Gå til innhold

Hvsa om han ikke henter tingene sine?

Anbefalte innlegg

Gjest sjokoladeplaten

Hei

er snart skilt. vi har solgt felles bolig. Det nærmer seg overtakelse. Jeg har tatt meg av alt mht til dette. MEN: eksen må jo hente sakene sine! Han skal etter avtale overta det meste av større møbler, vaskemaskiner etc. Pluss endel løsøre selvsagt.

Jeg skal vaske ut av leiligheten uten hjelp fra han, greit nok, men han MÅ hente tingene sine! Han vil ikke snakke med meg, og svarer ikke på sms.

Hvordan forholder jeg meg til dette?

Hva gjør jeg dersom han ikke har hentet det to dager før overtakelse, og jeg skal vaske ut?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345806-hvsa-om-han-ikke-henter-tingene-sine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde først sjekket med politiet hva jeg kunne gjøre. Dersom du kan, ville jeg ha gitt beskjed om at hans saker vil bli pakket av et flyttebyrå og transportert til hans nåværende adresse for hans regning dersom de ikke er flyttet innen en gitt dato.

Du pakker alt som skal pakkes og sender mail og sms om at det må hentes til et bestemt tidspunkt. Overholder han ikke dette, kjører du alt hjem til mora hans og dumper det der. Evt. finner lagringsplass et annet sted.

Informer han pr telefon (evt. svarer), sms og mail om hva som skjer. Og spar på kopier av mailene.

Du pakker alt som skal pakkes og sender mail og sms om at det må hentes til et bestemt tidspunkt. Overholder han ikke dette, kjører du alt hjem til mora hans og dumper det der. Evt. finner lagringsplass et annet sted.

Informer han pr telefon (evt. svarer), sms og mail om hva som skjer. Og spar på kopier av mailene.

Men det er jo ikke bare bare å pakke masse store møbler og flytte dem alene.

Jeg er fristet til å si at hun bør ringe nærmeste korps eller idrettslag og si at de får det mot henting. Og selvsagt gi ham beskjed om at det skjer hvis han ikke har hentet innen en frist.

Men sjekk med advokat først, det er antagelig ikke greit å gjøre det sånn.

Men det er jo ikke bare bare å pakke masse store møbler og flytte dem alene.

Jeg er fristet til å si at hun bør ringe nærmeste korps eller idrettslag og si at de får det mot henting. Og selvsagt gi ham beskjed om at det skjer hvis han ikke har hentet innen en frist.

Men sjekk med advokat først, det er antagelig ikke greit å gjøre det sånn.

''Men det er jo ikke bare bare å pakke masse store møbler og flytte dem alene.

''

Nei, jeg hadde vel brukt et flyttefirma sjøl, må jeg innromme. ;)

Sikkert lurt å sjekke med advokaten. Men jeg tror også jeg hadde prøvd å få til en kommunikasjon med mora til eksen.

''Men det er jo ikke bare bare å pakke masse store møbler og flytte dem alene.

''

Nei, jeg hadde vel brukt et flyttefirma sjøl, må jeg innromme. ;)

Sikkert lurt å sjekke med advokaten. Men jeg tror også jeg hadde prøvd å få til en kommunikasjon med mora til eksen.

En tanke til - hva med å spørre megleren som har solgt huset? Det kan jo tenkes de har erfaring med sånt, for eksempel om det er mulig å holde tilbake noe av hans andel av betalingen for å betale flyttefolk.

Annonse

mil1365380270

Jeg har vært der. Skrev brev om at alt måtte hentes innen en dato og at dersom det ikke ble gjort, ville det bli levert på morens adresse. Og at han ville få regningen.

Jeg hadde aldri fått igjen de pengene. Og han hadde blitt pisse sur. Moren også sikkert. Men hva kunne de gjort? Flyttet det tilbake?

Endte med at han hentet det i siste liten, så han hadde vel litt lyst på tingene sine når alt kom til alt. Jeg ga han 4 uker (lenge) og satte endelig dato til en søndag, så han hadde helgen på seg.

Lykke til!

Sjekk med politi/advokat først.

Gi ham en frist og si at du beholder tingen selv, selger dem og/eller gir dem til et korps, fretex el.l. om han ikke henter dem innen en viss frist. Ved salg tar du en god del av fortjeneste... Men sjekk med politi/advokat først.

Om dere ikke har fått sluttoppgjøret, det får man vel ikke før nøklene er overlevert, kan du snakke med megler om at utgifter i forbindelse med dette dekkes av ham. Rekker du ikke å ta utvasken pga dette får også utgifter til rengjøringsbyrå trekkes fra hans andel av salget.

Sjekk uansett med advokat/politi. Mulig det går an å be om utkastelse.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...