Gå til innhold

Snåsamannen fant den siste omkomne


Gjest Ulvinnen

Anbefalte innlegg

''De påståtte "klarsynte", derimot, påberoper seg klarsynthet.''

Eller de er beskjeden og tilbaketrukket. Og folk kommer pga de har hørt den *klarsynte/healeren/eller hva det nå er* har hjulpet mange før.

At det _også_ finnes bedragere som vet å sno seg på dette betviles ikke.

Likevel er jeg tilbøyelig å tro at noen senser mer enn det man kan måle/forstå sånn rent vitenskapelig.

Men ingen av disse "gidder" å finne Madeleine (eller noen av de andre forsvunne personene)?

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 745
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    256

  • hidi, the scorpion

    43

  • morsan

    26

  • ShitDiddelyDo

    18

Jeg tror at man ikke KAN bevise at noen er klarsynte. Fordi jeg tror at det ikke er disse personene som har disse evnene men at noe utenfor dem GIR dem disse evnene når de kan komme til nytte i en spesiell sak.

Jeg tror ikke at disse menneskene nødvendigvis kan bestemme selv når de vil være klarsynte.

Det går ikke an å bruke dine vitenskapelige metoder for de er feil i denne sammenheng. Alt er faktisk ikke konkret og målbart.

Men jeg gidder ikke å diskutere dette videre med deg altså....

Det er INGEN grunn til at man ikke kan telle resultatene.

Den eneste grunnen er faktisk at de "klarsynte" er bedragere, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har noe rett her.

Det der er en bortforklaring på linje med de som folk i pyramidespill finner på for å forklare hvor pengene til folk er.

Det er da ingen som helst grunn til at man ikke kan telle resultater, med mindre det ikke finnes noen resultater, pga. bedrageri.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,blir du aldri lei?

Jeg tenker på Madeleines foreldre, og foreldre til alle de tusenvis av andre savnede unger, som må høre på disse "klarsynte" fortelle om "evnene" sine, men som likevel ikke finner ungene til disse foreldrene.

Er ikke det grusomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Vi snakker om folk (og deres tilhengere) som mener de er en slags "gude-skikkelse", og som derfor ikke trenger å vise resultater.

Det har blitt en sekt.

Sekt?

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Det der er en bortforklaring på linje med de som folk i pyramidespill finner på for å forklare hvor pengene til folk er.

Det er da ingen som helst grunn til at man ikke kan telle resultater, med mindre det ikke finnes noen resultater, pga. bedrageri.

Med vennlig hilsen

''Det er da ingen som helst grunn til at man ikke kan telle resultater, med mindre det ikke finnes noen resultater, pga. bedrageri.''

Det er ikke slik det fungerer om jeg har forstått rett.

Mange med slike evner blir kjent i bygda med omegn. Ryktene spres, og folk kommer. Det er ingen som står og teller antall/utfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sekt?

Nei.

Jo, de fritar seg jo fra å fremvise resultaer, og sektmedlemmene forventer at vi bare skal tro blindt på dem.

Det er karakteristika fra sekter.

Også blir de sinte når folk er frekke nok til å stille spørsmål. (Altså, det som heter blasfemi innen religiøse sekter.)

Det er veldig likt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er da ingen som helst grunn til at man ikke kan telle resultater, med mindre det ikke finnes noen resultater, pga. bedrageri.''

Det er ikke slik det fungerer om jeg har forstått rett.

Mange med slike evner blir kjent i bygda med omegn. Ryktene spres, og folk kommer. Det er ingen som står og teller antall/utfall.

Nei, nettopp.

Men når man mottar syke mennesker, så agerer man som fagperson, og behandler, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Men ingen av disse "gidder" å finne Madeleine (eller noen av de andre forsvunne personene)?

Hvorfor?

Akkurat som vitenskapen ikke kan/evner finne svar på alt akkurat nå- så kan det være slik med "slike" også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jo, de fritar seg jo fra å fremvise resultaer, og sektmedlemmene forventer at vi bare skal tro blindt på dem.

Det er karakteristika fra sekter.

Også blir de sinte når folk er frekke nok til å stille spørsmål. (Altså, det som heter blasfemi innen religiøse sekter.)

Det er veldig likt.

Med vennlig hilsen

''...sektmedlemmene forventer at vi bare skal tro blindt på dem.''

Nei. De forventer ikke at du eller jeg skal tro blindt på dem. De som tror kommer av seg selv. Du trenger ikke gå dit.

Jeg benekter ikke at det er bedragere der ute. Men jeg tror samtidig at noen kan noe mer enn deg og meg mtp sensing av ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Ingen tvinger deg til noe som helst.

Derimot så påstår du (tilsynelatende) at man ikke kan sjekke om Joralfs helbredninger fungerer eller ei, og sannheten er at selvsagt kan man sjekke det.

Derimot vil ikke Joralf være med, og da er det meget nærliggende å konkludere med at det er fordi han vet han bedrar, ikke sant?

Med vennlig hilsen

Jeg kan ikke diskutere Joralf, for jeg har ikke peiling på hva han har gjort/ikke gjort.

Jeg snakker på generelt grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''...sektmedlemmene forventer at vi bare skal tro blindt på dem.''

Nei. De forventer ikke at du eller jeg skal tro blindt på dem. De som tror kommer av seg selv. Du trenger ikke gå dit.

Jeg benekter ikke at det er bedragere der ute. Men jeg tror samtidig at noen kan noe mer enn deg og meg mtp sensing av ting.

Nei, sektmedlemmene forventer at man skal tro blindt på lederen deres.

Du skriver jo til og med selv at at mystiske årsaker så kan man ikke forvente at han fremviser resultater.

Det er en klar parallell til det kristne: "Man skal ikke teste Gud!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke diskutere Joralf, for jeg har ikke peiling på hva han har gjort/ikke gjort.

Jeg snakker på generelt grunnlag.

OK - INGEN av dem er med på noen test, og fremviser resultater.

Dvs. noen er med på tester, men de forblir resultatløse.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Hvor mange som blir friske (etter at placebo har blitt trukket fra) er akkurat som matte.

Det er akkurat det samme man gjør hvis man skal ha en ny tablett mot "hodepine", og det funker helt fint å se på resultatene.

''Hvor mange som blir friske (etter at placebo har blitt trukket fra) er akkurat som matte.''

Om de blir friske som følge av prat med "slike" eller som følge av placeboeffekt er meg totalt likegyldig. Blir de bedre så har de gjort det rette med å oppsøke den klarsynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

OK - INGEN av dem er med på noen test, og fremviser resultater.

Dvs. noen er med på tester, men de forblir resultatløse.

Med vennlig hilsen

Her er resultatene du etterlyser på direkten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvor mange som blir friske (etter at placebo har blitt trukket fra) er akkurat som matte.''

Om de blir friske som følge av prat med "slike" eller som følge av placeboeffekt er meg totalt likegyldig. Blir de bedre så har de gjort det rette med å oppsøke den klarsynte.

Vel, her diskuterer vi om *healing* (for eksempel) fungerer, og da er det en selvfølge at vi må trekke fra de som blir friske av andre grunner enn healing. Det sier seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Nei, sektmedlemmene forventer at man skal tro blindt på lederen deres.

Du skriver jo til og med selv at at mystiske årsaker så kan man ikke forvente at han fremviser resultater.

Det er en klar parallell til det kristne: "Man skal ikke teste Gud!"

Vi er uenige. Vi kan være enige om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er uenige. Vi kan være enige om det.

Joda, at vi er uenige er åpenbart! :-)

Det er liksom begynnelsen av alle debatter. Er man enige er det lite å diskutere.

*filosofisk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...