Gå til innhold

Snåsamannen fant den siste omkomne


Gjest Ulvinnen

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Ikke tro at alle kristne mener det samme! En feil dere stadig gjør.

''Ikke tro at alle kristne mener det samme! En feil dere stadig gjør.''

Nå er du på bærtur. Jeg gjør ikke den feilen. Hvis jeg i det hele tatt dømmer er det ut ifra den enkeltes religiøses meninger, ikke hvor vidt personen er kristen eller muslim eller buddhist eller snåsadyrker eller ateist eller hva personen måtte finne på å tro.

Men du skyter du deg sjølv i foten.

Av oss to er det en som dømmer på bakgrunn av religion. Det er ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 745
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    256

  • hidi, the scorpion

    43

  • morsan

    26

  • ShitDiddelyDo

    18

Gjest blir trøtt av de evige angrepene

Sør elsker mobben. :) Han er smart nok til å se hvordan de fremstår i sin iver etter å ta ham.

Misforstå meg rett: Jeg syns ikke akkurat synd på Sør. For h*n er absolutt med på leken, og bidrar på en strålende måte til å få mobben til å spille seg selv langt ut over sidelinja.

Grunnen til at jeg blir lei av det er vel heller at altfor mange potensielt gode diskusjoner om viktige tema blir ødelagt av at disse faste gjengangerne begynner å male om det samme om og om igjen. All sunn fornuft blir lagt til side i det store og altoppslukende forsøket på å få Sør til å framstå som om h*n er den eneste som representerer den meningen. Når faktum er at h*n er en av de få som gidder å argumentere mot gjengen og at alle andre bare legger inn årene pga usaklighetene og personangrepene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De er ikke varmere enn andres.''

Det kan jo tenkes at det er individuelle, men små, forskjeller. Alle har ikke en kroppstemperatur som frisk på akkurat 37 grader heller.

Og røykere har kaldere hender etter å ha tatt seg en røyk enn rett før, så jeg ser ikke bort fra at Joralf kan ha varmere hender enn mange, men at dette likevel er bare gradsforskjeller OG innenfor normalavviket.

Hei,

Ja, det er individuelle forskjeller, men selv om du hadde 40 i feber, så begynner du jo ikke å helbrede naboen! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Jeg røyker, og mine hender er kjempevarme.....?''

Individuelle forskjeller finnes alltid. Husker vi tok en mini-test av dette i biologitimen på skola. Man målte overflatetemperaturen i fingrene før og etter én sigarett (noen meldte seg frivillig til å røyke), og på alle som var med på dette sank temperaturen på fingertuppen i forhold til før de tente på sigaretten. Tror det dreide seg om en halv grad eller noe slikt.

''Alt kan sees for eller i mot, men troen ser hva den ser, og ikke-troende ser ingenting;)))''

Slik er det med julenissen også;-)

Vil aldri tvinge noen til min tro;) Tro er nettopp det: nemlig tro:)

Men jeg røyker altfor mye, men har den varmeste kroppen og hender i familien! Helt sikkert noe galt med meg, for jeg liker ikke innetemperaturer over +18 grader....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en argumentasjon man ser på en rekke områder.

Ja, pyramidespill og lignende.

Poenget er at hvis dette fungerte så trengte man ikke slik. Da kunne man bare kjørt et eksperiment med X personer, og en tilsvarende kontrollgruppe, og så sett hvor mange som ble bedre i hver gruppe.

Og vips ville magien blitt borte, og han ville blitt avslørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Ja, antipsykopaten.org laget en del ting om meg, og en til som jeg tilfeldigvis traff i RL.

Vi tar det som en heder, for folkene der er nesten verd et studie på universitetsnivå.

Med vennlig hilsen

Ja, det er et imponerende samlingssted for gale mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Misforstå meg rett: Jeg syns ikke akkurat synd på Sør. For h*n er absolutt med på leken, og bidrar på en strålende måte til å få mobben til å spille seg selv langt ut over sidelinja.

Grunnen til at jeg blir lei av det er vel heller at altfor mange potensielt gode diskusjoner om viktige tema blir ødelagt av at disse faste gjengangerne begynner å male om det samme om og om igjen. All sunn fornuft blir lagt til side i det store og altoppslukende forsøket på å få Sør til å framstå som om h*n er den eneste som representerer den meningen. Når faktum er at h*n er en av de få som gidder å argumentere mot gjengen og at alle andre bare legger inn årene pga usaklighetene og personangrepene.

Det har du helt rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også en mor

Misforstå meg rett: Jeg syns ikke akkurat synd på Sør. For h*n er absolutt med på leken, og bidrar på en strålende måte til å få mobben til å spille seg selv langt ut over sidelinja.

Grunnen til at jeg blir lei av det er vel heller at altfor mange potensielt gode diskusjoner om viktige tema blir ødelagt av at disse faste gjengangerne begynner å male om det samme om og om igjen. All sunn fornuft blir lagt til side i det store og altoppslukende forsøket på å få Sør til å framstå som om h*n er den eneste som representerer den meningen. Når faktum er at h*n er en av de få som gidder å argumentere mot gjengen og at alle andre bare legger inn årene pga usaklighetene og personangrepene.

Misforstår deg gjerne rett.

Er slett ikke _alltid_ enig med Sør, men han er de fleste helt overlegen i argumentasjon og argumentasjonsteknikk.

Ofte blir det som "å kaste perler for svin" og jeg har jeg inntrykk av at Sør godter seg når motdebatanten er målbundet - uten at vedkommende evner å se det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kommunelegen er overbevist:

"KOMMUNELEGE OLGEIR HAUG kan ikke forklare tilfellene.

Lofotværingen kom til Snåsa i 1972 og har blitt frisk fra en sjelden øyesykdom ved hjelp av Gjerstad. Sykdommen var av et slag som ikke forsvinner av seg selv.

- Jeg ber ofte pasienter oppsøke Joralf. Det som gjør meg trygg er at han aldri godtar at folk skulker med medisiner. Av å se hva som skjer med dem Joralf behandler, har jeg lært at en skal godta at det er ting som eksisterer at man ikke skal forklare, sier Haug."

...og selveste paven tror at Jesus ble født av en jomfru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Og så?

Så hvis jeg fant 10 leger som ikke "tror" på ham, så er du enig i at han ikke har evner?

''Så hvis jeg fant 10 leger som ikke "tror" på ham, så er du enig i at han ikke har evner?''

Der kan vi diskutere når du har funnet 10 leger som personlig har sett hva S-mannen har utrettet og fortsatt ikke "tror".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

...og selveste paven tror at Jesus ble født av en jomfru!

Ja, det ville vært rarere hvis han ikke hadde gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ja, det er individuelle forskjeller, men selv om du hadde 40 i feber, så begynner du jo ikke å helbrede naboen! ;-)

Med vennlig hilsen

Kanskje snarere tvert i mot! ;-) man kan smitte naboen med både det ene og det andre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lalula

Hei,

Ja, det er individuelle forskjeller, men selv om du hadde 40 i feber, så begynner du jo ikke å helbrede naboen! ;-)

Med vennlig hilsen

Hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Så hvis jeg fant 10 leger som ikke "tror" på ham, så er du enig i at han ikke har evner?''

Der kan vi diskutere når du har funnet 10 leger som personlig har sett hva S-mannen har utrettet og fortsatt ikke "tror".

Ingen har sett hva han kan utrette (under uavhengige forhold), fordi han vil ikke testes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Ikke tro at alle kristne mener det samme! En feil dere stadig gjør.''

Nå er du på bærtur. Jeg gjør ikke den feilen. Hvis jeg i det hele tatt dømmer er det ut ifra den enkeltes religiøses meninger, ikke hvor vidt personen er kristen eller muslim eller buddhist eller snåsadyrker eller ateist eller hva personen måtte finne på å tro.

Men du skyter du deg sjølv i foten.

Av oss to er det en som dømmer på bakgrunn av religion. Det er ikke meg.

''Av oss to er det en som dømmer på bakgrunn av religion. Det er ikke meg.''

Nå var faktisk du den siste jeg tenkte på i så henseende...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstår deg gjerne rett.

Er slett ikke _alltid_ enig med Sør, men han er de fleste helt overlegen i argumentasjon og argumentasjonsteknikk.

Ofte blir det som "å kaste perler for svin" og jeg har jeg inntrykk av at Sør godter seg når motdebatanten er målbundet - uten at vedkommende evner å se det selv.

Det ville vært fryktelig kjedelig hvis alle var enig med meg.

Der hvor alle tenker likt, er det ingen som tenker særlig mye, er et godt motto.

Men det er klart at selv om jeg kan "vinne" en diskusjon ved at den andre gir opp og går til personangrep, så ville det faktisk vært langt mer interessant hvis man kunne diskutere ordentlig, og gjerne innrømme når man tar feil.)

(Og for ordens skyld: jeg innrømmet og beklaget feil i en tråd til Spirello her for noen dager siden.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ville vært rarere hvis han ikke hadde gjort det.

Enig, det er akkurat hva man forventer. Men uansett dreier det seg bare om hva han _tror_, og dette kan ikke føres som bevis på at det faktisk er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje snarere tvert i mot! ;-) man kan smitte naboen med både det ene og det andre :-)

Og da blir jo naboen også febervarm, så dette funger åpenbart!

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Misforstå meg rett: Jeg syns ikke akkurat synd på Sør. For h*n er absolutt med på leken, og bidrar på en strålende måte til å få mobben til å spille seg selv langt ut over sidelinja.

Grunnen til at jeg blir lei av det er vel heller at altfor mange potensielt gode diskusjoner om viktige tema blir ødelagt av at disse faste gjengangerne begynner å male om det samme om og om igjen. All sunn fornuft blir lagt til side i det store og altoppslukende forsøket på å få Sør til å framstå som om h*n er den eneste som representerer den meningen. Når faktum er at h*n er en av de få som gidder å argumentere mot gjengen og at alle andre bare legger inn årene pga usaklighetene og personangrepene.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

...og selveste paven tror at Jesus ble født av en jomfru!

''...og selveste paven tror at Jesus ble født av en jomfru!''

Det tror alle kristne! Hva er galt med det?

Vi tror at Jesus er Gud, og Han skapte verden.... Klart Han kunne utføre all verdens mirakler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...