Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

For 35 år siden var ikke svarte mennesker vanlige i Norge.

Ei heller homofile fedre, ettersom det var ulovlig helt frem til 1973.

Det er samme problemstilling, og det er de med fordommer som må ta ansvar for fordommene deres, og ikke forlange at svarte, homofile, jøder, og hvem det nå enn er, skal skjule seg iht. deres fordommer.

Med vennlig hilsen

Så det du sier er altså at ingenting er unormalt, alt er lov. hvis noen mener at noe er unormalt, så har de fordommer. Så hvis ditt barn vil barbere hele hodet, og gå i bikini på skolen, så får han/hun lov? Hvis en person liker å sitte og pille seg i nesen blant folk, så må den få lov til det, fordi vi må ikke være så fordomsfulle?

hvis sjefen din liker å gå i dress og høyhælte damesko på jobb, så ville du ikke hevet et øyenbryn?

Det er mange eksempler på ting som ikke er normalt. Og en kan ikke hele tiden si at: husk at før var det unormalt at en hvit giftet seg med en svart, f.eks. Det er i fortiden. Og en trenger ikke være enig med alt alle gjør og sier, fordi en ikke vil vise at en har fordommer.

• Svar 247
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

89

• morsan

15

• SoriaMoria

8

• hidi, the scorpion

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fordi det snart er valg, og han trengte en demon, for å få litt populistisk støtte?

Han ofrer barnebarna. Dette var ukjent for de fleste i Norge, helt til Hagen sørget for å få det på førstesiden av "alle" avisene i Norge.

Denne tråden er også et resultat av Hagen, og ikke av det ungenes far gjorde. Det programmet var det få som så.

Med vennlig hilsen

Lise har valgt å ofre barna for mange år siden.

Skrevet

Man kan være enig eller ikke, men dette hører ikke hjemme på alle forsidene eller på TV nyhetene.

Han er en ordentlig drittsekk som gjør dette for sin egen del. Han driter jo fullstendig i barnebarna.

Og Lise driter fullstendig i barna sine. Hun/han aksepterer ikke at barna ikke ville at han skulle kle seg ut når de var i nærheten. Det viser mye egoisme.

Skrevet

Så det du sier er altså at ingenting er unormalt, alt er lov. hvis noen mener at noe er unormalt, så har de fordommer. Så hvis ditt barn vil barbere hele hodet, og gå i bikini på skolen, så får han/hun lov? Hvis en person liker å sitte og pille seg i nesen blant folk, så må den få lov til det, fordi vi må ikke være så fordomsfulle?

hvis sjefen din liker å gå i dress og høyhælte damesko på jobb, så ville du ikke hevet et øyenbryn?

Det er mange eksempler på ting som ikke er normalt. Og en kan ikke hele tiden si at: husk at før var det unormalt at en hvit giftet seg med en svart, f.eks. Det er i fortiden. Og en trenger ikke være enig med alt alle gjør og sier, fordi en ikke vil vise at en har fordommer.

Det handler da ikke om å "vise" at man ikke har fordommer. Det handler om ikke å ha fordommer, som gjør at man diskriminerer (eller trakasserer) folk som er forskjellige fra en selv (så lenge dette ikke skader noen andre).

Og jeg har jobbet i et firma hvor sjefen faktisk først ble trans, og så skiftet kjønn. Jeg var en av dem som fortalte det til firmaene vi handlet med. Det var egentlig ikke noe problem, annet enn at folk ble overrasket.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Lise har valgt å ofre barna for mange år siden.

Det berettiger selvsagt ingenting av det Hagen gjør.

Det er Hagen som er på første side av omtrent samtlige av landets aviser. Det er han som gjør dette kjent. Han kunne valgt å svelge sin stolthet, for barnebarnas skyld.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Og Lise driter fullstendig i barna sine. Hun/han aksepterer ikke at barna ikke ville at han skulle kle seg ut når de var i nærheten. Det viser mye egoisme.

Og hvordan berettiger det at Hagen nå gjør det samme mot ungene, enda en gang?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det handler da ikke om å "vise" at man ikke har fordommer. Det handler om ikke å ha fordommer, som gjør at man diskriminerer (eller trakasserer) folk som er forskjellige fra en selv (så lenge dette ikke skader noen andre).

Og jeg har jobbet i et firma hvor sjefen faktisk først ble trans, og så skiftet kjønn. Jeg var en av dem som fortalte det til firmaene vi handlet med. Det var egentlig ikke noe problem, annet enn at folk ble overrasket.

Med vennlig hilsen

ok, så det handler om å ikke HA fordommer. Så du synes ingenting er rart her i verden, unormalt? Du mener at alle må få lov å gjøre hva de vil, og si hva de vil (eller, det mener du ikke. fordi da hadde du bl.a. ikke hatt fordommer mot Hagen.)

Alle må få lov å kle seg som de vil? Du svarte ikke på hva du hadde sagt hvis din datter ville gå i bikini på skolen? Eller i en striesekk? barbert seg på hodet? Eventuelt hvis du hadde en sønn som var 14 år: han forteller at han er transe, og vil kle seg i jenteklær på skolen. Hadde du støttet ham i det? Uansett om du visste at han ville bli mobbet?

Skrevet

Og hvordan berettiger det at Hagen nå gjør det samme mot ungene, enda en gang?

Med vennlig hilsen

Jeg skjønner ikke dette du skriver nå. Du mener i denne saken så holder det at en person driter seg ut.

I andre diskusjoner, når det gjelder muslimer FEKS, så forstår du godt at dem reagerer sånn og slik pga andres handlinger. Du mener at det er ikke rart i det hele tatt at de brenner det norske flagg i pakistan, FORDI noen tegner muhammed. Der er det helt greit at det blir hevn.

Du er en person med dobbeltmoral.

Skrevet

Jeg skjønner ikke dette du skriver nå. Du mener i denne saken så holder det at en person driter seg ut.

I andre diskusjoner, når det gjelder muslimer FEKS, så forstår du godt at dem reagerer sånn og slik pga andres handlinger. Du mener at det er ikke rart i det hele tatt at de brenner det norske flagg i pakistan, FORDI noen tegner muhammed. Der er det helt greit at det blir hevn.

Du er en person med dobbeltmoral.

Overhodet ikke sammenlignbare situasjoner, og det vet du selvsagt godt.

Hva faren gjorde (eller ikke gjorde), berettiger selvsagt IKKE at Hagen skal trekke ungene ut i offentligheten enda en gang. Uansett hva faren har gjort tidligere, så er det nå HAGEN (og ikke faren) som sørger for at dette offentliggjøres.

At Hagen unnskylder sin egen oppførsel ved å innta offerrollen og si "jammen, faren gjorde det først", hjelper overhodet ikke. Det er Hagen som er rikskjendis, og Hagen som gjør dette kjent.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Overhodet ikke sammenlignbare situasjoner, og det vet du selvsagt godt.

Hva faren gjorde (eller ikke gjorde), berettiger selvsagt IKKE at Hagen skal trekke ungene ut i offentligheten enda en gang. Uansett hva faren har gjort tidligere, så er det nå HAGEN (og ikke faren) som sørger for at dette offentliggjøres.

At Hagen unnskylder sin egen oppførsel ved å innta offerrollen og si "jammen, faren gjorde det først", hjelper overhodet ikke. Det er Hagen som er rikskjendis, og Hagen som gjør dette kjent.

Med vennlig hilsen

Jo, etter min mening kan det sammenlignes, og du må ikke ha så mange fordommer mot meg, bare fordi jeg ikke er enig med deg.

Det kan sammenlignes like mye som at du sammenligner transer og svarte. For meg er ikke DET sammenlignbart.

Skrevet

Jo, etter min mening kan det sammenlignes, og du må ikke ha så mange fordommer mot meg, bare fordi jeg ikke er enig med deg.

Det kan sammenlignes like mye som at du sammenligner transer og svarte. For meg er ikke DET sammenlignbart.

Transer og svarte er begge grupper som i seg selv ikke er skadelige for noen andre.

Fordommer er når man baserer sin "dømming" av noen på det andre mennesker av samme gruppe har gjort. Jeg baserer mine ord om Hagen om det Hagen selv har sagt/gjort de siste 30 årene. At man ikke liker noen er ikke en fordom.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Transer og svarte er begge grupper som i seg selv ikke er skadelige for noen andre.

Fordommer er når man baserer sin "dømming" av noen på det andre mennesker av samme gruppe har gjort. Jeg baserer mine ord om Hagen om det Hagen selv har sagt/gjort de siste 30 årene. At man ikke liker noen er ikke en fordom.

Med vennlig hilsen

Jammen, du sier at Hagen er fordomsfull i denne saken. Det er han ikke, han misliker det som ekssvigersønnen har holdt skjult for datteren hans i mange år, selv om han har visst at han er transe siden han var seks år. han misliker altså handlingen til ekssvigersønnen, ikke det at han er transe.

og du mener altså; at hvis jeg misliker muslimer, så er det ikke fordømmende? Jeg har altså lov å mislike muslimer....Og hvis jeg misliker svarte, så er ikke det det samme som å ha fordommer mot svarte?

Skrevet

Det er Hagen som er på første side av omtrent samtlige av landets aviser. Det er han som gjør dette kjent. Han kunne valgt å svelge sin stolthet, for barnebarnas skyld.

Med vennlig hilsen

Hagen er bare et menneske han også...

Skrevet

Med vennlig hilsen

Hvorfor er alt Hagen gjør; galt? Ser ikke et sted at du kritiserer Lise.

Gjest prust
Skrevet

Applaus!

Skrevet

Hagen er bare et menneske han også...

Ja, nettopp. Han burde ha tenkt på barnebarna sine FØR han gjorde dette.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvorfor er alt Hagen gjør; galt? Ser ikke et sted at du kritiserer Lise.

Fordi det Lise gjør er gjort for lenge siden, og Lise er en relativt anonym og ukjent person som forteller hovedsakelig om seg selv.

Hagen, derimot, setter seg selv i offerrollen igjen i nesten alle avisene, outter barnebarn til en langt større audiens, og bedriver offentlig skittentøysvasking.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jammen, du sier at Hagen er fordomsfull i denne saken. Det er han ikke, han misliker det som ekssvigersønnen har holdt skjult for datteren hans i mange år, selv om han har visst at han er transe siden han var seks år. han misliker altså handlingen til ekssvigersønnen, ikke det at han er transe.

og du mener altså; at hvis jeg misliker muslimer, så er det ikke fordømmende? Jeg har altså lov å mislike muslimer....Og hvis jeg misliker svarte, så er ikke det det samme som å ha fordommer mot svarte?

Nei, jeg mener at hvis du misliker Osama bin Laden så er det ikke fordommer, fordi du misliker folk som dreper andre. Da går det på person, slik jeg kritiserer Hagen for det han gjør, og ikke fordi "han er hvit" eller "han er nordmann" (da ville det vært fordommer). Hvis du misliker muslimer, fordi Osama bin Laden er muslim, så er det tilsvarende fordommer, ikke sant?

Det jeg kritiserer Hagen for er i hovedsak at han bedriver offentlig skittentøysvask (uansett hva som er "sannheten" rundt faren), outter ungene enda mer, samt at han bruker mange av de samme "argumentene" som ble brukt for at homofile skulle holde seg i skapet for 30 år siden.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Fordi det Lise gjør er gjort for lenge siden, og Lise er en relativt anonym og ukjent person som forteller hovedsakelig om seg selv.

Hagen, derimot, setter seg selv i offerrollen igjen i nesten alle avisene, outter barnebarn til en langt større audiens, og bedriver offentlig skittentøysvasking.

Med vennlig hilsen

Jeg føler meg ganske sikker på at Lise ikke er anonym i forhold til de som kjenner barna, samt barnas venner. Sånn sett synes jeg deg blir veldig rart at Hagen skal få så mye kritikk, når Lise har vært med i et realityshow.

I en ideell verden burde Lise kunne leve som hun ville uten at det skulle harme noen. Men barn er veldig forskjellig så det er vel ulikt hvordan man takler krisen.

Jeg er veldig åpen og lite fordumsfull så i min naive verden er det sånn at hennes transegreier burde gå helt fint. Men det gjør kanskje ikke noe at vi får en diskusjon på hva dette gjør for en familie. Jeg er dog neppe like generøs som x-kona til Lise som sier hun kunne fortsatt forholdet om Lise levde ut sin kvinnelighet kun i oslo. For meg hadde det vært fullstendig turn off om min mann hadde begynt å kle seg i dameklær. Han hadde fortsatt hatt min respekt, men jeg ville ikke vært kjæreste noe mer.

Skrevet

Nei, jeg mener at hvis du misliker Osama bin Laden så er det ikke fordommer, fordi du misliker folk som dreper andre. Da går det på person, slik jeg kritiserer Hagen for det han gjør, og ikke fordi "han er hvit" eller "han er nordmann" (da ville det vært fordommer). Hvis du misliker muslimer, fordi Osama bin Laden er muslim, så er det tilsvarende fordommer, ikke sant?

Det jeg kritiserer Hagen for er i hovedsak at han bedriver offentlig skittentøysvask (uansett hva som er "sannheten" rundt faren), outter ungene enda mer, samt at han bruker mange av de samme "argumentene" som ble brukt for at homofile skulle holde seg i skapet for 30 år siden.

Med vennlig hilsen

Jeg misliker det som Lise har vært med på på tv. og du mener fortsatt at jeg ikke har fordommer? Fint, da er vi enige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...