Gå til innhold

Snåsamannen fant den siste omkomne


Gjest Ulvinnen

Anbefalte innlegg

Gjest speer

Neida, det er minst 3 stykker som har skrevet det, uten at jeg gidder tråle gjennom tråden.

Poenget er at dere agerer meget likt som fundamentalistiske disipler når "gudeskikkelsen" blir trukket i tvil.

Sludder. Du må gjerne kritisere Joralf så mye du vil for meg. Men ikke forvent at jeg er enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 745
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    256

  • hidi, the scorpion

    43

  • morsan

    26

  • ShitDiddelyDo

    18

Trodde ikke du var dum, men nå beviser du motsatt.

Jehovas Vitner, viser alle tegn på en sekt, noe som overhodet ikke kan påvises hos snåsamannen...

Om bare et tegn påviser sosiopati, så ville det finnes mange, men for å få påvist sosiopati, så kreves mer en ett tegn.....

I din snevre verden er alle troende null, i dine ateistiske øyne, du misjonerer for tro på mennesket!

Jeg har _ikke_ tro på mennesker, se bare hva de har gjort!

Det er jo dine religiøse problemer, og de får du ta et annet sted.

Faktum er at hele opstyret rundt Joralf er akkurat som en sekt (slik som Jehovas Vitner), med folk som blir ute av seg når man kritiserer "gudeskikkelsen" deres, og mener at disiplene til de andre gudeskiklensene (Märtha Louise, for eksempel) tar helt feil.

Akkurat som en sekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sludder. Du må gjerne kritisere Joralf så mye du vil for meg. Men ikke forvent at jeg er enig.

Jeg forventer intet av deg, annet enn at du kverulerer av prinsipp for å være uenig med meg. Deg om det.

Det du skriver om Märtha Louise og hennes disipler er også meget nært "du skal ikke ha andre guder" som mange sektmedlemmer tror på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det ikke!

Det var jo et "vektig" argument.

Og du illustrerer, ufrivillig, akkurat det jeg sier at du agerer som et sektmedlem. Jehovas Vitner skriver også slikt når noen sier de er i en sekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Det er jo dine religiøse problemer, og de får du ta et annet sted.

Faktum er at hele opstyret rundt Joralf er akkurat som en sekt (slik som Jehovas Vitner), med folk som blir ute av seg når man kritiserer "gudeskikkelsen" deres, og mener at disiplene til de andre gudeskiklensene (Märtha Louise, for eksempel) tar helt feil.

Akkurat som en sekt!

Et menneske er ikke del av sekt bare fordi det tror andre mennesker senser mer enn andre.

Sør, jeg har snakket om at jeg er åpen for at det kan hende at noen mennesker senser mer enn andre. Jeg vet likevel ingenting om Joralf- og er totalt uinteressert i Martha Louise.

Jeg avviser på det sterkeste at jeg er del av noen sekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et menneske er ikke del av sekt bare fordi det tror andre mennesker senser mer enn andre.

Sør, jeg har snakket om at jeg er åpen for at det kan hende at noen mennesker senser mer enn andre. Jeg vet likevel ingenting om Joralf- og er totalt uinteressert i Martha Louise.

Jeg avviser på det sterkeste at jeg er del av noen sekt.

''Et menneske er ikke del av sekt bare fordi det tror andre mennesker senser mer enn andre.''

Det har jeg heller ikke påstått.

Derimot har jeg skrevet andre årsaker.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lalula

''Et menneske er ikke del av sekt bare fordi det tror andre mennesker senser mer enn andre.''

Det har jeg heller ikke påstått.

Derimot har jeg skrevet andre årsaker.

Med vennlig hilsen

http://go.startsiden.no/go/e/content_results;siteId=230;afu=verden.abcsok.noa47index.html%3Fq%3Drammer%2520rundt%2520en%2520sekt%26lr%3Dlang_no/http://home.online.no/~jotol/LiviFrihet/artikkel26.htm

Les gjerne denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blir trøtt av de evige angrepene

''Det er svært likt en sekt.''

Det er det bare du som mener.

Nei, det er ikke bare Sør som syns det. Jeg tror det er ganske mange som har hoppet av disse evindelige diskusjonene hvor en hel mobb ser det som sin oppgave å knekke Sør. Tror egentlig ikke det er mulig, og argumentene blir tynnere og tynnere. Men for all del. Fortsett bare. Men personlig tror jeg Sør og hans/hennes like har mange stilltiende sympatisører som ikke orker maset fra anti-gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lalula

Hormoner som styrer når de blodårene som sitter rett under huden åpner og lukker seg.

For eksempel vil også røyking endre dette.

Ikke noe mystikk.

Med vennlig hilsen

Rart at akkurat han skulle gi meg denne følelsen. Har aldri kjent noe sånt i nærheten av noen andre. Jeg tror du skulle dra å hilse på denne mannen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det var jo et "vektig" argument.

Og du illustrerer, ufrivillig, akkurat det jeg sier at du agerer som et sektmedlem. Jehovas Vitner skriver også slikt når noen sier de er i en sekt.

''Og du illustrerer, ufrivillig, akkurat det jeg sier at du agerer som et sektmedlem.''

Må i så fall være i hodet ditt! For du har fremdeles ikke skjønt ordet "sekt"...

Tenkte det var litt vanskelig for deg, men man kan jo håpe....

Alle andre som leser definisjonen, vil skjønne den straks.

Gir deg ti minutter til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Et menneske er ikke del av sekt bare fordi det tror andre mennesker senser mer enn andre.

Sør, jeg har snakket om at jeg er åpen for at det kan hende at noen mennesker senser mer enn andre. Jeg vet likevel ingenting om Joralf- og er totalt uinteressert i Martha Louise.

Jeg avviser på det sterkeste at jeg er del av noen sekt.

Les definisjonen på sekt, så ser du hvor "gal" Sør er!

Sør misjonerer for ateisme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

''Et menneske er ikke del av sekt bare fordi det tror andre mennesker senser mer enn andre.''

Det har jeg heller ikke påstått.

Derimot har jeg skrevet andre årsaker.

Med vennlig hilsen

Det har du _overhodet_ ikke gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Nei, det er det ikke!

Det interessante med Snåsamann-hysteriet er hvor fort et ellers jordnært folk som nordmenn lar seg lede inn i overtro og det overnaturlige.

Tenk hvor mye enklere det må ha vært for andre historiske personer innen våre store religioner, da i en uopplyst tid der nær sagt alle var overtroiske i en eller annen grad.

Dyrkingen av Snåsamannen synes velkjent ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ja, det er en god artikel, og det viser hvor ekstremt det kan bli. De fleste sekter er ikke så ekstreme, heldigvis.

Med vennlig hilsen

''De fleste sekter er ikke så ekstreme, heldigvis''

Så du graderer sekter?

Du avslører deg litt etter litt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les definisjonen på sekt, så ser du hvor "gal" Sør er!

Sør misjonerer for ateisme....

Det har overhodet intet med ateisme å gjøre, selvsagt, men hvordan folk forholder seg til en "gudeskikkelse" (bemerk: et menneske, ikke en gud), og hvordan de reagerer når han blir kritisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De fleste sekter er ikke så ekstreme, heldigvis''

Så du graderer sekter?

Du avslører deg litt etter litt.....

Selvsagt er noen sekter mer ekstreme enn andre sekter. Hva så? Det er da åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det interessante med Snåsamann-hysteriet er hvor fort et ellers jordnært folk som nordmenn lar seg lede inn i overtro og det overnaturlige.

Tenk hvor mye enklere det må ha vært for andre historiske personer innen våre store religioner, da i en uopplyst tid der nær sagt alle var overtroiske i en eller annen grad.

Dyrkingen av Snåsamannen synes velkjent ...

Dyrker ingen, men gjenkjenner motstandere, som ønsker at vi skal tenke slik:)

Hater indoktrinering, og vet at jeg ikke har gjort det det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...