Gå til innhold

Perverst!


Gjest signererikke

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er synd at mange misforstår hva vitenskap er og hva en vitenskapelig "teori" er. De går glipp av mye nyttig kunnskap.

Det står ikke ett ord i Bibelen som lovpriser intelligens...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 524
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    188

  • hidi, the scorpion

    64

  • ShitDiddelyDo

    28

  • morsan

    13

Gjest En lur på sofaen frister nå

Les GT.

Les GT, sier du. Sett fra en ikketroendes side, meg, synes jeg du stiller svakt med å argumentere mot troende her inne. Motdebattantenes argumenter viser tyngde, sikkerhet mot din sjanglende forvirring og totale mangel på perspektiver. Det merker jeg da jeg finner argumentene til den troende her som godt begrunnede faktaopplysninger. LES GT, skriver. Nei, jeg leser GT og NT like lite som du åpenbart gjør, men jeg kaster meg heller ikke over elementer jeg tror befinner seg der. Bibelen er ikke interessant for meg, fordi det finnes bedre ting å ta seg til å lese en bok som er så omfattende og består av så mange sider med komplekst historie, mirakler og elementer så store at jeg finner det mer enn overveldende og maktesløst, lite verdiskapende, at der finnes nok i hverdagen som er like eller mer verdifullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les GT, sier du. Sett fra en ikketroendes side, meg, synes jeg du stiller svakt med å argumentere mot troende her inne. Motdebattantenes argumenter viser tyngde, sikkerhet mot din sjanglende forvirring og totale mangel på perspektiver. Det merker jeg da jeg finner argumentene til den troende her som godt begrunnede faktaopplysninger. LES GT, skriver. Nei, jeg leser GT og NT like lite som du åpenbart gjør, men jeg kaster meg heller ikke over elementer jeg tror befinner seg der. Bibelen er ikke interessant for meg, fordi det finnes bedre ting å ta seg til å lese en bok som er så omfattende og består av så mange sider med komplekst historie, mirakler og elementer så store at jeg finner det mer enn overveldende og maktesløst, lite verdiskapende, at der finnes nok i hverdagen som er like eller mer verdifullt.

'' Bibelen er ikke interessant for meg,''

Du trenger ikke interessere deg for Bibelen, men når man diskuterer hvem som dreper i GT (som er diskusjonen her) så er det rimelig fornuftig å lese GT, enten man tror på det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Les GT.

Les heller NT! Du er besatt av GT, som ikke har betydning for kristne, annet enn som jødenes og israelfolkets historie....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det står ikke ett ord i Bibelen som lovpriser intelligens...

Med vennlig hilsen

Visdom, er mye omtalt i Bibelen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les heller NT! Du er besatt av GT, som ikke har betydning for kristne, annet enn som jødenes og israelfolkets historie....

Så lenge diskusjonen gikk på hvorvidt Gud i GT er en folkemorder, så er det mer relevant å lese GT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Evolusjonsteorien?

At Gud sto bak "the big bang", ville ikke forundret meg en plass. Det er nettopp en slik Gud jeg forventer meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

'' Bibelen er ikke interessant for meg,''

Du trenger ikke interessere deg for Bibelen, men når man diskuterer hvem som dreper i GT (som er diskusjonen her) så er det rimelig fornuftig å lese GT, enten man tror på det eller ei.

Vi er mennesker. vi defineres fra dyrene med at vi tenker og har en fri vilje. Fra innsiden, med tillegg fra en del hallusinogene stoffer som vokser naturlig i land der all religioner i verden har sin opprinnelse(En morsom digresjon, sant også?) har vi fått det for oss at det finnes en gud, flere guder og andre demoner som har lagt styresett for oss, slik at det skal gå oss vel.inn i det neste liv. Jeg for min del, gir blanke i akkurat den delen, fordi jeg koser meg her, hvor jeg befinner meg nå. Dere diskuterer hvem som eller hvorfor ting er grusomme, spesielt i historisk tid. Ikke engang her kan det enes om noe spm helst. Og da, la oss si at hvis det finnes en Gud, som har gitt oss fri vilje, selv i skapelsen i sitt bilde, og mange av oss ikke tror på ham, rister han på hodet i fortvilelsen over at vi krangler om det som har vært, og ikke snakker om det skal bli, eller det som er. Ikke engang her inne på DOL blir man enige om dette... hvordan skal vi da klare å holde fred i verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Gud sto bak "the big bang", ville ikke forundret meg en plass. Det er nettopp en slik Gud jeg forventer meg;)

Evolusjon, ikke BigBang. Det er to helt, helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Vi er mennesker. vi defineres fra dyrene med at vi tenker og har en fri vilje. Fra innsiden, med tillegg fra en del hallusinogene stoffer som vokser naturlig i land der all religioner i verden har sin opprinnelse(En morsom digresjon, sant også?) har vi fått det for oss at det finnes en gud, flere guder og andre demoner som har lagt styresett for oss, slik at det skal gå oss vel.inn i det neste liv. Jeg for min del, gir blanke i akkurat den delen, fordi jeg koser meg her, hvor jeg befinner meg nå. Dere diskuterer hvem som eller hvorfor ting er grusomme, spesielt i historisk tid. Ikke engang her kan det enes om noe spm helst. Og da, la oss si at hvis det finnes en Gud, som har gitt oss fri vilje, selv i skapelsen i sitt bilde, og mange av oss ikke tror på ham, rister han på hodet i fortvilelsen over at vi krangler om det som har vært, og ikke snakker om det skal bli, eller det som er. Ikke engang her inne på DOL blir man enige om dette... hvordan skal vi da klare å holde fred i verden?

Vi klarer ikke å holde fred i verden:(

Ingen mennesker, har levd i harmoni med andre, noensinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er mennesker. vi defineres fra dyrene med at vi tenker og har en fri vilje. Fra innsiden, med tillegg fra en del hallusinogene stoffer som vokser naturlig i land der all religioner i verden har sin opprinnelse(En morsom digresjon, sant også?) har vi fått det for oss at det finnes en gud, flere guder og andre demoner som har lagt styresett for oss, slik at det skal gå oss vel.inn i det neste liv. Jeg for min del, gir blanke i akkurat den delen, fordi jeg koser meg her, hvor jeg befinner meg nå. Dere diskuterer hvem som eller hvorfor ting er grusomme, spesielt i historisk tid. Ikke engang her kan det enes om noe spm helst. Og da, la oss si at hvis det finnes en Gud, som har gitt oss fri vilje, selv i skapelsen i sitt bilde, og mange av oss ikke tror på ham, rister han på hodet i fortvilelsen over at vi krangler om det som har vært, og ikke snakker om det skal bli, eller det som er. Ikke engang her inne på DOL blir man enige om dette... hvordan skal vi da klare å holde fred i verden?

Men det er ikke det vi diskuterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Evolusjon, ikke BigBang. Det er to helt, helt forskjellige ting.

Jasså, er det virkelig det? Forklar meg forskjellen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarer ikke å holde fred i verden:(

Ingen mennesker, har levd i harmoni med andre, noensinne!

Den kristne gud er langt verre enn noe menneske. Det er ikke noe menneske som er så aggresiv som Gud i GT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, er det virkelig det? Forklar meg forskjellen!

BigBang er starten på dette universet, som man antar var en stor eksplosjon. Derav navnet.

Evolusjon er hvordan én art endrer seg gradvis til å bli en annen art, eller flere andre arter, som er bedre til å tilpasse seg miljøet. De som tilpasser seg dårligst blir utkonkurrert av de som tilpasser seg bedre. Med andre ord, det går fra én levende organisme og videre.

Det du muligis tenker på er abiogenesis - altså, livets tilblivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Den kristne gud er langt verre enn noe menneske. Det er ikke noe menneske som er så aggresiv som Gud i GT.

Da har du lest for lite historie!

Du er ekstremt opptatt av en "grusom Gud", så glemmer du villig alle de grusomme ledere...

Andre intelligente mennesker, klarer å forstå GT, du må bare innse at du ikke er èn av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

BigBang er starten på dette universet, som man antar var en stor eksplosjon. Derav navnet.

Evolusjon er hvordan én art endrer seg gradvis til å bli en annen art, eller flere andre arter, som er bedre til å tilpasse seg miljøet. De som tilpasser seg dårligst blir utkonkurrert av de som tilpasser seg bedre. Med andre ord, det går fra én levende organisme og videre.

Det du muligis tenker på er abiogenesis - altså, livets tilblivelse.

Ville evolusjonen eksistert uten "the big bang"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du lest for lite historie!

Du er ekstremt opptatt av en "grusom Gud", så glemmer du villig alle de grusomme ledere...

Andre intelligente mennesker, klarer å forstå GT, du må bare innse at du ikke er èn av dem.

''

Du er ekstremt opptatt av en "grusom Gud", så glemmer du villig alle de grusomme ledere...''

Jeg tilber ikke noen av de grusomme lederne. Det er folk som tilber den grusomme guden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...