Gå til innhold

Perverst!


Gjest signererikke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 524
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    188

  • hidi, the scorpion

    64

  • ShitDiddelyDo

    28

  • morsan

    13

hidi, the scorpion

''

Du er ekstremt opptatt av en "grusom Gud", så glemmer du villig alle de grusomme ledere...''

Jeg tilber ikke noen av de grusomme lederne. Det er folk som tilber den grusomme guden.

Min "grusomme Gud", heter Jesus, og Han er ikke grusom en plass;)

Og selv for vitenskapsfolk er det vanskelig å komme unna Jesus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det at andre bedriver en usivilisert fremtreden er da ikke noen unnskyldning for oss.''

Muhammed-karikaturtegningene var da på ingen måte "usiviliserte". De var poengterte, relevante og ganske så morsomme.

Jeg er enig med deg mht de opprinnelige karikaturtegningene i Jyllandsposten, men uavhengig av hva man måtte mene om dem, er jeg ikke enig med deg i at det er et relevant moment hvordan jøder fremstilles i aviser i muslimske land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min "grusomme Gud", heter Jesus, og Han er ikke grusom en plass;)

Og selv for vitenskapsfolk er det vanskelig å komme unna Jesus!

Joda, det var han som mente at folk kom til Helvete.

Men det var altså ikke Jesus som ble diskutert her, men den påståtte faren hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke jeg har kunnskap om evolusjonsteorien?

Vel, når du trekker inn BB i en diskusjon om evolusjonsteorien, så er det nærliggende å lure på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Joda, det var han som mente at folk kom til Helvete.

Men det var altså ikke Jesus som ble diskutert her, men den påståtte faren hans.

Jesus er Gud!

Har ikke Skaperen bak BB rett til å gjøre som Han finner best? Gjennom GT så etablerte Han et forhold til mennesker, som utviklet seg til at Han selv steg ned på jorden. Ikke som Gud, men som menneske.

For å være menneske sammen med mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus er Gud!

Har ikke Skaperen bak BB rett til å gjøre som Han finner best? Gjennom GT så etablerte Han et forhold til mennesker, som utviklet seg til at Han selv steg ned på jorden. Ikke som Gud, men som menneske.

For å være menneske sammen med mennesker.

''Jesus er Gud!''

Så det er Jesus som er ansvarlig for folkemordene i GT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Jesus er Gud!''

Så det er Jesus som er ansvarlig for folkemordene i GT?

Ja. Det burde du som ex-kristen ha visst....

Du, ex-kristen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

''

Du er ekstremt opptatt av en "grusom Gud", så glemmer du villig alle de grusomme ledere...''

Jeg tilber ikke noen av de grusomme lederne. Det er folk som tilber den grusomme guden.

nei, det er grusomme folk som ber til feil gud. eller tolker gud feil. FORDI vi har fri vilje. som noen mener, gud har skapt oss med. det er det dere diskuterer. tidtrøyte på noe som har vært.. bortkasta tid, spør du meg, men ikke engang det poenget tok du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det burde du som ex-kristen ha visst....

Du, ex-kristen?

Det er neppe mange andre enn deg som tror at Jesus er Gud i GT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det er neppe mange andre enn deg som tror at Jesus er Gud i GT.

Da kjenner du ikke til kristen tro!

Jødene dømte Jesus fordi Han oppførte seg som Gud...!

Treenighetsbegrepet, ble bestemt 325 år e. Kr, på et kirkemøte i Nikea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjenner du ikke til kristen tro!

Jødene dømte Jesus fordi Han oppførte seg som Gud...!

Treenighetsbegrepet, ble bestemt 325 år e. Kr, på et kirkemøte i Nikea.

Joda, men GT var før Jesus var født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Joda, men GT var før Jesus var født.

Ingen tid har eksistert. Gud er eksistens og tid! Johannes sier; "Ordet var hos Gud, og ordet _er_ Gud"!

Alle i Jesus samtid, trodde at Jesus "gjorde seg lik Gud", og for dem var det en bespottelse av den Evige Gud! Lite visste de hvem som _virkelig_ gikk sammen med dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tid har eksistert. Gud er eksistens og tid! Johannes sier; "Ordet var hos Gud, og ordet _er_ Gud"!

Alle i Jesus samtid, trodde at Jesus "gjorde seg lik Gud", og for dem var det en bespottelse av den Evige Gud! Lite visste de hvem som _virkelig_ gikk sammen med dem!

Så da var det Jesus som drepte for fote i GT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Ingen tid har eksistert. Gud er eksistens og tid! Johannes sier; "Ordet var hos Gud, og ordet _er_ Gud"!

Alle i Jesus samtid, trodde at Jesus "gjorde seg lik Gud", og for dem var det en bespottelse av den Evige Gud! Lite visste de hvem som _virkelig_ gikk sammen med dem!

Men det er så mye jeg ikke forstår, og de andre spøsmålene jeg har stilt forstår åpenbart ikke dere kristne heller, for ingen av dere har svart meg.

Greit nok. Men siden du drar denne "Gud har alltid vært ...". Hva gjorde han før jorden? Var han alene? Var det andre Guder sammen med ham? Hvordan står det til der opp med engler og erkeengler (angle of death er spesielt interessant), osv? Lucifer ble som kjent kastet ned i helvete da han gjorde opprør, men er det noe i dette?

Sånn i følge deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Så da var det Jesus som drepte for fote i GT?

''Så da var det Jesus som drepte for fote i GT?''

Hehe, nice! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så da var det Jesus som drepte for fote i GT?''

Hehe, nice! :)

:humrer:

Ja, det er nok mye i Bibelen som de fleste kristne helst hadde sett ikke stod der!

Eller som de sier på rundt Kristiansand: "Vi vet at Jesus laget vann til vin, men vi liker det ikke!"

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...