Gå til innhold

Perverst!


Gjest signererikke

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Ant. så kan det være at folk mener det ikke bør være nødvendig å reklamere slik for en ting de tror på. Det er jo rene sirkuskortesjen. Nå har aldri jeg vært og sett på så jeg kan ikke uttale meg, men jeg kan forestille meg at en del "anti-folk" om vi kan kalle det det, hele enkelt mener at det blir "litt for mye"

For å si det sånn, så lenge de homofile lager såpass mye "styr" ut av noe som dette så er de med på å merkeliggjøre det/viser omverdenen at det ikke er "normalt". Andre folk går jo ikke i tog mann og kvinne og holder hverandre i hånda liksom :)

Dessuten. Det bør være like naturlig, og folk bør respektere like mye de som tror på den kristne tro. Og for dem så står det faktisk i bibelen at homofili er synd

Det går ikke bare ann å respektere den ene siden :)

For det første: Det de homofile gjør i denne paraden er ikke noe annet enn det heterofile (og sannsynligvis homofile) gjorde i sommerparaden. I sommerparaden ble det også strukket betraktelig lengre. Der var det virkelig nakenhet, fyll og rus, for ikke å snakke om så høy musikk at du hørte den langt utenfor byen.

For det andre: Det går an å respektere kristne. Det var blant annet kristne organisasjoner i toget, og på festen etterpå.

Noe det derimot ikke går an er å respektere er mennesker som undertrykker og fordømmer mennesker som lever andre liv enn dem, og raller om at mennesker med en annen legning enn dem selv havner i helvete pga noe som står i tidenes ondeste bok.

Disse menneskene fortjener ikke respekt, men hån, men som du ser av bildet under var det kristne (dvs - en kristen + en typisk bibelbeltelignende eldre kvinne som tok fyrens parti) som sto for håninga på lørdag.

http://farm5.static.flickr.com/4116/4736175187_75f1d0f498_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 524
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    188

  • hidi, the scorpion

    64

  • ShitDiddelyDo

    28

  • morsan

    13

For det første: Det de homofile gjør i denne paraden er ikke noe annet enn det heterofile (og sannsynligvis homofile) gjorde i sommerparaden. I sommerparaden ble det også strukket betraktelig lengre. Der var det virkelig nakenhet, fyll og rus, for ikke å snakke om så høy musikk at du hørte den langt utenfor byen.

For det andre: Det går an å respektere kristne. Det var blant annet kristne organisasjoner i toget, og på festen etterpå.

Noe det derimot ikke går an er å respektere er mennesker som undertrykker og fordømmer mennesker som lever andre liv enn dem, og raller om at mennesker med en annen legning enn dem selv havner i helvete pga noe som står i tidenes ondeste bok.

Disse menneskene fortjener ikke respekt, men hån, men som du ser av bildet under var det kristne (dvs - en kristen + en typisk bibelbeltelignende eldre kvinne som tok fyrens parti) som sto for håninga på lørdag.

http://farm5.static.flickr.com/4116/4736175187_75f1d0f498_b.jpg

Nå synes jeg det blir litt latterlig å si at homofili truer nasjonens sikkerhet da, mulig jeg er for dum og ikke skjønner poenget her

Men, la oss nå tenke kristne personer, som virkelig tror på bibelens ord, mener du det er hån mot homofile at de går ut med meningen at det er synd og noe som må stå til doms for? Det er jo det som står i bibelen, og du synes bibelen er tull, og mange synes bibelen og kristendommen er det, men det er jo bare akkurat det motsatte av hva de som tror på kistendommen gjør. De synes jo den frie verden er "gal" :)

Når det er sagt, det står også i bibelen at vi ikke skal dømme men vise vår avstand til det uriktige og la herren selv dømme når tiden er inne. Og da kan det vel diskuteres hvor langt over streken det er å gå å møte opp med digre plakater og hyle og skrike mot homofili :)

Utover det må jeg bare trekke meg pent tilbake vedr. diverse tog og sånt da jeg har ikke overvart noen av dem, hverken den ene eller den andre sorten. Jeg synes generelt det er moro og kos med fine samlinger av ymse slag, også tog forståvidt, men jeg synes dog det som blir servert av dette toget i aviser etc som når meg er ganske langt over grensen til hva jeg synes er greit, det blir bare helt tullete med halvnakne folk med lærremmer over hele hodet, med svære aburginer i gapet. Det ser virkelig useriøst og fjollete ut og jeg mener det skulle kunne gå ann å reklamere for sin mening og tro på en mye mer seriøst og smakfull måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger helst Gamle Testamentet. Der lukter det svovel.

Hey, du lurte meg! Og jeg som skulle tilkalle "Hidi, the scorpion" for passende bibelsitater om nestekjærlighet, toleranse og ikke-fordømmelse :-/

For mye sol i "dalstrøka innafor" for tida, skjønner jeg - jeg har blitt "blond" i løpet av dagen :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

http://www.klassekampen.no/57185/article/item/null

Njaa... Tror nok jeg ville valgt å være homo i Norge, fremfor i et muslimsk land...

Vi er kommet ganske så langt i likestilling i forhold.

''Vi er kommet ganske så langt i likestilling i forhold.''

Vi er kommet ganske meget lengre på mange områder.

''Demokratiet har ingen plass i islam, fordi islam forbyr menneskeskapte lover. Den eneste som kan komme med lover, er Allah.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Nå synes jeg det blir litt latterlig å si at homofili truer nasjonens sikkerhet da, mulig jeg er for dum og ikke skjønner poenget her

Men, la oss nå tenke kristne personer, som virkelig tror på bibelens ord, mener du det er hån mot homofile at de går ut med meningen at det er synd og noe som må stå til doms for? Det er jo det som står i bibelen, og du synes bibelen er tull, og mange synes bibelen og kristendommen er det, men det er jo bare akkurat det motsatte av hva de som tror på kistendommen gjør. De synes jo den frie verden er "gal" :)

Når det er sagt, det står også i bibelen at vi ikke skal dømme men vise vår avstand til det uriktige og la herren selv dømme når tiden er inne. Og da kan det vel diskuteres hvor langt over streken det er å gå å møte opp med digre plakater og hyle og skrike mot homofili :)

Utover det må jeg bare trekke meg pent tilbake vedr. diverse tog og sånt da jeg har ikke overvart noen av dem, hverken den ene eller den andre sorten. Jeg synes generelt det er moro og kos med fine samlinger av ymse slag, også tog forståvidt, men jeg synes dog det som blir servert av dette toget i aviser etc som når meg er ganske langt over grensen til hva jeg synes er greit, det blir bare helt tullete med halvnakne folk med lærremmer over hele hodet, med svære aburginer i gapet. Det ser virkelig useriøst og fjollete ut og jeg mener det skulle kunne gå ann å reklamere for sin mening og tro på en mye mer seriøst og smakfull måte :)

Nå forsøker de ikke å reklamere for sin legning. De har dog denne dagen i året da tusenvis av dem samles for å ha det gøy, og tusenvis av oss andre som synes sånt er gøy får muligheten til å se på eller delta.

De feirer også at de har kommet et stykke på vei. Det er ikke mer enn drøye 30 år siden homofili var forbudt i Norge, og vi trenger ikke se lenger enn til nittitallet før homofili var forbundet med så stor skam at svært få tore å stå fram.

Altså: De har det gøy, og de feirer.

At enkelte reagerer på dette tyder bare på at de fortsatt har en god vei, men etter å ha overvært toget synes jeg det ser ut som om de har kommet langt. Allerede før toget kom satt det hauger av mennesker og ventet på dem langs Karl Johan, og alt av farger og nasjonaliteter klappet og så ut til å trives også de, så jeg tror det var en vellykka feiring, tross enkelte sure kommentarer på nettet, med bibelfolket og andre gærninger har det med å lage støy.

Han fyren på bildet over var forresten fryktelig alene, og det så ut som om de homofile syntes han var like morsom som oss andre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt lite presist å si at hun fikk sparken. Det var partiet Høyre som ikke renominerte henne, noe som er en viss forskjell fra å få sparken.

Ja, pluss at man ikke kan "sparkes" fra Stortinget - det måtte isåfall ha blitt ved riksrett! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser aldri døve gjøre noe slikt! ;-)

Med vennlig hilsen

''Man ser aldri døve gjøre noe slikt! ;-)''

Tør ikke engang tenke på støynivået de kunne prestert!, ettersom de bare hadde koblet ut eventuelle egne høreapparater ;-) Da hadde nok alle VMs vuvuzelaer blitt for pikkolofløyter å regne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, jeg gidder ikke å kaste bort min tid på dem! Jeg ser ikke på bildene heller...

Dømmer de heller ikke, skjønner bare ikke poenget med egen parade?

''skjønner bare ikke poenget med egen parade?''

Tenker du slik også om det f eks er korpsfestival og masse korps marjserer i byen og spiller? "Greit nok på nasjonaldagen liksom, men hva er poenget med egen korpsparade midt på sommer'n?"

Eller hva med parade under et turnstevne? Korstevne? Osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muhammedtegningen var ikke det, men en bevisst provokasjon bare for å provosere. Det er noe helt annet. Det tilsvarer å lage en Jesusstatue og tisse på den, bare for å provosere, og uten noe mer.

''Muhammedtegningen var ikke det, men en bevisst provokasjon bare for å provosere.''

Nåja, det kan i aller høyeste grad diskuteres om disse tegningene var bevisste provokasjoner eller ment som sarkastisk samfunnskritikk på linje med avisskarikaturer forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke om det var vaksinemotstandere heller.

Litt pussig å sammenligne homoparaden med tenkte "motstands-/protestparader". Demonstrasjonstog mot dette og hint skjer jo hele tiden, og sjeldenn med uttrykt glede og humor, da det som regel får et negativt fortegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Vel, der ser du - de tør ikke trosse de kristne, men de tør når det bare er et liten muslimsk mindretall det gjelder. Så ble det internasjonalt, og Danmark tapte milliarder av kroner på tapt forretning i muslimske land.

''Så ble det internasjonalt, og Danmark tapte milliarder av kroner på tapt forretning i muslimske land.''

Man skal ikke la seg presse i slike viktige prinsippsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

''Muhammedtegningen var ikke det, men en bevisst provokasjon bare for å provosere.''

Nåja, det kan i aller høyeste grad diskuteres om disse tegningene var bevisste provokasjoner eller ment som sarkastisk samfunnskritikk på linje med avisskarikaturer forøvrig.

''ment som sarkastisk samfunnskritikk på linje med avisskarikaturer forøvrig.''

Helt korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå forsøker de ikke å reklamere for sin legning. De har dog denne dagen i året da tusenvis av dem samles for å ha det gøy, og tusenvis av oss andre som synes sånt er gøy får muligheten til å se på eller delta.

De feirer også at de har kommet et stykke på vei. Det er ikke mer enn drøye 30 år siden homofili var forbudt i Norge, og vi trenger ikke se lenger enn til nittitallet før homofili var forbundet med så stor skam at svært få tore å stå fram.

Altså: De har det gøy, og de feirer.

At enkelte reagerer på dette tyder bare på at de fortsatt har en god vei, men etter å ha overvært toget synes jeg det ser ut som om de har kommet langt. Allerede før toget kom satt det hauger av mennesker og ventet på dem langs Karl Johan, og alt av farger og nasjonaliteter klappet og så ut til å trives også de, så jeg tror det var en vellykka feiring, tross enkelte sure kommentarer på nettet, med bibelfolket og andre gærninger har det med å lage støy.

Han fyren på bildet over var forresten fryktelig alene, og det så ut som om de homofile syntes han var like morsom som oss andre. ;)

*ler* Og i takt med at homofilien går fremover og "krever" og ønsker respekt og fri vilje til tanker og følelser så går diskrimineringen raka vægen, den motsatte og feile veg for kristendommen

Bittelitt dobbeltmoral ;)

"med bibelfolket og andre gærninger har det med å lage støy"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

*ler* Og i takt med at homofilien går fremover og "krever" og ønsker respekt og fri vilje til tanker og følelser så går diskrimineringen raka vægen, den motsatte og feile veg for kristendommen

Bittelitt dobbeltmoral ;)

"med bibelfolket og andre gærninger har det med å lage støy"

Men de homofile diskriminerer ingen. Det er de (dvs - noen, ikke alle) religiøse som diskriminerer de homofile.

Så kan du jo selv velge hva som er verst: Det å diskriminere noen eller det å være den de er født til å være.

Svaret burde gi seg selv.

Eller mener du også at mobbeofre bør begynne å respektere mobberen? Kanskje må vi sette oss inn i mobberens hode og gi ham respekt for hans syn. Det kan jo være at mobbeofferet faktisk er overvektig. Kanskje mobbeofferet faktisk er lite sosialt intelligent. Kanskje mobbeofferet er dårlig på skolen, dårlig i idrett eller rett og slett har et hakeskår eller annet som fysisk som gjør ham til et yndet mål for pøbler. Kanskje han rett og slett skiller seg ut fordi han er adoptert fra Asia.

Og sånn sett mener du at mobberen kan kreve respekt, eller?

Hvor ligger forskjellen? Utover at det ene står i bibelen, naturligvis ...

Ser du ikke hvor dumt det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de homofile diskriminerer ingen. Det er de (dvs - noen, ikke alle) religiøse som diskriminerer de homofile.

Så kan du jo selv velge hva som er verst: Det å diskriminere noen eller det å være den de er født til å være.

Svaret burde gi seg selv.

Eller mener du også at mobbeofre bør begynne å respektere mobberen? Kanskje må vi sette oss inn i mobberens hode og gi ham respekt for hans syn. Det kan jo være at mobbeofferet faktisk er overvektig. Kanskje mobbeofferet faktisk er lite sosialt intelligent. Kanskje mobbeofferet er dårlig på skolen, dårlig i idrett eller rett og slett har et hakeskår eller annet som fysisk som gjør ham til et yndet mål for pøbler. Kanskje han rett og slett skiller seg ut fordi han er adoptert fra Asia.

Og sånn sett mener du at mobberen kan kreve respekt, eller?

Hvor ligger forskjellen? Utover at det ene står i bibelen, naturligvis ...

Ser du ikke hvor dumt det er?

Det jeg mener er at det er dobbeltmoral når f.eks. du er så positiv mot den ene siden og kaster dritt til den andre for at de kaster dritt til den siden du holder med

Sånn enkelt forklart

Skal du/de/dere være noe bedre enn mobberne som du kaller dem så bør du/de/dere ikke gjøre det samme mot dem som du sier de gjør mot den siden :)

Den ene siden mener homifili er lov og en naturlig ting i verden i 2010

Den andre siden mener homofili er en synd, og at dette til og med er dokumentert i verdens eldste bok

Hvem har rett? Det kan nok ikke du eller jeg si med sikkerhet ;) Men begge sider står på det de mener og ønsker å bli respektert for det

Hva jeg mener?

At det er riktig å følge den drittboka som du kalte det, døm ingen, er du i mot en ting så ta avstand fra det, men la andre ta seg av evnt. dømming

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det jeg mener er at det er dobbeltmoral når f.eks. du er så positiv mot den ene siden og kaster dritt til den andre for at de kaster dritt til den siden du holder med

Sånn enkelt forklart

Skal du/de/dere være noe bedre enn mobberne som du kaller dem så bør du/de/dere ikke gjøre det samme mot dem som du sier de gjør mot den siden :)

Den ene siden mener homifili er lov og en naturlig ting i verden i 2010

Den andre siden mener homofili er en synd, og at dette til og med er dokumentert i verdens eldste bok

Hvem har rett? Det kan nok ikke du eller jeg si med sikkerhet ;) Men begge sider står på det de mener og ønsker å bli respektert for det

Hva jeg mener?

At det er riktig å følge den drittboka som du kalte det, døm ingen, er du i mot en ting så ta avstand fra det, men la andre ta seg av evnt. dømming

:)

Nå er jeg ganske sikker på at jeg ikke kalte bibelen en drittbok. Jeg kalte den en ond bok. Siden du mener vi bør følge bibelen antar jeg du har lest begge to, altså trenger jeg ikke å eksemplifisere det. Her snakker vi ondskap på ekstremnivå. Det er ikke diskutabelt.

Jeg skjønner ikke hvor denne dobbeltmoralen kommer inn i bildet. Ser du mange homofile demonstrere utenfor kirkene, der de hudfletter kirkens menn?

Er det ikke det omvendte som skjer? Du mener altså at disse skal få lov til å holde på uten motsvar? Gjelder det kun kristne, eller gjelder det muslimer også? Og hvor skal grensen gå for respekten? Bør kristne homofile respektere enkelte av deres presteres som taler om at de vil havne i helvete? Bør lesbiske og homofile godta at de i visse land blir regelrett drept. I følge bibelen får disse som fortjent. Din bibel.

Eller har du kanskje hoppet over visse tekster?

I lørdagens tog var det for øvrig både kristne og muslimer. De gikk under sine religiøse paroler. Det var også kristne organisasjoner inne på festområdet etter paraden.

For øvrig sier vel din bibel et og annet også om kvinner. Jeg antar du er kvinne. Vi burde kanskje følge bibelen her også, eller? Eller er det kun tekstene om homofile som fortsatt er gyldige? Det må i så fall være deilig. Det å kunne kutte ut de mest sinnssyke tekstene som ikke passer en selv, mens en lar tekstene som ikke får direkte konsekvenser for ens eget liv fortsatt gjelde, selv når de er like vannvittige som tekstene man utelater nettopp fordi de er vannvittige.

Hvem var hykler, sa du?

Og hvorfor svarte du ikke på mine eksempler om generell mobbing? Jeg antar du ikke mener mobbeofferet bør godta mobbingen fordi respekten i forholdet mellom mobber/mobbeoffer bør gå begge veier?

Det er artig å se mobberen, eller i det minste en som forsvarer mobberens syn på mobbeofferet, tale om dobbeltmoral, og forlange respekt.

Alt pga en eldgammel bok som hindrer selv voksne mennesker i det opplyste året 2010 fra å bruke hjernen unødig.

Og disse smiletegna dine lurer ingen. Det du forsvarer tar liv. Spesielt i religiøse miljøer der det å vokse opp med en tro som sender deg strake veien til helvete den dagen den troende finner ut av sin seksualitet. Skamfølelsen og utstøtelsen fra selv nær familie sender unge mennesker i retning tauet.

Dette er ikke noe å smile over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Muhammedtegningen var ikke det, men en bevisst provokasjon bare for å provosere.''

Nåja, det kan i aller høyeste grad diskuteres om disse tegningene var bevisste provokasjoner eller ment som sarkastisk samfunnskritikk på linje med avisskarikaturer forøvrig.

Det var bevisste provokasjoner (og de mener jeg de har bekreftet), for det er neppe noen særlig "kritikk" av å tegne Muhammed som en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så ble det internasjonalt, og Danmark tapte milliarder av kroner på tapt forretning i muslimske land.''

Man skal ikke la seg presse i slike viktige prinsippsaker.

Ja, å trakassere jøder osv. er tydeligvis en "prinsippsak" for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...