Gjest Brita40 Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Hva mener der om en kjæreste som som "reklamerer" for sine dårlige egenskaper? Sta og tverr, bedreviter og kan være ekstremt vanskelig om han vil. Mannen kan ofte kritiserer/kommenterer dine negative egenskaper i en humoristisk tone, selv om du ikke har"reklamert" for disse slik som han har gjort. Sier det blir "for mye av det gode" og ber han heller si noe positivt noe som han aldri gjør. Eller spør hvorfor han ofte må kritisere/kommentere deg når han ikke er noe bedre selv, og har sine dårlige egenskaper som du svært sjelden kommenterer. Da er svarene: er du i dårlig humør i dag, nå overreagerer du, skjønner du ikke at det bare er spøk?Om du "tar igjen" ved en sjelden gang kritisere/kommentere hans negative egenskaper er svaret: det er bare sånn jeg er, slutt å "snakk om snøen som falt i fjor"og slutt å mas. Når han ber deg "slutte å snakke om snøen som falt i fjor" er det fordi du konkretiserer en gitt situasjon der han har vært "vanskelig". Eller du ber han endre litt atferd fordi han kan være svært provoserende, og det du ber om er bare en liten justering. Da er svaret "det er bare sånn jeg er"! Hvordan kan en mann se på dette som mas eller si at det bare er "sånn han er "når han sier at han bare spøker med deg og lurer på hvorfor du overreagerer!!!?? Er dette en person som har behov for å "hevde seg" ovenfor andre? Har han noen gang tenkt på at det kanskje er bare sånn du også er ,og er ganske lei av å høre han kommenterer det i "tide og utide"...... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/347279-menn-med-komplekser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pocket72 Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Heisann...høres jo ut som vedkommende har lav selvbilde, og trenger å hevde seg på din bekostning. Jeg hadde alldrig godtatt å bli "uthengt" på den måten. Høres ut som om du har prøvd å sette ned foten, uten at han tar dette seriøst. Så hva skal man gjøre?..om han ikke forstår at en slik oppførsel ikke godtaes, så hadde jeg faktisk gjort det slutt, kanskje han da skjønner?..... Slike menn burde ta seg ett selvinnsikt kurs...Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/347279-menn-med-komplekser/#findComment-2954336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brita40 Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Heisann...høres jo ut som vedkommende har lav selvbilde, og trenger å hevde seg på din bekostning. Jeg hadde alldrig godtatt å bli "uthengt" på den måten. Høres ut som om du har prøvd å sette ned foten, uten at han tar dette seriøst. Så hva skal man gjøre?..om han ikke forstår at en slik oppførsel ikke godtaes, så hadde jeg faktisk gjort det slutt, kanskje han da skjønner?..... Slike menn burde ta seg ett selvinnsikt kurs...Lykke til Jo, jeg har tenkt tanken.... Mannen har vel ikke helt fornøyd med kroppen sin og vekten, selv om han ikke har grunn å være så misfornøyd. Han sier at han blir deprimert og kan få panikk når vekten øker. De med "normalt" forhold til sin kropp og vekt blir vel hverken deprimert eller får panikk om vekten øker.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/347279-menn-med-komplekser/#findComment-2954353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pocket72 Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Jo, jeg har tenkt tanken.... Mannen har vel ikke helt fornøyd med kroppen sin og vekten, selv om han ikke har grunn å være så misfornøyd. Han sier at han blir deprimert og kan få panikk når vekten øker. De med "normalt" forhold til sin kropp og vekt blir vel hverken deprimert eller får panikk om vekten øker.... Sant nok, de flest som ikke er fornøyd med kroppen sin, vil vel bare gjør noe med det,(ta på seg jogge skoa, treningsenter, gå i skogen..el. Er man fornøyd med å være stor/liten, så er jo saken grei. Uansett ingen unnskylding med å være ufin mot andre om man ikke er det, og å gjemme seg bak humor er bare trist... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/347279-menn-med-komplekser/#findComment-2954373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest T-Rex Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg er en mann som selv selv har oppført meg på noe samme måten som du beskriver her. Hvorfor vet jeg ikke, men det skapte en del frustrasjon mellom meg og min kone. Vi har jobbet oss gjennom det og jeg er glad for at vi har lagt dette bak oss. Det som fungerte for oss var at min kone var veldig åpen og klar på at forholdet ikke kom til å fungere om vi fortsatte slik vi gjorde. Jeg skriver vi siden alle slike saker har flere sider, og det er viktig å være klar over at begge parter kan bidra til å løse problemene. Jeg foreslår at du setter deg ned med han og forklarer situasjonen på en rolig og saklig (så langt det er mulig) måte. Hvis det ikke hjelper må du velge om dette er en person du vil dele livet med 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/347279-menn-med-komplekser/#findComment-2954658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brita40 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg er en mann som selv selv har oppført meg på noe samme måten som du beskriver her. Hvorfor vet jeg ikke, men det skapte en del frustrasjon mellom meg og min kone. Vi har jobbet oss gjennom det og jeg er glad for at vi har lagt dette bak oss. Det som fungerte for oss var at min kone var veldig åpen og klar på at forholdet ikke kom til å fungere om vi fortsatte slik vi gjorde. Jeg skriver vi siden alle slike saker har flere sider, og det er viktig å være klar over at begge parter kan bidra til å løse problemene. Jeg foreslår at du setter deg ned med han og forklarer situasjonen på en rolig og saklig (så langt det er mulig) måte. Hvis det ikke hjelper må du velge om dette er en person du vil dele livet med Du skriver at du ikke vet hvorfor du gjorde det, men det skjønner jeg ikke. Det er jo en grunn til alle sine handlinger. Om det hadde vært en gang, så kan jeg jo forstå at du ikke vet hvorfor, men et gjenetakende problem, så vet vel de fleste hvorfor de oppfører seg sånn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/347279-menn-med-komplekser/#findComment-2954716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest T-Rex Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Du skriver at du ikke vet hvorfor du gjorde det, men det skjønner jeg ikke. Det er jo en grunn til alle sine handlinger. Om det hadde vært en gang, så kan jeg jo forstå at du ikke vet hvorfor, men et gjenetakende problem, så vet vel de fleste hvorfor de oppfører seg sånn. Mine handlinger er noe jeg har klart å legge bak meg. I tilbakeblikk så vet jeg ikke hvorfor jeg oppførte meg slik jeg gjorde. Det kan være forskjellige grunner; frustrasjon over helt andre ting (egne komplekser om utseende/vekt), stress, ønske om å dominere? Det som er viktig er at det er mulig å kutte ut slik oppførsel, men da må man virkelig ønske det. Når jeg ble bevisst på hvordan jeg oppførte meg ble jeg deprimert og likte ikke oppførselen min. Det var nok grunnen til at jeg klarte å endre meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/347279-menn-med-komplekser/#findComment-2955068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brita40 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Mine handlinger er noe jeg har klart å legge bak meg. I tilbakeblikk så vet jeg ikke hvorfor jeg oppførte meg slik jeg gjorde. Det kan være forskjellige grunner; frustrasjon over helt andre ting (egne komplekser om utseende/vekt), stress, ønske om å dominere? Det som er viktig er at det er mulig å kutte ut slik oppførsel, men da må man virkelig ønske det. Når jeg ble bevisst på hvordan jeg oppførte meg ble jeg deprimert og likte ikke oppførselen min. Det var nok grunnen til at jeg klarte å endre meg. Ja, han har et vektproblem, selv om kroppen hans er innenfor normalen. Han mener at han er alt for tung, og driver med overdreven trening. Da mener jeg at han trener hver dag- av og til flere ganger pr. dag! Sender masse mld. om kilo og vekt.Men han må vel ikke "hakke på" de som står deg nærmest for det, og svare krast og frekt når du får "noe" tilbake. Jeg har jo sagt det blir for mye av det gode, og da må mannen ta et hint...Han ødelegger jo forholdet sitt....Jeg trodde slike menn skulle være glad for at de hadde noen som brydde seg om de, siden de har komplekser selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/347279-menn-med-komplekser/#findComment-2955091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.