannlige befolkningen på 40 år ikke hadde barn, og hvorfor de ikke hadde blitt valgt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345355-gutter-som-ikke-blir-valgt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver: "og hvorfor de ikke hadde blitt valgt?"

Kanskje fordi de snakker om seg selv i passiv?

Med vennlig hilsen

Mener du passiv, som at de ikke tar nok initiativ overfor kvinner?

Ikke er pågående nok ovenfor kvinner?

Mener du passiv, som at de ikke tar nok initiativ overfor kvinner?

Ikke er pågående nok ovenfor kvinner?

Hei,

Jeg mener definitivt ikke at man skal være "plagsomt pågående", men man skal heller ikke være tafatt og passiv, og nærmest sitte hjemme og vente på at en kvinne banker på døren og ønsker barn. Det var omtrent det siste der som frasen "gutter som ikke blir valgt" fikk meg til å tenke på.

For det første, når man er 40 år så er man en mann, ikke en gutt.

For det andre, du har minst like stort ansvar for å velge en kvinne som hun har for å velge deg. Og hvis man ikke "blir valgt", så har man ansvar for å komme seg ut, treffe folk, sosialisere, melde seg inn i kurs, klubber, foreninger, osv. hvor man kan treffe kvinner. Så kan man invitere dem ut, osv.

Med vennlig hilsen

Hei,

Jeg mener definitivt ikke at man skal være "plagsomt pågående", men man skal heller ikke være tafatt og passiv, og nærmest sitte hjemme og vente på at en kvinne banker på døren og ønsker barn. Det var omtrent det siste der som frasen "gutter som ikke blir valgt" fikk meg til å tenke på.

For det andre, du har minst like stort ansvar for å velge en kvinne som hun har for å velge deg. Og hvis man ikke "blir valgt", så har man ansvar for å komme seg ut, treffe folk, sosialisere, melde seg inn i kurs, klubber, foreninger, osv. hvor man kan treffe kvinner. Så kan man invitere dem ut, osv.

Med vennlig hilsen

Takk for svar:)

Annonse

Hei,

Med vennlig hilsen

Det jeg egentlig lurte på var om disse som ikke blir valgt ikke har de kvalitetene som kvinner ser etter.

Tenker bare at noen kvinner er avvisende allerede før jeg får begynt på en samtale i det hele tatt.Altså har de ikke noe som helst grunnlag for å si hvem jeg er.De bare ser det?

At det er noe de ser etter men som de ikke finner?

Det jeg egentlig lurte på var om disse som ikke blir valgt ikke har de kvalitetene som kvinner ser etter.

Tenker bare at noen kvinner er avvisende allerede før jeg får begynt på en samtale i det hele tatt.Altså har de ikke noe som helst grunnlag for å si hvem jeg er.De bare ser det?

Det er vel nettopp det - at man er en "mann" og ikke en "gutt", og at man er litt proaktiv, og ikke tafatt?

Med vennlig hilsen

Tja, om du har mage på størrelse med julenissen, klær fra 1987, ser ut som Einstein på håret og kjører rundt på en moped fra -78 Så ser jeg ikke bort i fra at det muligens kan virke noe avskrekkende på kvinner. :0)

Jeg tror faktisk at det finnes noen fellesnevnere for menn (og kvinner) som ikke "blir valgt". Men at det er svært lite politisk korrekt og ikke så rent lite sårende å si høyt hva disse tingene er. I en del tilfeller i alle fall.

I noen andre tilfeller er det særegenheter ved personlighet som gjør det vanskelig. For eksempel rigiditet, liten evne til å sette seg inn i andres følelsesliv, egoisme, mistro eller rett og slett det at noen er så redde for avvisning at de konsekvent finner feil med det motsatte kjønn, før de overhodet har snakket med den/dem.

Gjest Ønsker en etterfølger.

Tja, om du har mage på størrelse med julenissen, klær fra 1987, ser ut som Einstein på håret og kjører rundt på en moped fra -78 Så ser jeg ikke bort i fra at det muligens kan virke noe avskrekkende på kvinner. :0)

Jeg tror faktisk at det finnes noen fellesnevnere for menn (og kvinner) som ikke "blir valgt". Men at det er svært lite politisk korrekt og ikke så rent lite sårende å si høyt hva disse tingene er. I en del tilfeller i alle fall.

I noen andre tilfeller er det særegenheter ved personlighet som gjør det vanskelig. For eksempel rigiditet, liten evne til å sette seg inn i andres følelsesliv, egoisme, mistro eller rett og slett det at noen er så redde for avvisning at de konsekvent finner feil med det motsatte kjønn, før de overhodet har snakket med den/dem.

Takk for svar. Jeg tenker også som mann på de indre barrierer man har imot å ta kontakt og å være litt pågående overfor kvinner.Dette er barrierer som har vært der lenge og som må bort.

Det er helst de menn som får seg til å gjøre og si ting, som mere tilbakeholdne menn ikke får seg til å si eller gjøre, som kommer noen veg.(egen erfaring)

Utfordringen for en sjenert og tilbakeholden mann blir da å fjerne disse indre barrierene.Om ikke alle, så ihvertfall noen.

Takk for svar. Jeg tenker også som mann på de indre barrierer man har imot å ta kontakt og å være litt pågående overfor kvinner.Dette er barrierer som har vært der lenge og som må bort.

Det er helst de menn som får seg til å gjøre og si ting, som mere tilbakeholdne menn ikke får seg til å si eller gjøre, som kommer noen veg.(egen erfaring)

Utfordringen for en sjenert og tilbakeholden mann blir da å fjerne disse indre barrierene.Om ikke alle, så ihvertfall noen.

Det er et svært godt poeng! :) Det er dumt å gjøre det motsatte kjønn til så fremmed at man ikke kan snakke sammen om daglige ting. Fokuset på dette med å skaffe en partner blir så stort at man ikke greier å se det motsatte kjønn som bare et menneske, i første omgang. Og så går man i stå på kommunikasjon.

Å kunne omgåes som mennesker i første omgang er en veldig god start. Da kommer gjerne resten snikende av seg selv uten at man riktig skjønner det før man befinner seg i horisontalen.. ;0P

Annonse

Det er et svært godt poeng! :) Det er dumt å gjøre det motsatte kjønn til så fremmed at man ikke kan snakke sammen om daglige ting. Fokuset på dette med å skaffe en partner blir så stort at man ikke greier å se det motsatte kjønn som bare et menneske, i første omgang. Og så går man i stå på kommunikasjon.

Å kunne omgåes som mennesker i første omgang er en veldig god start. Da kommer gjerne resten snikende av seg selv uten at man riktig skjønner det før man befinner seg i horisontalen.. ;0P

Det er også et veldig godt poeng ja:-))

Når man tenker etter så er det jo en veldig naturlig og fin ting å skulle bli kjent med noen av det motsatte kjønn.

Kanskje det er all tenkingen og fokuseringen rundt det som gjør det så komplisert for noen?

Men nå må jeg ikke tenke for mye:-))

Takk for svar.:)

Gjest determinisme

http://www.dagbladet.no/dinside/2004/10/26/412468.html

Den her støtter jo litt Eias syn om at dette dreier seg endel om biologi og seleksjon og at disse mennenene blir valgt bort rett og slett.

Det er ikke helt sant at de ikke har noen fellestrekk. Lav inntekt og sosial status , utdanningsnivå etc er bare noen av de.

Se på forgubbingene i diverse bygdesamfunn. Hva som kjennetegner menn som henter seg "thai-damer" etc.

Jeg hater egentlig alt det biologigreiene. Får meg til å bli enda mer pessimistisk. Jo nærmere en kommer til 40 årene uten å finne seg en livsledsager særlig når en er kvinne jo vanskeligere vil det bli. Menn vil heller ha en ung dame på "29" fremfor en 36 åring med alderstegn alleredet. Samt en biologisk klokke som er iferd med å ta slutt i forhold til dette å kunne få barn.

Nå kan en heldigvis ha et godt liv også som enslig og barnløs.

Er det 25% av de som ønsker seg barn som ikke har det, eller 25% av hele rukle. En del velger bort barn.

Noen velger bort barn så lenge at når de vil ha dem er det i seneste laget.

mvh

Grunnen til at noen velger bort barn,og venter så lenge er vel i mange tilfeller at omstendighetene ikke har vært gunstige nok for å stifte familie?

Har man ikke jobb og ikke kan være forsørger, bør man vel kke stifte familie heller?

Man oppnår da ikke å få slike gunstige nok vilkår for å få barn før man når en ganske høy alder.

Er min oppfatning ihvertfall.

Grunnen til at noen velger bort barn,og venter så lenge er vel i mange tilfeller at omstendighetene ikke har vært gunstige nok for å stifte familie?

Har man ikke jobb og ikke kan være forsørger, bør man vel kke stifte familie heller?

Man oppnår da ikke å få slike gunstige nok vilkår for å få barn før man når en ganske høy alder.

Er min oppfatning ihvertfall.

Noen vil leve livet, reise, feste, være frie og franke, ikke ha ansvar og forpliktelser til de er 35 eller mer. Med andre ord mer enn fordobler de ungdomstiden.

Det er selvsagt lov.

Men så begynner årene å løpe fra dem. Og menn som knapt har tatt ansvar for annet enn sin egen skjorte gjennom største delen av liver, er ikke de mest attraktive for damer som vil ønsker å bygge rede.

Dette gjelder selvsagt ikke alle, men en del.

mvh

Noen vil leve livet, reise, feste, være frie og franke, ikke ha ansvar og forpliktelser til de er 35 eller mer. Med andre ord mer enn fordobler de ungdomstiden.

Det er selvsagt lov.

Men så begynner årene å løpe fra dem. Og menn som knapt har tatt ansvar for annet enn sin egen skjorte gjennom største delen av liver, er ikke de mest attraktive for damer som vil ønsker å bygge rede.

Dette gjelder selvsagt ikke alle, men en del.

mvh

Jeg tror ikke dette gjelder meg egentlig. Riktignok er jeg 39 år men har så definitivt ikke festet eller levd livet på noen måte.

Jeg har hatt ulike utfordringer i mitt liv som mange andre ikke behøver å gjennomgå, slik at aldersmessig er litt på etterskudd.

Jeg har tatt utdanning ved siden av jobb, og vil selv mene at jeg har stått veldig på.

Men om jeg scorer på det hos en kvinnelig parrtner vet jeg jo ikke. Om dette vil utfgjøre en forskjell er ikke sikkert, men det burde det jo.

Jeg tror ikke dette gjelder meg egentlig. Riktignok er jeg 39 år men har så definitivt ikke festet eller levd livet på noen måte.

Jeg har hatt ulike utfordringer i mitt liv som mange andre ikke behøver å gjennomgå, slik at aldersmessig er litt på etterskudd.

Jeg har tatt utdanning ved siden av jobb, og vil selv mene at jeg har stått veldig på.

Men om jeg scorer på det hos en kvinnelig parrtner vet jeg jo ikke. Om dette vil utfgjøre en forskjell er ikke sikkert, men det burde det jo.

Jeg tror det er ganske vanlig at kvinner legger vekt på livsførsel i partnervalg når de har levd lenge nok til å oppdage hvor viktig det er.

Så det å ta tak i livet sitt, også i motbakker burde absolutt telle positivt.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...