Gå til innhold

Perverst!


Gjest signererikke

Anbefalte innlegg

Gjest får pes, gidder ikke sign

Igjen kommer du med teoretiske krumspring.

Poenget her er at den guden som går amok og utrydder mennesker i GT er den SAMME guden som de kristne tilber.

Det er greit at du ramser opp og henviser til teoretiske krumspring, men ikke at jeg gjør det? Du overbeviser meg slett ikke :)

Jeg er trygg i min tro, og den Gud som Jesus eksemplifiserer er sannelig den samme Gud som i den gamle pakt, ja det er sikkert! Han er Guds trumf-kort og den endelige løsningen. Trusler om død og smerte er ikke lenger nødvendig, det er kun troen på den oppstandne som kan redde oss. Også i de gamle tider var Gud en gud som man fikk velvilje hos når man trodde på Ham og fulgte Ham. Her er ingen forskjell.

Velsigne deg! Nå går jeg ut i sola og nyter sommeren. Snakkes kanskje senere eller en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 524
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    188

  • hidi, the scorpion

    64

  • ShitDiddelyDo

    28

  • morsan

    13

Igjen kommer du med teoretiske krumspring.

Poenget her er at den guden som går amok og utrydder mennesker i GT er den SAMME guden som de kristne tilber.

Og den samme guden som muslimene tilber. Og jødene for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hva er egentlig forskjellen på Karnevalet i Rio og Homseparaden?

Og hva er forskjellen på sommerparaden som fant sted i Oslo hvert eneste år inntil for noen år siden, og denne paraden?

Svar (på både ditt og mitt spørsmål): De fleste deltakerne i homoparaden er homofile eller lesbiske.

Det er problemet for hidi og vennene hennes. Homofobi. Det er greit nok for en del av dem at noen er homofile, men de må da for helvete kunne holde det skjult for skikkelig folk.

Og med det kan vi konkludere: De har kommet langt, men de homofile har fortsatt en vei å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Og hva er forskjellen på sommerparaden som fant sted i Oslo hvert eneste år inntil for noen år siden, og denne paraden?

Svar (på både ditt og mitt spørsmål): De fleste deltakerne i homoparaden er homofile eller lesbiske.

Det er problemet for hidi og vennene hennes. Homofobi. Det er greit nok for en del av dem at noen er homofile, men de må da for helvete kunne holde det skjult for skikkelig folk.

Og med det kan vi konkludere: De har kommet langt, men de homofile har fortsatt en vei å gå.

Presis!

Hvis det er nakenhet som er et problem for hidi, så er det vel minst like mye nakenhet i opptoget i Rio ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Presis!

Hvis det er nakenhet som er et problem for hidi, så er det vel minst like mye nakenhet i opptoget i Rio ;)

Etter hva jeg har sett på bilder er det mye, mye mer nakenhet i Rio. ;)

Jeg så skuffende lite nakenhet på lørdag. Jeg hadde håpet på en del halvnakne lesbiske, men det var intet av den slags.

Får nok ta med meg kameraet til Rio i stedet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Etter hva jeg har sett på bilder er det mye, mye mer nakenhet i Rio. ;)

Jeg så skuffende lite nakenhet på lørdag. Jeg hadde håpet på en del halvnakne lesbiske, men det var intet av den slags.

Får nok ta med meg kameraet til Rio i stedet. ;)

Og vi som kun ser bilder av paraden tror jo at alle var halvnakne og perverse ;-P

Jeg fikk akkurat melding fra en kompis som reiste fra Ålesund til Oslo for å være med på paraden. Han hadde hatt det helt fantastisk gøy :)

For min del forstår jeg utrolig godt de homofiles behov for å treffes i slike settinger. Sammenligner det med oss som er døve.. vi har døves kulturdager (skjer sikkert mye perverst der også, bare ikke ute på gata ;-P) som samler mange hundre døve på et sted en hel helg. Det er utrolig artig å være i flertall, og utrolig artig å oppleve at de som hører plutselig blir en minoritet (ansatte på hotellene der vi bor osv) ;-)

I høst står Molde for tur *jippiiiiii* !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Og vi som kun ser bilder av paraden tror jo at alle var halvnakne og perverse ;-P

Jeg fikk akkurat melding fra en kompis som reiste fra Ålesund til Oslo for å være med på paraden. Han hadde hatt det helt fantastisk gøy :)

For min del forstår jeg utrolig godt de homofiles behov for å treffes i slike settinger. Sammenligner det med oss som er døve.. vi har døves kulturdager (skjer sikkert mye perverst der også, bare ikke ute på gata ;-P) som samler mange hundre døve på et sted en hel helg. Det er utrolig artig å være i flertall, og utrolig artig å oppleve at de som hører plutselig blir en minoritet (ansatte på hotellene der vi bor osv) ;-)

I høst står Molde for tur *jippiiiiii* !!

Det så ut som om de hadde det drittgøy, ja. Det var jo gøy bare å se på, og ta en øl der nede før fotballen begynte. ;)

Jeg har lagt ut bilder i Fear God-tråden, og tro meg: Hadde jeg sett halvnakne mennesker hadde jeg knipsa løs, men det var lite av den slags - dessverre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest de mysteriis dom satanas

Så de 10 budene er avskaffet?

Uansett, diskusjonen her er ikke om GT gjelder for kristne, men at den kristne guden er den samme morderiske guden som går amok i GT.

Med vennlig hilsen

Nei, de 10 bud er det eneste som gjelder i GT for kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det så ut som om de hadde det drittgøy, ja. Det var jo gøy bare å se på, og ta en øl der nede før fotballen begynte. ;)

Jeg har lagt ut bilder i Fear God-tråden, og tro meg: Hadde jeg sett halvnakne mennesker hadde jeg knipsa løs, men det var lite av den slags - dessverre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jøsses, så homsene _kan_ altså oppføre seg normalt?! Slett ikke verst ;-P

Greia er at det ikke er noe gøy å ta bilder av normale mennesker. Derfor knipser naturligvis journalistene løs når de ser utkledde mennesker. Samme i fotball-vm nå. Produsentene finner de mest utrolige påkledninger blant publikum, og det er naturligvis det vi får se.

Selv synes jeg dette er gøy, og jeg forstår lite at enkelte reagerer på at mennesker kler seg ut. Er det fest så er det fest, og parader, eller en fotballtribune i et VM for den saks skyld, skal jo være gøy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ekte kristen

''Jeg forlanger ikke at alle er like entusiastiske som meg, men det må være lov til å forlange at folk ikke dømmer på bakrunn av legning''

Enig

Det er jo litt ekkelt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de 10 bud er det eneste som gjelder i GT for kristne.

''Nei, de 10 bud er det eneste som gjelder i GT for kristne.''

Vel, "kristne" er et vidt begrep; meiner du lutheranere? Må uansett være kjekt å eliminere det meste av halvparten av Bibelen etter eget forgodtbefinnende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får pes, gidder ikke sign

Nei, de 10 bud er det eneste som gjelder i GT for kristne.

Der syns jeg du er litt for raskt ute... man kan se på alle eksepemplene og lære av alle erfaringene folk har med Gud i det gamle testamentet, og i bunn og grunn handler det om hvilken overbevisning og åpenbaring du selv har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo litt ekkelt da.

''Det er jo litt ekkelt da.''

Hva er ekkelt (og perverst)?

At to av samme kjønn lever sammen i et kjærlighetsforhold?

At de homofile feirer halvseiere med parade og moro?

At demonstrantene ShitDiddelyDo viste bilde av i tråden, trakasserer og diskriminerer medmennsker på det groveste "med Bibelen i hånd"?

Håper det siste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er forskjellen på sommerparaden som fant sted i Oslo hvert eneste år inntil for noen år siden, og denne paraden?

Svar (på både ditt og mitt spørsmål): De fleste deltakerne i homoparaden er homofile eller lesbiske.

Det er problemet for hidi og vennene hennes. Homofobi. Det er greit nok for en del av dem at noen er homofile, men de må da for helvete kunne holde det skjult for skikkelig folk.

Og med det kan vi konkludere: De har kommet langt, men de homofile har fortsatt en vei å gå.

Ant. så kan det være at folk mener det ikke bør være nødvendig å reklamere slik for en ting de tror på. Det er jo rene sirkuskortesjen. Nå har aldri jeg vært og sett på så jeg kan ikke uttale meg, men jeg kan forestille meg at en del "anti-folk" om vi kan kalle det det, hele enkelt mener at det blir "litt for mye"

For å si det sånn, så lenge de homofile lager såpass mye "styr" ut av noe som dette så er de med på å merkeliggjøre det/viser omverdenen at det ikke er "normalt". Andre folk går jo ikke i tog mann og kvinne og holder hverandre i hånda liksom :)

Dessuten. Det bør være like naturlig, og folk bør respektere like mye de som tror på den kristne tro. Og for dem så står det faktisk i bibelen at homofili er synd

Det går ikke bare ann å respektere den ene siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ekte kristen

''Det er jo litt ekkelt da.''

Hva er ekkelt (og perverst)?

At to av samme kjønn lever sammen i et kjærlighetsforhold?

At de homofile feirer halvseiere med parade og moro?

At demonstrantene ShitDiddelyDo viste bilde av i tråden, trakasserer og diskriminerer medmennsker på det groveste "med Bibelen i hånd"?

Håper det siste....

Fortrinnsvis 1 og 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bryter guds evige forbud?

''Man bryter guds evige forbud?''

Er ingen Bibel-ekspert, men meiner å huske at et av hovedbudskapene er "Du skal elske din neste som deg selv"?

Guds evige forbud kjenner jeg ikke til. Men det er paradoksalt at man kan luke ut deler av Bibelen etter hva som passer en, velge å beholde andre deler, samt å tolke og fortolke etter eget forgodtbefinnende.

Hvor er nestekjærligheten og "La de små barna komme til meg"-prinsippet? Maria Magdalena, osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ekte kristen

''Man bryter guds evige forbud?''

Er ingen Bibel-ekspert, men meiner å huske at et av hovedbudskapene er "Du skal elske din neste som deg selv"?

Guds evige forbud kjenner jeg ikke til. Men det er paradoksalt at man kan luke ut deler av Bibelen etter hva som passer en, velge å beholde andre deler, samt å tolke og fortolke etter eget forgodtbefinnende.

Hvor er nestekjærligheten og "La de små barna komme til meg"-prinsippet? Maria Magdalena, osv?

Jeg følger helst Gamle Testamentet. Der lukter det svovel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...