Gå til innhold

Perverst!


Gjest signererikke

Anbefalte innlegg

Jeg ser poenget ditt, men mener at de fleste (alle?) karikaturtegningene som ble publisert i Jyllandsposten ikke kan karakteriseres på den måten du gjør.

Det å gjenta mantraet at tegningene var helt uakseptable og voldsomme overtramp blir dermed en slags aksept av at reaksjonene ble så voldsomme.

Du er klar over at samme avis ikke ville trykke Jesus-karikaturer, fordi de var redd for å fornærme kristne?

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/05/456857.html

Men det gjelder visst ikke muslimer?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 524
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    188

  • hidi, the scorpion

    64

  • ShitDiddelyDo

    28

  • morsan

    13

So what. Det sier mest om den afrikanske kulturen.

Det sier da like mye om kristendommen som ditt eksempel gjør om islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ingen "trakassering". Derimot sarkastisk samfunnskritikk på samme måte som dagligdagse avisskarikaturtegninger. Men noen mener tydeligvis at de små sarte muslimene har behov for spesialbehandling. Har du for øvrig noen gang sett hvordan jøder fremstilles i aviser i islamske land?

Nei, det er ingen kritikk i å tegne profeter som hunder. Det er bare å trakassere.

Hvordan jøder tregnes "der" rettfediggjør ikke hva som gjøres "her".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så guden i NT er en helt annen gud enn i NT, tror du?''

Jeg vil tro at guden i NT er den samme som i NT, ja (noe annet hadde vært merkelig).

Så guden i NT er en helt annen gud enn i GT, tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Nei, det er ingen kritikk i å tegne profeter som hunder. Det er bare å trakassere.

Hvordan jøder tregnes "der" rettfediggjør ikke hva som gjøres "her".

''Nei, det er ingen kritikk i å tegne profeter som hunder. ''

Den tegningen har jeg ikke sett. De 12 opprinnelige karrikaturtegningene i Jyllandposten var derimot helt akseptable, og ikke minst relevant, islam-kritikk

http://semiskimmed.net/pix/Mohammed-drawings-newspaper-tiled.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, det er ingen kritikk i å tegne profeter som hunder. ''

Den tegningen har jeg ikke sett. De 12 opprinnelige karrikaturtegningene i Jyllandposten var derimot helt akseptable, og ikke minst relevant, islam-kritikk

http://semiskimmed.net/pix/Mohammed-drawings-newspaper-tiled.jpg

Vel, om så var, det eneste han har oppnådd er selvsagt at muslimene får sympati, så han fungerer som en slags nyttig-idiot som samler sympati for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest får pes, gidder ikke sign

Nå er jeg ganske sikker på at jeg ikke kalte bibelen en drittbok. Jeg kalte den en ond bok. Siden du mener vi bør følge bibelen antar jeg du har lest begge to, altså trenger jeg ikke å eksemplifisere det. Her snakker vi ondskap på ekstremnivå. Det er ikke diskutabelt.

Jeg skjønner ikke hvor denne dobbeltmoralen kommer inn i bildet. Ser du mange homofile demonstrere utenfor kirkene, der de hudfletter kirkens menn?

Er det ikke det omvendte som skjer? Du mener altså at disse skal få lov til å holde på uten motsvar? Gjelder det kun kristne, eller gjelder det muslimer også? Og hvor skal grensen gå for respekten? Bør kristne homofile respektere enkelte av deres presteres som taler om at de vil havne i helvete? Bør lesbiske og homofile godta at de i visse land blir regelrett drept. I følge bibelen får disse som fortjent. Din bibel.

Eller har du kanskje hoppet over visse tekster?

I lørdagens tog var det for øvrig både kristne og muslimer. De gikk under sine religiøse paroler. Det var også kristne organisasjoner inne på festområdet etter paraden.

For øvrig sier vel din bibel et og annet også om kvinner. Jeg antar du er kvinne. Vi burde kanskje følge bibelen her også, eller? Eller er det kun tekstene om homofile som fortsatt er gyldige? Det må i så fall være deilig. Det å kunne kutte ut de mest sinnssyke tekstene som ikke passer en selv, mens en lar tekstene som ikke får direkte konsekvenser for ens eget liv fortsatt gjelde, selv når de er like vannvittige som tekstene man utelater nettopp fordi de er vannvittige.

Hvem var hykler, sa du?

Og hvorfor svarte du ikke på mine eksempler om generell mobbing? Jeg antar du ikke mener mobbeofferet bør godta mobbingen fordi respekten i forholdet mellom mobber/mobbeoffer bør gå begge veier?

Det er artig å se mobberen, eller i det minste en som forsvarer mobberens syn på mobbeofferet, tale om dobbeltmoral, og forlange respekt.

Alt pga en eldgammel bok som hindrer selv voksne mennesker i det opplyste året 2010 fra å bruke hjernen unødig.

Og disse smiletegna dine lurer ingen. Det du forsvarer tar liv. Spesielt i religiøse miljøer der det å vokse opp med en tro som sender deg strake veien til helvete den dagen den troende finner ut av sin seksualitet. Skamfølelsen og utstøtelsen fra selv nær familie sender unge mennesker i retning tauet.

Dette er ikke noe å smile over.

Hvor i all verden har du det verst hen? Du får ikke noe smiletegn fra meg ihvertfal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får pes, gidder ikke sign

Nettopp!

Men mange kristne vil ikke innrømme at de tilber akkurat den samme guden som muslimene!

Med vennlig hilsen

Jeg tilber ikke Allah! Allah er en gud som sendte Muhammad som siste sendebud og en haug med sendebud (profeter) før det. Allah forvrenger åpenbaringen av hvem Jesus er og er således som en avledningsmanøver for frelsesbudskapet å regne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får pes, gidder ikke sign

Jeg siterer bare Bibelen DIN, og påpeker at guden du tror på er ansvarlig for folkemord etter folkemord.

Med vennlig hilsen

Poenget mitt er at du påpekte ikke et eneste folkemord i Bibelen! Det var derimot jeg som gav deg de korrekte henvisningene til det som nærest kan sammenlignes med folkemord...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får pes, gidder ikke sign

Det handler om at det er SAMME GUD som dreper og dreper, som den guden du tilber nå.

Ikke en annen gud.

Det er verd å tenke på!

Med vennlig hilsen

Det er også verd å tenke på at du ikke har lest bibelen sammenhengende, men derimot bare googlet deg fram til de ordene du vil ha bekreftet. Dette er samme manipulerende metode som du og bl.a.SDD hevder at vi kristne gjør for å fremheve at f.eks.homofili er synd. Dere fortsetter å bite dere selv i halen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Vel, om så var, det eneste han har oppnådd er selvsagt at muslimene får sympati, så han fungerer som en slags nyttig-idiot som samler sympati for dem.

''Vel, om så var, det eneste han har oppnådd''

Han? Det var 12 tegnere som stod bak.

''er selvsagt at muslimene får sympati''

Den lille sympatien de muligens fikk opprinnelig har de effektivt klart å ødelegge selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vel, om så var, det eneste han har oppnådd''

Han? Det var 12 tegnere som stod bak.

''er selvsagt at muslimene får sympati''

Den lille sympatien de muligens fikk opprinnelig har de effektivt klart å ødelegge selv.

Nei, de har i stor grad vunnet frem, og flertallet i Danmark var nå mot gjentrykk av karikaturen på den siste meningsmålingen jeg så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at du påpekte ikke et eneste folkemord i Bibelen! Det var derimot jeg som gav deg de korrekte henvisningene til det som nærest kan sammenlignes med folkemord...

Med vennlig hilsen

Som sagt, samme gud - og det mangler ikke på eksempler i Bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tilber ikke Allah! Allah er en gud som sendte Muhammad som siste sendebud og en haug med sendebud (profeter) før det. Allah forvrenger åpenbaringen av hvem Jesus er og er således som en avledningsmanøver for frelsesbudskapet å regne.

Allah er bare arabisk for Gud, akkurat som God er engelsk for Gud. Det er samme gud, samme Abraham, samme Adam og Eva, samme osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også verd å tenke på at du ikke har lest bibelen sammenhengende, men derimot bare googlet deg fram til de ordene du vil ha bekreftet. Dette er samme manipulerende metode som du og bl.a.SDD hevder at vi kristne gjør for å fremheve at f.eks.homofili er synd. Dere fortsetter å bite dere selv i halen.

Med vennlig hilsen

Jeg har vært kristen. Jeg kjenner Bibelen bedre enn de fleste kristne, og det er derfor du taper argument etter argument etter argument.

Sitatene viser hvordan guden er. Jeg forstår du synes det er pinlig (hvem ville ikke synes det?), men sånn er det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får pes, gidder ikke sign

Jeg har vært kristen. Jeg kjenner Bibelen bedre enn de fleste kristne, og det er derfor du taper argument etter argument etter argument.

Sitatene viser hvordan guden er. Jeg forstår du synes det er pinlig (hvem ville ikke synes det?), men sånn er det altså.

Haha, taper argument etter argument ja, den var ny, så vidt jeg kan se det er jeg den av oss med substans i argumentene, du er den som kun henviser til innholdsløs teori. Det er interessant å høre at du har vært kristen, men kjenne bibelen, nei det tror jeg ikke du gjør, ikke på annen måte enn at du kanskje har vært borti den i en kristen tradisjonell sammenheng en gang, og deretter slår opp på ord som skal bekrefte det du har kommet til å hate. Jeg lurer på hva som har fått deg til å snu deg bort fra Gud, og om du virkelig hadde Jesus som sjef den den gangen du var kristen? Å si noe om det ville fått denne diskusjonen til å bli mye mere interessant, og ikke bare meningsløs argumentering fram og tilbake.

Men husk at du er Guds barn selv om du ikke vil vedkjenne deg det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Nei, de har i stor grad vunnet frem, og flertallet i Danmark var nå mot gjentrykk av karikaturen på den siste meningsmålingen jeg så.

'flertallet i Danmark var nå mot gjentrykk av karikaturen på den siste meningsmålingen jeg så.''

De er skremt til taushet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Jeg har vært kristen. Jeg kjenner Bibelen bedre enn de fleste kristne, og det er derfor du taper argument etter argument etter argument.

Sitatene viser hvordan guden er. Jeg forstår du synes det er pinlig (hvem ville ikke synes det?), men sånn er det altså.

''Eg kjenner Bibelen bedre enn de fleste kristne''

Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, taper argument etter argument ja, den var ny, så vidt jeg kan se det er jeg den av oss med substans i argumentene, du er den som kun henviser til innholdsløs teori. Det er interessant å høre at du har vært kristen, men kjenne bibelen, nei det tror jeg ikke du gjør, ikke på annen måte enn at du kanskje har vært borti den i en kristen tradisjonell sammenheng en gang, og deretter slår opp på ord som skal bekrefte det du har kommet til å hate. Jeg lurer på hva som har fått deg til å snu deg bort fra Gud, og om du virkelig hadde Jesus som sjef den den gangen du var kristen? Å si noe om det ville fått denne diskusjonen til å bli mye mere interessant, og ikke bare meningsløs argumentering fram og tilbake.

Men husk at du er Guds barn selv om du ikke vil vedkjenne deg det da!

Med andre ord, du er nå enig i at guden i NT og GT er den samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'flertallet i Danmark var nå mot gjentrykk av karikaturen på den siste meningsmålingen jeg så.''

De er skremt til taushet.

Nei, de innser bare at trakassering ikke oppnår noe positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...