Gå til innhold

Snåsamannen fant den siste omkomne


Gjest Ulvinnen

Anbefalte innlegg

Gjest speer

Men Joralf blir jo betalt i annerkjennelse og en slags "halvguds"-status, som man vanligvis kun finner i sekter.

Selvsagt er det forskjellige, men såååå forskjellige er et ikke.

Med vennlig hilsen

Dette er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 745
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    256

  • hidi, the scorpion

    43

  • morsan

    26

  • ShitDiddelyDo

    18

Gjest speer

Når en person holder hus som behandler (eller "healer"), og fremmede syke kommer for behandling (og han aksepterer dette) så agerer han som en fagmann.

Og som en fagmann må man kunne redegjøre for hva man holder på med, men han nekter å være med på tester.

Man kan knapt konkludere med noe annet enn at det er bedrageri.

Den konklusjonen er feil. Snåsamannen bedrar ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer helt fint! Selv om den ene er mer diskret enn den andre (alder og visdom) bedriver jo begge to med det samme, og begge mener seg fritatt for krav om å det skal fremlegge bevis.

Det er det siste som er det fundamentale.

Med vennlig hilsen

De som har penger må betale hos Snåsamannen også, de som er blakke slipper.

Men jeg er nesten sikker på at du aldri har hatt en reading, aldri vært hos healer og aldri har vært hos spåkone. Så egentlig vet du faktisk ikke hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

De som har penger må betale hos Snåsamannen også, de som er blakke slipper.

Men jeg er nesten sikker på at du aldri har hatt en reading, aldri vært hos healer og aldri har vært hos spåkone. Så egentlig vet du faktisk ikke hva du snakker om.

''De som har penger må betale hos Snåsamannen også''

"Må" de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De som har penger må betale hos Snåsamannen også''

"Må" de?

Ja, jeg har en ganske morsom historie om det men jeg kan ikke legge den ut her, jeg har ikke vært der så det er ikke min historie. Men han vet hvem som har penger og har råd og han sier ifra om han synes de er gjerrige og han sier også ifra til dem som ikke skal betale selv om de vil.

Det kalles gaver da ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke mine?

Altså, det er *ikke* OK å kalle noen som agerer som "healer" for bedrager (da har han allerede satt seg opp som behandler (fagmann)), men å anklage noen for å drepe og brenne ungen sin, får stå?

*klør seg i hodet*

*klør meg i hodet jeg også*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Istapp

Jeg tenker på Madeleines foreldre, og foreldre til alle de tusenvis av andre savnede unger, som må høre på disse "klarsynte" fortelle om "evnene" sine, men som likevel ikke finner ungene til disse foreldrene.

Er ikke det grusomt?

Jo det er grusomt! Føler virkelig med de foreldrene. Og en "klarsynt" bør ikke gjette seg frem til ting,før en uttaler seg bør de være 100 % sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har penger må betale hos Snåsamannen også, de som er blakke slipper.

Men jeg er nesten sikker på at du aldri har hatt en reading, aldri vært hos healer og aldri har vært hos spåkone. Så egentlig vet du faktisk ikke hva du snakker om.

Det er da heller ikke nødvendig å bli bedratt for å konstatere at andre dyper bedrageri er bedrageri.

Man kan jo bare se på de manglende resultatene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men Joralf blir jo betalt i annerkjennelse og en slags "halvguds"-status, som man vanligvis kun finner i sekter.'' Vel, en narssisist eller en ekshibisjonist vil nok oppleve mediedekning og oppmerksomhet som lønn, men nå mistenker jeg ikke Joralf for å ha så mange ekshibisjonistiske trekk egentlig. Der tor jeg også at Martha (og mannen hehe) scorer på en helt annen skala hehe... ;-)

Han får annerkjennelse og respekt av disiplene hans.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest X-trønder

Han får annerkjennelse og respekt av disiplene hans.

Med vennlig hilsen

Festlig lesing, denne tråden, og det er helt tydelig at du overhode ikke aner hvordan "Snåsamannen" driver/drev. He-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig lesing, denne tråden, og det er helt tydelig at du overhode ikke aner hvordan "Snåsamannen" driver/drev. He-he.

Og den type intetsigende innlegg er typisk.

Poenget er at han ikke kan vise til undersøkeler under uavhengige forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo det er grusomt! Føler virkelig med de foreldrene. Og en "klarsynt" bør ikke gjette seg frem til ting,før en uttaler seg bør de være 100 % sikker.

Men den del av problemet er jo nettopp at disse påstår at kan finne savnede, men foreldrene opplever jo bare at ingen av dem finner deres unger.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

1) Testene er designet sammen med de "klarsynte" og de klarer dem fremdeles ikke.

2) Når du snakker om "kreftene bak" så viser du jo nettopp at dette fungerer som en sekt, med "kreftene bak" er guden, og den "klarsynte" er profeten. De som tror er disiplene.

3) At ikke alle klarsynte kan finne Madeleine er greit. At det er noen som ingen finner er også greit. Men når INGEN klarsynte finner NOEN av de savnede, så er det åpenbart at det er fupp og bedrageri.

Videre, jo, hvis du har spesielle evner som kan redde folks liv, så har du PLIKT til å gjøre det, akkurat som hvis du er først til en bilulykke.

1) ja jeg vet det men som sagt hjelper ikke det så lenge det ikke er de klarsynte selv som har disse kreftene men noen "overordnede".

2) Noen HAR blitt funnet, men da bortforklarer du det

3) Vi har alle plikt til å hjelpe - hvorfor har de mer enn andre? Det er ikke sikkert at disse har bedt om å bli klarsynte - de har bare fått en "gave" som kommer over dem av og til. Dette er neppe viljestyrt. Jeg tror de prøver hvis de blir bedt om hjelp så langt de orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

1) Testene er designet sammen med de "klarsynte" og de klarer dem fremdeles ikke.

2) Når du snakker om "kreftene bak" så viser du jo nettopp at dette fungerer som en sekt, med "kreftene bak" er guden, og den "klarsynte" er profeten. De som tror er disiplene.

3) At ikke alle klarsynte kan finne Madeleine er greit. At det er noen som ingen finner er også greit. Men når INGEN klarsynte finner NOEN av de savnede, så er det åpenbart at det er fupp og bedrageri.

Videre, jo, hvis du har spesielle evner som kan redde folks liv, så har du PLIKT til å gjøre det, akkurat som hvis du er først til en bilulykke.

Gikk litt i rot i nummereringen din: Ang 2 - ikke enig og er ikke med på argumentasjonen din - du har en helt rar logikk som jeg har sagt før. Ting blir ikke slik som du sier bare fordi du sier det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) ja jeg vet det men som sagt hjelper ikke det så lenge det ikke er de klarsynte selv som har disse kreftene men noen "overordnede".

2) Noen HAR blitt funnet, men da bortforklarer du det

3) Vi har alle plikt til å hjelpe - hvorfor har de mer enn andre? Det er ikke sikkert at disse har bedt om å bli klarsynte - de har bare fått en "gave" som kommer over dem av og til. Dette er neppe viljestyrt. Jeg tror de prøver hvis de blir bedt om hjelp så langt de orker.

Jeg har vært med å søke etter savnede. Det er jo ikke bare de påståtte "klarsynte" som har plikt.

Poenget er at de ikke finner flere enn det du eller jeg gjør. Derfor er de heller ikke mer "klarsynte" enn det jeg er! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk litt i rot i nummereringen din: Ang 2 - ikke enig og er ikke med på argumentasjonen din - du har en helt rar logikk som jeg har sagt før. Ting blir ikke slik som du sier bare fordi du sier det...

I motsetning til "argumentasjonen" til de "klarsynte" (som jo mener de ikke trenger fremlegge bevis), så kan jeg faktisk argumentere for, og underbygge påstandene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

De som har penger må betale hos Snåsamannen også, de som er blakke slipper.

Men jeg er nesten sikker på at du aldri har hatt en reading, aldri vært hos healer og aldri har vært hos spåkone. Så egentlig vet du faktisk ikke hva du snakker om.

Det er nok å se at andre blir bedratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Nei, Snåsamannen har hjulpet folk, Bærta har ikke hjulpet et eneste menneske

Det er noen som påstår å ha blitt hjulpet av Martha også og ikke minst av englene hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...