Gå til innhold

Menn som bor "hjemme"....

Gjest Iris38

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

Du hørte om det berømte barnløse ekteparet i Japan som fikk behandling for ufrivillig barnløshet i lang tid, før noen oppdaget at han forsøkte å penetrere navlen hennes....???

Med vennlig hilsen

hahahaha nå måtte jeg le. Nei jeg har ikke hørt den......;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 508
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

118

• Dorthe

27

• Colette

19

• PieLill

17

Mest aktive i denne tråden

''Det er da langt bedre enn med utslitt familie, eller i fattigdom, eller sulten, eller....''

Man bli ikke utslitt av å stelle/ta vare på sine egne om det er det man kan prioritere. Fattigdom og sult skjønner jeg fortsatt ikke hvorfor har blitt tilført temaet vi diskuterer.

''Du har et så naivt og rosenrødt bilde av det at det nesten er latterlig.''

Klart det er latterlig å ønske å ta vare på de som har sørget for de godene du og jeg har glede av hver dag....

Som sagt, det virker ikke som om du noensinne faktisk har truffet noen som er syk og gammel. Det minner mer om 16-åringer som tror det er bare fryd og gammen med en baby.

Kom tilbake når du har stelt noen som er alvorlig syk og gjerne dement i 15 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Anser du at du hadde en grusom barndom og oppvekst?

Nei jeg hadde ikke det. Hvordan kan du tolke det slik ut fra det jeg skrev? Hvis jeg hadde en grusom oppvekst hva da med alle de andre som ikke hadde omsorg og kjærlighet fra foreldrene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et bilde jeg tok av en psykisk utviklingshemmet jente i Nepal som var bundet i et skur i bakgården. Det var sterkt.

Moren hennes ønsket sikkert noe annet hvis hun hadde hatt valget.

Ja, jeg tror "noen" i denne tråden kunne ha godt av å se litt av verden utenfor Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kommunene som organiserer dem?

Med vennlig hilsen

I Oslo er det bydelene og så er det noen som Oslo Bymisjon driver og noen private. Og man kan ikke velge seg ut av bydelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg hadde ikke det. Hvordan kan du tolke det slik ut fra det jeg skrev? Hvis jeg hadde en grusom oppvekst hva da med alle de andre som ikke hadde omsorg og kjærlighet fra foreldrene sine?

Korrekt svar på slike spørsmål er: "Ikke før jeg traff deg!" ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Som sagt, det virker ikke som om du noensinne faktisk har truffet noen som er syk og gammel. Det minner mer om 16-åringer som tror det er bare fryd og gammen med en baby.

Kom tilbake når du har stelt noen som er alvorlig syk og gjerne dement i 15 år.

Og vært gravid og fått barn hvert år slik kvinner gjorde før i tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Vi har tjent enormt på et sosialdemokratisk system. De mest glødende sosialdemokrater i dagens Norge er ofte de som kommer fra diktatoriske land hvor man er bl.a. nødt til å stelle sine gamle hjemme eller la dem dø på gata.''

Og fortsatt finner vi haugevis av folk som lever under fattigdomsgrensen i dette landet med et sosialdemokratisk system.

Ja og det er det mange av i andre land også. Har du sett noen av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Sier de eldre.''

Sier de eldre du trolig har lest noe statistikk om. De vet at de ikke har noe valg.

''Det er vel stort sett kun deg her som glorifiserer at de eldre skal måtte stelles hjemme.''

Til info så er det vel bare du og jeg som befinner oss på forumet for øyeblikket. Sett bort fra det har du nok rett. De fleste foretrekker at andre pleier deres foreldre, av egoistiske grunner.

Jeg er her jo og da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irrere

Du tegnet det opp som en forferdelig historie, det var derfor du fikk spm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Hva står i din makt? Gifte deg rikt?''

Selge bil og bolig.

Ja så du har bil og bolig. Har du tenkt å bo på gata med din mor, eller søke onkel stat om penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet på sykehjem, dog ikke direkte med de eldre. Så og hørte mye rart der. F.eks. pleiere som kom til meg og klaget over at: de maser hele tiden, enten skal den på do, eller så skal den, blir så lei... Jeg ble helt paff da jeg hørte det.

Har også i løpet av et halvt år, mistet både min bestemor og min svigerfar. begge ble "pleiet" på sykehjem til livet ebbet ut. begge opplevde at mat ble satt inn til dem, de klarte ikke få maten i seg selv. pleiere kom inn etter x antall minutter. "å vil du ikke ha mat i dag heller?" og så kastet maten, men skrev i rapport at de hadde spist. og hvis de spurte etter hjelp å komme på do: nei, du ville ikke i sted, så da trenger du ikke gå nå. Har så mange eksempler på dårlig pleie at jeg kunne skrevet hele natta. har av slike grunner heller ikke lyst til å lande på sykehjem.

Og tror du ikke at mange, i gamle dager, fikk langt verre behandling? Kanskje ungene var borte, eller alkoholiker eller bare en psykopat som ikke brydde seg.

Det er mye som ikke er perfekt på eldrehjem i Norge, men du må gjerne komme med forslag for land hvor de eldre har det bedre..???

Og da mener jeg ikke bare de rike, men alle de eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irrere

Ja så du har bil og bolig. Har du tenkt å bo på gata med din mor, eller søke onkel stat om penger?

Min mor har også bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Husk nå at du snakker om mine foreldre. Det er jeg som kjenner dem og forteller hva de ønsker. Ikke fortell meg at du kan fortelle meg som anonym på et nettforum at du vet hva de ønsker.''

Jeg snakker om eldre, mulig dine foreldre er et unntak.

''De blir tatt meget godt hånd om av samfunnet og sykehuset der de bor. De jobbet hardt for å bygge opp det tilbudet som de nyter godt av nå. Jeg er veldig stolt av dem, og har mye å takke dem for.''

Jeg tror de har jobbet hardt av helt andre grunner, men meg om det. De fleste hever sin lønn uten tanke på alderdommen.

Ja det viser din egoistiske tankegang. Mine foreldre hevet ikke lønn for sin samfunnspolitiske innsats, men det blir sikkert for vanskelig for deg å forstå som glorifiserer å ta vare på sine foreldre uten å "heve lønn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Ja, jeg tror "noen" i denne tråden kunne ha godt av å se litt av verden utenfor Norge.

Kanskje de hadde oppdaget hva ordet fattigdom betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at det ikke bare er gamle på gamlehjem da. Det bor flere i førtiårsalderen der også og ingen av oss vet når vi havner der. Et hjerneslag, så er det gjort og vi bor er og har ikke penger til å betale internettabbonement engang.

Og noen av oss havner der sannsynligvis lenge før vi er sytti år, Den dagen jeg ikke klarer å kle på meg eller komme ut av senga så er det gjort.

Dette har jeg skrevet om i et annet innlegg, husker jeg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irrere

Ja det viser din egoistiske tankegang. Mine foreldre hevet ikke lønn for sin samfunnspolitiske innsats, men det blir sikkert for vanskelig for deg å forstå som glorifiserer å ta vare på sine foreldre uten å "heve lønn".

Usakligheter gidder jeg ikke bruke tid på. Jeg forstår og jeg glorifiserer ikke. Det er hardt arbeid å ta vare på pleietrengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Sier de at de ønsker at ungene deres skal passe på dem 24/7, mate dem, skifte bleie på dem, og bade dem, og at ungenes liv skal dreie seg om dette i kanskje 10 år?''

Trangt? De sier at de ønsker å dø før de blir pleietrengende.

Vel, da er det åpenbart at de ikke sier at de ønsker at ungene skal passe på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...