Gjest solfryd Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Enhver som dreper titusenvis av barn er ond! Det er nok ikke Gud personlig som forårsaker tsunamier, jordskjelv og hungersnød. men han tillater at det skjer, av en eller annen grunn. Men det rokker likevel ikke ved min tro på at Gud er GOD! 0 Siter
Sør Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Skrevet 15. mai 2010 Jo, jeg fortsetter å tro "blindt" på Gud, fordi jeg vet at han vet så mye mer enn meg. Gud er allmektig! Hvis Gud er allmektig, og ikke reddet småungene, så er han åpenbart OND! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Så da er jo ikke Gud allmektg. Da er mennesker sterkere enn Gud. For en tid vil det virke sånn, rett før Jesus kommer igjen;) 0 Siter
Sør Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Skrevet 15. mai 2010 Det er nok ikke Gud personlig som forårsaker tsunamier, jordskjelv og hungersnød. men han tillater at det skjer, av en eller annen grunn. Men det rokker likevel ikke ved min tro på at Gud er GOD! Ikke en spurv til jorden.... 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Hva har småungene som døde i tsunamien valgt? Ingenting;( Bare Jesus vet;) 0 Siter
Sør Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Skrevet 15. mai 2010 For en tid vil det virke sånn, rett før Jesus kommer igjen;) Nei, menneskene har jo hatt fri vilje hele tiden. 0 Siter
Sør Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Skrevet 15. mai 2010 Ingenting;( Bare Jesus vet;) Mener du Jesus også er ansvarlig for disse massemordene? 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Hvis Gud er allmektig, og ikke reddet småungene, så er han åpenbart OND! Nei, Gud er IKKE ond! 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Ikke en spurv til jorden.... Nemlig... 0 Siter
Gjest speer Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Ingenting;( Bare Jesus vet;) Du virker rimelig hjernevasket. 0 Siter
Sør Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Skrevet 15. mai 2010 Nei, Gud er IKKE ond! Så hvorfor lager han en tsunami som dreper titusenvis av uskyldige småbarn? Som allmektig kunne han forhindret det. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Mener du Jesus også er ansvarlig for disse massemordene? Nei, mennesker er ansvarlig for massemord. 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Mener du Jesus også er ansvarlig for disse massemordene? Du som tidligere har vært kristen, vet vel at Gud, Jesus og DHÅ er ett? De har ulike funksjoner, men er ett. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Du virker rimelig hjernevasket. Du også 0 Siter
Sør Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Skrevet 15. mai 2010 Nemlig... Og det betyr at Gud både lager tsunamier og lar titusenvis av småbarn bli drept av den. Hans ansvar. Ingens andres. 0 Siter
Gjest speer Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Du også Jeg klarer ihvertfall å tenke en selvstendig tanke. 0 Siter
Sør Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Skrevet 15. mai 2010 Nei, mennesker er ansvarlig for massemord. Hvem er ansvarlige for tsunamier? 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Så hvorfor lager han en tsunami som dreper titusenvis av uskyldige småbarn? Som allmektig kunne han forhindret det. Må jeg gjenta meg selv? kan godt det... Jeg tror ikke at Gud _personlig_ sender naturkatastrofer, men han tillater det. Han kunne ha grepet inn hvis han hadde villet siden han er allmektig. Men hvorfor han ikke alltid gjør det, vet jeg ikke. Jeg regner med at Gud selv vet, og da trenger ikke jeg å tenke så mye over det. Gud har kontrollen. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Jeg klarer ihvertfall å tenke en selvstendig tanke. Det gjør jeg òg;) 0 Siter
Sør Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Skrevet 15. mai 2010 Må jeg gjenta meg selv? kan godt det... Jeg tror ikke at Gud _personlig_ sender naturkatastrofer, men han tillater det. Han kunne ha grepet inn hvis han hadde villet siden han er allmektig. Men hvorfor han ikke alltid gjør det, vet jeg ikke. Jeg regner med at Gud selv vet, og da trenger ikke jeg å tenke så mye over det. Gud har kontrollen. Nei, du har fri vilje. Husk det. Da har du ansvar for IKKE å tilbe/støtte noen som lar tsunamier drepe titusenvis av barn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.