Gå til innhold

Snåsamannen fant den siste omkomne


Gjest Ulvinnen

Anbefalte innlegg

''Og du illustrerer, ufrivillig, akkurat det jeg sier at du agerer som et sektmedlem.''

Må i så fall være i hodet ditt! For du har fremdeles ikke skjønt ordet "sekt"...

Tenkte det var litt vanskelig for deg, men man kan jo håpe....

Alle andre som leser definisjonen, vil skjønne den straks.

Gir deg ti minutter til;)

Du skriver jo akkurat som om du var i Jehovas Vitner, og noen påstod at de er en sekt. Samme type "argumenter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 745
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    256

  • hidi, the scorpion

    43

  • morsan

    26

  • ShitDiddelyDo

    18

Nei, det er ikke bare Sør som syns det. Jeg tror det er ganske mange som har hoppet av disse evindelige diskusjonene hvor en hel mobb ser det som sin oppgave å knekke Sør. Tror egentlig ikke det er mulig, og argumentene blir tynnere og tynnere. Men for all del. Fortsett bare. Men personlig tror jeg Sør og hans/hennes like har mange stilltiende sympatisører som ikke orker maset fra anti-gjengen.

Takk! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at akkurat han skulle gi meg denne følelsen. Har aldri kjent noe sånt i nærheten av noen andre. Jeg tror du skulle dra å hilse på denne mannen :-)

Det er jo fordi du vet at denne mannen liksom "skal" ha en slik effekt på folk, og vips så får han det!

Ikke noe mer mystisk enn det.

Hvorfor ikke bare måle temperaturen på hendene hans? De er ikke varmere enn andres.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Selvsagt er noen sekter mer ekstreme enn andre sekter. Hva så? Det er da åpenbart.

''Selvsagt er noen sekter mer ekstreme enn andre sekter. Hva så? Det er da åpenbart.''

Viser hvor lite du vet om de forskjellige sektene.... Og hva som anses som kristent.

Kanskje du føler deg trist, for at ikke alle mennesker følger din tro? Å ikke tro på noe er også en tro!

Ikke vet jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Nei, det er ikke bare Sør som syns det. Jeg tror det er ganske mange som har hoppet av disse evindelige diskusjonene hvor en hel mobb ser det som sin oppgave å knekke Sør. Tror egentlig ikke det er mulig, og argumentene blir tynnere og tynnere. Men for all del. Fortsett bare. Men personlig tror jeg Sør og hans/hennes like har mange stilltiende sympatisører som ikke orker maset fra anti-gjengen.

En konstruktiv diskusjon kan være veldig lærerikt.

Det er positivt at det er totalt ulike synspunkter, og at argumenter i alle retninger settes frem.

Så dannes det seg gjerne to "hoved-sider", som diskuterer _sak_ mot hverandre. Så lenge det går på sak- og ikke er person-angrep så synes jeg det er flott. Det kan være lærerikt for mange.

Om noen angriper folk fra de ulike leirer er det uheldig.

En god diskusjon fordrer også at "leirene" aksepterer at motparten har annet synspunkt. Og at leirene ikke anklager hverandre for å være dumme eller liknende pga deres ulike synspunkt.

I det diskusjonen evt går over i usakligheter- så mister i alle fall jeg interessen.

Innrømmer glatt at jeg har vært uenig med Sør i denne tråden, men synes han argumenterer godt. Jeg tror forøvrig at vi begge har slått oss til ro med at vi er uenige og respekterer hverandre for det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Selvsagt er noen sekter mer ekstreme enn andre sekter. Hva så? Det er da åpenbart.''

Viser hvor lite du vet om de forskjellige sektene.... Og hva som anses som kristent.

Kanskje du føler deg trist, for at ikke alle mennesker følger din tro? Å ikke tro på noe er også en tro!

Ikke vet jeg.....

Nei, å ikke tro er ikke en tro. Å ikke tro er *mangel* på tro.

Utover det er det faktisk påfallende hvordan det du skriver her er akkurat det samme som folk fra de vanlige sektene skriver når de blir kritisert.

Akkurat de samme stadiene - man blir sint, man benekter det, man skriver de tingene du har skrevet, og til slutt synes man synd på den andre som ikke har forstått det du har forstått.

Så takk, du har ufrivillig demonstrert det jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En konstruktiv diskusjon kan være veldig lærerikt.

Det er positivt at det er totalt ulike synspunkter, og at argumenter i alle retninger settes frem.

Så dannes det seg gjerne to "hoved-sider", som diskuterer _sak_ mot hverandre. Så lenge det går på sak- og ikke er person-angrep så synes jeg det er flott. Det kan være lærerikt for mange.

Om noen angriper folk fra de ulike leirer er det uheldig.

En god diskusjon fordrer også at "leirene" aksepterer at motparten har annet synspunkt. Og at leirene ikke anklager hverandre for å være dumme eller liknende pga deres ulike synspunkt.

I det diskusjonen evt går over i usakligheter- så mister i alle fall jeg interessen.

Innrømmer glatt at jeg har vært uenig med Sør i denne tråden, men synes han argumenterer godt. Jeg tror forøvrig at vi begge har slått oss til ro med at vi er uenige og respekterer hverandre for det. :-)

Jeg har da ikke noen "problemer" med deg, eller med at folk er uenig med meg generelt. Du har redegjort fint for hva du mener, selv om jeg (selvsagt ;-) ) mener det er hull i argumentasjonen din.

Problemet er ikke at folk er uenige. Problemet er at når folk ikke har argumenter, så begynner de med personangrep, og lignende "flytte fokus fra diskusjonen". (Det har du ikke gjort.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Dyrker ingen, men gjenkjenner motstandere, som ønsker at vi skal tenke slik:)

Hater indoktrinering, og vet at jeg ikke har gjort det det!

Men i Snåsatilfellet er det vel strengt tatt de som er frekke nok til ikke å stole på fyren som får tyn.

Det er litt rart. Vi ler alle av Martha som snakker med hester og har en engel i umiddelbar nærhet hele tiden, men bytt ut en omstridt prinsesse med en godslig gammel kæll, og du er nærmest ufin hvis du kritiserer fyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i Snåsatilfellet er det vel strengt tatt de som er frekke nok til ikke å stole på fyren som får tyn.

Det er litt rart. Vi ler alle av Martha som snakker med hester og har en engel i umiddelbar nærhet hele tiden, men bytt ut en omstridt prinsesse med en godslig gammel kæll, og du er nærmest ufin hvis du kritiserer fyren.

Hei,

Ja, og legg også merke til hvordan enkelte av de som "tror på Joralf" kritiserer de "gærningene" som tror på ML.

Det er akkurat som krangel mellom tilhengere av to sekter/religioner, men som begge benekter at "sekt" gjelder dem.

:knegg:

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står fast ved det utsagnet.

Det nye er at han tydeligvis har endret seg radikalt i forhold til eksponering av egen person. Det var derfor jeg påpekte at det sannsynlgvis ikke lenger er en stor påkjenning for han med mediaomtale :-)

En kan vel ikke akkurat si at han har vært så utrolig PR-kåt den siste tiden. Etter mediakjøret som var, har han holdt seg i ro.

At han fremdeles hjelper folk kan vel ikke være negativt? At disse folkene tilfeldigvis trengte hjelp i en sak som var stor i media, er jo ikke hans feil...

Sier jeg, som ikke bor så langt unna ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hei,

Ja, og legg også merke til hvordan enkelte av de som "tror på Joralf" kritiserer de "gærningene" som tror på ML.

Det er akkurat som krangel mellom tilhengere av to sekter/religioner, men som begge benekter at "sekt" gjelder dem.

:knegg:

Med vennlig hilsen

Hehe, ja, det er bemerkelsesverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blir trøtt av de evige angrepene

En konstruktiv diskusjon kan være veldig lærerikt.

Det er positivt at det er totalt ulike synspunkter, og at argumenter i alle retninger settes frem.

Så dannes det seg gjerne to "hoved-sider", som diskuterer _sak_ mot hverandre. Så lenge det går på sak- og ikke er person-angrep så synes jeg det er flott. Det kan være lærerikt for mange.

Om noen angriper folk fra de ulike leirer er det uheldig.

En god diskusjon fordrer også at "leirene" aksepterer at motparten har annet synspunkt. Og at leirene ikke anklager hverandre for å være dumme eller liknende pga deres ulike synspunkt.

I det diskusjonen evt går over i usakligheter- så mister i alle fall jeg interessen.

Innrømmer glatt at jeg har vært uenig med Sør i denne tråden, men synes han argumenterer godt. Jeg tror forøvrig at vi begge har slått oss til ro med at vi er uenige og respekterer hverandre for det. :-)

For all del - det må alltid være lov å diskutere ting. Men en del av mobben har begynt å vende glattsida til så snart Sør dukker opp. Siden du svarer som du gjør, så har jeg ikke grunn til å tro at du hører til blant disse. Uenighet og saklig diskusjon bringer verden videre. Drittkasting fra en flokk mot en enkeltperson gjør ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan vel ikke akkurat si at han har vært så utrolig PR-kåt den siste tiden. Etter mediakjøret som var, har han holdt seg i ro.

At han fremdeles hjelper folk kan vel ikke være negativt? At disse folkene tilfeldigvis trengte hjelp i en sak som var stor i media, er jo ikke hans feil...

Sier jeg, som ikke bor så langt unna ham...

Han har i det siste:

1) Vært med på å gi ut en bok.

2) Nektet å være med på uavhengig testing.

3) Vært i avisen ørten ganger hvor han "trekker seg", side opp og side ned.

En del av "greia" her er jo nettopp at han liksom skal fremstå som tilbaketrukket, og ikke som Märtha Louise. Det gir verdighet og flere tror på ham.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Nei, det er ikke bare Sør som syns det. Jeg tror det er ganske mange som har hoppet av disse evindelige diskusjonene hvor en hel mobb ser det som sin oppgave å knekke Sør. Tror egentlig ikke det er mulig, og argumentene blir tynnere og tynnere. Men for all del. Fortsett bare. Men personlig tror jeg Sør og hans/hennes like har mange stilltiende sympatisører som ikke orker maset fra anti-gjengen.

Sør elsker mobben. :) Han er smart nok til å se hvordan de fremstår i sin iver etter å ta ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i Snåsatilfellet er det vel strengt tatt de som er frekke nok til ikke å stole på fyren som får tyn.

Det er litt rart. Vi ler alle av Martha som snakker med hester og har en engel i umiddelbar nærhet hele tiden, men bytt ut en omstridt prinsesse med en godslig gammel kæll, og du er nærmest ufin hvis du kritiserer fyren.

''Det er litt rart. Vi ler alle av Martha som snakker med hester og har en engel i umiddelbar nærhet hele tiden, men bytt ut en omstridt prinsesse med en godslig gammel kæll, og du er nærmest ufin hvis du kritiserer fyren.''

Ja, det er rart at de ikke ser det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del - det må alltid være lov å diskutere ting. Men en del av mobben har begynt å vende glattsida til så snart Sør dukker opp. Siden du svarer som du gjør, så har jeg ikke grunn til å tro at du hører til blant disse. Uenighet og saklig diskusjon bringer verden videre. Drittkasting fra en flokk mot en enkeltperson gjør ikke det.

''Men en del av mobben har begynt å vende glattsida til så snart Sør dukker opp. ''

Helt enig. Det er nesten ikke måte på hvor snare enkelte er til å kategorisk ta avstand fra han og alt han sier. Argumentasjonen minner mest om Annie get your gun:

"No you can't" "yes I can" No you can't" osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det ikke!

''Nei, det er det ikke!''

Kjempeargument! Den som ikke er overbevist nå, blir det aldri! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Hei,

Ja, og legg også merke til hvordan enkelte av de som "tror på Joralf" kritiserer de "gærningene" som tror på ML.

Det er akkurat som krangel mellom tilhengere av to sekter/religioner, men som begge benekter at "sekt" gjelder dem.

:knegg:

Med vennlig hilsen

''Det er akkurat som krangel mellom tilhengere av to sekter/religioner, men som begge benekter at "sekt" gjelder dem.''

Det handler mer om oppnådde resultater. Og at den ene ikke tar betaling, mens den andre har som mål å dra inn mest mulig kronasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fordi du vet at denne mannen liksom "skal" ha en slik effekt på folk, og vips så får han det!

Ikke noe mer mystisk enn det.

Hvorfor ikke bare måle temperaturen på hendene hans? De er ikke varmere enn andres.

Med vennlig hilsen

''De er ikke varmere enn andres.''

Det kan jo tenkes at det er individuelle, men små, forskjeller. Alle har ikke en kroppstemperatur som frisk på akkurat 37 grader heller.

Og røykere har kaldere hender etter å ha tatt seg en røyk enn rett før, så jeg ser ikke bort fra at Joralf kan ha varmere hender enn mange, men at dette likevel er bare gradsforskjeller OG innenfor normalavviket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Det er svært likt en sekt. Både hysteriet når noen kritiserer ham, og hvordan han ikke skal "testes" er velkjent fra andre sekter.

''Både hysteriet når noen kritiserer ham, ''

Hvilket hysteri?

''og hvordan han ikke skal "testes" er velkjent fra andre sekter.''

Han burde testes, ja. Men det er ikke akkurat "sekten" som vil hindre han i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...