Gå til innhold

Festdrakt til jente 10 år

linko

Anbefalte innlegg

Hvilke festdrakter er fine til en jente 10 år og hvor selges den?

Vi skal i konfirmasjon til helga, og bunaden er fravokst... jeg har ikke tid til å farte fra butikk til butikk og lete, så denne gangen stoler jeg på gode råd fra dere.

Hvilke butikker har IKKE fine festdrakter?

Butikker i nærheten er Obs, cubus, lindex, h&m, exit, tekstilfunn, husfliden + + (men det er vel de store kjedene som har slike drakter, eller??).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De gangene jeg har sett nærmere på OBS-draktene, har jeg lagt merke til at de ikke er vaskbare. Men det kan være annerledes i år.

Datteren min hadde en fra Cubus da hun var liten (midt på 90-tallet), jeg syntes den var helt grei - og altså vaskbar. Men jeg har ingen sterke meninger om slike plagg.

Bogerud Tekstil har vært en velkjent leverandør av rimelige 17. mai-drakter i alle år. Hvor fine de er kan sikkert diskuteres, de er i hvert fall populære.

Junior Barneklær har "finere" festdrakter, men de er dyrere. Her er oversikten over butikkene deres:

http://www.junior-barneklaer.no/Kontakt.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De gangene jeg har sett nærmere på OBS-draktene, har jeg lagt merke til at de ikke er vaskbare. Men det kan være annerledes i år.

Datteren min hadde en fra Cubus da hun var liten (midt på 90-tallet), jeg syntes den var helt grei - og altså vaskbar. Men jeg har ingen sterke meninger om slike plagg.

Bogerud Tekstil har vært en velkjent leverandør av rimelige 17. mai-drakter i alle år. Hvor fine de er kan sikkert diskuteres, de er i hvert fall populære.

Junior Barneklær har "finere" festdrakter, men de er dyrere. Her er oversikten over butikkene deres:

http://www.junior-barneklaer.no/Kontakt.aspx

Snuppa hadde festdrakt fra Obs da hun var liten (str 74 eller 80, husker ikke). Jeg vasket den på ullprogram, og det gikk strålende :) (det sto at den ikke skulle vaskes da også)

Vi har "arvelånt" en fra Obs til i år også, og jeg tror jeg tar sjansen på ullprogram på den også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exit har fine festdrakter, men jeg er litt usikker på om de går helt opp til 10 år?

Ellers tror jeg Cubus har (usikker på størrelsen der også). Lindex og H&M har ikke festdrakter her ihvertfall. Også har Obs, usikker på størrelsene der også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa hadde festdrakt fra Obs da hun var liten (str 74 eller 80, husker ikke). Jeg vasket den på ullprogram, og det gikk strålende :) (det sto at den ikke skulle vaskes da også)

Vi har "arvelånt" en fra Obs til i år også, og jeg tror jeg tar sjansen på ullprogram på den også ;)

Det går ofte bra på ullprogram, selv om tøyet er merket annerledes. Jeg har ikke erfaringer med OBS-drakter selv.

For en 10-åring kan det jo gå greit, men til de minste synes jeg det blir litt skummelt med plagg som egentlig ikke skal vaskes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...