Gå til innhold

Perverst!


Gjest signererikke

Anbefalte innlegg

Gjest fra bergen

Selv om jeg hadde skrevet 1930-tallet, så snakket vi om trakassering. Krystallnatten er mye mer enn trakassering.

Uansett, poenget er at den siden som trakasserer sjeldent er enig i at det er trakassering. Slik er det jo vanligvis med mobbing.

Det er ikke mer trakassering enn andre karrikaturer som trykkes i pressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 524
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    188

  • hidi, the scorpion

    64

  • ShitDiddelyDo

    28

  • morsan

    13

Det er ikke mer trakassering enn andre karrikaturer som trykkes i pressen.

Selvsagt er det det, og det er også totalt poengløst. Den eneste hensikten er å misbruke ytringsfriheten til å trakassere noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Selvsagt er det det, og det er også totalt poengløst. Den eneste hensikten er å misbruke ytringsfriheten til å trakassere noen.

Nei, der var ikke poengløst. Det var heller ikke misbrukt av yttringsfriheten eller trakassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

'' "Heaven and earth, centre and circumference, were created together, in the same instant, and clouds full of water. . . . this work took place and man was created by the Trinity on the twenty-third of October, 4004 B.C., at nine o'clock in the morning." ''

[John Lightfoot (Vice-Chancellor of the University of Cambridge), 1859]

Da burde jo det være avgjort!

Jeg likte det med at det skjedde klokken 9 om morgen! :-)

Med vennlig hilsen

NSB burde headhunte han fyren der. Han er åpenbart god på tider. Nøyaktig er han også.

Det jeg synes er mest merkverdig med en del kristne som faktisk kjenner skriftene godt, er at de vet godt hvordan tekstene ble til bibelen. De kjenner rådene som godtok- og forkastet tekster. De vet hva slags mennesker dette var, og hvordan de brukte tekstene for makt.

Til tross for at de vet dette velger de å stole på bøkene.

Det er intet annet enn fullstendig ubegripelig, og kan umulig sies å være mer fornuftig enn å stole på propagandaen til f.eks. Vigrid, der de finner fram til en eller annet suspekt ekspert som påstår at jødeutryddelsen aldri fant sted.

Nå vil de skrive at jeg er helt på bærtur med denne sammenligningen, mens de selv sitter og stoler på bøker satt sammen av mørkemenn så kølsvarte at de ville skremt djevelen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, der var ikke poengløst. Det var heller ikke misbrukt av yttringsfriheten eller trakassering.

Nei, det er klart at hvis hensikten din er å støte moderate muslimer vekk fra samfunnet og rett inn i hendene på fundamentalister, så funket det fint.

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fra bergen

Nei, det er klart at hvis hensikten din er å støte moderate muslimer vekk fra samfunnet og rett inn i hendene på fundamentalister, så funket det fint.

Gratulerer!

Nu tror jeg du har misforstått både det ene og det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu tror jeg du har misforstått både det ene og det andre.

Hvordan tror du en slik karikatur påvirker vanlige moderate muslimer? Tror du de føler at de er velkomne i det danske samfunnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Hvordan tror du en slik karikatur påvirker vanlige moderate muslimer? Tror du de føler at de er velkomne i det danske samfunnet?

Da får man lære det på den harde måten. Karrikaturer er vanlig i danske aviser. Noen blir alltid "såra og vonbråten". Man skal ikke gi muslimer spesialbehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får man lære det på den harde måten. Karrikaturer er vanlig i danske aviser. Noen blir alltid "såra og vonbråten". Man skal ikke gi muslimer spesialbehandling.

Du svarte ikke på det jeg spurte om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får pes, gidder ikke sign

Du må gjerne hevde at teologien sier at det ikke er samme gud, men da anbefaler jeg deg å studere litt religion eller teologi - for du tar nemlig feil. Da ville du lært at det er samme gud, og at det er teologer verden over enig i. De tre religionene kalles bokens folk, og i Islam, som er den yngste, finner du alle profetene fra GT og NT. Og ja, Jesus er en profet i Islam.

Jeg har studert en god del teologi og religion.

Religionsvitere studerer sider ved religion som f.eks.vil hevde at det er samme religion, mens mange kristne teologer vil hevde at det er den gud som man påkaller ved navn, med sine kvaliteter, som er den gud man tilber. Jahve og Allah er forskjellige i natur og vesen, forskjellige i åpenbaring og forskjellige i måten man nærmer seg dem på. At de rent religionshistorisk er den samme gud er det ingen tvil om, men iflg.bibelen kan man kan ikke tilbe Allah og komme til Himmelen. Hvordan kan da Allah og "Jeg Er" være samme gud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får pes, gidder ikke sign

Muslimene og de kristne er uenige i detaljene om hvordan guden skal tilbes, osv. men det er (sammenlignet med andre verdensreligioner) smådetaljer. Poenget mitt er at begge (sammen med jødene) tilber den samme guden som slakter ned for fote i GT.

Og jeg vil påstå at det er mer enn bare "litt merkelig" å tilbe en gud med en slik forhistorie.

Ja, bibelen er den første til å innrømme at å tro på Jesus (og Gud) er for folk noe som bare dårer kan gjøre. Men bibelen sier også at for de troende, så er denne troen en Guds kraft til frelse!

Jeg forstår (med hodet mitt) godt at du ikke kan tro på dette med hodet! Og det forstår Gud også, det er derfor Han har ordna det sånn at man må tro med hjertet (dermed dårskap for de som ikke tror). Bibelen snakker om at hjertet vårt har øyne og ører, og å se og høre med hjertet gir oss en ekstra åndelig sans å observere med.

Ber om at Gud skal vise sin kraft for dere og om Hans velsignelse over dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest får pes, gidder ikke sign

NSB burde headhunte han fyren der. Han er åpenbart god på tider. Nøyaktig er han også.

Det jeg synes er mest merkverdig med en del kristne som faktisk kjenner skriftene godt, er at de vet godt hvordan tekstene ble til bibelen. De kjenner rådene som godtok- og forkastet tekster. De vet hva slags mennesker dette var, og hvordan de brukte tekstene for makt.

Til tross for at de vet dette velger de å stole på bøkene.

Det er intet annet enn fullstendig ubegripelig, og kan umulig sies å være mer fornuftig enn å stole på propagandaen til f.eks. Vigrid, der de finner fram til en eller annet suspekt ekspert som påstår at jødeutryddelsen aldri fant sted.

Nå vil de skrive at jeg er helt på bærtur med denne sammenligningen, mens de selv sitter og stoler på bøker satt sammen av mørkemenn så kølsvarte at de ville skremt djevelen selv.

I ett har du iallefall rett: bøkene har skremt livet av djevelen selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får pes, gidder ikke sign

Hva? Mener du at vi ikke er så gode på å grave diker?? ;0P

Men gode til å grave grøfter, er Herrens folk :

"Herrens hånd kom over Elisja. Og han sa: «Så sier Herren: Grav grøft etter grøft her i dalen! For så sier Herren: Uten at dere ser vind eller regn, skal denne dalen bli fylt med vann, så dere får drikke, både dere og buskapen og de andre dyrene deres. Men dette er det minste Herren kan gjøre..... Neste morgen, på den tid grødeofferet blir båret fram, kom vannet strømmende fra den kanten hvor Edom ligger, og landet ble fylt med vann."

(2.Kong.3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gode til å grave grøfter, er Herrens folk :

"Herrens hånd kom over Elisja. Og han sa: «Så sier Herren: Grav grøft etter grøft her i dalen! For så sier Herren: Uten at dere ser vind eller regn, skal denne dalen bli fylt med vann, så dere får drikke, både dere og buskapen og de andre dyrene deres. Men dette er det minste Herren kan gjøre..... Neste morgen, på den tid grødeofferet blir båret fram, kom vannet strømmende fra den kanten hvor Edom ligger, og landet ble fylt med vann."

(2.Kong.3)

Hm, jeg tror han snakker om Kina. Der er de gode på å demme opp.http://no.wikipedia.org/wiki/De_tre_kløfters_demning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får pes, gidder ikke sign

Kristne er heller ikke enige om hvordan Gud skal tilbes, så det er vel strengt tatt ikke bare et muslim-/kristensyndrom. ;)

Det er intet annet enn vannvidd å diskutere fornuftig med mennesker som legger til grunn en bok som på ramme alvor påstår at jorden ble skapt av Gud for ca. 5000 år siden.

Det blir litt som å diskutere avstander og grenser og Russland med Sarah Palin.

"Det blir litt som å diskutere avstander og grenser og Russland med Sarah Palin."

Her mistet du meg, men jeg er en enfoldig dåre, så det er ikke mer å forlange...

Når det gjelder vitenskap og evolusjon og darwinisme osv.osv.er de like mye teorier som den bibelske skapelsesteorien, og kan like lite bevises, bare antas (for ordens skyld, det betyr ikke av jeg avskriver dem som potensielle sannheter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det blir litt som å diskutere avstander og grenser og Russland med Sarah Palin."

Her mistet du meg, men jeg er en enfoldig dåre, så det er ikke mer å forlange...

Når det gjelder vitenskap og evolusjon og darwinisme osv.osv.er de like mye teorier som den bibelske skapelsesteorien, og kan like lite bevises, bare antas (for ordens skyld, det betyr ikke av jeg avskriver dem som potensielle sannheter).

''Når det gjelder vitenskap og evolusjon og darwinisme osv.osv.er de like mye teorier som den bibelske skapelsesteorien, og kan like lite bevises, bare antas (for ordens skyld, det betyr ikke av jeg avskriver dem som potensielle sannheter).''

Denne påstanden er ikke korrekt og jeg foreslår du leser mer om emnene "vitenskap, evolusjon og darwinisme og sånn".

Vitenskap opererer kun med sannsynlighet og teorier, men det er fordi vitenskap er en fornuftig greie. Allikevel kan man (som meningmann) operere med sannheter, da en teori etterhvert har blitt bevist og påvist så grundig, så mange ganger at -sannsynligheten- for at den er korrekt ikke gir mye rom for tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får pes, gidder ikke sign

''Når det gjelder vitenskap og evolusjon og darwinisme osv.osv.er de like mye teorier som den bibelske skapelsesteorien, og kan like lite bevises, bare antas (for ordens skyld, det betyr ikke av jeg avskriver dem som potensielle sannheter).''

Denne påstanden er ikke korrekt og jeg foreslår du leser mer om emnene "vitenskap, evolusjon og darwinisme og sånn".

Vitenskap opererer kun med sannsynlighet og teorier, men det er fordi vitenskap er en fornuftig greie. Allikevel kan man (som meningmann) operere med sannheter, da en teori etterhvert har blitt bevist og påvist så grundig, så mange ganger at -sannsynligheten- for at den er korrekt ikke gir mye rom for tvil.

Har lest mye om darwinisme.

Naturalistisk evolusjon (slik en del mennesker hevder er sannhet) er en prosess som går av seg selv, ikke sant? Det er ingen plan, ingen styring, ingen hensikt og ingen skaper som står bak. Det er en tilfeldig prosess. Livets opprinnelse forståes som en kjemisk evolusjon gjennom uorganiske og organiske molekyler fram til den levende celle. Prosessen foregår angivelig ved selvorganisasjon, og den videre utviklingen fra bakterie til menneske skjer som resultat av en rekke mutasjoner og naturlig utvalg. Skjønt dette er en TEORI, presenteres den som et faktum i undervisning og i media.

Hvorfor er det så mye lettere å "tro" på dette enn å tro på en intelligent skaper? Begge deler er tro, ikke absolutt viten, og du velger bare hva du vil tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest mye om darwinisme.

Naturalistisk evolusjon (slik en del mennesker hevder er sannhet) er en prosess som går av seg selv, ikke sant? Det er ingen plan, ingen styring, ingen hensikt og ingen skaper som står bak. Det er en tilfeldig prosess. Livets opprinnelse forståes som en kjemisk evolusjon gjennom uorganiske og organiske molekyler fram til den levende celle. Prosessen foregår angivelig ved selvorganisasjon, og den videre utviklingen fra bakterie til menneske skjer som resultat av en rekke mutasjoner og naturlig utvalg. Skjønt dette er en TEORI, presenteres den som et faktum i undervisning og i media.

Hvorfor er det så mye lettere å "tro" på dette enn å tro på en intelligent skaper? Begge deler er tro, ikke absolutt viten, og du velger bare hva du vil tro på.

Nå er det ikke slik at kristendommen avviser vitenskap, det er det du som gjør. Veldig mange teologer anerkjenner evolusjonen, men de tror at det er en makt som står bak den igjen. Verre er det ikke.

Grunnen til at noen ignorante kristne (som deg) avviser beviste teorier, er at mange av vitenskapsmennene er ateister. Derfor så blir dere redde og tror at valget står mellom kristendom og vitenskap. Men som sagt, man skal være passe blåst i topplokket for å være så innsnevret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...