Gå til innhold

Snåsamannen fant den siste omkomne


Gjest Ulvinnen

Anbefalte innlegg

''Det er akkurat som krangel mellom tilhengere av to sekter/religioner, men som begge benekter at "sekt" gjelder dem.''

Det handler mer om oppnådde resultater. Og at den ene ikke tar betaling, mens den andre har som mål å dra inn mest mulig kronasjer.

Det er da kun en gradsforskjell mellom det å ha faste betalingssatser og det å forvente (og få!)

gaver/almisser fra mange av dem han "hjelper".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 745
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    256

  • hidi, the scorpion

    43

  • morsan

    26

  • ShitDiddelyDo

    18

ShitDiddelyDo

''Men en del av mobben har begynt å vende glattsida til så snart Sør dukker opp. ''

Helt enig. Det er nesten ikke måte på hvor snare enkelte er til å kategorisk ta avstand fra han og alt han sier. Argumentasjonen minner mest om Annie get your gun:

"No you can't" "yes I can" No you can't" osv

''Helt enig. Det er nesten ikke måte på hvor snare enkelte er til å kategorisk ta avstand fra han og alt han sier. Argumentasjonen minner mest om Annie get your gun: ''

For noen år siden, og jeg antar jo at Sør vet hvordan enkelte av disse mest ihugga galningene, den gang (og sikkert fortsatt) fanatiske Israel-venner, oppførte seg, kom jeg tilfeldigvis over et forum der brukere, med ukjent nick for meg, satt og diskuterte hvordan de forfulgte Sør rundt på nettet for å sable ham ned.

Nå har jeg diskutert med Sør jeg også - fyren kan jo kverulere på seg gråstein, men disse diskuterte ikke sak - men Sør, og målet så ikke ut til å være å diskutere saken - men å sable ned Sør, og så skrøyt de seg imellom hvordan de hadde "tatt ham".

Hehe, det var hysterisk å se noe sånt. :)

Jeg lurer på om det var på antipsykforumet. Jeg kikket innom der noen ganger, og menneskene der er jo såpass klin ruskende gale at det er fascinerende, om ikke rent lite skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Men i Snåsatilfellet er det vel strengt tatt de som er frekke nok til ikke å stole på fyren som får tyn.

Det er litt rart. Vi ler alle av Martha som snakker med hester og har en engel i umiddelbar nærhet hele tiden, men bytt ut en omstridt prinsesse med en godslig gammel kæll, og du er nærmest ufin hvis du kritiserer fyren.

Ikke tro at alle kristne mener det samme! En feil dere stadig gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Både hysteriet når noen kritiserer ham, ''

Hvilket hysteri?

''og hvordan han ikke skal "testes" er velkjent fra andre sekter.''

Han burde testes, ja. Men det er ikke akkurat "sekten" som vil hindre han i det.

Det er disiplene som påstår at man skal tro på ham uten testing, og sågar noen som (av en eller annen merkelig grunn) tror at man ikke kan telle om han gir resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Helt enig. Det er nesten ikke måte på hvor snare enkelte er til å kategorisk ta avstand fra han og alt han sier. Argumentasjonen minner mest om Annie get your gun: ''

For noen år siden, og jeg antar jo at Sør vet hvordan enkelte av disse mest ihugga galningene, den gang (og sikkert fortsatt) fanatiske Israel-venner, oppførte seg, kom jeg tilfeldigvis over et forum der brukere, med ukjent nick for meg, satt og diskuterte hvordan de forfulgte Sør rundt på nettet for å sable ham ned.

Nå har jeg diskutert med Sør jeg også - fyren kan jo kverulere på seg gråstein, men disse diskuterte ikke sak - men Sør, og målet så ikke ut til å være å diskutere saken - men å sable ned Sør, og så skrøyt de seg imellom hvordan de hadde "tatt ham".

Hehe, det var hysterisk å se noe sånt. :)

Jeg lurer på om det var på antipsykforumet. Jeg kikket innom der noen ganger, og menneskene der er jo såpass klin ruskende gale at det er fascinerende, om ikke rent lite skummelt.

Det er nesten slik at man bare burde jatte med mens man venter på at helsepersonell skal dukke opp med tvangstrøyer og beroligende sprøyter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tro at alle kristne mener det samme! En feil dere stadig gjør.

Det er ingen som har argumentert med kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

''Har en gang i mitt liv hilst på Snåsamannen. Etter en stund ble jeg veldig varm i kroppen ''

De gangene jeg har reagert slik, har det bare vært overfor menn under 50 år! ;-)

''De gangene jeg har reagert slik, har det bare vært overfor menn under 50 år! ;-)''

LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er akkurat som krangel mellom tilhengere av to sekter/religioner, men som begge benekter at "sekt" gjelder dem.''

Det handler mer om oppnådde resultater. Og at den ene ikke tar betaling, mens den andre har som mål å dra inn mest mulig kronasjer.

Begge tar betaling, og ettersom ingen av dem vil testes, står de likt der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''De er ikke varmere enn andres.''

Det kan jo tenkes at det er individuelle, men små, forskjeller. Alle har ikke en kroppstemperatur som frisk på akkurat 37 grader heller.

Og røykere har kaldere hender etter å ha tatt seg en røyk enn rett før, så jeg ser ikke bort fra at Joralf kan ha varmere hender enn mange, men at dette likevel er bare gradsforskjeller OG innenfor normalavviket.

''Og røykere har kaldere hender etter å ha tatt seg en røyk enn rett før, så jeg ser ikke bort fra at Joralf kan ha varmere hender enn mange....''

Jeg røyker, og mine hender er kjempevarme.....? Har aldri helbredet noen.

Alt kan sees for eller i mot, men troen ser hva den ser, og ikke-troende ser ingenting;)))

''Hvis du tror trenger du ingen beviser, hvis man _ikke_tror er ingen beviser nok!"''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Det er disiplene som påstår at man skal tro på ham uten testing, og sågar noen som (av en eller annen merkelig grunn) tror at man ikke kan telle om han gir resultater.

''Det er disiplene som påstår at man skal tro på ham uten testing, ''

Men tror nok på ham pga. egne erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De gangene jeg har reagert slik, har det bare vært overfor menn under 50 år! ;-)''

LOL

Noen liker mora, andre liker datra!

Og noen foretrekker helst _oldefar_! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er disiplene som påstår at man skal tro på ham uten testing, ''

Men tror nok på ham pga. egne erfaringer.

Nettopp. En "argumentasjon" man ofte ser i sekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er disiplene som påstår at man skal tro på ham uten testing, ''

Men tror nok på ham pga. egne erfaringer.

''Men tror nok på ham pga. egne erfaringer.''

...akkurat som man skal tro placeboeffekten av medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Helt enig. Det er nesten ikke måte på hvor snare enkelte er til å kategorisk ta avstand fra han og alt han sier. Argumentasjonen minner mest om Annie get your gun: ''

For noen år siden, og jeg antar jo at Sør vet hvordan enkelte av disse mest ihugga galningene, den gang (og sikkert fortsatt) fanatiske Israel-venner, oppførte seg, kom jeg tilfeldigvis over et forum der brukere, med ukjent nick for meg, satt og diskuterte hvordan de forfulgte Sør rundt på nettet for å sable ham ned.

Nå har jeg diskutert med Sør jeg også - fyren kan jo kverulere på seg gråstein, men disse diskuterte ikke sak - men Sør, og målet så ikke ut til å være å diskutere saken - men å sable ned Sør, og så skrøyt de seg imellom hvordan de hadde "tatt ham".

Hehe, det var hysterisk å se noe sånt. :)

Jeg lurer på om det var på antipsykforumet. Jeg kikket innom der noen ganger, og menneskene der er jo såpass klin ruskende gale at det er fascinerende, om ikke rent lite skummelt.

Ja, antipsykopaten.org laget en del ting om meg, og en til som jeg tilfeldigvis traff i RL.

Vi tar det som en heder, for folkene der er nesten verd et studie på universitetsnivå.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og røykere har kaldere hender etter å ha tatt seg en røyk enn rett før, så jeg ser ikke bort fra at Joralf kan ha varmere hender enn mange....''

Jeg røyker, og mine hender er kjempevarme.....? Har aldri helbredet noen.

Alt kan sees for eller i mot, men troen ser hva den ser, og ikke-troende ser ingenting;)))

''Hvis du tror trenger du ingen beviser, hvis man _ikke_tror er ingen beviser nok!"''

Joda, vi aksepterer beviser, men det er ingen som kommer med noen. Og det på tross av at de er lovet 1 million dollar hvis de gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

''Men tror nok på ham pga. egne erfaringer.''

...akkurat som man skal tro placeboeffekten av medisiner?

Selv kommunelegen er overbevist:

"KOMMUNELEGE OLGEIR HAUG kan ikke forklare tilfellene.

Lofotværingen kom til Snåsa i 1972 og har blitt frisk fra en sjelden øyesykdom ved hjelp av Gjerstad. Sykdommen var av et slag som ikke forsvinner av seg selv.

- Jeg ber ofte pasienter oppsøke Joralf. Det som gjør meg trygg er at han aldri godtar at folk skulker med medisiner. Av å se hva som skjer med dem Joralf behandler, har jeg lært at en skal godta at det er ting som eksisterer at man ikke skal forklare, sier Haug."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og røykere har kaldere hender etter å ha tatt seg en røyk enn rett før, så jeg ser ikke bort fra at Joralf kan ha varmere hender enn mange....''

Jeg røyker, og mine hender er kjempevarme.....? Har aldri helbredet noen.

Alt kan sees for eller i mot, men troen ser hva den ser, og ikke-troende ser ingenting;)))

''Hvis du tror trenger du ingen beviser, hvis man _ikke_tror er ingen beviser nok!"''

''Jeg røyker, og mine hender er kjempevarme.....?''

Individuelle forskjeller finnes alltid. Husker vi tok en mini-test av dette i biologitimen på skola. Man målte overflatetemperaturen i fingrene før og etter én sigarett (noen meldte seg frivillig til å røyke), og på alle som var med på dette sank temperaturen på fingertuppen i forhold til før de tente på sigaretten. Tror det dreide seg om en halv grad eller noe slikt.

''Alt kan sees for eller i mot, men troen ser hva den ser, og ikke-troende ser ingenting;)))''

Slik er det med julenissen også;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Det er akkurat som krangel mellom tilhengere av to sekter/religioner, men som begge benekter at "sekt" gjelder dem.''

Det handler mer om oppnådde resultater. Og at den ene ikke tar betaling, mens den andre har som mål å dra inn mest mulig kronasjer.

''Og at den ene ikke tar betaling, mens den andre har som mål å dra inn mest mulig kronasjer''

Dorthe kunne jo fortelle deg at Snåsamannen også tar betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kommunelegen er overbevist:

"KOMMUNELEGE OLGEIR HAUG kan ikke forklare tilfellene.

Lofotværingen kom til Snåsa i 1972 og har blitt frisk fra en sjelden øyesykdom ved hjelp av Gjerstad. Sykdommen var av et slag som ikke forsvinner av seg selv.

- Jeg ber ofte pasienter oppsøke Joralf. Det som gjør meg trygg er at han aldri godtar at folk skulker med medisiner. Av å se hva som skjer med dem Joralf behandler, har jeg lært at en skal godta at det er ting som eksisterer at man ikke skal forklare, sier Haug."

Og så?

Så hvis jeg fant 10 leger som ikke "tror" på ham, så er du enig i at han ikke har evner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...